Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
A ja nie będę zachwycać się twórczością Doroty Terakowskiej. „Poczwarka” zaburzyła mi estetykę czytelniczą. I nie z powodu podjętego przez autorkę tematu, a błędu logicznego. Przeczytałam na stronie 143: <<"Ona zaraz coś zrobi…", przeraziła się Ewa. "Zrozumie, że kociak nie żyje, i zrobi coś strasznego… Pierwszy raz widzi śmierć." Proszę zwrócić uwagę na zdanie: "Pierwszy raz widzi śmierć...
Hihi, no fakt - niestety w każdym tomie przez pierwsze 100-150 stron trzeba przebrnąć. Też bym odłożyła, gdyby mi tego nie polecały osoby, które zazwyczaj polecały mi trafnie. Ale moim zdaniem warto się przemęczyć na poczatku, cały cykl jest piękny. Szkoda, że u nas wydano tylko 6 tomów - w oryginale jest kilkanaście.
A przesłanie tego co czytam może i byłoby odkrywcze ale dla 12-latka, któremu nie dałbym książki ze względu na rzadkie wulgaryzmy.
Przeczytałem 160 stron. Przez pierwsze 50 stron myślałem że trafiłem przypadkiem na książkę dla dzieci. Potem pojawiające się epitety "ruda dziwka" nieco mnie odwiodły od tego przekonania. Ale tylko one! To jakaś śmieszna opowieść, tak naprawdę o niczym.. ile trzeba czytać żeby to zaczęło być interesujące? Tam tylko jakiś gość ciągle je jakieś bułki z jagodami, paszteciki i inne śmieci. Bez przesady.. pomęczę się jeszcze z tą książką, ale nie wie...
Przez pierwsze 60 stron jest to typowy amerykański film i mam nadzieję że nabierze trochę głębii. Ale mam przerwę w czytaniu i nie wiem czy od razu olać tę sagę i wziąć coś innego, czy trochę ją pomęczyć?
a można zdziebko później? :>
W trakcie dzisiejszego spaceru, w jednej z trzech tutejszych księgarni: "I była miłość w getcie" Marka Edelmana, oraz Wisławy Szymborskiej "Chwilę" i "Pocztę literacką, czyli jak zostać (lub nie zostać) pisarzem".
Nie wiedziałaś filmu? Dwa razy do niego podchodziłam i nie żałuję, że obejrzałam - doskonała obsada. Boisz się scen z dziewczynkami, prawda? Inaczej się czyta i ogląda, kiedy się ma swoje dzieci.
Piotruś (wielki miłośnik książek podróżniczych z morzem w roli głównej) po śmierci matki zostaje przygarnięty przez jej daleką rodzinę; ludzi biednych, ale szczerych i uczciwych. Kończy szkołę i postanawia ruszyć za chlebem nad morze. Z pomocą ludzi dobrych i bezinteresownych (to właśnie lubię u Makuszyńskiego) dociera do Gdyni. Różowo tu nie jest, dla chudziaczka-Piotrusia pracy nie ma, ale jak to u Makuszyńskiego, uśmiech, szlachetność i dobroć...
Dzięki, ja mam te książki w wersji tradycyjnej - może Monika skorzysta. Jakoś e-booków czytać nie mogę. Nie umiem się skupić na tekście z ekranu zbyt długo. Nawet artykuły albo czytam z gazety/czasopisma papierowego albo sobie drukuję.
Proust zachwycający i zniewalający, ale ciężkostrawny dla zmęczonego umysłu... niemniej cieszę się, że wreszcie sięgnęłam do drugi tom :)
Film jest cudowny. Poruszający. Romantyczny. Meryl w upale jest fantastyczna. Nawet Estwood jest rewelacyjny, mimo że chudy i pomarszczony. :)
11marca koncert Northern Sinfonia w Filharmonii Narodowej.Ian Bostridge-tenor.
Proust jest zachwycający, prawda?:) Oto moje lutowe dokonania czytelnicze: 1 Małgorzata Kalicińska "Dom nad rozlewiskiem" - 2 zgiń przepadni książko tandetna! Drogi Oskarze Wilde, miałeś rację są książki źle i dobrze napisane. Ta zalicza się do tej drugiej kategorii! 2 Danielle Steel "Porwanie" - 4 - całkiem dobra jako lektura między sesyjnymi egzaminami 3 Carolyn G. Hart "Morderstwo według Agathy Christie" -...
