Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Tego ostatniego nie znałem :P Brakuje tylko "zajedwabiście" i "zajebiaszczo" i (według miejskiego słownika slangu, akurat tego też nie znałem) "zajebongo", oraz "Zajekurwajedwabiście" (Proszę mnie za to do odpowiedzialności nie pociągać). Co o tym myślę? Według mnie prostactwo językowe i tyle, ludzie o ubogim słownictwie znają klika słów i przyrostków i łączą je w pewnych konfiguracjach.
Jeśli lubisz Skandynawię i wikingów, polecam Ci Rudy Orm. Świetnie skonstruowana, rubaszna, pocieszna, pisana w stylu sagi islandzkiej powieść o przygodach krwiożerczych Synów Północy!
Dzięki za polecenie, na pewno sięgnę po "Nocne czuwanie". Szczerze powiem, że trochę miałam obawy przed przeczytaniem "Pałacu lodowego" - właśnie obawiałam się fabuły, przeczytałam tę książkę nieco wbrew sobie. Akurat w tym momencie jak najmniej była mi potrzebna książka o śmierci, jednak "Pałac lodowy" spełnił dla mnie swą funkcję, o czym napisałam powyżej. Pewnie kiedyś "Bramy raju" też zawitają przed oczy me. ;-)
Mafio, dziękuję za świetne zorganizowanie naszego spotkania. Cudownie było się spotkać, poznać Was i powiększyć po raz kolejny swój schowek. Mam nadzieję, że się zobaczymy jak najszybciej po raz kolejny.
Stulecie chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna (6) - wysoka ocena, nie tylko dlatego, że ostatnio bardzo się medycyną interesuję, może też z tego powodu, że miałam dostęp tylko do tej książki przez całe trzy tygodnie;) Kamień łez (2+) - po pierwszym tomie spodziewałam się czegoś dużo lepszego. Tkacz iluzji (bez oceny) - może już "wyrosłam" z fantastyki"? Za nudna dla mnie ta pozycja. Miasteczko Salem (4) Lolita ...
"Pałac lodowy" i mnie zachwycił. Pozwól sobie jeszcze polecić "Nocne czuwanie" - jeżeli w Vesaasie przyciąga Cię fabuła, ta książka na pewno Ci się spodoba. A Andrzejewskiego bardziej podobały mi się "Bramy raju" - wierz mi lub nie, napisane są w dwóch zdaniach:D
Bardzo dziękuję wszystkim. Było bardzo fajnie. Szkoda, że tak krótko, bo pewnie nie tylko ja chciałabym jeszcze więcej z każdym porozmawiać. :) Cieszę się, że się udało i że się spotkaliśmy. Dziękuję za wszystko. ;)
stare kowadło,które...
A co powiecie o : "zajebioza" , "zajebiście" , "zarąbczaście" , "zajefajnie", "zajekurwafakenstycznie" ? Ciekawe ile jeszcze powstanie podobnych ? Może znacie jeszcze jakieś ?
Tak, niestety. Wobec "Letniej Akademii" byłem łaskawy. Jednak Kowalewska dla młodzieży pisać nie potrafi, a szkoda. Rozumiem akcja, akcją, ale co tutaj wszystko psuje to dialogi. Koszmarne, nienaturalne, wzięte z księżyca, a nie z języka młodzieżowego. W każdym razie nie polecam. Chyba nie dałem 2 tylko ze względu na Bliźniakow.
Wszystkim dziękuję za spotkanie, było wspaniale. :D
Afrykańska odyseja (Brinkbäumer Klaus) (5) Było minęło: Wspomnienia dziecka-żołnierza (Beah Ishmael) (5) Lot nad kukułczym gniazdem (Kesey Ken)(5) Miłość lwicy (Hachfeld-Tapukai Christina)(5) Ojciec chrzestny (Puzo Mario) (6) Pustynia (Le Clézio Jean-Marie Gustave) (4)
Za nim zobaczyłam treść całej wiadomości, też pomyślałam o tej parze z "Gry w klasy" ;-). Po za tym ja mam kilka takich ulubieńców, miedzy innymi: Jean-Marca i Chantal z "Tożsamości" Kundery, Maria i Antti ze "Spirali śmierci" Lehtolainen, więcej sobie w tym momencie nie przypominam.
