Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja również dziękuję. ;)
Jeśli to oczytana szesnastolatka, to zdecydowanie popieram zdanie Mii: najlepiej w ogóle nie zaczynać. Omijać szerokim łukiem.
Faktycznie - kiedy skończyłam książkę ( na początku miesiąca) stwierdziłam, że Christie robi sobie jaja ze wszystkich znajomych pisarzy (włączając siebie - parodia Poirota na końcu). Nawet żałowałam, że z szanownego grona znam tylko Sherlocka i małego Belga. Miałam o tym nawet napisać, ale potem jakoś wypadło mi to z głowy.
Co oprócz "Weisera Dawidka" polecilibyście przeczytać? Inne książki utrzymują poziom debiutu?
:)Ja też nie przepadam za Whartonem, ale jest jedna książka jego autorstwa, którą warto przeczytać "W jasną księżycową noc", jest świetna, nie mogłam uwierzyć, że coś takiego napisał Wharton;)
I chciałam jeszcze podziękować Edwardowi, bo dzięki niemu wyglądaliśmy prześlicznie i naukowo z okolicznościowymi Cosiami. :D Szkoda straszna, że nie mógł do nas dołączyć.
Piękne :))
Jestem niezmiernie wdzięczna Ani za cudowny stosik książeczek.Dzięki serdeczne.
Na 100% nie mogę. :( Wielce żałuję, że nie poznam Marylka.
Tu są zdjęcia czajczym okiem: http://picasaweb.google.pl/alezaraz/BiblionetkaKamienica# :)
Jeżeli ktokolwiek z was natknie się kiedyś na "Powrót do Wichrowych Wzgórz", z całego serca radzę wam ominąć ją szerokim łukiem (gdyby nie szacunek do książek, to zaproponowałabym natychmiastowe zniszczenie). Szczególnie jeżeli czytało się pierwowzór. Autorka tego nic nie wartego melodramatycznego romansidła w ogóle nie przejęła się tym co stworzyła Bronte. Całkowicie zignorowała charaktery postaci "Wichrowych Wzgórz", co skończyło się chociażby ...
Moim zdanie ostatnia część sagi zmierzchu "Przed świtem" była najlepszą częścią ;* Najbardziej podobała mi się akcja z Volturi, a także Księga Druga "Jacoba" (ale i tak bardziej lubię Edwarda ;P).
No i chyba ciekawy byłby tu także Portret Doriana Graya.
Bo też "Śledztwo na cztery ręce" zostało pomyślane jako coś zupełnie innego. To ma być przecież parodia! Para kompletnych amatorów (Tommy i Tuppence) dobrze się bawi rozwiązując zagadki "w stylu" najbardziej znanych (ówcześnie tj. w roku 1929) książkowych detektywów. Również czytelnik ma się dobrze bawić odnajdując nawiązania do dobrze sobie znanych motywów, sposobów konstruowania zagadki kryminalnej w poszczególnych opowiadankach. Bieda w tym, ż...
Proponuję w ogóle nie zaczynać :))) Tyle innych, ciekawszych książek...:)))
Killashandra {4.5} Kryształowa więź {5} Naznaczeni błękitem: Część 1 {5.5} Naznaczeni błękitem: Część 2 {5.5} Poczta literacka czyli Jak zostać (lub nie zostać) pisarzem {5} Wyższe racje {5.5} Zatrute pióro {4} Kamień na szczycie {5} Jednorożec {4} A. D. XIII: 1 {4} A. D. XIII: 2 {4} Pani z Kilbrack {4.5} Kochali się, że strach {4.5} Most do Terabithii {4} Wściekły pies {4.5} Nie licząc psa {5.5} ...
Faktycznie, "Zahir" to najgorsza książka Coelha, jaką czytałam. Już po miesiącu nie pamiętałam, o czy właściwie była, co mi się zdarza niezmiernie rzadko.
Tęskniła do syna, który od dwudziestu lat nie chciał przyjechać z Petersburga, i nuciła: Idź precz, tyranie, ode mnie, ty inną kochasz na wieki. lub też: Za Ebro falą goniąc spojrzeniem, młoda Cyganka siedziała, z dżwiękiem gitary, z cichym westchnieniem szemrania wiatru słuchała. Ale któż mógł wiedzieć, kto to był Ran i Ebrofala? Poza tym wszystko inne wiedzieliśmy, bo babcia opowiadała nam wiele razy. Uśmiech ...
Kolejna książka do oddania: Zdążyć przed Panem Bogiem
http://picasaweb.google.pl/jolanta.kozak/IIOgolnopolskieINieTylkoSpotkanieBiblioNETkiWKamienicy2830Sierpnia2009# Już umieściłam zdjęcia na Picasa. Zapraszam. :-)
Do lektury "Ani" zachęciła mnie rekomendacja Marka Twaina zamieszczona w jednym z wydań "Ani z Zielonego Wzgórza". Czytałem tę książkę pod rozjarzoną choinką i śmiałem się na głos - takie dobre! Z tego się nie wyrasta, każdy powinien mieć swoje Zielone Wzgórze...
Melduję się. :-))
Chciałabym serdecznie podziękować wszystkim obecnym na spotkaniu a zwłaszcza Mafii naszej kochanej.Dzięki serdeczne,wszystko było super.Pozdrawiam Was wszystkich bardzo gorąco i do zobaczenia.
Budowałam barykadę 5,5 Czarownice z Salem Falls 4 Dom na krańcu świata 4,5 Firma Agaton-Gagaton: Wypróbuj bez szorowania 3,5 Imię twoje... 5 Jestem baba 6 Kobieta trzydziestoletnia 3,5 Kremlowskie dzieci 3,5 Lektor 5 Mikołajek w szkole PRL 5,5. I pomyśleć, że znalazłam tę książkę w dziale z literaturą dziecięcą:) Misery 4,5 Myszy i ludzie 5,5 Paulina w orbicie kotów 2,5 Przeczytałam to tylko dlatego, że wcześniej czytałam poprzednie c...
A że spotkanie Biblionetkowe nie może się obejść bez wymiany książek, to chciałąm podziękować za pożyczone książki. Jolu, a wiesz, że popatrzyłam na książki od Ciebie to się wyjątkowo zdziwiłam, bo na "Studzianki" po cichu polowałam. :)
Ups nie to miejsce. Można stad usunąć komentarz powyżej, bo miał być w innym temacie? Przepraszam za gafę. ;)
Zdecydowanie odradzam: "Gildię magów" Trudi Canavan. Nie mam pojęcia co ludzie widzą w tej książce. Przeczytałam ją w czasach gdy uwielbiałam fantastykę i przez całą lekturę miałam dziwne poczucie, że coś tu jest nie tak. Z ogromnym trudem dobrnęłam do końca tej książki (wkrótce potem ją sprzedałam-pierwsza książka jakiej się pozbyłam! I to z ulgą...) Przez jakiś czas nie dawało mi spokoju te dziwne uczucie i w końcu zrozumiałam... Ta książka nie...
"MIłość i medycyna" trylogia o miłości, wpleciona w życie lekarzy.
Dodałam kilka fotek ze spotkania na naszą-klasę. ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)