Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przeczytane w grudniu: 1.Głowacki Janusz -"Raport Piłata i inne opowiadania"(4). 2. Wheeler Tony-" Przeklęta ziemia"(4). 3. Škvorecký Josef-"Batalion czołgów" (5,5
U mnie dość obficie, ale większość z tych pozycji to rzeczy dość lekkie i/lub dość krótkie. Pani Bovary (powt.; 5) Dobry omen (4) Wakacje Mikołajka (4) Joachim ma kłopoty (w mojej wersji nie Joachim, tylko Mikołajek w tytule) (4) Smoki upadłego słońca (4,5) Smoki zagubionej gwiazdy (3,5) Smoki zaginionego księżyca (3,5) Bez wybaczenia (4,5) – jest recenzja Książki zakazane (5) – jest recenzja Mag (4) Dziewczyna z zapałkami (5,5) – ...
Mój grudzień 2009: * Tektonika uczuć - 5 * Widmokrąg - 5 * Ciemny las - 5 * Ulica tysiąca kwiatów - 5,5 * Skafander i motyl - 4 * Porwanie doñi Agaty - 5 (dziękuję, Mikołajko!) * Żegnaj Afryko: Dalsze losy Białej Masajki - 4 * Fikołki na trzepaku: Wspominki z podwórka i nie tylko? - 3 * Tygiel - 5,5 * Zapora - 5 * Niesamowity dwór - 4,5 * Anioł stróż - 4 * Tajemnica pałacu Chimney: Powieść kryminalna - 4 * Samotność Bogów - 3 * Dal...
Córka łupieżcy 4,5 Wroniec 4 LonNiedyn 5 Kończę: Blizna i w zależności od zakończenia będzie 5,5 albo 6.
Mimo że poszłam w lekko się czytające kryminały, to i tak kiepsko. A myślałam, że już gorzej niż w listopadzie być nie może ;) Trzeci znak (3,5) Ucieczka Spod Obłoków - kończę i chyba będzie 5
A dla mnie miesiąc zły iloścowo i jakościowo. Nie umiem się skupić, nie rozumiem, co czytam. Inny wiatr(5) Urszula Le Guin to klasa sama w sobie: piękna proza, mądre przesłanie. Księżniczka z lodu (4,5) Dobrze się czyta, ale mam dwa zastrzeżenia: po pierwsze zbyt duża przewidywalność; po wtóre za dużo opisów przyrządzania potraw i wzmianek o odchudzaniu. Ale drugi tom chętnie kiedyś przeczytam. Pan Lodowego Ogrodu: Tom 3 (4,5) Jak dla mnie...
"Tajemniczy ogród" koniecznie trzeba przeczytać. :-) Mam własny, pożyczyć Ci?
Ja wiem, ja wiem! Nowe przygody Mikołajka
Grudniowo: Pan Wołodyjowski 5,5 Asteriks i Goci 4,5 Nieznane przygody Mikołajka 5 Ida sierpniowa 5 Mary Poppins i Numer Osiemnasty 5 Bezgrzeszne lata 5 Zatańcz z moją dziewczyną 5 Frywolitki czyli Ostatnio przeczytałam książkę!!! 6 Egipcjanin Sinuhe 5 Udany miesiąc..:)
Ja niewiele w tym miesiącu: Z rozkazu prezydenta - 4 Podróż za jeden uśmiech - 6 Duma i uprzedzenie - 4 No i tradycyjnie kilka zaczętych.
;) A skoro można to ja też odważę się i coś zamieszczę! : "- O, M.! - powiedział pan C. - Przychodzisz w dobrym momencie. Dam ci coś fantastycznego! Pan C. schylił się za swoim kontuarem, a kiedy się podniósł, trzymał w rękach kotka. Małego kotka, ślicznego jak nie wiem co, który spał." I jeszcze cytując Izę: " Proszę o wiele wyrozumiałości , gdyż to mój mały debiut w zadawaniu zagadek ;-) . "
A pewnie. :)
I ja muszę sobie odświeżyć, bo czytałam jeszcze za młodu ;-) . Może spojrzę już za nią "doświadczonym" okiem i powiem to co Ty? Niech króluje szóstka (puki co) !
Odbieram je tak, jak mówi Lirael, można zrobić przerwę po każdym tomie. Ja takiej przerwy nie zrobiłam, mało tego, celowo odczekałam z lekturą dwóch pierwszych tomów, żeby je połączyć z tomem trzecim. I nie żałuję, bo czyta się rewelacyjnie! Mam małe zastrzeżenia do zakończenia tomu drugiego, kto już czytał, pewnie będzie wiedział, o co mi chodzi, nic konkretnego jednak nie napiszę, żeby nie psuć przyjemności tym, co mają ją jeszcze przed sobą. Z...