"Starsza pani w Holandii" jest o wiele lepsza.
A ja dziękuję Joy'owi za pożyczkę. :)
Settembrini i Naphta. Niebanalne. :D
A, jeśli można spytać, jakie było twoje nastawienie?
Misiaku, a w porównaniu do pierwszej części "Letniej akadamii..."? Bo ja już tamtym byłam rozczarowana... Czekam na coś lepszego Kowalewskiej. ;)
Ja miałem styczność tylko z "Zieloną Milą" cóż nie będę oryginalny płakełem przy niej jak bóbr. Innych książek Kinga nie czytałem ale w najbliższym czasie mam zamiar przeczytać "Misery" i może "Lśnienie"
A z Meraldą - zobaczymy:) Niech tylko "Starsza pani w Holandii" doczeka się na swoją kolej:)
Mój sierpień też skromniutki, ale co tam!:) Za to pełno wspaniałych książek! 1 Anna Kłodzińska "Sygnały śmierci" - 5 2 Erle Stanley Gardner "Sprawa niebezpiecznej wdówki" - 5 3 Halina Poświatowska "Opowieść dla przyjaciela" - 5 - dziękuję Madame Seneko za pożyczkę:) 4 Lilian Jackson Braun "Kot, który znał Szekspira" - 5 - dziękuję Marylku za nieustanne zachęcanie mnie do Kotów:) 5 Kveta Legatova "Żelary" - 6 6 Elizabeth George "Szkoła zb...
No właśnie - szkoda, że tak krótko. I szkoda, że to co na zdjęciach to już niestety przeszłość...
O, a ja też przeczytałem Poświatowską w tym miesiącu - ująłbym ją dokładnie w takie same słowa:) I podziękowania dla Seneki za pożyczkę:)
Dzięki Mafio, że zorganizowałaś nam spotkanie w tak pięknym miejscu! Dzięki Wam wszystkim za mile spędzony czas. Mam nadzieję na kolejne spotkania wkrótce.
Halo, Adminie, czemu zaraz we mnie regulaminem? O dziecinadzie pisałem w kontekście ewentualnego bojkotu IE, nie pracy serwisu Bnetki, czyli żart to był. Jeśli nieczytelny - przepraszam. No, chyba że rzeczywiście bojkotujesz :) Odnośnie wieszania psów i innych zwierząt to ja je wieszam tylko odnośnie problemu, który mam z korzystaniem z Bnetki, czyli z tym, że nie widzę informacji o książkach i autorach, korzystając z IE. Ponieważ problem ma j...
Gra anioła. Nie czytałam jednak pierwszego tomu cyklu, ale... to ma jakieś znaczenie?
> to jest to nieprofesjonalna dziecinada. A ty korzystasz z tego serwisu zawodowo/profesjonalnie i podpisywałeś jakiś service layer agreement z Redakcją, że formułujesz takie roszczenia i epitety publicznie? Bardzo proszę o dopasowywanie kalibru do rozmiaru sprawy, jeżeli zależy Ci na tym by dobrze nam się razem funkcjonowało. Wieszanie psów na Redakcji przy użyciu naszej infrastruktury i naszego Forum, również jest zabronione w Regulamin...
Opowieść dla przyjaciela (5) Piękna. Momentami wstrząsająca. Listy do Małgorzaty Musierowicz (4) „Dobre, ale nie pyszne”, jak powiedziała bratanica prof. Raszewskiego po wypiciu butelki atramentu. Wbrew własnym oczekiwaniom nie czuję się zachęcona do poznawania Jeżycjady. Nic do stracenia (5) Kolejne przygody Jacka Reachera – bardzo dobre. Bez litości (5) Podobno nawet były prezydent Bush kocha Jacka Reachera ;) Przekleństwo Adama: Przyszłoś...
E tam, zaraz zazdrościli :P
Nie jestem w stanie tego powtórzyć. Gdzie to się dzieje?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)