Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
1. Wiedźma z Wilżyńskiej Doliny - 5,5 2. Zbieracz Burz: Tom 2 - 5,0 3. Każda magia jest dobra - 3,5 4. Dobry, zły i nieumarły - 4,0 5. Przynieście mi głowę wiedźmy - 4,0 6. Jedyna z archipelagu - 4,0 7. Nie ponaglaj rzeki - 3,5 8. Sprawa honoru: Córka generała - 4,5 9. Klub mało używanych dziewic - 3,5 10. Anna i król - 3,0
Wiesz, dość ciężko mi się czytało jego ksiażkę. Cały czas miałam w głowe porównanie do biografii Papcia Chmiela i cały czas wypadało na korzyść właśnie Papcia. Nie zrażam się jednak do Chwina w ogóle. Może jednak poznawanie jego twórczosci zaczęłam nie od tej ksiażki co trzeba. ;)
Nie, to jednak nie moje klimaty.
Przez połowę książki też tak myślałam. Ale to, jak nakombinowała z rozwiązaniem mnie rozbroiło :)
Czyli jest nadzieja, że nie będzie tak źle. :) Też lubię sagi, chociaż ostatnio czytuję je raczej uszami. ;)
Nie spodobała Ci się Tessa Capponi? Ja cenię sobie ten dziennik za nastrojowość, pokazanie Włoch codziennych, przez Włoszkę - a nie, jak ciągle ostatnio, przez różne odmiany Amerykanek. Ta ksiązka tak pachnie i smakuje Toskanią, że aż chce się tam jechać.
Mnie się "Samobójczynie" też średnio podobały. A znowu "Middlesex" o wiele bardziej, może dlatego, że lubię takie ciągnące się sagi ;)
Z czego wynika ta zmiana dla Miłosza? Ja też wspominam "Zniewolony" jako słabą książkę, taką "dokopującą" innym twórcom. Ostatnio, czytając listy Miłosza z Olą Watową doszłam do wniosku, że jednak mało znam Miłosza i że może warto wrócić? Może tylko uraz z klasy maturalnej, kiedy to polonistce udało się skutecznie zniechęcić mnie do Herlinga-Grudzińskigo - a przecież teraz go uwielbiam i czczę prawie:)
Bromba i filozofia; 5 Henryk Samsonowicz, świadek epoki: Wywiad rzeka; 4 Talleyrand: Droga Mefistofelesa; 2,5 Kapuściński: Nie ogarniam świata; 4,5 Dziennik pisany nocą: 1989-1992; 6 Podróże do Polski; 5 Gniazdo łabędzi: Szkice z Danii; 4,5 Wenecja i inne szkice; 5 Sejdżio i jej bobry; 5 (na głos)
Zmęczyły mnie. Takie książki powinno się czytać gdzieś w okolicach studiów, wtedy coś się z nich wynosi. Teraz dla mnie nie ma tam już nic odkrywczego. Ciekawe, jak odbiorę "Middlesex", aż się boję zacząć. Ale jakby ktoś chciał "Samobójczynie" to chętnie wymienię na coś z poszukiwanych. :)
A dlaczego "Samobójczynie" tak nisko? Na mnie zrobiły ogromne wrażenie. Jedna z tych książek, po których trudno mi się było pozbierać...
Październik jakościowo taki sobie: Chłopiec w pasiastej piżamie - 5 Gra na wielu bębenkach - 4 Dwa życia, dwie miłości - 3 Dziennik toskański - 3 Fałszywa tożsamość - 4,5 Co widziały wrony - 4,5 Samobójczynie - 3,5 Podwójny wizerunek - 3,5 Dżuma (powtórka) - 5 Szkarłatna litera - 3 Rachunek krwi - 4,5 Iwona, księżniczka Burgunda - 4 Rzeka genów - 4,5 Harry Potter i kamień filozoficzny (powtórka) - 4,5 Imperium Słońca (powtórka) -...
Ofiara losu (5) To moja droga: Biografia Jacka Kaczmarskiego (5) Córka grabarza (5) Precz! Jesteś tyranem!: Pamiętnik miłości nieodwzajemnionej (4) Czarna topiel (4) List z tamtego świata (5) Nie ma z czego się śmiać (5,5) Antropolog na Marsie (6) Bez oceny pozostawiam Shantaram. Zrobiłam do tej książki dwa podejścia. Przy pierwszym odłożyłam ją po ponad 80 stronach, znudzona - miała być powieść przygodowa z wartką akcją, a dostałam ...
Martin jest ostatnio wyjątkowo zajęty. Nie dość, że premiera serialu na podstawie "Pieśni" miała się ukazać już 2 lata temu, to jeszcze facet nie potrafi skończyć tego co już zaczął. Martin sam pisze skrypty do poszczególnych odcinków. Ja rozumiem, że można chorować na 'odjutronizm', ale to już lekka przesada.
