Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dyrektor biblioteki, w której pracuję chce poszerzyć ofertę biblioteczną o czasopisma. Do tej pory mieliśmy prasę codzienną a teraz chcielibyśmy nabywać ciekawe magazyny ze świata literatury, sztuki ,kultury w różnym ujęciu itp. Po jakie tytuły czytelnik sięgnąłby najchętniej? Jakie czasopisma Wy czytujecie w bibliotekach? Liczę na Waszą pomoc:)
Z obłożeniem masz rację - patrz wątek o czytelniczych chomikach... Ale prędzej czy później gdzieś ten miecz ułowię, jak nie w mojej bibliotece, to mi rodzina w większych miastach poszpera.
Życzę Ci, żeby przyniosło. ;) I żeby nie było jak u mnie - teraz pijaczki siedzą przed monopolowym. Ale już wolę ich mijać tam niż na łonie natury. ;)
Skoro już jesteśmy przy komentatorach sportowych, to śledząc w Polsacie sukcesy i porażki naszych siatkarek oraz siatkarzy, słyszę ciągle, jak pan komentator mówi: "Gruszka został pocelowany piłką" "Barańska pocelowała Hiszpankę". W poradni językowej PWN czytamy: "Wcelować znaczy 'trafić do celu'. Pocelować mogłoby znaczyć 'spędzić pewien czas na celowaniu', np. „Pocelował, pocelował i przestał”. Jest to słowo potencjalne - można go użyć,...
To dobrze, dobrze, Dennetowi się należy ta atencja. ;) Ja drugiego kupiłam na taniej książce a trzeciego wypożyczyłam. Ciekawe, czy tak samo dobre jak "Odczarowanie".
a może "Świat urojony" - G.H. Ephron Peter Zak to neuropsycholog sądowy, pracujący w prestiżowym Instytucie Psychiatrycznym Pearce`a w Bostonie i często występujący jako biegły świadek obrony. Ustala, czy oskarżony dostrzega różnicę między dobrem i złem, bada wiarygodność wspomnień świadków. Przyjaciel prawnik prosi Zaka o przyjazd do pewnego domu, który okazuje się miejscem zbrodni - właściciel domu, Nick Babikian, znalazł zwłoki brutalnie za...
Wiesz, ja przez całe lata omijałam ten temat, jest dla mnie w jakiś sposób bardzo osobisty i mocno mnie dotyczy. Wrzesień zdominowany został u mnie właściwie nawet nie tyle przez książki, co przez jeden film - "Shoah" Claude'a Lanzmanna. Dokument, który powinno się obejrzeć obowiązkowo, chociaż nie wyobrażam sobie przyswojenia go w całości jednorazowo. Oglądałam w czterech ratach i każdą z nich odchorowałam. Blisko 9 godzin relacji tych, którzy Z...
Misiaku, gratulacje z okazji tysiączka. :-) I życzenia kolejnych :) Jako że we wrześniu koncentrowałam się głównie na rzucaniu palenia, liczba lektur niezbyt imponująca :)) Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet (Larsson Stieg) (5,5) Opactwo świętego grzechu (Kidd Sue Monk) (4,5) Błękitna pustka (Deaver Jeffery) (4,5) Eryk (Pratchett Terry) (4) Ogród Leoty (Rivers Francine) (3,5) czytam pożyczone od Marylka :) Nigdziebądź (Gaiman Neil) ...
Ktoś wcześniej wspomniał o Barbarze Tuchman i jej "Odległym zwierciadle"-książce o XVI wieku,czasach Czarnej Śmierci.Ta nieżyjąca już laureatka Pulitzera(za znakomite "Sierpniowe salwy")napisała fenomenalne dzieło o czasach fin de siecle,a więc od końca XIX wieku,do wybuchu I Wojny Światowej-Wyniosla wieza.Z innych jej książek polecam"Telegram Zimmermanna"-o wojnie wywiadów w czasie I W.Ś.
Sucharskiego czyta się podejrzanie dobrze. Moim zdaniem nie jest ani bardzo teoretyczna, ani bardzo literaturoznawcza (jeśli przez to rozumieć jakąś suchość), systematyzuje informacje i rzuca często nowe światło na autorów niby znanych. Czytam ją zupełnie chaotycznie - rozdział o Czapskim jest na ten przykład b. dobry, o Wacie już mi się nie podoba. Za wcześnie chyba jednak na ocenę. Grynberg w tej książce sytuuje się gdzieś na pograniczu fikc...
Sposób na Alcybiadesa Wczorajsza młodość
Oto mój czytelniczy wrzesień. Sporo tego, a tą ostatnią Siesicką dobiłem do okrągłego tysiączka!:) Moje wrześniowe lektury: 1 Peter Abrahams "Fatum" - 4 2 Martin Bexendale "Twój ptaszek - Instrukcja obsługi" - 4 3 Joseph Murphy "Potęga podświadomości" - 3+ 4 Juliusz Palczewski "John Galsworthy" - 3 5 Brendan O'Carrol "Urwisy" - 4+ 6 Danielle Steel "Radość przez łzy" - 3 7 Anna Frankowska "Zatańcz z moją dziewczyną" - 5+ - dziękuję, Do...
