Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Byłabym bardzo chętna na "Srebrną zatokę", ale chyba nie mam nic z Twoich poszukiwanych. Czy znalazłabyś coś dla siebie w moim Schowku?
Wrześniowo: Kraina kolorów: Księga nadziei (powtórka,w dalszym ciągu 6) Żałuję tylko , że część trzecia nie została wydana :(. Con amore 4,5 Hamlet 5 Kufer Kasyldy czyli Wspomnienia z lat dziewczęcych: Wybór z pamiętników XVIII-XIX w. 5,5 - wspaniały pamiętnik , a raczej zbiór fragmentów z pamiętników naszych prapraprababć . Ach, te stroje i obyczaje ! Wyspa szatana 4,5 Dziecko Noego 4 Przygody Hucka 3,5 - początek i środek dobry, koni...
Cieszę się , że nie ty jedna kochasz Makuszyńskiego :-) . Swoją drogą Dot59 obiecała jeszcze w marcu przeczytać właśnie "Złamany miecz" ale zapewne jest tak obłożona książkami ,że jej spod nich nie widać. Pozdrawiam Dot ;)
Żeglarz na koniu (4) Dobra książka, ale bez tej błyskotliwości, jaką miały opowieści Stone’a o Michale Aniele czy o Van Goghu. I tłumaczenie pana Piotrowskiego nie jest najlepsze. Byłam po drugiej stronie lustra: Wygrana walka ze schizofrenią (6) Ogromna siła i wartość tej relacji polega na tym, że autorka potrafi przedstawić sytuację z dwóch punktów widzenia: osoby chorej i terapeuty. Jedno i drugie z autopsji. Prosty, przystępny język; prawd...
W moim schowku zamieszczam listę książek, które mogę wymienić w zamian za, którąś z pozycji z listy poszukiwanych. Zajrzyjcie. Może znajdziecie coś dla siebie. Zapraszam
Bardzo biednie ilościowo, ale za to upolowałam dwie pozycje, które od bardzo dawna chciałam przeczytać. Chwile wolności: Dziennik 1915-1941 (5,5)-znakomita i fascynująca lektura, polecam nie tylko miłośnikom prozy VW, do których sama nie należę. Klimat jak z powieści wiktoriańskiej, chociaż to już nie te czasy. Ukazuje kobietę z krwi i kości, nie tak delikatną, kruchą i eteryczną jak w skądinąd znakomitym filmie "Godziny". Prawdziwa perła wś...
Jes! Tak, właśnie tak. Bardzo pomaga. ;))
Moniko, bardzo mi się podoba Twój sierpień. Jestem szczególnie ciekawa Twojej opinii o Mackie wiczu. Ja również w swoim czasie miałam kilka miesięcy "katyńskich".Szczególnie polecam Odojewskiego i "Pamiętniki znalezione w Katyniu". Pozdrawiam
Witam, poszukuję książek, w których w jakiś szczególny sposób pokazane jest miasto - interesują mnie różne sposoby przedstawienia go (konwencja realistyczna, oniryczna, groteska itd.), a także w jaki sposób opisane są szczególne miejsca w mieście (parki, kawiarnie, teatry, biedne dzielnice, zaułki). Niestety, literatura może być TYLKO polska, a jakoś nie mogę nic odgrzebać w swojej pamięci - do głowy przychodzi mi tylko "Zbrodnia i kara" albo Pa...
Witam, na ustną maturę wybrałam temat "Nauczyciel i uczeń w literaturze. Przedstaw na podstawie wybranych utworów". Temat wydawał mi się w porządku, ale jak doszło do wybierania lektur to pojawił się problem... Mogłabym Was prosić o polecenie mi tytułów o takiej tematyce? Wybrałam "Stowarzyszenie umarłych poetów", dobre będą też "Syzyfowe prace", ale nie wiem co oprócz tego... Z góry dziękuję za pomoc :)
Wieszać każdy może (3,5) Kato-tata: Nie-pamiętnik (4) Syrena (5) Vita (4,5) Latający cyrk Monty Pythona - tylko słowa: 1 (6) Czasami wołam w niebo (3) Dolina pomieszania (4,5)
Aż dotąd jestem pod wrażeniem tej niezwyczajnej książki, którą nazwałam kryminałem literackim w najlepszym tego słowa znaczeniu! Książka ponadto spełniła moje oczekiwania, zakończenie mnie satysfakcjonuje:)) Niektóre, piękne w moim odczuciu zdania spisałam sobie jako ważne do użycia nie tylko w obiegu literackim...