Ja z przyjemnością czytam romanse historyczne. Moimi ulubionymi autorkami są Jude Deveraux, Mary Balogh i Mary Jo Putney. Amandy Quick jakoś nie mogę znieść. Jej książki są beznadziejne, a ona poniżej średniej. Jeżeli kogoś uraziłam,to przepraszam,ale nie mam zamiaru udawać,że ją lubię tylko dlatego,że jest popularna. A gusty bywają różne.
zniewolenie
Atramentowa śmierć (6) - mam ogromną słabość do całego Atramentowego Świata... i tym razem wciągnął mnie na maksa :) Złe miejsce (1) - może nie powinnam wpisywać oceny, bo książki właściwie nie skończyłam... Ale przeczytałam większość i przez cały ten czas nudziłam się niesamowicie. Odbierała mi chęci do czytania czegokolwiek. Pachnidło (4) - bardzo przyjemna historyjka... ale po filmie spodziewałam się czegoś jeszcze lepszego. Złodziej czasu ...
Poszukuję tytułu książki, którą czytałam dawno temu. Pamiętam, że akcja rozpoczynała się, gdy w jakimś budynku w Nowym Jorku, który miał zostać wyburzony odnaleziono kilkadziesiąt zwłok ludzkich sprzed ok. 100 lat i wszystkie miały wycięte kręgi z odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Po tym znalezisku w Nowym Jorku ktoś zaczyna mordować a jego ofiary są znajdowane również bez kręgów lędźwiowych. Tą zagadkę próbuje rozwiązać kobieta, pracująca w muzeum...
To zupełnie tak, jak ja :) Swoją drogą - jaki kawał ludzkiego życia można opisać na niecałych 100 stronach, bez poczucia niedosytu i niedoinformowania.
Hmm - Przepraszam, link nie działa :/ Ale jak wpiszesz sobie nazwisko autora do wyszukiwarki, to powinno znaleźć 4 książki
- A. Swofford Jarhead: Żołnierz piechoty morskiej - M. Axelsson Ta, którą nigdy nie byłam - E. Jelinek Wykluczeni - S. Gran Heroina Książka o niczym. Bez fabuły i akcji. Tytuł miał chyba tylko przyciągnąć uwagę bo o heroinie i uzależnieniu nie ma tam nic. - I. Welsh Ohyda ohydna. komentarz pod książką. - R. Manicka Dotknięcie ziemi Zdecydowanie najlepsza książka ostatnich dwóch miesięcy. Zasłużone 6. - M. Zaręba Polski hydraulik i...
Ossendowskiemu już się przedawniły prawa autorskie i można legalnie ściągnąć e-booka ;) http://www.literatura.net.pl/index.php3?nazwa_strony=szukanie/znalezione_linki.php3&id=1235816495G65Cjrd9nUFNNn3Vk7MH2q
Niestety filmu jeszcze nie widziałam i mam nadzieję szybko to nadrobić:)) Jak sobie wyobrażę tych dwoje aktorów razem to dobrze,że najpierw przeczytałam książkę:)) Czytając "Tajemnicę Brokeback Mountain" widziałam cały czas Heatha Ledgera.
U mnie w styczniu i lutym: Pamuk, O. - Stambuł: Wspomnienia i miasto (5) Barańczak, S. - Pegaz zdębiał: Poezja nonsensu a życie codzienne: Wprowadzenie w prywatną teorię gatunków (5) Izzo, J.-C. - Total Cheops (6) Kapuściński, R. - Lapidarium II (5) Poza tym od listopada męczę J.M. Le Clézio - Fisch aus Gold, co raczej w kwestii oceny dobrze jej nie wróży, no i czytają się Rilke, Malte: Pamiętniki Malte-Lauridsa Bridgge oraz kolejny Izzo...
A dodasz spisy do bnetki? :-)
A wiesz, że nie zauważyłam? Zupełnie, ale to zupełnie. W książce, czytanej zaraz po projekcji, widziałam głównie film właśnie. Zresztą książka powstała na podstawie filmu (nie na odwrót), co pokazuje, że tak też się da (bo na ogół książki na podstawie filmów są beznadziejne). A film to świetna galeria typów ludzkich i jednego psiego (piękny biszkopcik). :) Widać od razu, jak dobrym tandemem są Piekorz i Kuczok, chociaż "Senność" nie jest aż tak d...
Wznowiono. :-)
Ciorana nie czytam. :-) Nie mogę takiej filozofii teraz przyjmować.
Ja się piszę :-).
Wydał "Czytelnik", wybór i opracowanie Timoszewicz. Ja mam wydanie z 1988, ale widzę, że jest też nowsze z 2001. To są dwa tomy, pierwszy "Chimera jako zwierzę pociągowe", drugi "Klimat życia i klimat literatury", w ich skład wchodzą m.in.: "Czytelnik o krytyce", "Mała Apokalipsa dla inteligencji warszawskiej","Zagadnienia plagiatu", "O współczesnej formacji humanistycznej", &q...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)