Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
To przekopiuje moją krótką relację z forum Genesis: Jadąc na koncert do Spodka można było mieć wiele wątpliwości- „co to za Yes, bez tego najważniejszego”, i tym podobne. Ale wybór był postawiony jasno: albo takie Yes, albo wcale, więc tutaj już nie trzeba było się namyślać, żeby jednak znaleźć się tego dnia wśród średnio licznej widowni. Nie wiem czy to wina terminu, tego, że dużo ludzi raczej miało zupełnie inne plany na ten koniec tygodnia,...
A propos Izmajłowej: nawalił tłumacz. Początek czytałam w oryginale, końcówkę po polsku i zastanawiałam się, czy to aby na pewno ta sama książka.
Nie udało mi się tego wygooglować, więc może to jakaś łzawa blogowa twórczość.
A, jeszcze jedna mi się zgubiła przy kopiowaniu, i to jedna z najlepszych w tym miesiącu: Krótka historia pewnego żartu (5)
A u mnie tak: Wojny plemników: Niewierność, konflikt płci oraz inne batalie łóżkowe (4) Śmierć i dziewczyna (3,5; jest recenzja) Szaleństwo władzy: Od Troi do Wietnamu (3,5) Zrodzony, by służyć (3; jest recenzja) Sen Brunona (5; jest recenzja) Zorza północna (4,5) Zaczarowany nóż (4,5) Plastusiowa mama: Wspomnienia o Marii Kownackiej (3,5) Zdarte okładki (1965-2009) (4) Kot, którego tam nie było (4) Kot, który myszkował w szafach (4) ...
Dosyć dawno czytałem "pamiętnik przetrwania" i z tego co pamiętam fabuła książki w pewien sposób łączyła się z tym co działo się w alternatywnej "zaściankowej" rzeczywistości :) Jakąś symbolikę sobie pomiędzy nimi budowałem, nie ważne już jak koślawą i przefiltrowaną przeze mnie ale jednak. Ejj a ten dziwny żółty kot pojawiał się po drugiej stronie ? Może w nim należy upatrywać jakiejś wskazówki ? :P Bądź zdrowa
Palnąłem głupotę, nie chciałem, zadośćuczynić mogę pracując społecznie kilka godzin. Bądź zdrowa :)
Przeczytane w październiku: ~ Katie Fforde, "Flora's Lot" ("Dom Flory") (2) Tylko fakt, że przeczytałam tę powieść w języku angielskim sprawia, że nie uznaję czasu jej poświęconego za całkowicie zmarnowany. Ciągle żyłam nadzieją, że polubię główną bohaterkę, ale nie wyszło. Jeśli kiedyś stworzę swój ranking najbardziej antypatycznych i irytujących postaci literackich, to Flora z pewnością znajdzie się w czołówce. Najsympatyczniej wspominam kot...
Dysonans
W październiku: - Zaćmienie [3+] - Przebudzenie Śpiącej Królewny [2] - Koty w worku czyli Z dziejów pojęć i rzeczy [5] - Wyjście z cienia [5] - Rachmunes [4] - Ujeździć pegaza [3+] - Strzały w Stonygates [4] - Kolacja na Titanicu [4+] - Dalej są tylko smoki [3+] - Porwanie [4] - Przejście [5] - Święty smok i jerzy [3+] - Smoczy rycerz [4] - Piętaszek czyli Otchłanie Pacyfiku [5]
Skończył Szkołę Gildii Skrytobójców.
I co? Szukasz jeszcze, czy mam powiedzieć? :)
Krokodyl - Nil - Egipt - Egipcjanin :) Egipcjanin Sinuhe, Mika Waltari
Dołączam się do podziękowań. Udało mi się rozpoznać wszystko, co czytałem, a nieczytanych przynajmniej odgadnąć znanych mi autorów.
To poproszę, bo już chyba nie wymyślę...
Zwodniczy punkt - 3,5 Mój ostatni Brown. Nie licząc tego, który dopiero co wyszedł - aż tak nie lubię autora, żeby czytać książkę po angielsku ;) "Zwodniczy punkt" przyzwoity. Daleko mu do "Aniołów i demonów", ale nie jest też tak słaby jak "Cyfrowa twierdza". Listy z podróży do Ameryki - nie doczytałam do końca Tutaj wielki zawód. Sienkiewicza uwielbiam i po "Listy..." sięgnęłam z wielką ochotą. Ale nie udało mi się dobrnąć nawet do połowy....
