Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Do Twojego opisu poniekąd pasuje mi Tajemna historia, ale trochę strzelam, bo dopiero jestem w trakcie lektury.
Wrzesień: Opowieści z Wilżyńskiej Doliny - Anna Brzezińska (4) Straż nocna - Terry Pratchett (5) Zbójecki gościniec - Anna Brzezińska (3) Przygoda z owcą - Haruki Murakami (5) Złodziej czasu - Terry Pratchett (6)
Niezła książka ale nie o to mi chodzi. Podobny klimat, grupa studentów, studiują chyba filologie klasyczną. Próbują naśladować misteria starożytne. Głównym bohaterem jest student, który trafia na grupę takich trochę bardziej "elitarnych" studentów, wśród nich jest chyba rodzeństwo.
"Miasto Ślepców"-Jose Saramago.
"Stambuł" oceniłaś na 6,czyli warto przeczytać.
Przebudzenie księżyca Elizabeth Hand?
A czy Nobla kiedykolwiek dostał ktoś, o kim mówiło się, że może dostać? Mam wrażenie, że takie spekulacje są równoznaczne z utrąceniem kandydata.
E.de Heriz "Kłamstwa" (4) S.Minot "Wieczór" (5) W.G.Sebald "Wyjechali" (5) M.Konarzewski "Na początku był głód" (5) L.Ullmann "Przemiany" (5) K.Ishiguro "Okruchy dnia" (6) K.Varga "Gulasz z turula" (4) E.Hakl "O rodzicach i dzieciach" (4) C.Dexter "Ostatni autobus do Woodstock" (4) W.Szymborska "Nowe lektury nadobowiązkowe" (4) J.Lahiri ...
A w mediach spekulacje na temat tego, czy Mueller otrzyma tegorocznego literackiego Nobla. Byłoby to wielkie wydarzenie i tak samo wielka radość dla mnie osobiście, zatem mocno trzymam kciuki.
Witam, Bralam pod uwage tego typu albumy, maja ich jednak z kazdej podrozy mnostwo plus wlasne zdjecia. Malarstwo, no coz, dla osob ktore preferuja kicz na co dzien taki prezent bylby nieporozumieniem. Wybralam wiec pieknie wydany album 'Drinki, koktajle i przekaski z calego swiata' (kredowy papier, cudowne fotografie, porady praktyczne, przepisy). Jestem z wyboru na tyle zadowolona ze dziele sie ta informacja z tymi ktorzy byc moze tutaj kiedys...
Szukam tytułu i autora książki; grupa studentów organizuje sobie coś na wzór starożytnych misteriów. W trakcie jednego takiego seansu ginie jeden z nich. Potem nie wiele z tego pamiętają. Proszę o pomoc:) Seria Salamandra, chyba.
To sięgnij po Grzędowicza, Kossakowską, Zelaznego... Chodzi o literaturę fantastyczną czy tylko fantasy? Ogólnie - wystarczy stanąć przed półką z fantastyką, zamknąć oczy i sięgnąć.
A rzeczywiście, nie zauważyłam. No to temat zamykamy.
Ayn Rand – Cnota egoizmu: Nowa koncepcja egoizmu (5) Lilian Jackson Braun – Kot, który patrzył w gwiazdy(4) Jacek Gałuszka – Aria, do mnie!: Skuteczna nauka przywołania (5) Mimo, że mam psa, który przychodzi na wołanie, znalazłam w tej książce ciekawe sposoby dogadania się ze zwierzęciem, oraz błąd, który nieświadomie nagminnie popełniam. Joe Alex – Jesteś tylko diabłem (powtórka wspomnieniowa) Chyba wywołana dyskusją p...
Mnie zaciekawił opis na okładce, ale... Ta książka nie była nawet beznadziejna, ona była nijaka.
Winda Dard [5] - ciekawy, nietypowy kryminał w atmosferze Bożego Narodzenia. Fachman Malamud [6] - o prześladowaniu Żyda w carskiej Rosji. Białe na czarnym Gallego [6] Genitrix Mauriac [5] Postscriptum Nurowska [4] Szpital Czerwonego Krzyża Choromański [4] Jedyne, czego pragnął Shreve [5] - po raz pierwszy zetknęłam się z tą pisarką i przeżyłam przyjemne zaskoczenie. Niewinne mścicielki Blixen [3] - książka o naiwnej fabule, o dwóch głupiu...
