Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Błagam pomóżcie!!! Mam "Literackie przykłady małżeństw zawartych z pobudek finansowych i ekonomicznych". Potrzebna mi jest jakaś lektura współczesna (nie koniecznie z kanonu lektur szkolnych) która podejmuje ten wątek. BŁAGAM!!!!!!!!!!!!!
Trzy kolejne po "Od wojny do wojny" części mam w formie ebooka, kolejne zamówiłam przez krainaksiazek.pl. Na stronie autorki nie ma żadnej informacji o tym, czy seria wyszła po angielsku, więc pewnie raczej nie. A wiesz, kusiło mnie strasznie, żeby przetłumaczyć chociaż jedną część, ale panu Dębskiemu to ja do pięt nie dorastam - przynajmniej na razie. Chylę czoła przed talentem i moge tylko mieć nadzieję, że będę choć w 90 procentach ...
Marc Levy - A jeśli to prawda... Lubię film, który powstał według tej powieści; niestety sama powieść srodze mnie zawiodła - ocena 3 Jean-Dominique Bauby - Skafander i motyl Długo czułem tę książkę w sobie. Zastanowiłem się nad życiem, które jest tak kruche. Bolesna tym bardziej, że mam pod opieką człowieka, ktory jest po udarze - ocena 4 Yann Martel - Historia rodziny Roccamatio Po lekturze "Życie Pi" z ciekawością sięgnąłem po inną...
Znowu kilka audiobooków (chyba się uzależniłam), sporo powtórek, no i niezły miesiąc. Od pewnego czasu czekam na jakąś nową szóstkę, może okaże się nią Axelsson, którą właśnie czytam. :) Hanna Krall, Król Kier znów na wylocie (5) Miao Sing, Wyznania chińskiej kurtyzany (4) Brian Aldiss, Siwobrody (4) J.R.R. Tolkien, Hobbit (powtórka, ciągle 5) Wolter, Kandyd (4) Dan Simmons, Hyperion (5) Dan Simmons, Upadek Hyperiona (4) Beata Pawlikows...
http://pbl.ibl.poznan.pl/dostep/index.php?s=d_biezacy&f=zapisy&p_autorid=803 tutaj jest cała bibliografia Kamieńskiej Anny. http://pbl.ibl.poznan.pl/dostep/index.php?s=d_biezacy&f=zapisy&p_tworcaid=2062 Ludmiła Marjańska j.w. http://pbl.ibl.poznan.pl/dostep/index.php?s=d_biezacy&f=zapisy&p_tworcaid=4147 bibliografia Osieckiej http://www.przemysl.pbw.org.pl/index.php/aktualnoci/zestawienia-bibl...
Tę akurat książkę ("Czy tata płacze?") tylko przeglądałam, nie miałam okazji nad nią posiedzieć. Ja, swoimi refleksjami odnośnie "Czy umiesz gwizdać, Joanno?" oraz "Gęsi, śmierci i tulipana" dzieliłam się w serwisie www.bromba.pl. Jeśli masz ochotę to zapraszam do wyszukania odpowiednich tytułów w dziale "Poczytaj".
Przeczytane w marcu: 1.Renegaci z Pern (Anne McCaffrey)4 2.Biały Tygrys (Adiga Aravind)5 - Polecam 3.Carpe Jugulum (Terry Pratchett)6 4.Rain Man ( Fleischer Leonore)5 5.O psie, który jeździł koleją (Pisarski Roman)4 6.Atramentowa śmierć (Cornelia Funke)5 7....nie ma z kim tańczyć...: Erotyk dla panienek z dobrych domów (Krystyna Siesicka)5 8.GórFanka: Moje ABC w skale i lodzie (Anna Czerwińska)5 - Polecam 9.Piekło pocztowe (Terry Prat...
Pilipiuk? No właśnie z nim mam mały problem. To jest autor sticte polski. Nie chodzi mi bynajmniej o jego warsztat, czy pomysły, tylko o specyfikę jego pisania. Myśle, że takie "kuzynki", czy "norweski dziennik" będą niezrozumiałę dla przeciętnego anglojęzycznego czytacza.