Podaję linki do włoskich stron podobnych, w ten czy inny sposób do Biblionetki: http://www.qlibri.it/, http://www.larepubblicadeilettori.it/. Na obu można porozmawiać o książkach, a w Qlibri są też rankingi, chociaż robione w inny sposób niż w Biblionetce, np. książki, które mają najwięcej recenzji; te, których strona jest najczęściej odwiedzana; takie, które największa liczba użytkowników uznała za ulubione. Może kogoś to zainteresuje.
A dlaczego Chwin aż tak bardzo Ci się nie podobał? Ja byłam zachwycona. :)
niestety "Upadek" poszedł na podaju zostały mi jak na razie - "Dzieje Greków i Rzymian" Kubiak - "Rozmowy z katem" Moczarski - "Nie bój się, nie ufaj, nie proś" choć pewnie i je spotka ten sam los ;)
Co myślicie o zakończeniu? Czy ostatnia "wizja" Artema była prawdziwa, czy też może czarnym wreszcie udało się zawładnąć jego umysłem i narzucić mu co ma o nich myśleć?
Przeczytane i wysłuchane w pażdzierniku: • Stuhrowie: Historie rodzinne (4) audiobook • Szklane jezioro (4) • Ślady na piasku (3) • Ojciec chrzestny (4) audiobook
Ostatnia w trakcie to: Kompania braci
Przeczytane: Krótka historia pewnego żartu - 2,5 Krzyżowcy - 4,5 Hrabina Cosel: Powieść historyczna - 4,5 W trakcie: Szara Wilczyca Anioły i demony Gösta Berling https://www.biblionetka.pl/book.aspx?id
A ja właśnie nie mogę Christie tej "Tajemnicy rezydencji Chimneys" wybaczyć. Dla mnie jest jedną ze słabszych jej książek - ale to oczywiście moje zdanie:)
Czarnoksiężnik z Północy (5) Oblężenie Macindaw (5) - seria mnie naprawdę wciągnęła, mimo że target jest o połowę młodszy ode mnie Dracula [pełna wersja] (audiobook - 4) - troszkę się historia zestarzała, ale nadal w paru momentach miałam ciary na plecach. Chyba wolę jednak ekranizację Coppoli, ale jeśli chodzi o stare horrory, ten jest na pewno o niebo lepszy od Frankensteina. Droga (6) - zdecydowanie książka miesiąca. Mroczna, potwornie prz...
Dzisiaj zacznę Hamleta, co oznacza, że w październiku już więcej nie zdążę ;] Silmarillion - 3,5 - spodziewałem się czegoś lepszego. Dosłownie zmęczyłem ale nie było tak źle ;) Przyjaciel wesołego diabła - 3 - powrót do dzieciństwa no ale już za stary jestem :P Straszna noc i inne opowiadania - 4,5 AKCJA KLASYKA - pierwsze spotkanie z Czechowem, będę chciał więcej Morderstwo na polu golfowym - 4,5 - dobrze czasem Agatkę do ręki wziąć Zapis...
Hamlet
Jak chcesz przeczytać z p. Marple to na początek polecam ci "Kieszeń pełna żyta" albo "Morderstwo odbędzie się..." Te książki to prawdziwa rewelacja :))
"Ziemia kłamstw" Ragde (4) "Aloes. Dzienniki i małe szkice" Kott (5) (audiobook) "Antologia osobista" Miłosz (4.5) "Umysł zniewolony" Miłosz (ponownie, z 3 na 5) "Bez krwi" Baricco (4.5) "Kici kici miau" Wilkoń (5) "Księga Janion" (5) "Znak wodny" Brodski (4) "O krok" Mankell (4.5) (audiobook, czyta Teleszyński) "Plakaty. Współczesne plakaty polskie" (5) "Pamięć kulturowa" Assmann (5) "Ćwiczenia z zachwytu" Cioran (5) "Rozmowy z Jorge...
Przyznam szczerze, że jeszcze nie chwyciłam za poprzednie 2 które mi pożyczyłaś ostatnio... tzn. przeczytałam 3 strony jednej książki... więc raczej nie ja prosiłam o inne ;) a nie Annamiarie? ;)
LEKTURY PAŹDZIERNIKOWE 2010 1. Piotr Terence "Pensjonat Idylla" (3,5) 2. Dominik Karo "Skorpion czeka na mordercę" (3,5) 3. Robert Foryś "Początek nieszczęść królestwa" (5) 4. James Oliver Curwood "Łowcy wilków" (6) 5. Tatiana Polakowa "Wielki seks w małym mieście" (6) 6. Bogusław Sujkowski "Lisowczycy" (5) 7. Ellis Peters "Lato Duńczyków" (5) 8. Zane Grey "Legia straceńców" (po rosyjsku) (5) 9. Romain Sardou "Ale nas zbaw ode złego" (...
Jack London - Martin Eden Anthony Burgess - Mechaniczna pomarańcza [wersja R] Philip Larkin - Zebrane Jachym Topol - Supermarket bohaterów radzieckich Wasillij Szukszyn - Rozhasały się konie na polu Paul Virilio - Bomba informacyjna Fryderyk Nietzsche - Poza dobrem i złem
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)