Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dla mnie zdecydowanie Siesicka. Postacie, które stworzyła w swoich książkach, jak chociażby tytułowy bohater "Łukasza" czy Staś z "Możesz iść" są mi zdecydowanie bliższe niż bohaterki Jeżycjady, której przeczytałam trzy tomy. Nie mogłam przebrnąć przez resztę książek Pani Musierowicz, zaś powieści Siesickiej czytałam po kilkanaście razy i jeszcze do nich na pewno wrócę. Jak zostało już wspomniane, książki Siesickiej mają w sobie "jakąś magię"...
Witam serdecznie, jako temat maturalny wybrałam 'Absurdalność losów bohatera w litaraturze'. Wiem, że jest to temat bardzo obszerny, nie sformułowałam jeszcze tezy, mam jednak zamiar rozpocząć cytatem Jarry'ego "Mówić rzeczy zrozumiałe - to obciąża umysł i deformuje pamięć; podczas gdy absurd ćwiczy mózg i pobudza grę pamięci". Stąd moja prośba, żeby nakierować mnie jakie inne utwory warto pzeczytać, by mieć pojęcie o zagadnieniu :) -Jarry - "...
Coraz bardziej doceniam audiobooki, ostatnio (prawie) więcej słucham, niż czytam. ;) "Komu bije dzwon" Hemingway (powtórka, nadal 2) (audiobook) "Wyspy na Golfsztromie" Hemingway (2) (audiobook) "Pożegnanie z bronią" Hemingway (3) (audiobook) "Znaczy kapitan" Borchardt (powtórka, nadal 3) (audiobook) "Pech" Chmielewska (4) (audiobook) "Dzień Tryfidów" Wyndham (5) (audiobook) "Анекдоты. Случаи. Рассказы. Стихи" Хармс (4.5) (audiobook) "Н...
Niedawno się zajerestrowałam, ale widzę, że musi minąć jakiś czas, nim będę się swobodnie poruszać po tej stronie. ;)
Człowiek bez ojczyzny (4,5) Bracia Karamazow (4,5) Podróż do Afganistanu (4,5)
No wiesz, trudno mi ocenić po kilku rozdziałach I księgi. Lepiej mi będzie ocenić jak skończę. Ale nie sądzę, żeby przebiła Bronte.
Zakończone: Latające tygrysy Roman Wilhelmi: I tak będę wielki! Dzika Mrówka i tajemnica U-2002 W trakcie: Wichry wojny Paragraf 22 Zielone berety Kapuściński: Nie ogarniam świata Powrót do Wichrowych Wzgórz
Styczeń: Wnuczka pana Linha [5] - z całego serca polecam =) Dziwny przypadek psa nocną porą [5] - jak wyżej =] Życie przed sobą [2] - nie wiem co napisać, masakra to była. =/ Muzeum rzeczy nieistniejących [4.5] - przyjemne, lekkie, do szybkiego wessania ;-) Ring [4,5] - książka, na podstawie której powstał znany film. Dobrze napisana, trzymająca w napięciu - polecam. [Ocena byłaby wyższa, gdybym nie pamiętała tak dużo z filmu]. ...
Planeta akurat nie jest jakoś specjalnie chrześcijańska - raczej ogólnie filozoficzna - o tym, żeby nie bać się śmierci, bo to naturalny porządek rzeczy, o tym, żeby szanować każdą istotę inteligentną, o tym, że zbytnie zakochanie we własnym gatunku jest złe... Jedyne, co tam jest z chrześcijaństwa to to, że główny bohater jest wierzącym i w pewnym momencie zastanawia się nad kwestią nawracania kosmitów (co mnie samą jakoś rozbawiło :) ) - jeden ...
W styczniu: "Radość przez łzy" (3) "Noc myśliwego" (3,5) "Kraina chichów" (5)
Wg mnie to jest to samo co ksero. Ale raczej nie widzę jakichś przeciwwskazań, jeżeli ktoś robi zdjęcie paru stron dla własnego użytku (podobnie jest z kserowaniem książek, choćby na uczelniach - kopiowanie materiałów do referatu, pracy magisterskiej). Myślę że pracownicy biblioteki nie powinni robić z tego żadnych problemów. Natomiast na pewno niedozwolone jest powielanie książek na skalę masową, np. odsprzedaż odbitek.
Ja Narnię nawet umiarkowanie lubię, i może nawet córce poczytam, jak dostanę gdzieś polską wersję, bo mam to tylko w oryginale. Może jako wierząca nawet bym to uwielbiała, ale wierząca nie jestem i wiele fragmentów było dla mnie nachalną indoktrynacją religijną. Czytałam potem jeszcze listy diabłów i te zraziły mnie na tyle, że boję się sięgnąć nawet po Z milczącej planety i dalsze części, chociaż ostatnio ogromnie lubię fantastykę i taka klasyka...
