Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Misiaku, żeby tutaj miejsca nie zajmować, to zapraszam Cię do tej notki: http://ksiazkowo.wordpress.com/2010/10/11/lilith-olga-rudnicka/ Nie jest to wielkie dzieło, ale całkiem przyjemnie napisany kryminał młodej polskiej autorki. Ponoć bardzo różny od poprzednich jej książek (jeszcze ich nie czytałam, więc nie mam porównania). Jeżeli nabierzesz ochoty, to służę pożyczką :D
Faktycznie dużo tego gratulacje:) PS. Dzięki za przesyłkę:)
Więc jednak Steel Ci nie podeszła:D Czy to taka aluzja do naszej ostatniej rozmowy na spotkaniu?:D I czemu Pole krwi tak słabo? (to dopiero przede mną). No i ten "Walc pożegnalny" na czwóreczkę? Ja tę książkę uwielbiam:) A czemu tak nisko Grzegorzewska? Nie dziwię się specjalnie, bo po fatalnym "Żniwiarzu" postanowiłem sobie darować twórczość tej pani. A czytając "Trzynasty miesiąc poziomkowy" miałem nieprzyjemne skojarzenia z taką mocno nied...
Moje październikowe lektury (prawie wszystkie omawiam w czytatkach) 1 Julia Hartwig "Błyski" 3+ 2 Carolly Erickson "Henryk VIII" - 3 3 Katarzyna Kotowska "Jeż" - 5 4 Anka Kowalska "Pestka" - 6 5 Maciej Grabski "Ksiądz Rafał" - 4 6 Pamela Travers "Mary Poppins" - 4+ 7 Raymond Moody "Życie po życiu" - 4+ - dziękuję Mariolko 8 Joanna Trollope "Cudze dzieci" - 5+ 9 Kazimierz Orłoś "Wielbłąd i inne opowiadania filmowe" - 5 10 Linda Olsso...
Mogłabyś napisać coś o tej "Lilith"?:)
A ja mimo wszystko Córkę carycy oceniłem trochę wyżej. Rozczarowałem się za to straszliwie "Henrykiem VIII":(
Przez pomyłkę napisałam nie tam, gdzie trzeba, ale już trafiłam do odpowiedniego wątku ;) Ja tak pośrednio - w drodze do lektury listopadowej przeczytałam jeszcze w październiku pierwszy tom "Anny Kareniny". Cóż to za przecudnej urody dzieło! Pierwszy mój kontakt w Tołstojem, zdecydowanie nie będzie on ostatnim ;) Szkoda tylko, że "prewersalki" podczytuję tylko pół godziny przed snem, dlatego idzie mi to tak wolno :/
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 28 2. Gilbert Blythe ("Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery) 30 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 30 4. Helena Kurcewiczówna ("Ogniem i mieczem" - Henryk Sienkiewicz) 32 SAVE 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 30 6. Prosiaczek ("Władca much" - William Golding) 44 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 26 8. Dolores Claiborne ("...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 28 save 2. Gilbert Blythe ("Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery) 30 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 30 4. Helena Kurcewiczówna ("Ogniem i mieczem" - Henryk Sienkiewicz) 30 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 30 6. Prosiaczek ("Władca much" - William Golding) 44 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 26 out 8. Dolores Clai...
Mój październik był niezły :) 1. Oswoić los (5) 2. Grób z niespodzianką (4) 3. Opowiadania wybrane (5) 4. Wyprawa łowcy (5,5) 5. Księżyc we łzach: Moje dzieciństwo skończyło się, gdy miałam pięć lat (4,5) 6. Życie miłosne (4 - aczkolwiek strasznie wymęczył mnie styl pisania oraz przeraźliwie wkurzali bohaterowie, grrr...) 7. Lilith (5) 8. Czarna dziewczyna, biała dziewczyna (4) 9. Skrzypce z Auschwitz(4,5) 10. Wszystkie boże dzieci ta...
PAŹDZIERNIK 2010 Trzeci najazd Marsjan - 4.0 Matadora - 5.0 Cyteen: Oczyszczenie - 4.0 Cyteen: Powtórne narodziny - 4.0 Cyteen: Zdrada - 4.0 Zamek z piasku, który runął - 5.0 Katarem i magią - 3.5
Czemu "Palacz zwłok" tak nisko?
Mój październik 2010: * Patty Diphusa i inne teksty - 3; * Jestem nudziarą - 4; * Samotność wilków - 5; * Nim nadejdzie lato - 4+; * Romans na receptę 3; * Tatusiu, proszę nie - 4; * Frywolitki czyli Ostatnio przeczytałam książkę!!! - 4; * Artystka wędrowna - 3+; * Lotta z ulicy Awanturników - 5; * Dzieła zebrane - 4+; * Na dnie nieba - 3; * Długi marsz - 5+; * Noc w Lizbonie - 5; * Niebieski autobus - 4. Niezbyt ambitny dobór le...
