Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Może kiedyś, w odległej przyszłości. :] Jak/jeśli swoich dzieci doczekam.
"Europa walczy" Normana Daviesa
Najlepiej zacznij od razu od czwartego tomu. :) A filmy rzeczywiście takie sobie.
Książka rzeczywiście wspaniała, z przykrością ją skończyłam. Z filmu pamiętam jakieś urywki, i bardzo chciałabym go teraz obejrzeć...
Ja znowu niewiele czytałam, ale za to dwie perełki - "Stulecie chirurgów" i "Stąd do wieczności":) W styczniu: -> Ellis Peters - Uczeń heretyka (5) -> Lilian Jackson Braun - Kot, którego tam nie było (4) -> Mariusz Wilk - Wilczy notes (5) -> Rusana Bardarska - 6 smutnych opowiadań, 1 wesołe + 1 interaktywne (4) -> Lilian Jackson Braun - Kot, który myszkował w szafach (5) -> Celia Rees - Piraci!: Praw...
Zapraszam po raz kolejny - jak zaczęliście nowy rok?
Bardzo ciężko jest wyżyć z samych tłumaczeń, zwłaszcza na początku. Po pierwsze- duża konkurencja, po drugie- ceny tłumaczeń nie są wygórowane biorąc pod uwagę ile czasu potrzeba czasem na przetłumaczenie jedenj strony. Po trzecie- mimo tak wielu biur tłumaczeń, wcale nie łatwo jest się gdzieś zahaczyć, bo oni dostają ciągle mnóstwo ofert od wielu poczatkujacych tłumaczy ( np. w biurze, dla którego tłumaczyłam, pracowało 500 tłumaczy!). Kolejna s...
Polecam "Jacek w Ravensbrück" -wspomnienia J. Augustynowicz. Rzecz dzieje się właśnie w Ravensbrück, w obozie kobiecym, gdzie było także mnóstwo dzieci. Wstrząsające.
Polecam czeski film "Jazda". Pozornie o niczym, chwilami banalny, ale piękny, klimatyczny i z zaskakującym zakonczeniem. Samochód w jednej z głównych ról.Nie wiem, czy się przyda do prezentacji, ale być może Cię zainteresuje.
Jedno pytanie- czy to wypada, by na okładce nagrania (kupiłam "Grę na wielu bębenkach” Olgi Tokarczuk) pojawił się błąd ortograficzny? Chyba nie bardzo, prawda? "Ukaże" a nie "ukarze" drogi wydawco!
O to to. Wszystkimi kończynami się podpisuję. "Eddę" mam. Skserowaną...
Shogun: Powieść o Japonii, James Clavell - polecam gorąco, jedna z najbardziej wciągających powieści jakie czytałem, z wartką akcją i wnikliwie opisaną mentalnością Japończyków. A Toranaga - postać po prostu niezwykła. Przy powieści serial może się schować :)
Edda poetycka Wszystkie wydania sag islandzkich typu: Saga rodu z Laxdalu Saga o Egilu Saga o Gislim wyjętym z pod prawa i inne sagi islandzkie Saga o Gunnlaugu Wężowym Języku Saga o Halfdanie synu Eysteinna
Jeśli interesuje Cię wymiana książek to mam na wymianę Cesarzową Orchideę w twardej oprawie.
No to spróbuj jednak trafić na książkę pani Rowling - polecam! Ale filmy to raczej omijaj...
Jak dla mnie to ta książka nie była taka zła, ale trochę za mało było ujętych odczuć bohaterów, jak na tak poważny problem. Bo problem niewątpliwie jest poważny. Mam dopiero 17 lat i choć marzę o dzieciach, to na pewno jeszcze nie teraz, bo przecież nie mogłabym zapewnić takiemu maleństwu należytej opieki. Być może ta książka pokaże niektórym dziewczynom, że z miłości nie ma samych przyjemności lecz są także obowiązki, którym w młodym wieku szcze...
Mimo tego, że uwielbiam książki o starożytności nie wszystkie mogę zdobyć,gdyż zarówno biblioteka gminna, jak i szkolna w mojej miejscowości są dość skromnie zaopatrzone.Wszystkie pozycje zapisuję i przeczytam, gdy tylko uda mi się je gdzieś wypożyczyć.
Morsia, Exilvia, Oyumi będziecie? Odezwijcie się. Nie wiem czy przywozić Wasze książki...?
że świat zmienił...
bliscy
Może i są czytający mężczyźni- ale jakoś się nie ujawniają...
Dla dorosłych poleciłbym tylko "Alicję" w tłumaczeniu Słomczyńskiego lub Stillera, tego drugiego najlepiej w wydaniu krytycznym, dwujęzycznym, z oryginalnymi ilustracjami, a nie z potwornymi bohomazami. Dla pięciolatków natomiast zastanowiłbym się mimo wszystko nad tłumaczeniem Marianowicza... Choć, jeśli sami jeszcze nie czytają, może jednak wersja pierwsza z objaśnieniami rodzicielskimi będzie najlepsza? Przy okazji poleciłbym od r...
Jeśli chodzi o Alicję, to ja najbardziej polecam dwujęzyczną wersję z tłumaczeniem Roberta Stillera. Zdecydowanie. :-)
...się i uświadomił...
ooo to była prawdziwa mordęga czytać "jądro ciemności".
Nora Roberts: Trylogia Kręgu:)
Hi ;) Czy w Katowicach są tylko dziewczyny? Czy nie ma facetów czytających? Przy okazji następnych spotkań proszę mnie wziąć pod uwagę. W razie spontanicznego zrywu (nie zaglądam tu bardzo często) proszę na gg (2839077). Pozdrawiam :) Piotr
To prawda, chociaz zalezy tez jak sie patrzy na codziennosc...czy rutyne. Ja zawsze staram sie patrzec na swoja codziennosc w nowych kolorach, zauwazac szczegoly i nie przestawac sie zadziwiac. No ale do rzeczy, mysle ze literatura pomaga wlasnie w takim nieustannie nowym podejsciem do zycia.. .pewnie dlatego czytam ksiazki:) czytam tez poniewaz ksiazki poglebiaja wyobraznie, czytajac moge podrozowac w czasie i przestrzeni ;)
Witajcie, mam prośbę do tych, którzy dobrze znają "Alicję w krainie czarów" oraz "Przygody Piotrusia Pana". Zamierzam kupić moim dzieciakom obie książki i mam dylemat jeśli chodzi o tłumaczy. Jeśli chodzi o Alicję to chyba najłatwiej dostać Macieja Słomczyńskiego - czy to dobry wybór? A jeśli chodzi o "Piotrusia Pana" - czy nowe tłumaczenie (Rusinka) jest rzeczywiście takie dobre (lepsze od Słomczyńskiego)? Będę wdzięczna za sugestie :-)
Kathe Koja "Skóra". Może Tobie się spodoba, bo mi zupełnie nie przypadła do gustu.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)