Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Chce-my zdjęć! Chce-my zdjęć! :))) PS Dlaczego nikt nie napisał, że BOO SIĘ POPŁAKAŁA? :P :)))
Polecam "Regulamin tłoczni win "- obok pozycji "Świat według Garpa " uważam za najlepszy.
A co jest okropnego w zakończeniu Trylogii Husyckiej?
Tak, seria o Harrym Potterz zakończyła się fatalnie. Wyjątkowo okropnie skończyła się "Lux pepretua" Sapkowskiego.
Też pomyślałam o Harrym Potterze. Było tak, jakby książka stawała się coraz bardziej "dorosła" z pisaniem kolejnych tomów, a zakończenie nagle okazało się zakończeniem z bajki dla dzieci. No i "Niebezpieczne związki".Ale to już nie pod względem literackim, ale dlatego, że markiza jest jedną z moich ulubionych postaci książkowych i szkoda mi, że odniosła porażkę.
W moim przypadku zależy to raczej od nastroju. Bywają dni, kiedy płaczę na dzienniku telewizyjnym i na reklamie, więc wtedy wzruszy mnie chyba każdy film na świecie. Mam również wstydliwą tendencję do płakania na filmach Disneya- wyglądam wybitnie pociesznie przy oglądaniu chociażby "Dumbo". Poza Disneyem mam żelazny zestaw filmów, które absolutnie zawsze muszę oglądać z chusteczką- chodzi o "Amadeusza" i o "Człowieka z Księżyca". Plus przew...
Mnie najbardziej podobały się "Hotel New Hampshire" i oczywiście "Świat według Garpa"- dużo mniej tego opierania każdej relacji na seksie, chociaż oczywiście seks jest, ale konieczny dla fabuły i ładnie w nią wkomponowany.
Ja też wieki temu ostatnio czytałam Anne Rice, ale moją ulubioną postacią zawsze był Armand- wzbudzał we mnie potężny instynkt macierzyński w jakiś sposób. :)
Jeśli chodzi o książkę, której zakończenie mnie strasznie zasmuciło i zdecydowanie wolałabym inne - Rok 1984 Orwella. Od razu uprzedzam - dałam tej książce 6 i nie mam wątpliwości, że ona musiała się tak skończyć, ale do końca miałam głupią nadzieję... Co do zakończeń będących czystym rozczarowaniem - Koniec sagi Harry'ego Pottera - słodkie do mdłości ;/ (A najlepsze zakończenie, jakie ostatnio czytałam ma Nigdziebądź - to tak na margines...
Zapomniałam o "Ostrożnie, pożądanie". I "Życie ukryte w słowach".
Drużyna Pierścienia, Dwie wieże i Powrót króla.
Zakończenie sagi o Wiedźminie. Chciałam, żeby saga zakończyła się tak, jak w opowiadaniu "Coś się kończy, coś zaczyna".
Po raz pierwszy, w dzieciństwie to były "Rzymskie wakacje". Nie rozczulam się zbyt łatwo ale niektóre sceny, niektóre nastroje... Np. "21 gramów" albo "A los que aman", "Życie jest piękne" na końcu i "Crash" w płonącym samochodzie, "Wierny ogrodnik".
Czasami Kowalski, w zgodzie z duchem sokratejskim, i w myśl metody położniczej wydobędzie sam z siebie - bez przewodnika, co go za rękę prowadzić będzie - prawdy wcześniej nieuświadomione, a w nim od zawsze zawarte. Chyba, że na przeszkodzie stanie mu instytucyja od wieków stara, która łaskawie obdarzy go promieniami jedynie słusznej prawdy...
When the telephone rang, Parker was out in the garage killing a man. Donald Edwin Westlake (pseud. Richard Stark) "Firebreak" One morning Yvonne got out of bed, made her toast and coffee, opened the refrigerator door, and climbed in. She only stayed an hour because the carton of milk was digging her in the back. At dinner that night she made everyone drink two glasses so she could throw the carton out. Next morning Yvonne got into th...
