Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Zaczynam, niestety :( Raz mnie w Rzeszowie kobieta nie przyjęła, wtedy co byłam na Wierzbowej, pamiętasz? Za drugim razem też nie wyszło. Musiałam wyjechać aż na Śląsk :P
Obejrzałam ten film ze względu na opinie niektórych osób, które twierdziły, że film zawiera wielkie przesłanie i drugie dno. Czasami jest tak, że autor książki nie miał na celu wyrażenia nią czegoś, ale jeśli ktoś chce się doszukać przesłania na siłę to je znajdzie. Właśnie przykładem takiego książki/filmu jest Wojna Polsko-Ruska.
Listopad - ubogi :) Dziewczyna z sąsiedztwa Cięcie: Opowieść o chirurgii Officium Secretum: Pies Pański Instrukcja, jak ocalić świat
Przeczytane w listopadzie: Barbara Radziwiłłówna z Jaworzna-Szczakowej (4) Wielkie nadzieje (5) Filozofowie XVII wieku (4) Nie zabijać pająków (4) Pani Dalloway (4) Znak Jednorożca (4,5)
Baaardzo baaardzo dziękuję Mikołajowi z Wrocławia za Drobny kłopot :))
Mnie się udało przeczytać w listopadzie: 1. Tajemna historia Moskwy - 3 - legendy i podania rosyjskie w skondensowanej formie nie bardzo do mnie przemówiły 2. Däniken, tajemnica Syriusza, parapsychologia i inne trele-morele: Część I oraz Däniken, tajemnica Syriusza, parapsychologia i inne trele-morele: Część II - 3,5 - tropienie oszustw i matactw się chwali, ale czasem autor przesadzał 3. Dzień tryfidów 5,5 - znakomita książka wydłubana z któr...
W złym miejscu wskoczyło.
No pewnie, że świat w HP jest cudny - też chce żeby sowa przynosiła mi pocztę! i chętnie poszłabym do takiej szkoły z własnym kociołkiem pod pachą :) ale sama historia często kuleje i te dłużyzny... Pewnie znów się narażę, ale wolę filmy ;)
Też mam taką nadzieję :).
Ja również dołączam się do grona osób, które nie doszukały się w tym filmie niczego wartościowego (no, może poza nazwiskiem reżysera). Krzykliwy film o niczym, podobnie zresztą jak książka, ale to już temat na osobną dyskusję.
O jak się cieszę, że prześledziłam ten wątek - dowiedziałam się o istnieniu drugiego tomu o Babuni Jagódce - wrzucam do schowka do kupienia :)
Mój listopad: Żart (4) Złowroga pętla (4,5) Motyl na wietrze (2) Galapagos (4) Gdzie teraz jesteś (4) Lód i woda, woda i lód (6) Krucha jak lód (5) Chłopiec w pasiastej piżamie (4,5) O melba! (4) Portret Doriana Graya (5) Kim Novak nigdy nie wykąpała się w jeziorze Genezaret (3) Dom kata (2) Paragraf 22 (5) Zamek z piasku, który runął (3) Zabójczy spisek (5)
A oddawałaś już, czy dopiero zaczynasz?:)
Bardzo Ci dziękuję, Kochany Krasnalku, za trudny konkurs z mnóstwem wspaniałych fragmentów! Wszystkim uczestnikom serdecznie gratuluję!
Nie zamykaj się - najlepiej na takie sytuacje robi regularny trening:D
Patrząc na ocenę książki "Czwarty pożar Teheranu" coraz bardziej cieszę się, że już czeka na mojej półce :D To nic, że pewnie poczeka ze 2 lata ;p Za to "Pianistka" mnie zupełnie pokonała, odłożyłam po 70 stronach, nie moja bajka...
Czwarty pożar Teheranu (6) Skarby świata całego (4,5) Fabryka muchołapek (4) Pianistka (5)
Zawsze się możemy w inny dzień umówić. Tylko nie wiem, czy w tym miesiącu by mi pasowało. :/ Może koło stycznia. W każdym razie chętnie poczytam relację i obejrze fotki.
Zostało 12! "Modesta Mignon" Balzaka już za mną:) Balzaka naprawdę wszystkim polecam - choć lepsze od "Modesty Mignon" (z czytanych przeze mnie) są powieści "Kuzynka Bietka" i "Eugenia Grandet".
Mnie się najbardziej spodobał zatłuk - świetnie oddaje istotę rzeczy.
Mam taki nieśmiały pomysł na małe koło dyskusyjne, troszkę może ateistyczne, może troszkę feministyczne. Więc jeśli Cię to w jakiś sposób porusza, to by nas już było dwie - tudzież dwóch i możnaby ten pomysł rozwijać. Sprawdzam czy grunt jest, ale jak nie w biblionetce to gdzie ? :P
3, 4 odpada. Od 14 jestem mniej zajęty, więc każdy dzień mi pasuje.
Och Mafio, pomyśl nad tym. Ja zawsze znajdę czas.:)
Zapiątek jest uroczy :) zacznę tak mówić.
Studio tipsa? Jednego? Ale głupio. U mnie jest "Świat paznokci". W sumie też głupio, ale po polsku. Oprócz tego mamy jeszcze światy zegarków, koralików, słodyczy, a koło stacji był kiedyś "Świat pierogów", a że interes nie szedł, to jego miejsce zajął "Świat okien". :P Co do "shopów", to to trochę nieracjonalne.... co jest złego w słowie "sklep"??
Może z tymi opiekunami pasek się przesunie w dobrą stronę po wypłacie? Czyli po dziesiątym?
"Wojna nie ma w sobie nic z kobiety" Aleksijewicz Swietłany oraz to: Secesja: Plakat, ilustracja książkowa i malarstwo czarującej epoki fin de siècle'u Alfons Mucha i jego świat
Bardzo Ci dziękuję, Aniu! :-) Obie te tokijskie książki, a także Singapur, czwarta rano już mam w domu, czekają na koniec mojej akcji "Czas na Klasykę". :-)
Identyczne odczucia miałam po lekturze "Anny Kareniny", jest to zresztą jedna z moich ukochanych powieści w ogóle. Również kibicowałam Lewinowi i Kitty, to mój ulubiony wątek, choć ją tak naprawdę polubiłam dopiero po wyjeździe do brata Lewina, Mikołaja, o ile się nie mylę (Nikołaja?). Przyznaję się też do ogromnej i może nie do końca uzasadnionej sympatii do Stiwy. ;) Poza tym widzę, że obie lubimy Chmielewską. Mój listopad: [Uwaga, drobne ...
Sądząc po ocenie Habiny, jest to raczej trafił niż chybił. ;-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)