Podobać to mi się podobało, ale strasznie brakowało mi starych postaci! Szczególnie się irytowałam, kiedy Vimes pojawiał się gdzieś na sekundę daleko w tle lub kiedy wspominano o Angui. Moist jakoś nie powalił mnie na kolana. Ale w końcu Pratchettowi udało mnie się uspokoić i końcowy efekt jest jak najbardziej pozytywny :)
WRZEŚNIOWE lektury: 1. Eoin Colfer "Artemis Fowl: Fortel wróżki" (5) 2. Aleksander Minkowski "Marta Patton i Kapłanka Miłości" (4) 3. Joe Aleks "Czarne okręty" (5) t. 4 "Sam bądź księciem" 4. Graham Masterton "Plaga" (5) 5. Fred Roberts "Walka o honor" (5) 6. P. L. Travers "Mary Poppins" (5) 7. René Goscinny i Jean Jacques Sempé "Mikołajek i inne chłopaki" (5...
Oczywiśćie,że po:-)Nie kupuję książek bez sprawdzenia co piszą o nich moi ulubieńcy:-)pozdrawiam
Najprościej, za klasycznym źródłem. :-) Gilgamesz babil XVIII-XVw.p.n.e. Rigweda ind. XVw.p.n.e. Homer Iliada i Odyseja gr. ok.800 p.n.e. Pieśń nad pieśniami hebr. VIII-IIw.p.n.e. Herodot Dzieje gr. Vw.p.n.e. Ajschylos Oresteja gr. Vw.p.n.e. Eurypides Medea gr. Vw.p.n.e. Sofokles Antygona gr. 441(?)p.n.e. Arystofanes Żaby gr. 405p.n.e. Platon Uczta gr. IVw.p.n.e. Mahabharata ind. IVw.p.n.e.-IVw.n.e....
hmmm bohaterka ksiazki "Życie to nie bajka" (Greenberg Joanne)zyje w wlasnym schizofrenicznym swiecie. Super pozycja. Dalej: Psychol z "American Psycho" (Ellis Bret Easton) Tytulowy Wilk z "Wilka stepowego" (Herman Hesse) Henryku Toulouse de Lautrec z "Moulin Rouge" (La Mure Pierre)...
" Kochałam Tyberiusza" Elizabeth Dored.
wolność
Temat wiadomo ze można zrealizować na różnych utworach, jednak ja chce to zrobić na podstawie trylogii Husyckiej oraz którejś z części Pratchetta :)
Też polecam "Egipcjanina Sinuhe", pod którego urokiem jestem od 45 lat. Ponadto książki Mary Renault - w Polsce wydane były "Król musi umrzeć" i trylogia o Aleksandrze i jego następcach "Ogień z niebios", "Perski chłopiec" i "Igrzyska żałobne". I książkę Gore Vidala "Stworzenie świata". Ewentualnie tegoż "Julian". Oraz zawsze doskonałe książki Roberta Gravesa, z dyl...
A ja polecam "Egipcjanina Sinuhe" Mika Waltari. Okres troche wcześniejszy, ale też świetna książka ;)
Co do bohaterów literackich akurat nikt mi nie przychodzi do głowy... Ale jeśli chodzi o bohaterów filmowych, polecam film "Mechanik" z Christianem Bale'em w roli głównej. Świetny thriller i dramat psychologiczny, tytułowy mechanik żyje w świecie własnych urojeń.
Jaskinia filozofów Polecam! Starożytna Grecja i fantasytczna gra z czytelnikiem:)
Ach, no oczywiście! Zapomniałam o Astrid Lindgren! Z całego serca polecam Dzieci z Bullerbyn i inne książki tego cyklu. Dorzucę jeszcze Alana Milne - Chatka Puchatka :)
Twoją notkę spostrzegłem dopiero po dodaniu mojej. Na szczęście notki nie są identyczne. W mojej jest skład jury, uzasadnienie in extenso oraz czas i miejsce wręczenia.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)