Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
'Zycie Pi' czytam
Dla mnie taka średnia. Uważam, że "Dziedzictwo Estery" jest książką dużo lepszą - niby podobna problematyka, ale to utwór dużo bardziej wyważony. "Żar" klimatem przypominał mi chwilami "Niepokoje wychowanka Torlessa" - niby dobra powieść, ale wpadająca w ton irytującej egzaltacji. Marai wciąż jest dla mnie pisarzem kłopotliwym: bezwzględnie lubię "Dziennik", pozostałe jego utwory budzą we mnie mieszane uczucia. Czasem zdaje mi się, że już się prz...
Udało mi się dzisiaj skończyć kolejną książkę, więc mogę ładnie zamknąć miesiąc. :) Jarosław Grzędowicz, Wypychacz zwierząt (5) Jarosław Grzędowicz, Popiół i kurz (5) Jan Parandowski, Mitologia (5) Juliusz Verne, Robur Zdobywca (3) Juliusz Verne, Dwa lata wakacji (4) Latifa, Ukradziona twarz (4) Neil Gaiman, Gwiezdny pył (4,5) Anthony Trollope, Rodzina Palliserów (3) Giulio Leoni, Klątwa mozaiki (3) Sudha Koul, Bogini z tygrysem (4) ...
Możesz przybliżyć jakoś "Kurczaka"? Nic mi to nie mówi...
A czemu tylko "4" dla Żaru??? dla mnie 4 to dość słaba ocena.
Ja też - ale gdzieś w połowie straciłam serce. I jakoś takn czeka. Dobre. Ale czeka.
Napisz, proszę coś więcej o Rozmowach z pisarkami, nic chyba nie wiem o tej książce. Paźniewski jest na mojej liście - mam nadzieję dotrzeć do niego. I czemu Proust aż 2 razy z róźnymi ocenami?:)
Performerka (4) Dziedzictwo Estery (4,5) Dziecię boże (3,5) Żar (4)
Ja w ogóle mam wysokie wymagania, jeśli chodzi o książki, które czytam:) Może zbyt wysokie?
Jan Nowak Jeziorański "Kurier z Warszawy"
Rylski - rewelacja. Trochę inna szkoła eseju, bardziej osobista, ale mnie odpowiada. Też nie czytałam wszystkich książek, o których pisze, ale na pewno zmusił mnie do powrotu do Dżumy oraz do Turgieniewa (którego uważam za mistrza samego w sobie). Mój powrót do "beletrystyki" Herling-Grudzińskiego samą mnie zaskakuje - wspomnienia z liceum koszmarne, odbiór obecny - rewelacja, cud miód i porzeczki, proszę o więcej. Zagajewski czeka w kolejce z ...
Czerwiec 2009: 1. Rumo i cuda w ciemnościach (6) 2. Szczęście za progiem (3) 3. Amerykańskie dziewczyny poszukują szczęścia (3) 4. Ono (5) 5. Tektonika uczuć (5) 6. Manuskrypt Chopina (4) 7. Kobieta i mężczyźni (4) 8. Życie przed sobą (5) 9. Śnieżny lis (4) 10. Gdzie ja miałam oczy? (3,5) 11. Droga do Nidaros (4,5) 12. Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem (4,5) 13. Zazi w metrze (3) 14. Żydówek nie obsługujemy (zanim s...
Niestety do wymiany mam tylko to co znajduje się w dziale "oddam/wymienię".
Niestety nie mam żadnego z poszukiwanych przez Ciebie tytułów. Co jakiś czas będę dopisywać do "Oddam/wymienię" nowe pozycje, może znajdzie się coś co Cię zainteresuje. Pozdrawiam! :)
Przeczytane w czerwcu: 1.Króliczek 5 2.Ostatni zamyka drzwi 4,5 3.Kobieta w wynajętych pokojach 4 4.Rtęć 5 5.Antychrysta 4 6.Prostowanie zwojów 5 dobra literatura górska 7.Przeciwieństwo miłości 4,5 8.Czarna bandera 5 9.Rodzina White'ów 4,5 10.Gra o tron 6 a miałam czytać Harrego w wakacje:) 11.Na rozstajach 4 - najsłabsza część o Zeze 12.Kosmetyka wroga 4 13.13½ życia kapitana Niebieskiego Misia 5,5 utknęłam na Antarktydzie ale da...
