Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ktrya - może dasz małą podpowiedź do dusiołka 1 ??? :-)))
Dziękuję za miłą konkursową zabawę, Czajko! :)
Mnie też biblionetkowe polecanki nie działają. Wczoraj i dzisiaj czekałam po pół godziny i nic! W poprzednich miesiącach działały bez zarzutu. Oby Nowy Rok przyniósł poprawę!
Będziesz na kuligu? Zazdroszczę Ci. Podobno zimą jest tam urokliwie, musisz koniecznie porobić zdjęcia i przynieść je na styczniowe spotkanie. A Kotarz i Muńcuł ośnieżone na pewno będą wyglądać bajkowo! Bacówkę oglądałam tylko z zewnątrz, byłam w D.W. "Cieplik". Nie jadłam miodu, pasieki wtedy nie zauważyłam, może powstała później. Rozmawiałam z sympatycznymi mieszkańcami osady, gdy gromadnie pojawili się w momencie przyjazdu sklepiku na kółka...
Widząc lektury, nie zakładałem, że ta 7 oznacza wiek. Ale Aguti ma 9 lat! Patrząc, jak jej poszło, z jednej strony czuję się mały i głupi, z drugiej -- zastanawiam się, skąd się bierze takie dzieci. :-)
Alternatywne polecanki nie powinny przeszkadzać w działaniu tych biblionetkowych (w każdym razie nie przeszkadzały, gdy ich kiedyś używałam). Ostatnio rzeczywiście biblionetkowe polecanki raz się włączały, raz nie. Sprawdzałam od czasu do czasu, ciągle pokazywało się polecenie, by korzystać dalej z Biblionetki i wrócić do polecanek za kilka minut. Myślałam, że to może zależeć od komputera (po kilku dniach takich trudności skorzystałam z innego i ...
Pustynia miłości 5 Dyktanda czyli... W jaki sposób wujek Staszek wówczas Michasia - dziś Michała - uczył pisać bez błędów 4,5 Ostatnia cyganeria 4,5 Lady Susan; Watsonowie; Sanditon 4,5 Od Talesa do Sartra: Wiersze filozofów 4 Olga Boznańska: [1865-1940] 5 Pollyanna (powtórka) 5 Pollyanna dorasta (powtórka) 4,5 Na zakręcie: Agnieszka Osiecka we wspomnieniach 5
2. Czyżby to Gwiazdkowy prezent ? A jak nie to, pewnie jakaś inna książka Meg Cabot.
Grudzień - jeden z lepszych - czytelniczo - miesięcy :) Łaskawe (4,5) Miłość, ciekawość, prozac i wątpliwości (4) Anna, Hanna i Johanna (4) Doktor Żywago (4) Kot z jadeitu (3) P.S. Kocham Cię (3,5) Elisabeth i Katarina (4,5) Zgoda na siebie: Psycholog o uzależnieniach (5,5) Przemija postać świata (5,5) BEX@: Korespondencja mailowa ze Zdzisławem Beksińskim (6)
Mój grudzień: • Czarownice z Salem Falls (4) • Sprawiedliwość jest kobietą (5) • Noc w bibliotece (4) • Whitney, moja miłość (2) • Powtórka ze śmierci (4) • Pod szczęśliwą gwiazdą (4) • Ptak bez skrzydeł (4) • Rudy Orm (5,5) Aktualnie czytany Olaf syn Auduna tom 2.
Przeczytane w grudniu: Cesarz (4) Posłaniec (4) W pogoni za Harrym Winstonem (2) Skorpion: Opowiadania egipskie (4) Camping (2) Alicja w Krainie Czarów (6) O tym, co Alicja odkryła po drugiej stronie lustra (6) Czuły barbarzyńca: Teksty pedagogiczne (4) Nowy wspaniały świat (4) Śmieszne miłości: Anegdoty melancholijne (6) Dwa słodkie aniołki (3) Kochanek Wielkiej Niedźwiedzicy (4) Otchłań zła (3) W trakcie Dogonić tęczę
W chwili kiedy to piszę mam piętnaście lat i jestem zafascynowana muzyką poważną. Moim zdaniem jest niesamowita, zupełnie inna niż ta, którą przyjęło się teraz słuchać, wyjątkowa. Myślę, że muzyka poważna potrafi oddać niektóre emocje dokładniej niż słowa. Od siódmego roku życia gram na pianinie i moim marzeniem jest kontynuować naukę w liceum muzycznym, co jednak będzie niemożliwe z przyczyn o których nie chcę się tu rozpisywać. Nie odrzucam inn...
Tak :)
Przeczytane w grudniu: - Tłumacząc się z tłumaczenia - O przekładzie na przykładzie: Rozprawa tłumacza z "Europą" Normana Daviesa Bardzo interesujące, zachęciło mnie przy okazji do czytania książek Normana Daviesa, postaram się po nie kiedyś sięgnąć. - Chwała córy królewskiej Całkiem sympatyczna książka. Przy okazji widać trochę po niej, jak różne od polskiego podejście do wydarzeń historycznych mają Brytyjczycy. - Śmierć pięknych saren - ...
- Suzie i Cezar (Christina Ricci i Johnny Depp) z filmu "Człowiek, który płakał" - nie wiem dlaczego, coś mnie poruszyło w tym dziwnym związku - Nola i Chris (Scarlett Johansson i Jonathan Meyers) z filmu "Wszystko gra" - to można nazwać chorą miłością, ale znowu nie wiem dlaczego bardzo mi się spodobało, dosyć oryginalne
Ja niestety nie dotrę - PKP skutecznie zniechęca mnie do podróżowania, więc nie przyjadę z Poznania. Życzę Wam jednak miłego spotkania, a Adze - udanej podróży.