W styczniu: Żmija (3) Zamek z piasku, który runął (6) Listy 1946-1961 (6)
W jednej z większych bibliotek w Polsce spotkałem się z sytuacją w czytelni, że jeden z czytających robił zdjęcia książki (w momencie, gdy opiekunka czytelni zajmowała się czymś innym). Czy takie robienie zdjęć jest dozwolone? W sumie to takie ksero ;)
"Robert McHenry, który twierdzi, że Wikipedia jest jak "publiczna toaleta" - nigdy nie wiesz, kto wcześniej z niej skorzystał." ;) http://dziennik.pl/magazyn-dziennika/article434672/Wikipedia_wciaz_bezkonkurencyjna.html?service=print
No jak się autora nie lubi to trudno - Narnię się albo kocha, albo jej nie cierpi - ja ją w dzieciństwie uwielbiałam.
Naprawdę podoba ci się ta książka? Ja podczas jej czytania nie mogłam się nadziwić jak można było tak bardzo spaczyć historię Bronte...
Byłam po drugiej stronie lustra: Wygrana walka ze schizofrenią - 6; to tematyka, która mnie interesuje, a zawdzięczam to odkrycie wysokim ocenom i entuzjastycznym opiniom czytelniczek w zeszłym miesiącu; Nocny patrol - 4, może 4,5; Notatki o skandalu - 4; I to by było na tyle:) Pozdrawiam.
Sesja mnie zabiła :))) 1. Kultura konwergencji: Zderzenie starych i nowych mediów (5) 2. Jezus, i biel stanie się jeszcze bielsza: Jak Kościół wymyślił marketing (4) 3. Solea (3)
Nieczynny 4 Się 5 Geralt, czarownice i wampir: Recykling kulturowy Andrzeja Sapkowskiego 4
Styczeń był dla mnie bardzo udany pod względem czytelniczym: - Cud ojca Malachiasza Całkiem przyjemna lektura, chociaż powieść satyryczna to nie jest mój ulubiony gatunek - pewnie dlatego trochę mnie znużyła. - Pod czerwoną różą "Pod czerwoną różą" to fragmenty planowanej przez autora książki autobiograficznej, którą chciał zadedykować matce. Nie zdążył jej napisać, pozostawił tylko krótkie opowiadania, sprawiające na mnie wrażenie niedopraco...
A cóż to za książka "Być nadwrażliwym i przetrwać"? I dlaczego tak nisko oceniłaś?
W małym antykwariacie, blisko mojego domu, spokojnie na półce leżały 2 tomy dramatów Czechowa! No, darmo nie dawali.. Kupiłam..., więc znów przyjdzie do mnie Iwanow:) albo przyleci Czajka:) A w księgarni, juz z nieco mniejszymi emocjami kupiłam "Pensjonat" Pazińskiego.
Białe jabłka 5 Hermańce 4.5 Lalka 6
Ja z kolei ostatnio nabyłam na allegro książkę Błażeja Przygodzkiego "Sezon na jeże". jest to zbiór opowiadanek, które naprawdę wciągają! Są świetnie napisane, lekkie i zabawne! Polecam!
Ghostwriter - 5 Intensywność - 6 Mój ojciec krwawi historią - 6 I tu się zaczęły moje kłopoty - 6 Pasja - 4,5 Gra - 4,5 Przy blasku księżyca (powtórka) - 4, w oryginale zdecydowanie lepsze :)
A wiesz, że to mnie najbardziej uderzyło, szczególnie w dzisiejszych roszczeniowych czasach; ona przecież bardzo wiele razy była podczas tych rozmów prowokowana, albo pytana wprost: I nie ma pani pretensji? Otóż nie ma. Po co to drążyć, spytajcie mnie o coś innego. ;) Za polecankę dziękuję. :)
Czy nie posiada ktoś na zbyciu książki: "Panna Nikt" ?
Mój styczeń: Pamiętniki (5) Wesołe kumoszki z Windsoru (4) Kot, który czytał wspak (4,5) Hrabina Cosel: Powieść historyczna (5) Kot z jadeitu (2,5) Marzenia i koszmary (4) Zamek z piasku, który runął (6) Rzut kośćmi nigdy nie zniesie przypadku (6) Wieczór Trzech Króli (4) Nieznane arcydzieło (5) Lapidarium (6) Stowarzyszenie umarłych poetów (2) (Nie)boszczyk mąż (4) Lubonie: Powieść z X wieku (6) Nieszczęśni (6) Romans Teresy Henn...
Coś w tym jest. ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)