"Listy do różnych adresatów" Stempowski (5) "Ojciec Goriot" Balzac (5) "Stracone złudzenia" Balzac (5) "Lektor" Schlink (5) "Orły i anioły" Zeh (4) "Excentrycy" Kowalewski (4) "Życie owadów" Pielewin (5) "Pierścienie Saturna" Sebald (6) "Balzakiana" Dehnel (5) "Człowiek, który biegnie przez las" Grzebalski (2) "Fabryka muchołapek&quo...
Chyba to Obietnica. Nie pamiętam tytułu.
Przeczytane: ------------- - Tam, gdzie "brzegi burstynem świecą" (4) - Pod gołym niebem (4) - Szkieleciarki (5) - Stateczna i postrzelona (4) - Co do grosza (5) - Córka Czarownic (4) - Piramidy (5) - Rok w Prowansji (5) - Jan Kiepura (4) - Jak Nanna swą córeczkę Pippę na kurtyzanę kształciła (4) - Zatańcz z moją dziewczyną (5) - Afrodyta: Opowiadania, przepisy i innego rodzaju afrodyzjaki (3) - Księga o ludziach i zwierzętach (4) ...
Możesz napisać coś więcej o Potockim? Te legendy brzmią smakowicie i Twoja ocena smakowicie wygląda. :)
Uff, już się przestraszyłam, że nie założysz wątku. :-) Dobrze, że jesteś. I nie wierzę, że tylko 3 lata! "Diabeł tkwi w serze" Andruchowycz (4) "Balzakiana" Dehnel (5) "Hermann i Albert Goeringowie" Wyllie (4) "Sindbad powraca do domu" Marai (3) "Dolina Radości" Chwin (5) "Pierścienie Saturna" Sebald (5) "Wesele poety" Skarmeta (3) "Orły i anioły" Zeh (4) "Pałac lodowy" Vesaas (4) "Ptaki" Vesaas (4) "Excentrycy" Kowalewski (5) "Życ...
W takim razie 100 lat w Bnetce Veverico! Mój marzec 2009 był niezwykle zróżnicowany czytelniczo: Michał Bułhakow Mistrz i Małgorzata (zmiana oceny 5 na 6) - powrót do lektury po 16-tu latach i zachwyt całkowity :-) Jerzy Stuhr Stuhrowie: Historie rodzinne (4)- lekka, relaksująca, wakacyjna, dobrze opracowana Sandor Marai Żar (5+)- wielka literatura, bliska memu sercu Zbigniew Herbert Mistrz z Delft (4) - ocena obniżona za niedosyt, jeste...
Tam miało być napisane: nie prawie. Pośpiech to zły doradca :D
Przy ul. Grabiszyńskiej ruszyła nowa mediateka, myślę, że warto tam zajrzeć :)
1. Odette i inne historie miłosne - Schmitt Éric-Emmanuel 6 2. Regał ostatnich tchnień - Veteranyi Aglaja 3 3. Ukradziona twarz: Mieć 20 lat w Kabulu - Latifa & Hachemi Chékéba 4 4. Jedz, módl się, kochaj - Gilbert Elizabeth 4 5. Uprzątnięte morze, wynajęte skarpety i pani Masło: Historyjki - Veteranyi Aglaja 4 6. K-PAX - Brewer Gene 5 7. W zwierciadle, niejasno - Gaarder Jostein 5 8. Dobranoc, słonko - Hassenmüller Heidi 5 9. Ogromne ok...
"Świat według Garpa" John Irving
Oddział chorych na raka Sołżenicyn Aleksander (5) Kubuś Puchatek Milne Alan Alexander (5) Sekret hiszpańskiej pensjonarki Mendoza Eduardo (4) Pięć osób, które spotykamy w niebie Albom Mitch (2) Złodziejka książek Zusak Markus (6) Przeklinam cię, ciało Lachowicz Wanda (4) Brama Niebiańskiego Spokoju Shan Sa (5) Śniadanie u Tiffany'ego Capote Truman (5) Oskar i pani Róża Schmitt Éric-Emmanuel (3) Rio Anaconda: Gringo i ostatni szaman plemi...
"Mikstura czyli koMIKS i literaTURA" Niederle Robert [3] Myślałem, że to lepsze będzie, śmieszniejsze, ale nie. "Córka łupieżcy" Dukaj Jacek [5] Powieść mikro, ale wizja ogromna. "Stos kłopotów" Kuttner Henry [3] Bardzo się postarzały opowiadania Kuttnera. "Perfekcyjna niedoskonałość" Dukaj Jacek [5] Nowa Ewangelia meta-fizyczna?
