Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Verdiano, nie wiem czy czytałaś "Gnoja", ale zauważyłaś pojawiające się w "Senności" niemal cytaty z tej książki?:) (piszę o tym w recenzji). A swoją drogą film "Senność" w niczym nie ustępuje książce, także gorąco polecam:)
O, widzę, że sięgnęłaś po "Pocałunek...":) Chyba dobrze pamiętam, że to ten podajowy?:) Nasza ocena jest taka sama, cieszę się, że Ci się podobał. A jak druga część dylogii Pruszkowskiej? Dorównuje pierwszej?
Aniu, napisz mi coś niecoś o tej Wielkiej Bramie:) Od lat ta książka drzemie w zanadrzu regału, jak dotąd nieruszona...
Sreq, a widziałaś film na podstawie powieści Wallera?:) Z Meryl Streep i Clintem Eastwoodem. Film bardzo mi się podobał, może dlatego książka nieco rozczarowała... Zresztą i z "Tajemnicy Brokeback Mountain" z dobrej noweli powstał doskonały film.
mój luty: *Cień wiatru Ruiz Zafón Carlos (5) *Herbatniki z jagodami Sowa Izabela (4) *Lew, czarownica i stara szafa Lewis Clive Staples (5) *Małe kochanie, wielka miłość Nowacka Ewa (4) *Myszy i ludzie Steinbeck John (5) *Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam Coelho Paulo (5) *Nie-Boska komedia Krasiński Zygmunt (3) *Przed świtem Meyer Stephenie (6) *Śluby panieńskie czyli Magnetyzm serca Fredro Aleksander (5) *Upoważnienie do szcz...
Co wchodzi w skład tych Szkiców Stempowskiego? I kto to wydał?
1.Dobre kobiety z Chin: Głosy z ukrycia (5) 2.Gettysburg 1863 (5) 3.Grobowiec dla Borysa Dawidowicza: Siedem rozdziałów jednej wspólnej historii (4) 4.Kufer Kasyldy czyli Wspomnienia z lat dziewczęcych: Wybór z pamiętników XVIII-XIX w. (4) 5.Marta (4) 6.Miasto - morderca kobiet (3) 7.Myć się czy wietrzyć?: Dramatyczne dzieje higieny od starożytności do dziś (3) 8.O czym marzą wilki (3) 9.Obłomow (5) 10.Tragedie tatrzańskie (5) 11.Tysiąc...
Tragedia... w lutym miałam bardzo mało czasu i jeszcze mniej siły na czytanie. Praca, uczelnia... Na szczęście chociaż jakość przeczytanych książek rekompensuje ilość... 1. Adam Zagajewski "W cudzym pięknie" (5) 2. Andrzej Bobkowski "Z dziennika podróży" (4) 3. Sándor Márai "Dziedzictwo Estery" (5) 4. Mircea Cărtărescu "Dlaczego kochamy kobiety" (4) A w czytaniu "W cieniu zakwitających dziewcz...
No i co, znalazłaś? Wiem tylko, że na spotkaniu z Hrabalem miała damski smoking, bluzkę z żabotem i muszkę, chwytliwe usta i niebieski słownik angielsko-czeski (chyba pięciokilowy). A jego żonę widziałaś? Idę szukać. :)
Może trzeba ćwiczyć? :)
"Buszujący w zbożu". Zaraz obok "Ślubów panieńskich" Fredry:D
Ossendowskiego może wznowiono? Czy to jakieś stare wydanie?
"Pamięć ziemi" Card (4) "Gorsze światy" Michalski (4) "Linia piękna" Hollinghurst (4) "84 Charing Cross Road" Hanff (6) "Co się wydarzyło w Madison County" Waller (3) "Jedwab" Baricco (5) "Nowy Jork. Przewodnik niepraktyczny" Sławińska (6) "Kartki z białego zeszytu" Raduńska (5) "Asystent śmierci" Świderski (5) "Szkice literackie" Stempows...
Ania z Zielonego Wzgórza Montgomery Lucy Maud (5) Chłopiec z latawcem Hosseini Khaled (6) Czarna kawa Christie Agatha (5) Tragedia w trzech aktach Christie Agatha (4) Zatrute pióro Christie Agatha (3) Gringo wśród dzikich plemion Cejrowski Wojciech (5) Lew, czarownica i stara szafa Lewis Clive Staples (5) Milczenie owiec Harris Thomas (6) Opowieści chłodnego morza Huelle Paweł (4) Wichrowe Wzgórza Brontë Emily Jane (6)
Glenn Gould taką podzielność miał, a nawet jeszcze lepszą, co ciągle jest obiektem mojej wściekłej zazdrości. :-)
Hyhy, przypomniało mi się. Ale powiedz czy ta książka nie jest źródłem mądrości: - Gdybyście mieli jechać stąd do Mościsk, co byście woleli: jechać na gęsi czy wieść maciorę za uzdę? - Wolałbym się czego napić - rzekł kwatermistrz.
