Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Czy ktoś może wie, czy jakiekolwiek wydawnictwo zamierza kiedykolwiek wydać ten, wydaje się zapomniany, tom sagi o Claire?! Pisałam kiedyś do Świata Książki i do Ambera - ale nie doczekałam się odpowiedzi...Zupełnie nie rozumiem dlaczego są takie problemy z wydaniem tej książki...
Mnie się nie rozkręciła:(
A ja już czekam na "Making Money" bo doczytałem się, ze bohater jest ten sam co w "Going Postal". Mam bardzo duzo Pratchetta i o ile moim ulubionym jest cykla o Straży i Vimesie,Angui i Marchewie to chyba ten będzie drugi. A czytałem z nastawieniem, ze chyba będzie to wtórne. Jednak się spodobało (:-))
Ciekawe, dokładnie w tym samym miejscu napisałam dokładnie to samo dwa dni temu, jak nagrodę przyznano. :)
Jak podobał sie detektyw Konopka to pewnie też "Latający detektyw","Detektyw na pustyni","Tur Sventaon w Sztokholmie" Ake Holmberg. Polecałbym też "Czarne okręty" Joe Alexa, Artura Ransoma "Jaskółki i Amazonki"," Jaskółczyn", "Wyspa Krabów", "carmen Kurtz "Oskar w laboratorium" i "Oskar na olimpiadzie". Obowiązkowo polskiego Mikołajka " Kowalski d...
Pratchett napisał Wstęp do "Fantasy. Ilustrowany przewodnik." i wszyscy bardzo korzystają z jego nazwiska. Książka w tej chwili na wyprzedaży w Merlinie. Polecam czytać, a w ogóle ten temat można zrobić na samych bajkach, choćby Krasickiego.
ARtrur Baniewicz " Drzymalski przeciw Rzeczypospoliej',"Kisuny","Góra trzech szkieletów". Kotowki ( chyba Krzysztof) "Marika"
A ja polecam cykl Roma Sub Rosa Stevena Saylora. To swojego rodzaju kryminały dziejące się się w straozytnym Rzymie. Raczej inteligentne. I oczywiście serial telewizji BBC "Rome" (:-))
Dziękuję za bardzo, bardzo miłe słówka w komentarzu do czytatki. I wykorzystując to zapraszam zatem do przeczatania recenzji jednej z pozycji, które kupiłaś. A może już po lekturze?
M. Waltari "Egipcjanin Sinuhe" - nie chciałabym być Egipcjanką o łysej głowie. Powieść piękna, ale trochę mnie przygnębiła. M. Druon "Król z żelaza" - niezła intryga, w dodatku prawdziwa. M. Druon "Zamordowana królowa" - oj, te Małgosie biedne były w tej Francji kiedyś. Kombinowały, aż przekombinowały. M. Proust "W cieniu zakwitających dziewcząt" - tego się nie da opowiedzieć. Po prostu trzeba przeczytać...
Wrześniowe lektury: E.Ostrowska Zabić ptaka (4) K.Wilhelm Gdzie dawniej śpiewał ptak (5) K.Fox Przejrzeć Anglików: Ukryte zasady angielskiego zachowania (5) K.Dickens Przygody Oliwera Twista (5) T.Pratchett Trzy wiedźmy (5) K.Kingsbury W pewien wrześniowy poranek (4) M.Twain Listy z Ziemi [Książka i Wiedza] (4) R.Wells Wszędzie małe ołtarzyki (5) T.Pratchett Wyprawa czarownic (5)
27 września 2008 na posiedzeniu w Szwajcarii wybrano laureata nagrody Kościelskich 2008. Nagrodę otrzymał Jacek Dukaj za „Lód”. O przyznaniu wyróżnienia zdecydowało jury w składzie: Ewa Bieńkowska, Włodzimierz Bolecki, Zygmunt Marzys, Maciej Morawski, François Rosset (przewodniczący), Jacek Sygnarski, Jerzy Jarzębski, Tomasz Różycki, Ewa Zając, Jan Zieliński. Wręczenie Nagrody nastąpi 11 października 2008 roku w Miłosławiu – rodzinnym mająt...
Mój wrzesień: Zagadka Kuby Rozpruwacza - powtóreczka J. Sandford Pewna zdobycz (4) W sieci strachu (5) Nie wszystko na sprzedaż (rozczarowanie - oczekiwałam czegoś więcej - 3) Opowieść dla przyjaciela (5) Smok Jego Królewskiej Mości (trudna ocena, smok na 6, elementy fabuły na 1 - w sumie dam 5, bo smok na medal) Biesiada z aniołami (za smakowitości w tle 4) Żelazne kamienie (4) Piekło pocztowe (jak zwylke - 6!) Cudowne lata pod psem (5...
Kiedy ktoś napotka kogoś kto buszuje w zbożu Kiedy kto całuje kogoś czy ktoś płakać ma? Kiedy kto napotka kogoś kto buszuje w polu Kiedy kto całuje kogoś czy świat wiedzieć ma? to tylko fragment xD
A tutaj są rozważania na wiadomy temat: http://www.wsp.krakow.pl/konspekt/13/kawka13.html Nie moje, ale okazuje się, że nowy zwyczaj w polszczyźnie dostrzegam nie tylko ja. Czy ten zwyczaj się komuś podoba, to zupełnie inna para kaloszy. Mnie nie bardzo.
