Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Sierpniowe lektury: Faraon 5,5 Dzieci kapitana Granta 5,5 Panna młoda czeka 4 Pan Samochodzik i złota rękawica 4,5 Momo czyli Osobliwa historia o złodziejach czasu i dziecku, które zwróciło ludziom skradziony im czas 6 Biały Kieł 3,5 Winnetou 5,5 Baśnie 5 Kraina kolorów: Księga intryg 5,5 Czytam : Kraina kolorów: Księga nadziei (powtórkowo) oraz Kufer Kasyldy czyli Wspomnienia z lat dziewczęcych: Wybór z pamiętników XVIII-XIX w. . ...
To bardzo ciekawe , ja jeszcze nie zdążyłam niestety wypożyczyć książki , bo mam trochę skomplikowaną sytuację ale wasze komentarze napędziły mi niesamowitą chęć natychmiastowego przeczytania tej książki. ;) W prawdzie jestem nastolatką ale jak na swój wiek bardzo dojrzałą psychicznie. ;P I chcę jeszcze dodać , że bardzo interesująco się z wami konwersuje. Pozdrawiam was serdecznie. Jak przeczytam to oczywiście odezwę się natychmiast.
Mnie udało się wczoraj na kiermaszu książek Znaku - 50% ceny z okazji 50 lat istnienia - kupić mnóóóstwo książek. Dla mnie Kołakowski - najnowsza "Czy Pan Bóg jest szczęśliwy" oraz "Mini wykłady o maxi sprawach" oraz "O co nas pytają wielcy filozofowie" oraz "Powstanie 44" Daviesa. POnadto - jakiś Llosa, Hasek w nowym tłumaczeniu wydanym właśnie przez Znak w serii na 50lecie, slowniki polszczyzny współczesnej-najmłodszej, dziecięce - Maleszka i ...
U mnie na odwrót, więcej czytam latem, bo jednak zawsze jest mniej pracy w sezonie kanikuły. 1. Psie lata, Guenter Grass, 4 2. Borys Godunow, Aleksander Puszkin, 5 3. Kalendarz i klepsydra, Tadeusz Konwicki, 5 4. Maskarada, Michał Lermontow, 4 5. Paddington daje sobie radę, Michael Bond, 5 6. Rozhukany koń: esej o myśleniu Juliusza Słowackiego, Ryszard Przybylski, 3 7. Synalek szlachecki, Denis Fonwizin, 5 8. Martwa natura z wędzidłem, ...
Jaką książkę poświęconą II wojnie światowej polecacie? (Poszukuję czegoś napisanego z myślą o osobach, których wiedza na ten temat jest bliska zeru)... Tylko nie piszcie o podręcznikach do historii, proszę.
a tak, Irvinga czytałam:)
Ja jak zwykle w lecie zytam dużo, dużo mniej niż zwykle - więc w sierpniu tylko: W sierpniu: -> Dowódca "Sophie" (5) -> Berlin–Moskwa: Podróż na piechotę (4.5) -> Południowa Łąka (5) -> Las Duncton (5) I kończę sobie powtarzać Dolina Tęczy
Zapraszam po raz kolejny:)
Strategia antylop oraz Wielki słownik poprawnej polszczyzny.
Zabuszowałam w pewnym skromnym antykwariacie, czego efektem było wzbogacenie domowej biblioteczki o 4 pozycje: Saga o niedźwiedziu Historia życia czarnego kota Pełnić służbę...: Z pamiętników i wspomnień harcerek Warszawy 1939-1945 Cud generalny: Powieść nadziei Wszystko razem za 38 zł (+ przesyłka) i do tego praktycznie niezniszczone!
Pavarotti nie unikał kontaktów z muzyką pop (np. koncert z U2). Niektórzy podają tu osobę Izabeli Kopeć. Jacy inni artyści łączą operę (czy nawet muzykę poważną) z muzyką pop ?
Eh... Urlop, wakacje... Już koniec. Było więcej spacerów, odpoczynku. Więcej czasu na prasę. Na rodzinę... Czytam, bądź czytałem: "Uranię" J.M.G. Le Clezio, "Trawa śpiewa" Doris Lessing i "Wykluczonych" Elfriede Jelinek.
Po wakacjach. Pieniądze szły na coś innego niż książki, ale do rąk wpadły: "Bogowie łakną krwi" Anatola France'a, "Paragraf 23" Josepha Hellera i (uwaga! za 4zł dwa tomy na wyprzedaży!) "Dawid Copperfield" Charlesa Dickensa, wydana przez Książkę i Wiedzę w 1989r. w przekładzie Karoliny Beylin.