Hihi, widzę, że dopadł Cię niezły fijoł :-)))
Tak się rodzi bunt!! Wspaniała graficzna ilustracja. ;)
Rembrandt Harmenszoon van Rijn: Ofiara Abrahama (Monachium, Stara Pinakoteka) Portret starca w czerwieni (Portrait of an Old Man in Red - Petersburg, Ermitaż) Powrót Syna Marnotrawnego (Petersburg, Ermitaż) El Greco - Antonio Covarrubias (Paryż, Luwr) Piotr Michałowski - Hetnam Stefan Czarniecki na koniu (Kraków, Muzeum Narodowe) Jacek Malczewski - Nieznana nuta (Kraków, Muzeum Narodowe)
Po raz drugi zabrałam się za Mapa miłości i nie mogę przebrnąć przez początek. Coś mnie zniechęca i rozprasza. Jeśli po raz trzeci nie zmogę - odłożę nieprzeczytaną. Teraz czytam Skrzynia na złoto
"Inteligencja emocjonalna" - Daniela Golemana, doskonała. Bardzo ciekawa wiedza przydatna w praktyce.
"Udręka i ekstaza" - rewelacyjna o życiu i twórczości Michała Anioła. Wspaniale napisana. Polecam.
William Blore z "Dziesięciu Murzynków". Fajnie się zgaduje, trudniej wymyślac fajne pytania ^_^ Jakiej przesłanki na pewno nie należy brać pod uwagę, ustalając czyjś czas zgonu?
Fantasy: Kłamstwa Locke'a Lamory Kryminał Niewinny
Czemu Dubravka tak nisko?
Nie mogę się wylogować: klikanie w przycisk 'wyloguj' powoduje tylko przeładowanie strony i nadal jestem zalogowany. Błąd występuje w IE 7. W Firefoxie - nie. Za pierwszym razem pomogło wyczyszczenie ciasteczek - ale po kilku dniach problem się powtórzył.
"Wielki Mistrz" lepszy od poprzednich raczej nie będzie. Przeczytałam bez bólu, ale też bez zachwytu. A że Jeżycjada nietrafiona - hmm... to mnie trochę zdziwiło, może kiedy się to pierwszy raz czyta w wieku -nastu lat odbiór jest jednak inny?
"Bez mojej zgody" przeczytałam parę lat temu i do dziś jest to jedna z moich ulubionych książek. Naprawdę ma w sobie coś magicznego, jest prawdziwa i poruszająca. Waham się tylko czy iść do kina, bo mam swoje własne wyobrażenie o bohaterach i nie chcę go chyba sobie psuć... Tak samo nie wyobrażam sobie zakupu książki w wydaniu filmowym. Niedawno skończyłam czytać "Dziesiąty krąg" i także się nie zawiodłam. Troszkę mnie tylko irytuje, że Picoult...
Może dlatego, że jest tylko w zarysie. Czytając sięgałam jednocześnie do bardziej szczegółowych opracowań i trochę mnie to rozpraszało.
Jeśli Gdańsk, to nie może zabraknąć: Weiser Dawidek ale również: Castorp Poza tym: Sklepy cynamonowe - Drohobycz Sanatorium pod Klepsydrą Sny i kamienie
Właśnie o to chodzi, pogoda i jej ewentualny wpływ na samopoczucie i wybór lektury; kiedy z oknem jesiennie ponuro, nie sięgam po książki dołujące, przygnębiające. Raczej po takie z "konkretną" akcją, mogą to być kryminały, romanse, mogą też biografie albo ... na przykład Chmielewska (zwłaszcza ta wcześniejsza).
Faktycznie, rzadko się tu krytykuje Jeżycjadę, ale nie będę tym, co jest bez rozczarowania czytelniczego i pierwszy rzuci jakąś książką:) Czyli nie przyciąga Cię to ciepło z ulicy Roosvelta? Być może powinnaś dać szansę "Opium w rosole" (kolejna część - moja ulubiona). Jest bardzo smutna przy dużo ambitniejszej tematyce, a jednocześnie daje nadzieję... Pozdrawiam Cię serdecznie!
Jeszcze Śmierć i trochę miłości (4,5) - umknęła mi gdzieś.
Z drugą częścią wypowiedzi zgadzam się całkowicie. :) Ważnym elementem przy wyborze książki jest samopoczucie, które jednak często łączy się(w moim przypadku) z pogodą, więc pośrednio i ona ma wpływ na wybór lektury. Aby odpędzić „jesienne smutki” częściej sięgam po kryminały, romanse. Jednym słowem książki łatwe i przyjemne.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: Jerzy Lengauer
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)