Otóż to (przepraszam, że nie użyłem słowa "dokładnie"). Tego typu dialogi miałem na myśli. Dziękuję Ci, Czajko, za przykład z życia wzięty.
Dlaczego wtórne - to oczywiście tylko moje zdanie, ale mam już po prostu dość osiłków z magicznymi gadżetami, rozwalającymi nimi co się da. Tu rzecz dzieje się akurat w świecie Pomiędzy, lecz to tylko kwestia dekoracji. Sam pomysł umiejscowienia akcji przypomina mi "Nigdziebądź" Gaimana. Marlowowska poza bohatera też już mi się "przeczytała". Przeszkadzał mizoginizm. Były, nie powiem, niezłe momenty (podróż pociągiem, upiorna ...
8. "Powiedziała: yes" - Misty Bernall [4/6] 7. "Godziny" - Michael Cunnigham [6/6] 6. "Obiecaj mi" - Harlan Coben [5/6] 5. "Klub miłośników Jane Austen" - Karen Joy Fowler [3-/6] 4. "Słownik imion własnych" - Amélie Nothomb [5+/6] 3. "Wrota czasu. Zeszyt Pierwszy" - Ulysses Moore [4-/6] 2. "Bez śladu" Harlan Coben [5/6] 1. "Trzy metry nad niebem" - Federico Moc...
fajosko :) ja wlasnie sie zorientowalam, ze nie wzielam Cosia :(. nie cofalam sie po Cosia, bo bym sie spoznila do pracy. pozdrawiam :D
A mogłabyś napisać coś o "Samobójstwo sandaueryzmu", co to takiego i czy dobre?
Trochę mi się nudziło, bo nikt o mataczenia nie prosił! :) Akurat mi wyjątkowo ten konkurs podszedł, po pierwszym czytaniu miałam już chyba pięć czy sześć fragmentów, co mi się zazwyczaj nie zdarza. Ale to czysty przypadek, że np. Grabowskiego skojarzyłam. Bez obaw, następnym razem to ja będę skomleć o mataczenia. Dwa razy się nie ma takiego farta. :)
"Braci" trzeba przeczytać koniecznie, to jedna z najlepszych książek Lindgren.
Ależ możesz o mnie myśleć po polsku, proszę bardzo. :) Jest takie polskie nazwisko Burdon, nawet co jakiś czas dostaję emaila od kogoś z pytaniem, czy nie należę przypadkiem do jego rodziny. :) Nazwisko jest po mężu, z angielskich Burdonów, ale mówiąc po polsku wymawiam je po polsku, a co. Nawiasem mówiąc, mieszkam koło miejscowości o nazwie Great Burdon. :)
A nie, nie. Odpowiedź już padła, autor tematu uznał, że chodziło o "Koniec wakacji".
"Mękę twórczą" otrzymałam i czytam, bardzo dziękuję. Podoba mi się. Nawet bardzo. Ustaliłam z Verdianą, że jak przeczytam (koniec tygodnia??), to odeślę do niej razem z innymi książkami.
1.Wachlarze (Siesicka Krystyna)4 2.Woalki (Siesicka Krystyna)4 3.Blues Kojota (Moore Christopher)4 4.Anna In w grobowcach świata (Tokarczuk Olga)4 5.Muzyka duszy (Terry Pratchett)5 6.Królewicz i żebrak (Twain Mark )4 7.Kuzynki (Pilipiuk Andrzej)5 8.Księżniczka (Pilipiuk Andrzej)5 9.Dziedziczki (Pilipiuk Andrzej)5 10.Dziewczynka w czerwonym płaszczyku (Roma Ligocka)6 11.Gringo wśród dzikich plemion (Wojciech Cejrowski)6 12.British Museu...
Hmmm... może "Tajemnica białego kamienia"? Wakacje się zgadzają, wyspa jest...
A ty, kasiulo, jakie pozycje sobie wybrałaś? Wiesz, żeby tu nie odwalać całej roboty za ciebie...
Mam 10-letniego syna polecam książki, które razem czytaliśmy: - wszystko Astrid Lindgren (szczególnie "Bracia Lwie Serce" i "Ronja córka zbójnika" - opowieści o Muminkach Tove Jansson (ale nie w przeróbkach dla malutkich dzieci) - Lessie wróć - cudna książka - baśnie Andersena, ale nie w skrótach, tłum. J. Iwaszkiewicz
Nie mam takiej jednej książki, która odmieniła moje życie. Jest natomiast wiele, które wpłynęły zasadniczo na mój ogląd świata. Czytam wszystko - nie wybrzydzam - czytam i dla rozrywki i w tzw. celach poznawczych (trzeba znać, aby mieć swoje zdanie i ewentualnie krytykować). Tak ma zapewne wielu czytelników literatury różnej. Cenię i pamiętam książki Dostojewskiego z ich mrocznym klimatem (Biesy, Bracia Karamazow, Idiota), Przepadam za "Mist...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)