Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja polubiłam tę Serię od pierwszej książki i wciągnęła mnie mnie aż tak,że skończyłam już ósmą z cyklu (oczywiście na komputerze) i czekam aż pojawi się dziewiąta w języku polskim...
A oto moje październikowe "trofea": Nalle wesoły niedźwiadek (4) Historyjki o niedźwiadkach (4) Przekraczając granice (4) Szepty (5) Wołanie w górach (5) [ jest recenzja] Umrzeć próbując (4) Władca równin (4,5) John Lennon: Niedokończona ballada (3) Przygody księdza Browna (4) Moja winnica: Saga rodzinna w trzech częściach (4) Cień Hipokratesa: Tajemnice domu medycyny (4) Róża Sewastopola (3) Sam o sobie (4,5) Lewa ręka ciemności (...
Może "Mistrz z Petersburga" Coetzeego? Powieść z Dostojewskim w roli głównej, dobrze się czyta. Mistrz z Petersburga
Razi - ciągle razi ;) Bardzo prosimy o poprawienie na bardziej ogólny ten tytuł...
Sprawdziłam, że jest teraz u Syrenki, więc pewnie tylko o nim opowiadałyśmy i coś mi się pokiełbasiło ;)
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 26 2. Gilbert Blythe ("Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery) 30 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 30 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 2 OUT 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 30 6. Prosiaczek ("Władca much" - William Golding) 42 SAVE 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 28 8. Dolores Claiborne (...
Żar (5,5) Lata patykiem pisane: Wspomnienia alkoholików (4,5) Ogród bestii (5) Zamordowana sjesta (2,5) Bezsenność w Tokio (5) Ogród kości (3) To ja byłem Vermeerem: Narodziny i upadek największego fałszerza XX wieku (5) Córka carycy (3)
HALL OF FAME 1. Gandalf ("Władca pierścieni" - J.R.R. Tolkien) 2. Śmierć (Cykl "Świat Dysku" - Terry Pratchett) 3. Ania Shirley ("Ania z zielonego wzgórza" - Lucy Maud Montgomery) 4. Rhett Butler ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 5. Elizabeth Bennet ("Duma i uprzedzenie" - Jane Austen) 6. Yennefer (Saga "Wiedźmin" - Andrzej Sapkowski) 7. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) 8. Daimon Frey ("Siewca Wiatru"...
Kolejny miesiąc za nami! Czytelniczo: Kapitan Blood: Powieść o korsarzach siedemnastego wieku 5- Potop powtórka, zostaje 5 Zwierzenia Britt-Mari 4 Mikołajek i inne chłopaki 4,5 Indiański Napoleon Gór Skalistych 5 Kolejna książka Fiedlera godna przeczytania.Szczególnie dla wszystkich miłośników historii Indian Ameryki Północnej.Polecam! Pamiętniki Adama i Ewy 4
Czytałam kiedyś pozytywną recenzję na tamat "Kuchni Franceski". Twoja recenzja ją potwierdza. Pamiętam też uroczą okładkę. Można prosić o kilka słów , dlaczego ci się spodobała? :)
Żar 5,5 Absolutnie znakomita, językowo wspaniała, sama historia jakich w życiu pełno - ot dwóch przyjaciół przez kobietę, zrywa na lata swoją wielką więź - ale sposób w jaki to opisał Marai jest cudowny. Marai to zdecydowanie moje odkrycie, kolejną do czytania będzie chyba "Sindbad wraca do domu" Ostatni rejs "Fevre Dream" 5 Okazuje się, że w zalewie "wampiromanii" można trafić na małe perełki. Fabuła niezwykle ciekawa, takiego przedstawie...
Jak przeczytasz "Letni deszcz" to daj znać. Pierwsza część - Kielich jest rewelacyjna. I wiem, że Sztylet też taki będzie. Już nie mogę się doczekać, aż będę mogła zacząć! :)
A może spójrz na te dzieła pod kątem konsekwencji życiowych wyborów bohaterek? W końcu i Twoje książkowe propozycje i te które podpowiada Marylek o tych konsekwencjach opowiadają, a i to co się dzieje z Marią Magdaleną to też wynika z jakiegoś jej wcześniejszego wyboru... Nie wiem czy Ci to coś pomoże co napisałam, ale na tych nowych maturach zupełnie się nie znam;-(
Przeczytane w październiku: Którędy droga? (4) Wieczna księżniczka (4) Wybrzeże Szkieletów (4) Kot, który jadał wełnę (4,5) Wojna państwa Rose (4,5) O kotach (4) Odyseja (4,5) Poezje (5) W krainie białych niedźwiedzi (4,5) Zniewolony umysł (4,5) Świat Czarownic (4) Człowiek śmiechu (5) Straszny dziadunio (4)
Jak rany! Zapomniałem, że to już czas, by wszyscy z nas, wstawiali tu bez zdań dwu jak wypadły ich czytelnicze plany! *Przygoda Lutka: Historia krótka (6.0 przeczytana 29!.paździer...paździer...paździer...nika 2010, g.9:32) Dzięki Misiakowi297 za link:)! * "Bajki pana Jana" Brzechwa Jan (właśc. Lesman Jan Wiktor) (7.0 przeczytana 28.paździer...paździer...paździer...nika 2010, g.9:20) (Nie mogę dodać do bazy bnetki) *Aksa...
