Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Wrrrrr! - zawarczał Misiak na ten tekst Barańczaka!!! Wrrr!! Panie Barańczak, akurat żeby napisać coś pokroju Agathy Christie trzeba mieć mnóstwo talentu!!
Dotarł, dotarł, właśnie jestem w trakcie lektury.:) Dziękuję za przesyłkę:)
Październik bardzo udany :-) Wichrowe Wzgórza (zmiana z 5 na 6) - w ramach dalszych reminiscencji bronteańskich Własny pokój; Trzy gwinee (5) - gorąco polecam, w szczególności pierwszy esej, nic nie stracił na aktualności O książkach, ludziach i sztuce (4) - niezłe, choć to typowa zbieranina, by jeszcze raz zarobić na śmierci pisarza Siostry Brontë (5)- można traktować jak uzupełnienie "Na Plebanii w Haworth",jednak uboższa o walory literacki...
W tym miesiącu kilka grubych i bardzo dobrych tomów Autobiografia (6) - no i kto by pomyślał, że najlepszą książką mistrzyni kryminału będzie jej autobiografia? Książki najgorsze i parę innych ekscesów krytycznoliterackich (4,5) - dobre, ale momentami nierówne. Poza tym mam maleńkiego focha za tekst "w przeciwieństwie do prozy w stylu Agaty Christie, do pisania takich rzeczy trzeba mieć talent" Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet (5,5) -...
O kurczę pieczone, a ja ostatnie dwa rozwiązania wysłałam wczoraj rano - nie wiem dlaczego będąc przekonana, że termin jest do 29.10! Co prawda tylko jedno trafiłam dobrze, ale i tego jednego punktu szkoda! Ale tak czy inaczej, zabawa była przednia, za co również składam podziękowania autorowi i wszystkim P.T.prześwietnym mataczom.
Umarli ze Spoon River Niektóre wiersze znakomite, ogólnie zbiorek wywarł na mnie dobre wrażenie. Dziękuję Marylce za udostępnienie.:) - Mocne 4 Zakochany duch Nie mogę przekonać się do Carrolla. "Zakochany duch" to słabiutka książka, którą bardzo szybko zapomniałem. Dałem 3, ale chyba zmienię na 2. Harry Potter i komnata tajemnic Bardzo przyjemna lektura, dostałem to czego oczekiwałem, dobrej, niezbyt trudnej literatury fantasy. - ...
To bardzo się cieszę. Dzięki za słów kilka. ;)
Podobał mi się, choć oceniłam troszkę niżej niż "Kielich". Zakończenie całej sagi bez szumu, fajerwerków i niepotrzebnego patosu. Tak jak być powinno. Jedyny mały minus to brak zaskoczenia rozwiązaniem niektórych wątków. Ale to może tylko moje odczucia. Niektórzy pierwszoplanowi bohaterowie w cieniu, za to wiele zależy od tych, którzy dotychczas byli na uboczu. Jednym zdaniem uważam, że Brzezińska zakończyła sagę naprawdę z klasą.
Nawet jeśli nie lubi fantasyi, to jest duże prawdopodobieństwo, że polubi Pratchetta - historia zna takie przypadki ;)
I jak "Sztylet"? :-)
1. Cień templariusza 2. Dom na kresach: Powrót 3. Filary ziemi 4. Letni deszcz: Sztylet 5. Zamek z piasku, który runął 6. Mapa Trzech Mędrców
A czemu "Żmija" tak słabo? Czeka na czytanie i coraz bardziej się boję. :-)
Czaja cudowny, wielkie, wielkie dzięki za odkrycie miesiąca, jeśli nie paru ostatnich tygodni. Chcę mieć własny egzemplarz. :D
W tym miesiącu moje lektury były w większości ciężkie. Tematycznie. Okręt (5) Ania z Zielonego Wzgórza (powtórka, bez zmian, 6) Śmierć pięknych saren (5) Jak spotkałem się z rybami (4) Nie boję się (5) - Autor potrafi wodzić czytelnika za nos. Zwłaszcza do połowy. Tragedia amerykańska (4) - ktoś powiedział, że tę książkę powinni przeczytać zwolennicy kary śmierci. Ja nie czułam żadnego współczucia dla głównego bohatera. Może za mało empati...
"Listy starego diabła do młodego"-Clive Staples Lewis.
Z mojego spisu wynika, że mam 189 książek (razem z naukowymi, kucharskimi itp.). W ubiegłym tygodniu doszły mi jeszcze 2 kucharskie, których nie miałam czasu skatalogować. A dziś 7 kolejnych - dwa zbiory wierszy i 5 tomów historii Polski Jasienicy. No i jeszcze jedna książeczka czeka u kolegi, żebym ją sobie odebrała. Więc w sumie będzie... 199 :) Aż się prosi, żeby dokupić jeszcze jedną ;) Myślę, że to niezły wynik, biorąc pod uwagę fakt, że...
Bardzo dziękuję za wszystkie propozycje i proszę o jeszcze :) Wszystkie przejrzałam, ale muszę się jeszcze naradzić z Mężem przed ostatecznym wyborem. Daliśmy sobie jeszcze tydzień na poszukiwania. Dam oczywiście znać, co ostatecznie wybraliśmy :)
Hm... Nie mogę znaleźć tej książki ani w Biblionetce, ani w Googlach. Jest tu tylko: Wolność absolutna: Wybór mów i pism Wolność od znanego Czy to chodzi o którąś z tych?
