Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Teraz spacerujące Upiory podreptały na czoło kolejki :))
Tak! :)) Chyba by jeszcze dość długo poczekała w kolejce, gdyby nie Misiakowa recenzja :)
Davies w "Europie" wspominał o źródłach totalitaryzmu, ale zapomniałam trochę o co chodziło, zajrzałam teraz i znalazłam piękne zdanie, że, jak twierdzą niektórzy, korzenie totalitaryzmu tkwią w koncepcjach Rousseau. Och, Davies nie da zapomnieć, że jest Anglikiem. :)
Mogę stwierdzić, że na Siesickiej się wychowałam. Jej twórczość była moją towarzyszką w czasach dojrzewania i wiele z niej wyniosłam. Do "Dziewczyny mistrza gry" podchodziłam dwukrotnie, ponieważ za pierwszym razem jej nie zrozumiałam (byłam chyba jeszcze za młoda na to), a "Jezioro...", "Zapałka...", czy "Zapach rumianku" i inne, to wręcz sztandary. Kiedyś na pewno do nich wrócę, by powspominać.
1. Europa, Norman Davies - polecam 2. Mitologia, Jan Parandowski - polecam młodszym 3. Tako rzecze Zaratustra, Nietzsche - muszę polecać 4. Kronika ptaka nakręcacza, Haruko Murakami - nie dla mnie 5. Pierre Menard, autor Don Kichota, Borges :) 6. Cervantes, Zofia Szmydtowa - omatko, jaka piła A teraz zaczęłam "Labirynt nad morzem" Herberta - śliczne i zaczyna się fragmentem Odysei. O, mnie też padła. :)
Julia Stuart, Niezrównane usługi swata z Périgord (ocena: 3) Goscinny&Sempe, Nowe przygody Mikołajka, (ocena: 5) Goscinny&Sempe, Nowe przygody Mikołajka: Tom 2 (ocena: 5) Ryszard Ćwirlej, Upiory spacerują nad Wartą, (ocena: 5) Mariusz Urbanek, Waldorff: Ostatni baron Peerelu, (ocena: 4) Philippe Claudel, Wnuczka pana Linha, (ocena: 4)
Pewnie zachęcona przez Misiaka, hmmm? :)
M.Szabo Piłat (5) R.Tremain Powrót (5) J.Siegel Wykolejony (4) N.Sparks Pamiętnik (3) A.Przedpełska-Trzeciakowska Na plebanii w Haworth (6) S.King Rose Madder (4) wczoraj zaczęłam czytać: Ch.Dickens Wielkie nadzieje
W maju pobiłam chyba swój rekord, więc się pochwalę ;) Patrick Suskind - Pachnidło (6) Julio Cortazar - Gra w klasy (5) Sarah Waters - Złodziejka (6) James Frey - Milion małych kawałków (3) Lian Hearn - Po słowiczej podłodze (5) Anna Kańtoch - Przedksiężycowi: Tom 1 (4) Amelie Northomb - Antychrysta (4) Noah Gordon - Lekarze (3)
U mnie z kwietnia i maja: Hitchens, Ch. - Bóg nie jest wielki (3) Dawkins, R. - Bóg urojony (5) Kapuściński, R. - Imperium (6)
"Ryknęła krowa" - Małomówny i rodzina Małgorzaty Musierowicz
"Dom z piasku i mgły" Andre Dubus "Ja, Elżbieta" Rosalind Miles "Kłamstwa Locke'a Lamory" Scott Lynch "Magia i krew" Nora Roberts "Bracia krwi" Nora Roberts "Magiczna chwila" Kristin Hannah "Pomiędzy siostrami" Kristin Hannah "Łaskawe" Jonathan Littell "Srebrana zatoka" Jojo Moyes "Ludzie Księgi" Geraldine Brooks
Jest ich kilka: Ahdaf Soueif "Mapa miłości" "- A na stoliku pod oknem sypialni leży ten głos, ktory na nowo obudził w niej marzenia. Fragmenty życia przeżytego dawno, dawno temu. Ten głos kobiecy mówi do niej z odległości stu lat - i to tak wyraźnie, że nie sposob wprost uwierzyć, iż nie można chwycić za pióro i odpowiedzieć mu." Arturo Perez - Reverte "Królowa Południa" "Zadzwonił telefon i zrozum...
"Barbara Radziwiłłówna z Jaworzna-Szczakowe” Witkowski (audiobook) (5) "Sklepy cynamonowe” Schulz (audiobook) (powtórka, zostaje 5) "Judasz” Pawluczuk (4) "Ziemia berneńska” Stempowski (5) "Dziennik 1950-1959” Mycielski (5) "Dziennik 1960-1969” Mycielski (5) "Niby-dziennik” Mycielski (5)
"Judasz" Pawluczuk (4) "Jak powieść" Pennac (6) "Szanowne dzieci" Pennac (2) "Fototapeta" Witkowski (4) (audiobook, kapitalnie czyta, a nawet śpiewa, autor) "Barbara Radziwiłłówna z Jaworzna-Szczakowej" Witkowski (4) (audiobook, znowu autor) "Dworzec Gdański" Dasko (4) "Chleb rzucony umarłym" Wojdowski (3) "Osoby z ograniczoną sprawnością na rynku pracy" (SWPS) (5) "Rycerz nieistniejący" Calvino (3) "Wicehrabia przepołowiony" Calvino (3)...