3. Jak Grayer, to może "Niania w Nowym Jorku"?
I jeszcze 2 fragmenty prezentowe przypomniałam/znalazłam 2. Odłożył plakat na bok i wyciągnął ku mnie prezent dla mnie. -Teraz ty otwórz mój. Nadal czując się okropnie, rozwiązałam srebrną wstążkę z paczki, którą mi postawił na kolanach. Myślałam o swoim nieudacznictwie. Jest tylu sprzedawców na eBay... Jak ja zdołałam kupić coś dla M. od. M? (...) A potem otworzyłam pudełko z prezentem od M. dla mnie i aż sapnęłam. Bo w środku był Militar...
Moje dwa dni temu działały, ale to mogły - musiały! - być wygenerowane wcześniej, a nie pamiętam, kiedy je generowałam. A dzisiaj nic, zbiesiły się i nie działają.
Od wczoraj mam dostęp do alternatywnych polecanek :-)) ale za to biblionetkowe polecanki nie chcą się włączyć :-(( Czy to jest na zasadzie "albo albo", czy tylko jakieś przejściowe problemy? Będę wdzięczna za odpowiedź.
Ta, którą nigdy nie byłam - tylko 4, inne książki tej autorki bardziej mi się podobały. Zaproszenie do nieba - 4, narratorką jest matka, która opowiada o ostatnich miesiącach życia swojej małej córeczki; udało jej się sprawić, że mała nie czuła lęku przed śmiercią. Córeczka - 2, niestety, bardzo płytka ta książka jest, Sebold wykreślam ze swojej listy autorów, których książki chcę czytać. Mama kazała mi chorować - 4. Machina miłości czystej ...
to ja też dołączam proszę: "My też poskładaliśmy sobie życzenia. Takie zwykłe, jak zawsze. A potem ja, jako najmłodsza, bo przecież N. jeszcze nie umie, wzięłam się za rozpakowywanie prezentów. Dostałam: jojo - od J. słownik ortograficzny - od A. R. i N. biały golf - od taty elektryczną szczoteczkę do zębów i zestaw Oxy do pielęgnowanie cery - od mamy Prezenty poukładałam na parapecie w naszym wspólnym pokoju" ;-))
Dzięki wielkie Reniu :D Do zobaczenia!
Kochający na marginesie - 5 o samotności ludzi wśród tłumu Nawrócony - 5 o kondycji współczesnego świata oczami Singera Norwegian Wood - 4 początek i koniec mojej przygody z Murakamim Przyślę panu list i klucz - 5 dzięki ci Biblionetko! Klub Radości i Szczęścia - 6 mój grudniowy zachwyt Nie mogę się doczekać... kiedy wreszcie pójdę do nieba - 3 dałam 3 ze względu na inne pozycje tej autorki, które zdecydowanie bardziej mi się podobały,...
Tę 4 dla Wrońca to jak należy interpretować? Warto czytać czy nie?
Przeczytane w grudniu: Chłopi (4,5) Cyberiada [1998] (4) Pan Wołodyjowski (4) Słonecznik (5) Mapa Trzech Mędrców (4) Sekretny wątek (4) W stronę Swanna (4,5) Tako rzecze Zaratustra: Książka dla wszystkich i dla nikogo (5) Miasto Śniących Książek: Powieść z Camonii autorstwa Hildegunsta Rzeźbiarza Mitów (6+) Blaszany bębenek (5) Sposób na Alcybiadesa (3,5) Nowe przygody Pana Samochodzika (3,5) Naprzód, Wspaniali! (3) Azazel (4,5) Wr...
Ech... znowu kusisz tym Kubiakiem:). Herodota w jakim tłumaczeniu należy czytać (jeśli w ogóle jest kilka?)?. Bo widziałam, że jest w księgarniach dostępny, ale nie wiem, czy warto to wydanie z tym tłumaczeniem.
1. Nieznane przygody Mikołajka, Rene Gościnny, Jean Jacques Sempe, 5 - dobry stary Mikołajek. Klasyka. 2. Przyślę Panu list i klucz, Maria Pruszkowska, 3,5 - gdy się dowiedziałam, że dostępne jest wznowienie, zaraz kupiłam. I niestety spore rozczarowanie. To może nawet nie jest zła książka, ale dla mnie nie jest to książka wybitna. Może dostałaby wyższą opinię, gdybym nie podchodziła do niej z wielkimi oczekiwaniami po wielu zachwytach na Bnet...
Ostatnio miałam okazję obejrzeć kilka filmów Alfreda Hitchcock'a i pomyślałam, że warto byłoby poznać wasze opinie na temat jego dzieł w ogóle jak i bardziej szczegółowo. Niecierpliwie czekam na odpowiedzi:) Pozdrawiam
Grudzień różnorodny. Trochę dobry, trochę nie: Big Sur i pomarańcze Hieronima Boscha (6) - absolutna rewelacja. O natchnieniu i głupich ludziach. Moskwa-Pietuszki (3) - jednak rosyjskie pijackie zwidy mnie nie przekonały. Wolę amerykańskie. Strasznie głośno, niesamowicie blisko (5) - bardzo dobra powieść Amerykanina. Na pewno będę śledzić dalej jego karierę. Pisze ciekawie, dość prostym językiem wprawdzie, jednak obie powieści które czytałam, ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)