Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Hej, no i zobacz, jak to przestałam śledzić ciekawe wątki. Nie miałam pojęcia, że planujesz spotkanie, choć przecież już było zaplanowane podczas spotkania u mnie:) No tak. Ja jadę. Kwiecień najbardziej pasuje, choć jakiś weekend w marcu też. Pozdrawiam!
Ale Bułhakowa skojarzyłaś?
**spoiler** co jeszcze w Mordimera "włoży" Piekara jak na razie mamy Jezusa i jakąś mroczną "czarną księgę". Co jeszcze wymyśli Piekara by zepsuć interesującą postać zmieniając ją w skrzynkę na artefakty? Najbardziej lubiłem Mordimera w Słudze Bożym i Młocie na Czarownicę gdzie jawił się jako i skromny nie wyróżniający się (po za posiadaniem anioła stróża) z tłumu inkwizytor. W tej książce nie dość, że Piekara robi z naszego bohatera jakieś c...
Ależ podstępne były te fragmenty! Pilch mnie załamał. Wpatrywałam się w to w moich ocenach i za Chiny Ludowe nie mogłam sobie pokojarzyć...
Sama sobie odpowiem, skoro nikt się kwapi ;) Eric-Emmanuel Schmitt :) Tak myślę, choć to trochę inny typ wrażliwości. Ale wzruszają tak samo i podobnie piszą. I też o miłości. Historie są tak samo proste i nam bliskie. Choć Wiśniewski jest spokojniejszy, bardziej liryczny i refleksyjny. Aha. I ważna uwaga. Przeczytałam na razie tylko "Odette i inne historie miłosne". Ale na tym moja przygoda z Schmittem na pewno się nie skończy ;) N...
Myślę, że możesz spróbować w bibliotece przy Przybyszewskiego (w budynku Gimnazjum nr 24). Bibliotekarki są tam bardzo sympatyczne:)
Nie rozumiem, dlaczego tak na mnie naskoczyłeś. Moje zdanie da się bardzo łatwo wytłumaczyć. Wystarczy jedynie uważnie czytać. Chodzi mi o to, że SĄ książki uznane za arcydzieła światowej klasy, które nie robią na mnie żadnego wrażenia, mówiąc krótko, nie podobają mi się i SĄ książki, w których jestem zakochany, a o których nie mówi się nawet na wykładach z filologii. Najlepszymi przykładami są "Mistrz i Małgorzata" - arcydzieło, które...
A nie: 3:1 - czyli gorzej niż myslałam;-)
Podsumowanie kontrkonkursu: 2:1 dla moich dręczycieli;-) Ciekawa jestem bardzo co to było;-)
Kochani konkursowicze, Najwyższy czas wrócić na ziemię! Składamy więc skrzydła i ostrożnie odkładamy je na półeczkę do szafy – może jeszcze kiedyś do czegoś się przydadzą;-) Jak wiadomo latanie jest łatwe i przyjemne, toteż i konkurs był łatwy;-), a czy przyjemny, to już Wy ocenicie... Ale teraz to, co najprzyjemniejsze, czyli rozwiązanie, wyniki, fanfary, oklaski i gratulacje. Te ostatnie należą się jak zwykle wszystkim uczestnikom, bo...
1. Mężczyzna w brązowym garniturze - zdecydowanie najlepsza! dlaczego nikt jej nie wymienia?to nie klasyczny kryminał jak pozostałe i może w tym tkwi urok tej książki. 2. Kurtyna - świetna, zakończenie zupełnie mnie zaskoczyło. 3. Morderstwo w Orient Expresie. 4. Dlaczego nie Evans? 5. Dziesięciu Murzynków.
Podzielam
Też tak myślę. Swojego Wiedźmina kupiłam bo wielkich bitwach ze swoim sumnieniem. No bo tyle wydać na raz, ale nie mogłam się oprzeć. jeszcze chyba nigdy nie szłam w księgarni tak szybko do kasy. Niestety nie mieli wtedy pierwszego tomu Sagi. No i teraz mam jeden inny. Właśnie ten kiczowaty. Strasznie się wyróżnia z całej reszty. A kolekcjonerskie wydanie na razie dla mnie w sferze marzeń, ale mam nadzieję, że nie na długo.