Biegnij - A. Patchett
To ja przepiszę, mam nadzieję, że się nie obrazicie ;) Baśnie barda Beedle'a (Rowling Joanne K.) Ocena: 5 - Każdy czasem lubi przeczytać coś dla dzieci ;) Bardzo przyjemne uzupełnienie Pottera. Czarownik (Smith Wilbur) Ocena: 4 - Niezłe historyczno-przygodowe czytadło, ale mimo wszystko pierwsza część lepsza. Trochę za dużo mistycyzmu i magii na mój gust. Kongres futurologiczny (Lem Stanisław) Ocena: 3 - Lem mnie NIE przekonuje ;/ a ta p...
Il Regno Doloroso S. Przybyszewski (4) Legendy łemkowskiego Beskidu A. Potocki (5) Ekspedycja "Tygrys" T. Heyerdahl (5)
Disorder i ja (Gołębiewski Łukasz) * [Ocena: 4] Dzieci bohaterów (Trouillot Lyonel) * [Ocena: 4] Dziewiętnaście sekund (Charras Pierre) * [Ocena: 5] Insekt (Castillon Claire) * [Ocena: 3] Jak rozmawiać o książkach, których się nie czytało? (Bayard Pierre) * [Ocena: 2] Kamieniczka (Szałek Edyta) * [Ocena: 2] Lit-6 (Isomäki Risto) * [Ocena: 4] Morderstwo w La Scali (Piątek Tomasz) * [Ocena: 3] Performerka (DeLillo Don) * [Ocena: 4] Święty ...
Nam nie umknęło. :) 1. Listy do Kwiecieńki, Hrabal (piękne) 2. Zapiski oficera Armii Czerwonej, Piasecki Tak denerwującej postaci książkowej jeszcze nie widziałam na oczy 3. Prześlę panu list i klucz... :))) 4. Szekspir współczesny, Jan Kott - świetne 5. Czekając na Godota, Beckett - bardzo bardzo dobre 6. Hrabia Monte Christo, Dumas - tak bulwersującej postaci jeszcze nie widziałam Czytam: Próby, Montaigne (ach, cudo) Europa, Norman ...
Założyłam:) Robercie, wybacz - ale musiałam się ugiąć pod naciskiem tradycji.
Moje marcowe lektury (w obu znaczeniach): -> Milo Urban - Żywy bicz (4) -> Błaga Dimitrowa - Objazd (5) -> Dusan Mitana - Nocne wiadomości (5) -> Dominik Tatarka - Wiklinowe fotele (3) -> Ciril Kosmac - Ballada o trąbce i obłoku (5) -> Slavko Janevski - Zawzięci (4) -> Zivko Cingo - Daleko stąd, w Paskvelii (3) -> Vladislav Vancura - Opowieści przekorne (5) -> R. Scott Bakker - Wojownik-Prorok (5) -> R. S...
Nastąpiło pewne zamieszanie, ale mimo wszystko zakładam wątek - dla porządku i na wyraźne życzenie zainteresowanych. Zapraszam:) A tak na marginesie - sprawdziłam swoje stare wątki i pierwszy raz zakładałam wspomnieniowy temat (wówczas było to jeszcze podsumowanie) dokładnie trzy lata temu, w ostatnim dniu marca 2006... Jakoś mi umknęło, że już tak długo jestem z wami w Biblionetce:)
Skąd masz Alva kolejne części? Po rosyjsku? Ale bieda - tak zostawić czytelnika z ręką w nocniku w połowie historii. Nawet szukałem czy po angielsku tego przypadkiem nie wydano bo bym się pewnie od biedy skusił, niestety po rosyjsku to ja ani me ani be :( Dziwne że się wydawnictwu nie opłaca tego wydać -niechby nawet wydali w jakimś bardzo małym nakładzie co by się przełożyło na dużą cenę jednostkową egzemplarza - sądzę że chętnych do zakupu b...
Czesław Niemen - Terra deflorata. Gregorian - Mastets of chant chapter IV Marek Grechuta - Złote przeboje
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)