Nie podobał Ci się "Znak wodny"? Czemu tylko 4?
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 26 2. Gilbert Blythe ("Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery) 30 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 30 4. Helena Kurcewiczówna ("Ogniem i mieczem" - Henryk Sienkiewicz) 30 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 30 6. Prosiaczek ("Władca much" - William Golding) 44 SAVE 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 28 8. Dolores Claiborne ("Do...
Mój październik: Przemyślny ból (4) Profesja pani Warren (5) Bezgrzeszne lata (3) Japońska parasolka (5,5) Jedz, módl się, kochaj (4,5) Litery cztery: (Wiersze prawie wszystkie) (6) Porwanie doñi Agaty (5) Pałac kobiet (5)
Mój październik: 1) W Perseuszu (Sniegow Siergiej) - 5,0 2) Pętla wstecznego czasu (Sniegow Siergiej) - 4,5 3) Siedemdziesiąt dwie litery (Chiang Ted) - 4,5 4) Mumia (Gerritsen Tess) - 5,0
Oczywiście, Helena Kurcewiczówna startuje z trzydziestką - zapomniałam dopisać.
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 26 2. Gilbert Blythe ("Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery) 30 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 30 4. Helena Kurcewiczówna ("Ogniem i mieczem" - Henryk Sienkiewicz) 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 30 6. Prosiaczek ("Władca much" - William Golding) 42 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 28 8. Dolores Claiborne ("Dolores Cl...
Nie widziałam, ale chciałabym zobaczyć. ;)
"Aniele, Stróżu Mój! Listy do żony" Fiodor Dostojewski. "F.M." Boris Akunin.
Cóż, ja „Mistrza i Małgorzatę” czytałam w ... czwartej klasie podstawówki. Byłam chora i nic innego nie było pod ręką. Chyba za dużo nie zrozumiałam, ale niesamowicie mi się podobało i wracałam do niej kilkakrotnie.
Dziewczyny oglądałam film, który zrobił na mnie wielkie wrażenie. Jeśli film czyta się jakby malując, to co dopiero książkę. Świetna gra aktorów - mało słów, a ile treści :) Przyznam Wam się szczerze, że właśnie ten film przyczynił się do mojego zainteresowania malarstwem flamandzkim i flandryjskim.
Dzięki! :) Wygląda to bardzo ciekawie, wrzucę sobie do schowka. Chiny i dla mnie są interesującym krajem, choć także także raczej teoretycznie. A to, co napisałeś w ostatnim zdaniu przypomniało mi moją refleksję po przeczytaniu - bardzo ciekawej zresztą - książki "American Fuji" (jest to powieść, której akcja rozgrywa się w Japonii): pomyślałam sobie wtedy, że do Japonii nie mam najmniejszej ochoty pojechać. :-D
Jedna z niewielu lektur, które przeczytałam w trakcie liceum. Od niej zaczęło się zainteresowanie literaturą rosyjską. Bułhakow to mistrz, a Małgorzata to jego twórczość. Obnażenie systemu władzy, a jaki humor... Przecież to czysty spirytus... Nie ośmieliłbym się dać damie wódki... Mistrz i Małgorzata to najlepszy rosyjski spiryt:)
Poluję na to! Serial genialny!
Tak właśnie jest!
Góry Skaliste są daleko -> ale lepiej oglądać je w innym kolorze niż na str.103
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 26 2. Gilbert Blythe ("Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery) 30 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 30 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 0 OUT!!!! 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 30 6. Prosiaczek ("Władca much" - William Golding) 42 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 28 8. Dolores Claiborne ("Dolores...
I.Gołowkina "Pokonani" (4,5) T.Mann "Dzienniki 1918-1921" (4) D.Steel "Zupełnie obcy człowiek" (2) T.Benacquista "Znowu Malavita" (3) Y.Queffelec "Barbarzyńskie zaślubiny" (4,5) N.Velickovic "Sahib : Impresje z depresji" (5) P.Ch.Jersild "Dom Babel" (4,5) G.Grzegorzewska "Topielica" (3,5) K.Siesicka "Trzynasty miesiąc poziomkowy" (4) M.Kundera "Niewiedza" (5) P.G.Wodehouse "Dziękuję, Jeeves!" (5) P.Roth "Duch wychodzi" (3,5) D.Mina "P...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)