* Barbarzyńca w ogrodzie (Herbert Zbigniew) 5 * Blady wymoczek (Guareschi Giovanni) 5 * Hitchcock (Skwara Janusz) 4 * Najlepsze polskie opowieści o górach i wspinaniu (praca zbiorowa) 4 * Nie wszystko na sprzedaż (Tyszkiewicz Beata) 5 * Odrobina marzeń (Phillips Susan Elizabeth) 3,5 * Pamiętnik róży (Saint-Exupéry Consuelo) 3,5 * Siódme wtajemniczenie (Niziurski Edmund) 5 * Skrzynia na zło...
Zamczysko w Otranto: Opowieść gotycka
I jak "Pantaleon..."? Czytałam "Wojnę końca świata" Llosy i bardzo mi się nie podobała. Ma chyba z 800 stron, a nudzi się już przy 100... "Pantaleon" jest krótszy, mam go na półce, ale po doświadczeniu z "Wojną..." jakoś nie mogę się za niego zabrać.
Ja również dziękuję za świetny konkurs :)
Mój październik: Gulasz z turula (5) Książki i ludzie: Rozmowy Barbary N. Łopieńskiej (5,5) Niewiedza (4-) O rodzicach i dzieciach (4,5) Inżynierowie dusz (4,5) Powieść naturalna (4)
Ja nie potrafię uporządkować przeczytanych książek Koontza według kategorii "najlepsza" oraz "pierwsze miejsce", ale bardzo mi się podobała seria Moonlight Bay ("Zabójca strachu" oraz "Korzystaj z nocy"). Nie mogę również doczekać się trzeciej części z tej serii pod tytułem "Ride the storm". Dodatkowo bardzo mi się podobały pozycje: "Odwieczny wróg", "Zwierciadło zbrodni", "Zimowy księżyc", "Przepowiednia". Jednak największe wrażenie zrobiła na...
Czwarty lipca (Patterson James, Paetro Maxine) Król szczurów (Clavell James) Obsesja (Kellerman Jonathan) {Ocena: 3,5 zmień} PS Kocham Cię (Ahern Cecelia) {Ocena: 6 zmień} Rok w Prowansji (Mayle Peter) Śmierć frajerom (Puzo Mario) Coś tam jeszcze po drodze było,ale nie pamiętam już co :) Nie wiem,jak znajdujecie czas,żeby przeczytać po 20 książek na miesiąc, ja tyle czytałam w podstawówce i gimnazjum,a teraz niestety 10 książek to już ...
Fanką twórczości Koontza nazwać się nie mogę, niemniej jednak czasem coś przeczytam. I mogę z całą pewnością stwierdzić, że do tej pory bezkonkurencyjni okazali się Opiekunowie. Drugie miejsce przyznałam Grom.
Świetna seria! Czytam pierwszą część pamiętników wampirów ale wydaje mi się potwornie nudna... Czego nie mogę powiedzieć o wampirach z morganvill. Jest to stanowczo jedna z najlepszych serii o wampirach. Polecam każdemu kto lubi tego typu książki :)
Mało,za to kryminalnie T.Polakowa:Wszystko w czekoladzie- 5 R.Newman:Bal absolwentów - 3
A to też jest prawda. :-) Tu nie ma zasady. To w sumie dobrze. :-)
Witam Czytelników Koontza. Podoba mi się bardzo proza tego pisarza. Przeczytałem już kilka książek i jestem zaciekawiony jego stylem pisarskim. Jak wiadomo nie wszystkie książki Koontza błyszczą potencjałem, jedne są naprawdę dobre, a inne już mniej wciągają czytelnika. Styl pisarski autora ewoluował na przełomie kilkudziesięciu lat. Owocem tego jest, że stare książki pochodzące z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych ("Groza", "Ściana str...
Gocha1989 , czy możesz podać jakieś namiary na Introligatora w Rzeszowie ?
:) Chyba, że ktoś tam przyjedzie wcześniej, to będziemy kombinować. Do miłego!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)