Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Kto może wziąć udział w konkursie?
Jeśli - jak puchnie - nic Cię nie boli, to nie jest dolegliwość, a bardzo dobry objaw "obrastania" w materiały do czytania. Ale mi się rymło. ;D
Świetnie, do zobaczenia :)
Dzięki za listę. Jutro wpiszę nagrody na strony książek :-) Pozdrowienia!
Betatester... ups :D No to potem będziecie mieli zabawę, u mnie nie było żadnych betatestów, a kilka fragmentów będzie zabawnych :>
w związku z tym dzieła z okresu 20- lecia odpadają, ponieważ dziewczynę interesuje inna epoka
Małe nie jest: szerokość - 23 cm, wysokość - 32.5 cm, głębokość - 25 cm. Nie wiem, czemu masz kwaśne; moja kawa nie kwaśna, doskonała i aromatyczna a odrobina spienionego mleczka, ach... mniam, mniam! U mnie stoi na kuchennym stole obok mokrofalówki - na niej chlebak; mam małą kuchnię. Jadłam chlebek z maszynki i tylko brak miejsca mnie powstrzymuje, żeby sobie to ustrojstwo nabyć - niebo w gębie! :-)
Większość sierpnia spędziłam nadal w Afryce stąd sporo lektur z tamtego rejonu. Gilgamesz - 6 Ife: Niezwykła kultura Afryki Zachodniej - 5 Kamienie przodków - 5 Królowa deszczu - 4 Mitologia Czarnej Afryki - 5 Księga istot zmyślonych - 4 Półbrat - 6 Było 5, ale doszłam do wniosku, że należy mu się najwyższa ocena. Soropita; Buriti - 4 Nie mogę postawić "5", bo "5" zarezerwowałam dla "Wielkiego pustkowia" po powtórce. Szamanka z naw...
Ojej, ile autorek do wypróbowania, dziękuję :-)
Dziękuję. Chyba rozumiem o co chodzi i na razie nie będę próbować - przede mną i tak, tak wiele pokus, że życia mi nie wystarczy.:-)
Uch! Poleciałam, przeczytałam i... chyba sobie daruję, albo przełożę na jakiś bardzo odległy termin. Dziękuję za ostrzeżenie. Pewnie biegałabym za nią, bo ostatnio posmakowali mi pisarze z Półwyspu Skandynawskiego.
Powiem. :-) Carmaniolo, jeśli masz rudymentarne wiadomości na temat podstawowych kierunków we współczesnej psychologii, to będziesz się nudzić. A fabuła, na której osnuto całe to wprowadzenie do psychologii, nader wątła i nieciekawa. "Świat Zofii" bardziej mnie wciągnął (fantastyczna metafora z sierścią królika) i trzymał w napięciu. Dziwne, że można tak wszystkich interesujące tematy, tak niezajmująco podać.
Też jestem ciekawa wrażeń Idy. Ja też postawiłam 3 tej książce. Tu wyjaśniam dlaczego: [artykuł niedostępny]. Nie jestem pewna, czy może być interesująca dla człowieka dorosłego.
A powiesz dlaczego "Bestia" Grodala tylko 3? Mam ją gdzieś w planach i wydawało mi się, że będzie to interesująca lektura. :(
Nie mogę się powstrzymać! :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD I przyspieszę chyba (jeszcze nie wiem jak) sięganie po "Z dziennika podróży" - Gwatemala! Panama! No i świetny Bobkowski. :-)
U mnie lipiec i sierpień łącznie: Atlantyda i inne wiersze z lat 1981-85 Stanisław Barańczak (5) Tęskniąc za Kissingerem Etgar Keret (5) Szkice piórkiem Andrzej Bobkowski (6) Mnisi-czarnoksiężnicy czyli Niesamowite historie o dziwnych ludziach P'u Sung-ling (5) Hedda Gabler Henrik Ibsen (5) Straż nocna Terry Pratchett (5) O co nas pytają wielcy filozofowie: Tom 3 Leszek Kołakowski (4) Wyznania patrycjusza Sándor Márai (doczytuję) Komet...
Uuu - Czajko - po raz pierwszy nie zgadzam się aż z trzema Twoimi opiniami :D (Czyli ze wszystkimi dotyczącymi tych książek, które czytałam :) )
Kopiuję z czytatnika: 1. Kwiat Śniegu i sekretny wachlarz - Lisa See (5) 2. Kupuję, więc jestem - Guadalupe Loaeza (2) 3. "Bollywood Nights" - Shobhaa De (gdybym ją mogła tutaj ocenić, to dałabym 4 według lokalnych standardów ;)) 4. Trzech panów w łódce, nie licząc psa (w wersji oryginalnej) - Jerome K. Jerome (4) 5. Berlin Alexanderplatz: Dzieje Franciszka Biberkopfa - Alfred Doblin (3 - książka niezła, ale nie mogłam strawić języ...