Moja przygoda zaczęła się całkiem przypadkiem od "Willi":) Byłam na wakacjach a moja kuzynka nic innego nie miała w domu:) Bynajmniej nie żałuje Później czytałam "Zorze Polarną" i już na zawsze będę fanka tej autorki. Czytam każda jej książkę jaką znajdę:)
Zauważyłam, że w moich polecankach jest "Dzienny Patrol" Siergieja Łukjanienki i Władimira Wasilijewa. Po pierwsze - tę książkę już dawno oceniłam, po drugie - kiedy klikam na tytuł, wyświetla mi się "Błąd - Książka o podanym ID nie figuruje w katalogu."
Korowiow i Behemot Roch Kowalski i jego szabla (pani Kowalska) Dowejko i Domejko Duncan Idaho i Siona Paul Atryda i Hani Sherlock Holmes i dr Watson Kapitan Ahab i Moby Dick Settembrini i Naphta
To może jeszcze Raskolnikow i Sonia, chyba nikt jeszcze nie wymienił
"A na koniec okładki książek Musierowicz. Czy ona rzeczywiście oprócz pisania musi jeszcze rysować?" Zdaje się, że zaczęła pisać ksiażki, żeby mieć co ilustrować... ^_^
Ja do ulubionych zaliczam pary spod znaku "kto się czubi ten się lubi", czyli takie, które dowcipnie się przekomarzają, prawią sobie złośliwości itd. W tej chwili do głowy przychodzą mi: Beatryczy i Benedykt z "Wiele hałasu o nic", Moist von Lipwig i Adora Belle Dearheart z powieści Pratchetta, może wspominani już Elisabeth i Darcy.
Powieści Sienkiewicza to dla mnie przede wszystkim wartka akcja, niezwykłe przygody, wielkie uczucia, klimat dawnych czasów i niepowtarzalny, rubaszny humor, który uosabia stary, poczciwy Zagłoba. Jego rozmowy z Podbipiętą i z Rochem Kowalskim powalają na kolana. Jeśli chodzi o prawdę historyczną zawartą w utworach Sienkiewicza - nie podchodziłabym do tematu tak sceptycznie. W okresie pozytywizmu wielu historyków podziwiało amatorskiego fascynat...
Moja ulubiona para literacka jest raczej mało znana ale odkąd przeczytałam "Północ i Południe" Johna Jakesa mam do tej książki wyraźną słabość i sentyment. Chodzi mi o Charlesa Maina I Augustę Barclay. Chociaż śmiało mogą z nimi konkurować Scarlet i Rett Butler albo Aaron i Kal Trask z "Na wschód od Edenu" czytając ten temat od razu pomyślałam o "Dzielnym kawalerzyście" - Charlesie i "Damie z Południa" - Auguście :)
Okładka biografii Michela Houellebecqa autorstwa Denisa Demonpiona tak mnie wystraszyła, że potem mi się śniła, i no Bóg mi świadkiem, że nigdy tego nie przeczytam.
http://www.rp.pl/artykul/61991,355534_Literacka_hiena.html
Zapewne każdy gdzieś słyszał: Bach - Toccata Bach - Badinerie Pachelbel - Canon Edvard Grieg - Hall of the Mountain King Edvard Grieg - Morning Beethoven - Moonlight sonata Wagner - Ride Of The Valkyries J.Strauss - The Blue Danube R.Strauss - Also Sprach Zarathustra Rossini - Wilhelm Tell Mendelssohn - Wedding March (Przepraszam że złamałem polskojęzyczną konwencję)
Z literatury przedmiotowej przy tematach dotyczących bohaterów w ogóle polecam "Bohater o stu twarzach" Jonathana Campbella, to jest dosyc poważna książka, więc ja przy pisaniu matury korzystałam z "Magiczny świat harrego Pottera", gdzie autor streszcza tą książke i przekłada z polskiego na nasze
Mnie osobiście najbardziej poruszyła śmierć Syriusza Blacka. Muszę przyznać, że to moja najbardziej ulubiona postać w całej serii. Myślę, że przedstawiono go jak zwykłego człowieka, który wiele wycierpiał i nie miał szansy na poprawę życia, chociaż wcale nie zasłużył na więzienie. Jego śmierć była naprawdę bardzo przykra. Zdążyłam się już z nim zżyć, stał się prawie rodziną dla Harry'ego, który w niecały rok później go stracił. Poruszyła mnie ta...
Po dość długim poście skusiły mnie - Pacjenci, Klucz kulików,Wszystko co najważniejsze..., Kochanice króla, Gdy owoc dojrzewa, Cień dłuższego ramienia :)
W "Regulaminie tłoczni win" Irvinga też jest lekarz, a nawet dwóch.
Nalotem dywanowym na antykwariat ustrzeliłam: "Sagę o wiedźminie" (oprócz Pani Jeziora), "Upiora Południa:Czerń" oraz "Pięciu poetów" (Błok, Achmatowa, Majakowski, Pasternak, Jesienin). Teraz czekam na przybycie paczki z "Myślami nieuczesanymi" Leca i "Mieczem i kwiatami" Mortki.
Przybytek Boży
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)