Przeczytane w październiku: Władca Barcelony (na początku mruczałam sobie pod nosem na temat bajeczki o biednym chłoptasiu, co to musi wykonać trzy zadania, żeby dostać rękę pięknej i bogatej ukochanej :-) potem było coraz lepiej; dobrze się czyta, średniowieczne księstwo Barcelony, postacie historyczne i fikcyjne; podobało mi się i w sumie 5) Epidemie i zarazy (oczekiwałam czystej rozrywki, miłe zaskoczenie i choć poziom opowiadań bardzo n...
Raczej nie udzielam się w tym wątku, ale tym razem nie mogę zaniedbać okazji, żeby zareklamować co nieco. ;) 1) Bracia Lwie Serce - Ocena 4,5 Dosyć ciężki kaliber, od strony emocjonalnej, jak na powieść dla dzieci. :/ 2) Dzieci Pana Astronoma - Ocena 4 3) Dzwon - Ocena 4,5 4) Spotkanie z Heechami - Ocena 3,5 Pierwsza część, czyli Brama do gwiazd, podobała mi się niezwykle. Wszystko było pięknie dopóki Heechów otaczała mgła tajemnicz...
Miesiąc bogaty ilościowo, ale jakościowo średni. Dopiero końcówka dała więcej satysfakcji z lektury. :) - Jakub Ćwiek, Kłamca (4) - niezła rozrywka, czytadło. - Juliusz Verne, Tajemnicza wyspa (powtórka, 5) - Jacek Hugo-Bader, Biała gorączka (4) - James White, Szpital kosmiczny (3) - Mira Jaworczakowa, Oto jest Kasia (3) - Jakub Ćwiek, Bóg marnotrawny (4) - Jakub Ćwiek, Ochłap sztandaru (4) - Micos Aleksandropulos, Sceny z życia Maksyma...
"Rzeka genów" Dawkins (4) "Filozofia jako sztuka myślenia" Wodziński (4) "Droga do nieba" Fischer (5.5) "Natura umysłów" Dennett (5) "Chaszcze" Grzegorczyk (3.5) "Niewidzialna ręka" Zagajewski (4) "Kultury tradycyjne wobec współczesności" Czekanowska (4.5) "Wędrowiec i jego cień" Nietzsche (4) "Wiersze (tom 5)" Miłosz (5) "Przejrzysta pogoda" Heaney (3) "Białe pisarstwo" Coetzee (3) "Hakawati" Alameddine (3) "denpresja" Cyranowicz (4)...
Za to ja na 90% nie będę w Krakowie w ogóle w tym terminie. :( Książki "krakowskie" przekażę przez Buszującą, która jedzie na weekend do Krk 13.11, a inne będą musiały poczekać na inny termin. :((
Czy Pompon dotarł bezpiecznie do Ciebie?
To bardzo dobry abonament, jeśli ktoś lubi czytać. Z drugiej strony zasób jest na razie bardzo mały i wyprofilowany (niby na różne tematy, ale "książki katolickie"). Z trzeciej - duża zniżka za drug rok to świetna sprawa, jeśli ktoś chce akurat takie rzeczy czytać. W sumie moim zdaniem dobry ruch na rozkręcenie biznesu i sensowna oferta dla czytelników, którzy poszukują takiego profilu ideowego. "Wszystkie ebooki są dostępne w formacie PDF" ...
Przyznam bez bicia, że całość Twojego mataczenia nieco mnie przerosła :) (dopiero teraz, jak przeczytałam Twój komentarz, to wszystko rozumiem), więc skoncentrowałam się na tym, co wydawało mi się jasne, czyli na szafie z kawą. I dotarłam do książki Łukasza Dębskiego (choć dopiero w zbiorach biblioteki uniwersyteckiej), a przy okazji także do kawiarni "Cafe Szafe" w Krakowie i kilku stron z historią kawy... i kawiarni [link do jednej z nich jeszc...
"No ale co kto lubi" ... i tak, proszę trzymaj przez całe Twoje życie! To moje zabieranie kilkudziesięciu książek na wakacje ma dużo wspólnego z: - stworzeniem sobie w obcym miejscu namiastki czy też pewnego ersatzu mojej dużej biblioteki domowej - jest związane z możliwościami wyboru - nie ma nic wspólnego z logiką a pewnie z uczuciem, którym darzę książki Pozdrawiam.
Przeczytane w październiku: Niewinny 4.5 Uczta dla wron: Cienie śmierci 4.5 Powrót do domu 4 Nawet nie wiesz, jak bardzo cię kocham - bajka ale jaka:))) Kato-tata: Nie-pamiętnik 5 Życie na trzy psy 4.5 Murzyn 4.5 Odette i inne historie miłosne 5 Harun i Morze Opowieści 5 Namiot Fatimy 4.5 W stronę Pysznej 6 - encyklopedia o Tatrach. Polecam wszystkich kochającym góry. Sprężyna 5 - ech te szczęśliwe zakónczenia
Podoba się to za mało powiedziane. Po Zielu... nie mogłam się przez jakiś czas pozbierać, ale za jakiś czas pewnie znowu je przeczytam. No i wreszcie wiem, o czym mówi moja rodzina, oraz rodzina mojego Małża, bo jedni i drudzy mają zwyczaj przerzucania się tekstami z Wańkowicza właśnie:)
Podsyłam stronę, która wiąże się z ebookami. Myślę, że warto się z nią zapoznać, gdyż jest dość atrakcyjna i innowacyjna. 1 października br. pod adresem www.libenter.pl ruszyło pierwsze w Polsce katolickie wydawnictwo książek elektronicznych. Klub Libenter.pl będzie oferować książki wyłącznie w abonamencie. Każdy Klubowicz Libenter, który opłaci roczny abonament w cenie 77 złotych, otrzymuje pełny dostęp do 50 tytułów wydanych dotychczas, j...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)