10. Sto lat samotności? Ale jak to? :-)
Przeczytane: - Bóg rzeczy małych - Arundhati Roy (5)- dzięki Marylek - Czytanie wzbronione - Ugresic Dubravka (5) - dzięki Dot - Forsowanie powieści-rzeki - j/w (4) - Opowieści o miłości i mroku - Oz Amos (5) - dzięki Jelonka - W Patagoni - Chatwin Bruce - (4) rekomendacja radia TOKFM - O miłości i innych demonach - Gabriel Garcia Marquez (4) W trakcie : - Mój Michał - Oz Amos - Wiwat Aspidistra - George Orwell
1. Tessa d'Urberville - solidna klasyka romansu 2. Lalka (Ach!! ach!! Ci studenci, ten Rzecki!!) 3. Maud z wyspy księcia Edwarda - miły przyczynek do Ani 4. Czarny nurt - świetne 5. Paddington daje sobie radę :) 6. Coco de'Oro - wolę Dziennik podróży 7. Kosmos (!!! Super!!!) 8. Drużyna pierścienia - nudna trochę 9. Świat Zofii - fatalnie napisana 10. Sto lat samotności - odkrycie roku!!!! 11. Bakakaj - Cudne, chustkowe, cudne
A to moje: Świat Dysku, mappa (Pratchett Terry & Briggs Stephen) Ocena: 6 - tekstu malutko, ale i tak rozbawił mnie do łez. A mapka zacna. Dwanaście prac Herkulesa (Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary)) Ocena: 5 - zbiorek opowiadań Christie. Dobre, aczkolwiek dla fanów :) Miecz dla króla (White Terence Hanbury) Ocena: 5 - taka sobie przyjemna bajka o legendach arturiańskich. Opowieści z Ziemiomorza (Le Guin Ursula Kroeber) Ocena: 5 - Le...
Przeczytane w sierpniu: 1.Śpiew smoków (McCaffrey Anne)5 2.Smoczy śpiewak (McCaffrey Anne)5 3.Auto da fé (Canetti Elias)4 4.Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki (Vargas Llosa Mario)4 5.Czarodziej (Nabokov Vladimir)4 6.Klub Dumas (Pérez-Reverte Arturo)5 7.Wszystkie poranki świata (Quignard Pascal)4 8.Śpiące piękności (Kawabata Yasunari)4 9.Tysiąc żurawi (Kawabata Yasunari)5 10.Wolni Ciutludzie (Pratchett Terry)6 11.Marzenia kobiety (J...
Zabrzmiało jak jakaś dolegliwość - "Spuchł Ci schowek" :D
Hm, to mroczna tajemnica admińska pewnie... Stawiam na to, że to jakiś przypadkowy problem z bazą lub buforowaniem, albo obecny serwis po prostu nie wyrabia, ale oczywiście nie znam odpowiedzi.
Och jaka szkoda, że nie dałaś mi znać z wielką ochotą przyłączyłabym się do Was. Naprawdę duży szacunek dla tych Państwa, którzy chcieli oddać książki w dobre ręce.
Przeczytane: ------------- - Kot, który czytał wspak - Lilian Jackson Braun (4) - Erystyka czyli sztuka prowadzenia sporów - Artur Schopenhauer (5) - Samira i Samir - Siba Shakib (5) - Biografia głodu - Amelie Nothcomb (4) - Halo, Wikta - Katarzyna Pisarzewska (4) - Samotna wśród łowców dusz - Lea Sasia Laasner (4) - Jedyna wolność - Marina Mayoral (3) - Gdzie dawniej śpiewał ptak - Kate Wilhelm (4) - Labirynt - Kate Mose (4) - Kura sa...
Właśnie się zastanawiałam, czy nie założyć tematu: "Kto porwał wiewiórkę?!" ;-D
Kociu, a dlaczego tego posta, na który odpowiadam, nie ma? Tzn. jest, ale wyłącznie wtedy, kiedy sortuję według daty dodania, a w drzewku nie ma! Przecież wątek nie jest długi! Są dłuższe i posty w nich nie znikają!
Pod Windows możesz nacisnąć klawisz PrtScr (jakoś tak się nazywa, różnie na różnych klawiaturach - u mnie to jest kolejny za F12), otworzyć np. systemowy program do grafik Paint, wkleić i zapisać jako obrazek, a potem wysłać pocztą jako załącznik. Możesz też np. spróbować takiego ustrojstwa żeby zapisać do pliku: http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2&id=338&MWSnap+3.0.0.74
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)