Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Chętnie przyślę, jeśli chcesz :-)
Le Clézio Jean-Marie Gustave - Urania Żadnego zaskoczenia, dostałem to co czułem, że dostanę, czyli poprawnie napisaną książkę tak naprawdę nic mi nie dającą. Ocena - raczej pełna 4. Blixen Karen - Cienie na trawie "Pożeganie z Afryką" część 2. Wybaczam, bo lubię Karen Blixen, i rozumiem, że chciała pisarka napisać sobie coś, celem przypomnienia minionych lat. Ocena - 4 za sentyment do Blixen. Gardeer Jostein - Dziewczyna z p...
> Osobista reakcja na lekturę - tylko obrzydzenie, niestety. A czemuż to?
Obiecałam sobie spróbować jeszcze raz Dzwonnika.
Może dlatego, że dzielnie walczy o uwagę, jest duże, ładne i do tego amerykańskie :-)
Dziecko wepchnęłam kolanem do schowka. Chciało wyleźć, ale się nie dałam. :-)))
Kuna do schowka. :-)
Ciężki jest Updike, z tego wynika. Mój Centaur też. Chyba powinno się go poczytywać między jakimiś innymi książkami. Strona, trzy, czy nawet rozdział i przerwa. Prawda?
Ale masz na myśli beletrystykę czy literaturę fachową? Znajomośc jakiejś dziedziny na pewno pomaga w tłumaczeniu książek fachowych,ale jeśli ktoś chce tłumaczyć np. powieści, to oczywiście nie jest mu to aż tak potrzebne. Wiedza w ogóle, wiedza ogólna, na pewno bardzo ułatwia pracę tłumacza. Tłumacząc książki, których akcja rozgrywałaby się np. w średniowieczu, warto przedtem "posiedzieć" w temacie, poznać słownictwo w języku docelowym,...
Tochman... do schowka. :-)
Porwanie... do schowka. :-)
I co z tymi Dziećmi? To się nie może znudzić, prawda? :-)))
Stulecie chirurgów to jest to, co chcę też przeczytać.
Wyjątkowo dużo: - Nie tracąc nadziei (3) - Poradnik życiowy (4) - Dotknięcie pustki (5) - Życie przed sobą (5) - Cuda świata przyrody pod patronatem UNESCO (6) - Prawo pani Parkinson i inne studia z zakresu wiedzy domowej (4) - Joresz (3) - Los powtórzony (4) - Operacja Żagiel - 1976 (3) - Zespoły napięć (5) - Sola z nieba północnego (4) - Miasto Śniących Książek: Powieść z Camonii autorstwa Hildegunsta Rzeźbiarza Mitów (5) - Strza...
Gringo wśród dzikich plemion Cieszę się ogromnie, bo marzyłam o przeczytaniu jej :-)
Był to jeden z tych bardzo nielicznych filmów, który dorównał książce, mimo oczywistych i koniecznych skrótów. :-) Mówię o starej wersji z Sinatrą. Nie wiem bowiem, czy przypadkiem teraz coś nowego nie powstało. http://film.onet.pl/8400,,St%C4%85d_do_wieczno%C5%9Bci,film.html
Mój styczeń 2009: * Jerome Jerome Klapka, Trzech panów w łódce, nie licząc psa (5); * Ruiz Zafón Carlos, Gra anioła (4-); * Allende Isabel, Dom duchów (5); * Alex Joe, Cichym ścigałam go lotem (3); * Mendoza Eduardo, Przygoda fryzjera damskiego (6); * Stasiuk Andrzej, Jadąc do Babadag (4); * Esquivel Laura, Przepiórki w płatkach róży (5); * Mankell Henning, Fałszywy trop (5); * Meyer Stephenie, Zmierzch (4+); * Pérez-Reverte Arturo, Ter...