Widać ludziom brak pomysłów na "coś własnego"... I nie wiadomo, czy śmiać się czy płakać. Skoro jesteśmy w tym temacie, to usłyszeć też można już o filmie, który ma zostać wyprodukowany przez Eltona Johna (!) i Jego studio. A tytuł brzmieć będzie... "Pride and Predator". Historia o Lizzy i niezidentyfikowanych stworach? Jakie to pomysłowe...
moje ulubione to: Legenda o siódmej dziewicy Klatwa królów Pocałunek Judasza Maska czarodziejki Mój wróg królowa Złoty jubileusz Demoniczny kochanek czytałam jeszcze inne ale te najbardzie mi sie podobały Polecam!
Wiem, że generalnie nie powinno się porównywać serialu "Kości" z serią książek, bo bohaterka mimo takiego samego nazwiska, całkiem inna i historie też inne. Ale jestem ciekawa, waszych opinii, więc pytam. Co wam podoba się bardziej?
Ok, poprawię się chociaż z góry prosze o wyrozumiałość, za dużo czasu spedzam w pracy gdzie polskie znaki nie mają wzięcia :) Chłopiec bardziej pozostał w mojej pamięci, może jednak dlatego, że czytałem go pierwszego i wywarł na mnie kolosalne wrażenie. Moja żona odrotnie najpierw sięgnęła po słońca i woli drugą powieść. NIesamowite rzeczy dzieją się w obydwu i straszne i piękne.
Dlaczego Harry Potter fascynuje nasze dzieci? / John Houghton ; [tł. Maciej Wilkosz]. Kowalewska-GawełdaHarry i czary-mary czyli O wartościach edukacyjnych w cyklu powieści "Harry Potter" J. K. Rowling / Dagmara Kowalewska. Harry Potter - dobry czy zły? / Gabriele Kuby ; tł. Dorota i Wojciech Muszyńscy. Harry Potter - filozoficzny czarodziej / [Jørgen Gaare, Øystein Sjaastad] ; przeł. Iwona Zimnicka. Harry Potter i...
Na prezent: Perły Kresów - cudeńko i perełka; żal mi, ale tak troszkę. :-) I sobie przy okazji Droga do Zielonego Wzgórza
:-)
A 14-15? Albo kolejny weekend?
Czarnobylskie truskawki Kultura kłamstwa: Eseje antypolityczne Znikająca Europa Grobowiec dla Borysa Dawidowicza: Siedem rozdziałów jednej wspólnej historii Terytorium Komanczów
Przypominam, że lądujemy o 22.00, więc proszę już o ostatnie strzały:-)
Również zachwyciłam się tymi książkami. Polecam również w tym klimacie książkę- "Medicus z Saragossy" -Noah Gordon. Teraz mam zamiar zacząć czytać "Szamana" tego samego autora, lecz okazało się, że to drugi tom z serii i tu mam pytanie czy można bez większego problemu czytać go z ominięciem tomu pierwszego? Pozdrawiam, M.
Nie będę oryginalny i znowu polecę Merlina, bo brałem stamtąd kilka książek kiedyś mieli tanią szybko dostawę teraz to już nie wiem jak tam jest
Spotkajcie się po prostu wszyscy w Katowicach ;)
Z Wydawnictwa Literackiego: Dom ciszy Orhana Pamuka, Biedni Polacy patrzą na getto Jana Błońskiego, Listy 1963-1996 Jana Błońskiego i Sławomira Mrożka, Czy to jest człowiek Primo Leviego.
W niedzielę 8 jestem w Krakowie, następny weekend 14/15 mam kompletnie zajęty, potem jest 21/22 i ten jest wolny, a ostatni weekend jest spotkanie w Katowicach. Chyba, że możemy się spotkać w ciągu tygodnia?
Jest zarezerwowana - ta większa. Następnego dnie po spotkaniu, zadzwoniłam do B.L. i poprosiłam, żeby to była koniecznie ta pojemniejsza salka. Jednym słowem, trzymam rękę na pulsie.
Za to mi w ogóle nie pasuje :(
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)