Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Wywiady są ciekawe przez to, że można by taki temat spłycić, kładąc nacisk na ich seksualność i opisując je tylko poprzez pryzmat "nietypowych" zachowań seksualnych. Tu mamy do czynienia z "dobrą chemią" między rozmówczyniami. Ujmuje właśnie taka normalność, nie ma epatowania seksem i odmieniania wszelkich zachowań seksualnych przez przypadki. To są ciekawe osoby przede wszystkim, które starają się zrozumieć siebie i innych o ...
Bardzo fajny czytelniczo miesiąc, znowu przez audiobooki. Ta forma zaczyna już u mnie przeważać nad normalną postacią książki i e-bookami. Majgull Axelsson, Ta, którą nigdy nie byłam (5) Tracy Chevalier, Dziewczyna z perłą (5) Howard Fast, Spartakus (3) Stanisław Lem, Lube czasy (4) Lian Hearn, Sieć Niebios (5) Jerome K. Jerome, Trzej panowie na rowerach (3) Majgull Axelsson, Dom Augusty (5) Borys Akunin, Azazel (4) Beata Pawlikowska, ...
Od czasu do czasu pokazuje się na Allegro. Sam niedawno kupiłem nową za 12 zł.
A, no to owszem, lepiej brzmi, ale jakoś chyba wolę, formę wywiadu. W każdym razie, jest to rzecz do rzucenia się na nią. :-)
Ja czytałam malutko: W stronę Swanna - Od lutego do kwietnia - skończone wreszcie i ocenione na 6. Dym - Mała powtórka - 5. Latarnik - Kolejna powtórka, tym razem nie spodobało mi się - 4.
Kolor magii (3), Blask fantastyczny (3), Pomniejsze bóstwa (6) - powtórka z Pratchetta. Nie licząc psa Willis Connie (4) - długo się rozkręca, na szczęście lepsza od Trzech panów w łódce, nie licząc psa. Opowieści z Wilżyńskiej Doliny (3) - tak, jak podejrzewałem, Brzezińska to nie moja bajka. Antropolog na Marsie Sacksa (6) - długo polowałem na jego książki. Teraz w kolejce czekają "Przebudzenia", "Mężczyzna" i "Muzyk...
Obawiam się, że film do książki ma się nijak... Film w porównaniu z książką jest bardzo słaby. Obawiałam się, że w filmie reżyser nie pokaże w ogóle tego, co w książce najciekawsze, najpiękniejsze i najbardziej poruszające - języka tej książki, zamieszczonych listów, wierszy, wspomnień. I tak się stało. Film jest bardzo powierzchowny i - gdybym nie znała książki - nie rozumiałabym fabuły, nie wiedziałabym, co z czego wynika. Jest nieciągła i bard...
1. Dysk olimpijski, Jan Parandowski, 5 2. Korespondencja, Jarosław Iwaszkiewicz & Teresa Jeleńska & Konstanty A. Jeleński, 5 3. Anders spieszony, Ewa Berberyusz, 5 4. Ciemność w południe, Artur Koestler, 6 5. Wielka czystka, Aleksander Wiessberg - Cybulski, 6 6. Piotrek zgubił dziadka oko, a Jasiek chce dożyć spokojnej starości, Lucyna Legut, 5 Czytam "Lenina" Ossendowskiego, ale na pewno ne skończę. I na razie jestem rozczarow...
Też poluję na "Przebudzenia", chociaż czytałam kiedyś pożyczone... No to życzę nam obu owocnych poszukiwań. :-)
Oj, puchniesz mi schowek! :)
Te opowieści to nie wymysły. Po prostu autorka - nie wiem czemu - niektóre rozmowy z kobietami zamieściła jako wywiady, a niektóre po prostu spisała jako opowieść bez pytań i odpowiedzi. Te wywiady są bardziej nośne. Wzbudziły we mnie więcej emocji.
Verdiano, jak się ma "Aimee i Jaguar" film do książki? Film widziałam, podobał się, książki nie czytałam... I czekam z niecierpliwością na notatkę o książce Szejnert:)
Powstała właśnie strona internetowa pisarza: http://www.krzysztofrudowski.com/
Cukiereczków, szczerze powiedziawszy, nawet nie zmęczyłam do końca. Jakoś kompletnie do mnie nie trafiły. A Sacksa lubię już od dawna, za to co pisze i jak pisze... Muzykofilię pewnie w końcu kupię, mam ją gdzieś na allegro w obserwowanych;-) Nie czytałam też jeszcze "Zobaczyć głos" i "Przebudzeń", ale pewnie kiedyś wreszcie upoluję - bo chcę mieć:)
Kolejna pozycja do spuchnięcia schowka. :-) Jeszcze co prawda żadnej nie czytałam, ale uważam, że wywiady są ciekawsze, niż wymysły i wyobrażenia.
Fakt, wspomniana książka jest bardzo dobra. Przede wszystkim nie są to miałkie i nic nie wnoszące opowieści i zgadzam się z Dagmarą, że właśnie wywiady są w tym dziele najbardziej wartościowe. Warto przeczytać także książkę Katarzyny Surmiak Domańskiej: "Beznadziejna ucieczka przed Basią: reportaże seksualne".