Vevericy padła bnetka, więc dziś ja w zastępstwie zachęcam do dzielenia się przeczytanymi książkami, polecania i odlecania, żeby nie było, że veverica zapomniała. ;)
Ciekaw jestem bardzo jak oceniacie Geralda?
dla mnie te ksiazki sa troche takim zabiegiem marketingowym jak jonas brothers. dziewczynki sie zakochuja, wielbia edwarda, czekaja na wielka milosc, chca wejsc do swiata wampirow.. czytalam na http://naspolke.pl/ ze ona to napisala z potrzeby serca z tesknoty za swoja pierwsza miloscia- chlopakiem ktory ja zostawil. nie wiem czy to prawda...
ja czytalam alchemika kiedy bylam w gimnazjum i juz wtedy wydawal mi sie pretensjonalny. weroniki nie przeczytalam i nie zamierzam. coehlo mnie denerwuje swoja filozofia dla gospodyn domowych. czytalam http://naspolke.pl/ ze dwa razy rodzina zamknela go w wariatkowie bo nie chcial zostac lekarzem tylko chcial pisac.
1. Zakładając, że przeciętna książka ma 300 stron, to jakieś 2-3 dni; 2. Nie; 3. "Pan Tadeusz", "Lalka", "Nad Niemnem", "Trylogia", "Chłopi" - te tytuły przyszły mi na myśl jako pierwsze; 4. Hmm... Nie wiem, może Daniel Odija?; 5. Ulubionego wydawnictwa na razie brak; 6. "Julita i Huśtawki" oraz książki czytane w dziciństwie: "Tomek w krainie kangurów", "W pustyni i w...
A takie moje ulubione, to. Nie jestem pewna, czy to jest pierwsze, ale gdzieś na początku na pewno: "Billy Pilgrim wypadł z czasu." (K. Vonnegut, "Rzeźnia nr 5") I zakońćzenie tej książki: "-It-it?"
Kiedyś koleżanka przeczytała mi na głos pierwsze zdanie z książki, jak wracałyśmy z biblioteki (to był jakiś pamiętnik): "Jestem dzieckiem grzechu." Dalej narratorka wyjaśniała, że to nieprawda, ale dobrze brzmi.
Radzę Ci zacząć od tego Kino stylu zerowego: Z zagadnień estetyki filmu fabularnego, rewelacyjny podręcznik, napisany zrozumiałym językiem, świetny początek do dalszych poszukiwań.
1. Osiem dni ;) 2. Raczej nie. 3. Ballady i romanse, Pan Tadeusz, Chłopi 4. Nie wiem. 5. Wydawnictwo Literackie i słowo/obraz terytoria (za wydanie "Castorpa" P.Huelle) 6. Chyba "Małego Księcia" przeczytałam 3 razy. 7. Dziady. 8. Edward Stachura 9. Książki o Muminkach i o Kubusiu Puchatku 10. Niewiele, 2-3. Najczęściej wypożyczam. 11. Nie używam e-booków. 12. "Droga bez dna" (Ben Okri), "Rzeźnia nr p...
A to - to nie mit? Tworzysz prywatny mit - czyli narrację w którą wierzysz, wyznajesz i nią się kierujesz. Mit o Pacyratsiusie, który wyzywa na pojedynek wielu (a co tam - jeden nie wystarcza). Otóż masz prawo tworzyć swój mit. Tylko zastanawiam się po co? Literatura jest córą mitu i jak dotąd nie oderwała się od niego. ( Gdyby tak uczyniła - już po niej). Mit - z niego wywodzi się i fikcja i prawda, metonimia i metafora, symbol i abstrakcja, ...
1. Jeđli nie liczyć "Ulissesa" (poddałam się po trzeciej próbie) to około tygodnia - czasem jeden dzień, czasem tydzień, czasem więcej - jeśli to coś bardziej naukowego. Ale też czytam jednocześnie do 6 książek. 2. Nie wybierałam świadonie - zdaje się, że anglojęzyczne UK, USA. 3. Krzyżacy, Pan Kleks, Cyberiada. 4. Nie wiem, nie mam wielkiego rozeznania. 5. Takie, które dba o wyglą, korektę i skład - niedopuszczalne są dla mnie lite...
Polecam J. Cat-Mackiewicza. Ale nie pytałaś co, tylko dlaczego. Wiesz, że mamy dziurę historyczną. Historia zaczopowana lat 1949 - 89. ( wyjątek - wydawnictwa podziemne, Kultura paryska). Odczopowane? No, niby. Ale ile z tym ambarasu! Czy spojrzymy prawdzie historycznej w oczy? Niewielu tego sobie życzy. Są racje np. europejskie. Bywają też drażliwe nacjonalizmy - nie ruszać. Bywają też traktaty o przyjaźni ( Wołyń np). Historio - duma i uprzedz...
1. 3-5 dni 2. Ameryka Południowa 3. "Pan Tadeusz","Dziady", "Lalka", "Potop", "Poganka", "Treny" Kochanowskiego 4. Norwid 5. Muza 6."Władca Pierścieni", "Alicja w Krainie Czarów", "Duma i uprzedzenie" 7. "Samotność w sieci" 8. Dorota Terakowska 9. "Baśnie" Andersena 10. około 15 11. ok. 8 12."Duma i uprzedzenie", &quo...
To jesteśmy umówione. ;) Dołączy do nas jeszcze Buszująca, która ma problem z netem. ;)
Jest dobrze gdy my się zmieniamy, gorzej gdy nas zmieniają ze względu na niewiadome nam założenia. Nie reklamuję II programu - bo i po co. Tak sobie rzuciłam temat aby znaleźć "bratnie dusze" - tych nigdy za wiele. Nie odpowiem Ci na pytanie ostatnie, ponieważ nie włączam pamięci oglądając tv przelotem. Widzę tylko te same autorytety ( twarze) oraz niekiedy podpisy prof. XXX. Nie chciałam dać powodów do sporu, więc nie ma potrzeby ko...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)