Niestety, mam wtedy zjazd :(
"Zbrodnia...", "Nana" i Maria Magdalena kojarzą mi się z różnym sposobem przedstawienia prostytutki. Tylko nie wiem czy reszta propozycji będzie pasować (głównie dlatego, iż ich nie czytałam). Drugim sposobem może być opisanie jak bohaterki radzą się ze swoim upadkiem.
W końcu muszę sięgnąć po tę książkę o Stuhrach:) I to raczej od razu po audiobook! Tyle osób poleca ten tytuł, jeszcze goręcej w wydaniu audio;) ...Widać co może zdziałać siła i magia Stuhrów ;]
Nie, tego nie czytałam. Tak bardzo podobają mi się jej książki fantasy i ich różnorodność, tak ją podziwiam i cenię za słownictwo w Twardokęsku (Rany! Ogromną pracę wykonała!), że zupełnie mi ten cykl umknął. Może poczekam, aż się wypowie ktoś, kto to czytał, a ma gusta podobne do moich. ;) A "Letni deszcz" jeszcze przede mną, mniam! :)
Mój październik: 1. Aby do mety (ocena 2,0) 2. Gosposia prawie do wszystkiego (ocena 4,0) 3. Kobiety z Czerwonych Bagien (ocena 4,5) 4. Żar (ocena 2,0) 5. Noce w Rodanthe (ocena 4,5) 6. Rejs (ocena 4,0) 7. Zupa z ryby fugu (ocena 5,0) 8. Prawdziwy cud (ocena 3,0) 9. Mrówka w wielkim mieście (ocena 2,0) 10. Dziecko Noego (ocena 5,0) 11. Kuchnia Franceski (ocena 6,0) W trakcie czytania Uroczysko . Książki 'Krwawy Południk' nie oc...
A czytałaś ten cykl, który napisała z mężem - "Wielka wojna"? Ja nie. A to też całkowicie inny rodzaj literatury i nie wiem czy warto zaczynać. Jej powieści fantasy są tak magicznie przyciągające a nie chciałabym się rozczarować.
O, widzę że "Ziemia kłamstw" nie za bardzo ci się spodobała, choc z tego, co pamietam ocena 4 - to u ciebie znaczy, że i tak książka wypada nie najgorzej :-)
Ja też uwielbiam Brzezińską. "Wody" już kiedyś czytałam i muszę przyznać, że też zdziwiłam się bardzo. Ale są zachwycające. Coś jest w nich takiego, że chce się więcej i więcej. Mam taki czas obecnie, że czytam Brzezińską hurtem. Po przypomnieniu sobie "Opowieści" i "Wód" w kolejce czeka ostatni tom Twarokęska, który udało mi się w końcu kupić. Jeszcze tylko "Wiedźma" i będzie komplet.
Jak będzie pod ręką i bez kolejki to to bym wzięła. A książkę Papcia Chmiela mam od Dot.
:) Się nie pali przecież. "Złotego pelikana" mam swojego, ale u kogoś jest, chyba u Koko aktualnie, nie jestem pewna. Przy okazji spotkania zapytam.
Tak, też jestem ciekawa, jak się ma "Wieźma" do "Opowieści". I czym się różnią, czy to są te same opowiadania, tylko o coś wzbogacone? A jak Ci się podobają "Wody głębokie jak niebo"? Ja byłam zdumiona, że ta sama autorka potrafi tak stylizować narrację, przecież te książki są tak różne, jakby je różne osoby pisały! A saga o zbóju Twardokęsku jeszcze odmienna! :) Bardzo lubię Brzezińską.
W każdym razie wspomnienia i biografie to, przynajmniej dla mnie osobiście, dość zbliżony obszar, na tyle, że mimowolnie tego typu książki zwykle porównuję. :) Moze to moje małe odchylenie. ;) Tak, to akurat pierwsza książka Chwina, którą czytałam. Moze faktycznie lepiej poznać najpierw inne jego książki. A co do Papcia Chmiela, to mi się ją świetnie czytało. Momentami trudno się nie uśmiechnąć. I co ciekawe nie miałam jeszcze okazji czyta...
A mnie się jeszcze kojarzy Anna Karenina i pani Bovary. Bez tezy, ale może Ci się jakoś dopasuje do obrazu? :)
I jak Wiedźma? Tak samo dobra jak Opowieści? Babunia Jagódka jest świetna! :) Ja przeczytałam w październiku Opowieści z Wilżyńskiej Doliny właśnie, a poza tym: Zawód: Wiedźma: Tom 1 Erynie Aktualnie w czytaniu: Wody głębokie jak niebo.
A to był Twój pierwszy Chwin? Ja zaczynałam go czytać od "Złotego pelikana", mogę Ci tę pozycję polecić na początek. Przede wszystkim jest to powieść, ma więc akcję i to wciągającą, a jednocześnie specyficzny styl i ładny język autora zachowuje. Hm, ten Chwin to raczej luźne refleksje i wspomnienia, nie jest to biografia. A biografii Papcia Chmiela nie czytałam. Warto, tak? :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)