Czerwiec: Chłopiec z latawcem (5) Szanowne dzieci (4) Pleciuga (4) Życie na trzy psy (5) Niebo ma kolor zielony (5) Noelka (3) Pulpecja (3) Dziecko piątku (4) Nutria i Nerwus (5) Zabójcze piękno (5) Jak z obrazka (2) Niedobra miłość (4) Ślepa wierzba i śpiąca kobieta (3)
Właśnie dzisiaj zakupiłem drugą część dzieł Wańkowicza , niestety nie miałem za bardzo pomysłu jak je wprowadzić do biblionetki więc każdy zawarty w nich tytuł wpisałem osobno w swoim schowku. I ... nabyłem też ostatnią część Harego Pottera , ale to już dla córki w nagrodę za zdana maturę . Ktoś powie może że nagroda marna , ale jak ją znam na pewno coś jeszcze o de mnie z tej okazji wyciągnie.
Co najmniej jedną z Twoich poszukiwanych mogę przeznaczyć na wymianę, ale interesują mnie tylko moje schowkowe.
Jeśli masz coś z moich poszukiwanych, to chętnie... Dwie Twoje z adnotacją "chcę mieć" mam i mogę przeznaczyć na wymianę.
Jako pierwszą przeczytałam "Wirus śmierci" z serii In Death. Do tej pory ta seria jest moja ulubioną. Chociaż cenię sobie bardzo także Trylogię Kręgu.
Cian jest barwna postacią w "Dolinie Ciszy". Myślę nawet, że jednym z najlepiej wykreowanych bohaterów książek Nory Roberts. Nie jest tylko opisem wampira na kartkach papieru, jego postać przemówiła do mnie najsilniej z całości. Moira zrobiła na mnie wrażenie. Z takiego naiwnego dziewczątka wyrosła na piękną i odważną kobietę. Myślę, że za kilka lat będę miło wspominać tę trylogię i jej bohaterów.
Drażnią Cię błędy językowe, Marylku?:D A co ja mam powiedzieć, kiedy znalazłem ich z 30?:D Zerknij tutaj: Niegramatyczny dzień Agnieszki
A wiesz, że nawet sobie pomyślałam, że się ucieszycie, Ty i Olimpia. :) Dzięki za polecenie mi tej książki! Czytało się świetnie. Dałabym nawet 5, gdyby nie kilka (niewiele, ze trzy) błędów gramatycznych, jakie znalazłam, w końcu to nie jest przekład, nie da się zwalić na tłumaczenie. A błędy takie szkolne, typu biernik zamiast dopełniacza po przeczeniu. Ja coś takiego zauważam i mnie drażni.
Ee, nie, może po prostu masz wysokie wymagania jeśli chodzi o kryminały?
Muszę przyznać, że Barbara Wood jest jedną z moich ulubionych pisarek. Nie przepadam za romansami, ale od jej książek nie sposób się oderwać. Czyta się jednym tchem. Autorka urzekła mnie swym stylem, urokiem opisywanych miejsc. Przede wszystkim polecam "Dominę", a także "Oznaki życia" czy "Ulicę Rajskich Dziewic".
Vertical 4+ Świat Jonesa 4 Inna ziemia 3+ Glizdawce 4 Pamiętnik znaleziony w wannie 5 Kurczak ze śliwkami 5 Łups! 4+
Koty uwielbiam pasjami. I koty tę książkę ratują, inaczej dałabym mniej. Qwill też mi się nie spodobał zbytnio, ledwie poprawny. A może ja po prostu nie powinnam beletrystyki czytać???
Chyba będę musiała sięgnąć po Rylskiego, mam jednak pewien zasadniczy problem: nie czytałam wszystkich książek, o których pisze w swoich esejach... ale "Po śniadaniu" umieszczę w moich czytelniczych planach. Cieszy mnie oczywiście szóstka dla "Wieży", ale chyba już gdzieś na forum pisałyśmy na ten temat. Właśnie zdałam sobie sprawę, że już od kilku dobrych tygodni nie sięgnęłam do Herlinga-Grudzińskiego, więc zrobię sobie powtórkę z opowiadań...
W serii jest 30 tomów:) Ja ostatnio czytałem nr 5 i byłem zachwycony:)
Tak się cieszę, że podobała Ci się Kowalewska:D
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)