„powiedz mi, kto ci daje prawo oceniania wartości literackich tekstu, do decydowania o byciu lub niebyciu arcydziełem, skoro dopiero rozpoczynasz studia i to wcale nie filologiczne.” Widzę, że niewiele zrozumiałeś z mojej wypowiedzi. Pomiędzy mną i tzw. „osobami kompetentnymi w kwestii oceny wartości dzieł literackich” (krytykami, filologami itp., itd.) jest jedna znacząca różnica. Moja opinia na temat danej książki nal...
To przecież jak średnie trzy książki. A drugi raz się czyta szybciej. :)
Bo trzeba się podłączyć do odtwarzacza MP3, zapuścić audiobooka i wtedy możesz dwa dni wygniatać. Ostatnio też mam właśnie fazę na ciasto drożdżowe, pierwszy raz piekłam w życiu. Ja po domu chodzę właściwie z na stałe podłączoną MPtrójką i jak się deleguję do zajęć kuchennych to tylko naciskam pstryczek. A jak siadam w fotelu to czytam papierowe. I niedawno dziecko mnie zastało z książką w ręku i w słuchawkach na uszach i zapytało - czytasz i s...
Ja też właśnie. I przy obieraniu ziemniaków. Nie uważają za czytanie słuchania, bo pokutuje teraz dziwne przekonanie, że to pójście na łatwiznę i przystoi tylko leniwej młodzieży. A tak uważają, bo zanikł zwyczaj głośnego czytania w rodzinie, czyta się tylko dzieciom przedszkolnym. Szkoda. Mnie ostatnio wzruszył pomysł kogoś na prk, żeby z żoną sobie przeczytać na głos jakąś sztukę. W domu. Na role. I pamiętam jak autorka Ex-librisa czytała na gł...
Och, jak się cieszę, że Gary'ego masz wreszcie za sobą. I że Ci się podobał. A czy po francusku? ;)
Ja "Próby" wyjmuję z półki tak średnio raz na miesiąc i chowam z powrotem. Nie mam odwagi, chociaż mam ogromną chęć. I w końcu przyjdzie na nie czas. Trzymam za Ciebie kciuki, bo warto się z Montaignem zaprzyjaźnić. :)
Mamucie, Ty złośliwcu! ;) A to chętnie wrócę, bo nie pamiętam akurat. Ale siedzę teraz w Dekameronie (na szczęście już dziesiąty dzień zaświtał) i sobie pomyślałam, że to takie uroki tamtych (luźno pojetych) czasów. Ich te aspekty funkcjonowania organizmu bawiły - wrzucali kogoś do latryny, albo poili don Kiszota oliwą i obserwowali reakcję. Taki żart. Trzeba się z tym pogodzić. :)
"Próby"-Michel De Montaigne.Nie wiem czy dam radę przeczytać.Ponad osiemset stron małym drukiem.
"Zachwyt miesiąca' do schowka.
Tak więc, dziękuję za pomoc i biorę się do czytania:D
Jest mi wstyd, bo w tym miesiącu było wyjątkowo mało czytania Muzeum rzeczy nieistniejących (Terakowska Dorota) * Ocena: 4 - w sumie nie wiem, co to jest - ni to słowniczek, ni to przemyślenia autorki. Ale czytało się nie najgorzej Nowicjuszka (Canavan Trudi) * Ocena: 5 - Druga część Trylogii Czarnego Maga - kawał solidnej, porządnej fantastyki. Parker Pyne na tropie (Christie Agatha) * Ocena: 4 - Czytywało się lepsze Christie, ale ta te...
Czy wilkołaki też podpadają? :-) Święta księga wilkołaka
Jeszcze jest "Trylogia kręgu" Nory Roberts. Jednym z głównych bohaterów jest Cian... elegancki, światowy i złośliwy wampir. Jest też Blair łowczyni wampirów i inni ciekawi. :D Walka z wampirami w sumie na porządku dziennym szczególnie w Dolinie Ciszy.
Mnie to powiedziano, żebym się na początku nie zniechęciła. :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)