Szukam następujących numerów magazynu "tylko rock": 1/91, 2/91, 3/91, 3/96, 1-6/00 z góry dzięki za pomoc :) pozdrawiam
Zapraszam do przejrzenia mojego schowka. Książki z działu "Oddam/wymienię" oddam za pozycje z działu "Poszukuję" :) Mogę wymienić się przez podaj.net lub "pozasystemowo".
Trafiony. :) Jak się nazywał ulubiony sos nadrektora Ridcull'ego?
"Jednoroczną wdowę"całkiem przyjemnie wspominam.
Takie recenzje aż miło się czyta :) Tak, tak, ślub był wyjątkowy (pozdrowienia dla nowożeńców, przy okazji! :)) I dziękuję za te 10 ciężkich książek ;) Ach, no tak, zapomniałabym wspomnieć - transparent wspaniały :)
Dyskusji nie uważam za zamkniętą. Czy tak mało doświadczeń pozytywnych? Czy zawiedliście się także na sobie? To milczenie mnie niepokoi. A może nie wymagacie od innych/ od siebie? A może brak wdzięczności lub uwagi na dobro świadczone wzajemnie? Czy chcecie bym zwątpiła - a ludzi wiernych, uczynnych, pomocnych uznała za przypadki incydentalne?
Ależ piękna recenzja :D Szreq - gratuluję! Ech... cudnie było, już się nie mogę zdjęć doczekać!
oczywiście, że musiałam wziąć kolor różowy skoro taki był dostępny. ślub był wspaniały, spotkanie też fajne. =D dziękuję wszystkim [za brzydkie wyrazy Engi w drodze powrotnej nie dziękuję =D].
Dlaczego filozof ma być drogowskazem? Niby ten palic wskazujący księżyc? Broń mnie Boże od takich filozofów ( bo wyjdzie na to że najlepsi to Marks i Engels). Filozofia jest nauką o pojęciach, czyli o myśleniu (także o pojęciach etycznych - czyli co to jest Dobro, patrz Sokrates). Jak to się ma do życia Kowalskiego ? Ano tak, że albo Kowalski myśli i szuka precyzyjnego wywodu na urzekający go problemat, albo Kowalskiemu wisi np Prawda. Najczę...
A na mnie zrobiła wielkie wrażenie Rilla ze Złotego Brzegu, ostatni tom cyklu o Ani, chyba najbardziej dojrzały. Wojna z punktu widzenia tych, którzy zostali w domu.
konto w banku palec - ręka
26.06. -halo -o której będziesz? -a po co? -miałyśmy robić transparent -za chwilę jestem u Ciebie. ... 27.06 Jesteśmy gotowi..jedziemy,masz wszystko?książki?są ,transparent?jest:) o rany nie mamy kwiatów, dzwoń do Izy,nie mam numeru,to dzwoń do Agi... nie ma...dzwon do Oli... oki już są...uff Docieramy do Torunia jak zwykle z opóźnieniem(korek przed wiaduktem).Dziewczyny już są w Manekinie,w którym parno duszno gorąco... Trochę na...
Co sądzicie o twórczości Ewy Ostrowskiej? Co polecacie, a co się Wam nie podobało? Ja na tą autorkę trafiłam za sprawą biblionetki. Na razie czytałam "Długą lekcję", "Bociany zawsze wracają do gniazd" oraz "Co słychać za tymi drzwiami". Uważam, że są to dobre książki, takie naprawdę życiowe. Aczkolwiek pisane dość haotycznie.
do ojca prowadzącego =]
Czytałam tylko jedną książkę tego autora ("Hotel New Hampshire"), więc nie mogę się wypowiadać o jego całej twórczości, a jedynie o tej jednej książce... Zachwyciłam sie nią. Relacje miedzy bohaterami są zawikłane, niekiedy szokujące - jednak nie odniosłam wrażenia, że są oni niedojrzali emocjonalnie... Nie wiem jak jest w innych książkach Irving'a, ale w ta opiera się moim zdaniem na uczuciach, emocjach i wzajemnych relacjach bohaterów, którzy n...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)