Z tych samych powodów co Ty również zaprzyjaźniłam się ostatnio z audiobookami. Słucham głównie na spacerach z dzieckiem. Na dworze zimno, ponuro i smutno, a ja w zupełnie innym świecie :-)
Mnie także zdarzyło się oglądać ciekawy film z beznadziejnym zakończeniem, nawet nie tak dawno... oglądałam ze znajomymi horror "przerwane połączenie" nawet nie najgorszy zważywszy na gatunek. Trzymał w napięciu i był interesujący więc czekałam na jakieś ciekawe zakończenie, a tutaj producenci zaserwowali sforę ratujących główną bohaterkę aniołów:/ Według mnie to zakończenie wyglądało trochę jakby wzięli je z innego filmu...
Właśnie, właśnie!! Można też patrzeć w autobusie przez okno na drzewa i słuchać. :) Iliada jeszcze raz. I lepsza niż była. Półmrok ludzkiego świata, Kubiak Opowieści moje, Kucówna (dziękuję, Mikołaju) Cień wiatru Pani Dalloway Ludzie, zwyczaje i obyczaje starożytnej Grecji i Rzymu Przygody Meliklesa Greka Barbarzyńca w ogrodzie - coś pieknego I zaraz skończę "Zbyt głośna samotność" - Ach!
Dziękuję, Haniu :-) Mam jednak nadzieję, że będzie w mojej bibliotece :)
Moja koleżanka kupiła wszystkie części po angielsku i wyszło jej nawet taniej niż po polsku. Choć oczywiście to rozwiązanie tylko dla osób czytających po angielsku...
Te książki są strasznie drogie, a ponieważ podobają mi się na tyle, że jestem w stanie się poświęcić - mozolnie czytam ebooka. Nie idzie to szybko, bo nie lubię zbyt długo siedzieć przed monitorem, ale mimo wszystko mam satysfakcję z lektury. Zawsze można założyć, że jak rozciągnie się spożycie w czasie, to będzie lepiej smakować, prawda? :P
Zapomniałam jeszcze o dwóch: Karel van Loon, Ojciec i ojciec (3) Karol May, Winnetou (powtórka z dzieciństwa, dalej 5) ;)
Dziękuję, Wielka Kąpięlowo, za przygotowanie wspaniałego konkursu i współkąpiącym za cenne wskazówki! :))
Styczeń bardzo ciekawy, głównie przez audiobooki, które pokochałam, bo mogę robić dwie rzeczy naraz, tzn. słuchać i np. gotować albo szydełkować, albo wieszać pranie. ;) W zestawieniu również powieści przeczytane z ekranu, chociaż przeważają ciągle książki w normalnej formie. :) Franz Kafka, Przemiana (5) Franz Kafka, Kolonia karna (3) Edmund Niziurski, Tajemnica dzikiego uroczyska (3) Maja Lidia Kossakowska, Zakon Krańca Świata, t. 1 (4) ...
Styczeń - w kratkę. 1. Norman Mailer - Jeleni park (3) - nareszcie mam to za sobą! :) 2. James Herriot - Kocie opowieści (5) - tłumaczenie miejscami niezgrabne, ale same opowieści ciepłe i miłe, no i przedrukowane akwarelowe (chyba) ilustracje też dodają książeczce sporo uroku. Lekkie poczucie deja-vu, czy aby opowiadanka te nie wystąpiły we wcześniejszych częściach wspomnień? 3. Zbigniew Herbert - Mistrz z Delft (5) - eseje jak zwykle ...
A, bo te małe ssaki: veverica, kojot to są szybkie i normalnie czytają dwadzieścia kilka książek miesięcznie. :-)
niewiele???!!!;)
Polecicie coś? Chodzi mi o książkę, w której przedstawione są nieprawidłowe relacje pomiędzy matką a synem. Przykładem jest "Genitrix" Mauriaca. Chcę książkę psychologiczną, obyczajową, lecz nie sensacyjną.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)