I jeszcze "tobie" zamiast "ci". Ale to najczęściej w piśmie.
A "państwo siedzicie" to nawet prawidłowa zbitka, tylko że podobno nieco mniej uprzejma od "państwo siedzą".
Zdecydowanie książki, chyba że link do artykułu - wtedy z przyjemnością. :-)
1. Kurier z Warszawy, Jan Nowak – Jeziorański, 5,5 2. Paddington tu i teraz, Michael Bond, 5 3. Wspomnienia starobielskie, Józef Czapski, 5 4. Kobieta z wydm, Kobo Abe, 5 5. Katyń, Allen Paul, 5 6. Katyń zbrodnia bez sądu i kary, Józef Mackiewicz, 5 7. W bagnie, Arnaldur Indriðason, 5 8. Ferdynand Wspaniały, Jerzy Kern, 5 9. Autobiografia: 1872 – 1914, Bertrand Russell, 5,5 10. Znikająca Europa, antologia, 4,5
Ja myślałam, że lektury (przynajmniej w liceum) mają być przykładowymi dziełami z określonych epok literackich, reprezentaować jakieś nurty aby w sumie stworzyć jakiś obraz historii literatury (powstaje oczywiście pytanie, dlaczego historia literatury jest tak ważna w porównaniu z historią muzyki i sztuk plastycznych...). Takie uzasadnienie doboru lektur oznacza, że jak najbardziej mogą się pośród nich znaleźć dzieła kiepskie, nudne itd. Oczyw...
Kto zginął uderzony niedźwiedziem?
Apomorfina. To było w "Zerwanych zaręczynach"
E tam. W ogrdzie na dachu BUWu się świetnie czyta. W ogrodzie przy Arkadach Kubickiego też. W niektórych parkach też. Jak się nie ma własnego, to się kombinuje. ;)
SPOJLER Chyba Josephine z "Domu zbrodni". Fragment etykiety zawiera napis "morphine". Co zawierała flaszka?
Nie porzucił, chociaż coraz więcej czasu zajmuje mu napisanie kolejnej części. Z tego co mi wiadomo następna część zapowiedziana jest na ten rok. U nas dojdzie kwestia tłumaczenia. Poczekamy więc sobie jeszcze. Mnie to trochę zniechęca, bo to dopiero piąta część, a ma być siedem. Bardzo dużo czasu minie zanim się dowiemy jak to się kończy, ale jakoś nie potrafię dać sobie spokoju z tą książką. Chyba dlatego, że ciągle pamiętam jak potrafiły mnie ...
Dla mnie najbardziej pamiętny jest raczej likier z czarnej porzeczki. A z przyjaciółek panny Marple - Elspeth McGillicuddy (pierwszy raz spotkałam się z tym imieniem). Ciągle ktoś ginei zamiast ciebie. Kto jest mordercą?
Faktycznie, to problem. Ech, w takich przypadkach przydaje się duży balkon, ewentualnie babcia na wsi.;)
Witam. Pamiętasz może jakie wykorzystałeś obrazy, a jaką literaturę pomiotu i przedmiotu? Mam wiele książek, ale nie mogę się zdecydować. Temat mamy identyczny. Wiem, że minęło sporo czasu, ale może coś pamiętasz. Z góry dziękuję :)
Mnie, niestety, też. :-(
1. Udręka i ekstaza (6) 2. Starcie królów (6) 3. Nawałnica mieczy: Stal i śnieg (6) 4. Nawałnica mieczy: Krew i złoto (6) 5. Uczta dla wron: Cienie śmierci (4) 6. Uczta dla wron: Sieć spisków (4,5) Z całego cyklu "Pieśni lodu i ognia" najbardziej podobały mi się obydwa tomy "Nawałnicy mieczy", natomiast "Uczta dla Wron" wyraźnie odstaje, głównie z powodu braku najciekawszych postaci i strasznie wolno toczącej się akcji. Ps. Wiadomo coś...
Trzeba jeszcze ten ogródek mieć... Pod blokiem dzieciaki by mnie chyba zadeptały. ;)
E tam, psujemy od razu. Dowcip dowcipem, ale porządek musi być, o! ;)
Też mam taki temat ;) A jakie są te pozostałe cztery książki, które wybrałaś?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)