A.Frankowska Zatańcz z moją dziewczyną (4) M.Pruszkowska 7 babek 1 dziadek (5) J.Chmielewska Dzieciństwo (5) M.Viewegh Cudowne lata pod psem (5) J.Thorwald Krew królów: Dramatyczne dzieje hemofilii w europejskich rodach książęcych (4) J.Kopelman & M.Roth Misja szczeniak: Pozdrowienia z Bagdadu (5) K.Hannah Pomiędzy siostrami (3) Ch.Dickens Magazyn osobliwości (5) zaraz zacznę M.Szabo Piłat
Mam ją od dawna w schowku, ale jeszcze nie zaczęłam poszukiwań, muszę zatem zabrać się za to koniecznie. :-)
26 współczesnych opowiadań amerykańskich (5) Samotnik E. Ionesco (2) Płomień i krzyż: Tom 1 J. Piekara (5) Opowiadania J. Cortazar (6)
Dla mnie miesiąc czytelniczo słabszy przez konkurs. Albo konkurs, albo czytanie, muszę wybierać, za bardzo się w te konkursy wciągam, niestety. :-p Krótka historia pewnego żartu (6) Jest recenzja. Moja pełnia czyli Wiersze lubiane (5) Kulmowa Joanna Kupiłam ten tomik przypadkiem, za 4,99 w supermarkecie. Wiersze urocze i mądre. Śliczne. Nie rozumiem, dlaczego Kulmowa jest tak mało znana w Biblionetce. :( Tutaj (6) – Szymborska w świet...
Czekolada: Poradnik smakosza (Perrier-Robert Annie) [Ocena: 4 ] Dziękuję, Jeeves! (Wodehouse Pelham Grenville) * [Ocena: 4 ] Góra śpiących węży (Kowalewska Hanna) * [Ocena: 2 ] Helenka z Krakowa (Brabant Hyacinthe) * [Ocena: 4 ] Jestem nudziarą (Szwaja Monika) * [Ocena: 5 ] - świetnie się czytało Julita i huśtawki (Kowalewska Hanna) * [Ocena: 1 ] - jad mnie wykończył Komin Pokutników (Długosz Jan (1929-1962)) * [Ocena: 4 ] Mogło być gorzej...
Bardzo mi się podobało. Szczególnie części w formie wywiadu (opowieści już mniej). Poruszająca książka. Ktoś w Kolejce (bo stamtąd miałam książkę) napisał, że powinien ją przeczytać każdy, niezależnie od orientacji i przekonań, i ten ktoś miał rację. :-)
O, jak wysoko oceniasz Laszuk, mam na nią chrapkę, ale nie wiedziałam, czy warto się do niej tak pchać - teraz już wiem. :-)
Widzę, że "Cukiereczki" Ci się nie podobały. Mnie też nie. Za to cieszy mnie 6 dla Sacksa. Wyszła właśnie Muzykofilia: Opowieści o muzyce i mózgu. :)
Mój kwiecień wyglądał tak ;D Jodi Picoult - Dziewiętnaście minut (5) Sergiusz Piasecki - Zapiski oficera Armii Czerwonej (6) Kornel Makuszyński - Szatan z siódmej klasy (5) Roger Moorhouse - Polowanie na Hitlera: Historia zamachów na wodza Trzeciej Rzeszy (4) Dara Horn - Lepszy świat (3) Emily Brontë - Wichrowe Wzgórza (6) Per Petterson - Kradnąc konie (3) Philip Margolin - Dowody zbrodni (5) Małgorzata Musierowicz - Szósta klepka (5) M...
Nareszcie, nareszcie, mój ulubiony wątek! Ale ja lubię, jak jest pełny, a nie pusty! :-) "Opowieści chłodnego morza" Huelle (5) "Śmierć rekordzisty" Meszoly (4) "Traktor" Kalada (2) "Dziewczyny, wyjdźcie z szafy" Laszuk (5) "Lalka" Prus (powtórnie, z 2 na 5; audiobook) "Wokulski w Paryżu" KR (ponownie, 6) (https://www.biblionetka.pl/czytatka.asp?cid=87742) "Samotność bogów" Terakowska (4) (audiobook, czyta D. Trafankowska) "Mist...
Moje kwietniowe lektury: -> Bernhard Schlink - Lektor (6) -> Lilian Jackson Braun - Kot, który lubił sery (4) -> Mian Mian - Cukiereczki (2) -> Marek Edelman - I była miłość w getcie (5) -> Jacek Dukaj - Córka łupieżcy (5) -> Agatha Christie Mallowan - Opowiedzcie, jak tam żyjecie (5) -> Oliver Sacks - Antropolog na Marsie (6) -> Trudi Canavan - Gildia Magów (5) -> Scott Lynch - Kłamstwa Locke'a Lamory (5) ...
Już mnie poganiają, więc zakładam;-) Zapraszam serdecznie!
A ja się przy niej wynudziłam okrutnie. Dopiero III cz. odrobinę mnie ożywiła. Słaby język, za dużo cudownych zbiegów okoliczności, wszystko idzie jak po maśle. Zabrakło mi uczucia niecierpliwości, żeby wiedzieć co będzie dalej.
Bardzo! Te 3 tomy to moje ulubione książki Hena. Inspirują mnie i planuję nawet do Hena list napisać... https://www.biblionetka.pl/czytatka.asp?cid=74976
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)