Nisko! ;-) Wręcz przeciwnie! :) "Podróż do wnętrza ziemi" bardzo dobra! Niesamowite opisy, typowy dla Verne'a styl. Jednak do tej 5 z plusem, czy nawet szóstki coś zabrakło. Niemniej mocne, w pełni zasłużone pięć.
No proszę ! I kto by pomyślał , że tu mnie wyśledzisz! ;-) Oczywiście,że tak!
Kilka słów na temat "Podróży do wnętrza Ziemi" , proszę . I dlaczego tak nisko? ;-)
Hey :) ja mam Co gryzie gilberta grape'a na wymianę :) może mialabyś do zaproponowania jakąś ciekawą pozycję? :)
1. Nieznane przygody Mikołajka (5) 2. Krysia Bezimienna (4+) 3. Brida (3+) 4. Podróż do wnętrza Ziemi (5) 5. Emancypantki (5+) 6. Córka Robrojka (5) 7. Lew, czarownica i stara szafa (powt.)(nadal 6!) 8. Książę Kaspian (powt.)(nadal 6!) 9. Koń i jego chłopiec (powt.)(nadal 6!) 10. Barbara Brylska w najtrudniejszej roli (5) A teraz czytam: Romeo i Julia
To ja pewnie zaraz za Tobą, bo też przed chwilką napisałam. :-)))
Paren, rzuć okiem parę postów niżej. Ja już napisałam do Lirael, więc może będę pierwsza ;-)
1. Ciężar wody 2. Drugi wątek 3. Interesy 4. Mariana 5. Kiedy płaczą świerszcze 6. Obiecaj mi raj 7. Pan Lodowego Ogrodu: Tom 3 8. Rozważna i czarująca 9. Sekretny pamiętnik Mirandy Cheever 10. Tysiąc dni w Wenecji 11. Wyznanie 12. Zakład o miłość 13. Rozważna i romantyczna - powtórka W sumie bardzo dużo romansów, ale czasem warto dla poprawy nastroju.
Jakościowo miesiąc niezbyt ciekawy, ale chociaż cztery nowe bardzo dobre się trafiły. Jerzy Edigey, Szpiedzy króla Assarhaddona (3,5) Jerzy Edigey, Strzała z Elamu (4) Eoin Colfer, Artemis Fowl (3) Joanne Harris, Świat w ziarnku piasku (4) Joanne Harris, Dżentelmeni i gracze (5) Waris Dirie, Kwiat pustyni (4) Graham Greene, Broń na sprzedaż (5) - to jedyna powieść Greene'a, której mi brakuje. Może ktoś ma na zbyciu? Lion Feuchtwanger, Ż...
Mam pytanie - czy obowiązkowa odmiana odnosi się również do nazwisk dwuczłonowych? Załóżmy, że nazywam się Jan Kozak-Kowalski. Czy odmiana w miejscowniku będzie zatem brzmiała: Janie Kozaku-Kowalskim?
A ja właśnie wróciłam z "miasta", gdzie usiłowałam "Pociąg..." kupić, chciałam jakimś ładnym zakupem zamknąć ten bardzo ciekawy pod względem książek rok...obeszłam wszystkie księgarnie w centrum, niestety, ostatnie egzemplarze opuściły półki księgarń już w lecie... Nic to, zaraz poszukam w jakiejś księgarni sieciowej. :-) Przyniosłam za to Zwierz w łóżku. Tak więc to książka pani Sumińskiej jest moim ostatnim nabytkiem Anno Domini 2009. :-)))...
"Trzy córki pani Liang" - Pearl Buck To podobno jakaś nowość, ale opowiada o czasach Mao. Przyznam się, że nie czytałam, ale opis wydaje się zgadzać z przedmiotem Twoich poszukiwań.
Najgłupszy anioł (4) Książki i ludzie: Rozmowy Barbary N. Łopieńskiej (5) Wiza do przedwczoraj (5,5) Biała gorączka (6!) Wieże z kamienia (5
Białe jabłka Lalka Hermańce
Na ratunek 4.5 Fortepian 4.5 Sekretny dziennik Adriana Mole'a lat 13 i ¾ 3.5
Omatko, tuż przed północą, myślałam, że nie zdążysz. ;) Blask fantastyczny (Pratchett Terry) Nowy Brewiarz Europejczyka (Kubiak Zygmunt) Polska Piastów (Jasienica Paweł (właśc. Beynar Leon Lech)) Pan Tadeusz (tylko 1 księga) Księga wyjścia (Biblia) W stronę Swanna - przygotowanie do powtórki Poszukiwania Na plebanii w Haworth, Anna Przedpełska Trzeciakowska Historia starożytnej Grecji Kwiat kalafiora, Małgorzata Musierowicz Wielka hi...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)