Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
...i wśród fanów Agambena. :)
Mogłabyś przybliżyć tego Mankella? Lubię jego klimatyczne kryminały, ale po rozczarowaniu politycznie poprawną "Białą lwicą" nie mam ochoty sięgać po afrykańskie jego powieści nie-kryminalne. A może jednak warto?
Witaj wśród fanów Huligana. A Marai, jaką dostanie ocenę? Bo ja jego "Dziennik" cenię na równi z Bobkowskim. No i kusisz tym Frischem, muszę poszukać.
Jak się cieszę, że nie tylko dla mnie! :)
Dosiądę się do PKSu w Rozgartach (pod Toruniem), także nie czekaj na mnie :))) Zobaczymy się w autobusie :)))
I jak Ci się podoba "Kim Nowvak..."? Ja odłożyłam gdzieś w 1/3 - zupełnie mnie świat skandynawskiego nastolatka nie przekonał.
1. Mniej niż ktoś: Eseje, Josif Brodski 2. I jeszcze jedno… Świat według Clarksona 2, Jeremy Clarkson 3. Bomba i inni: Po latach także, Maciej Wojtyszko (na głos) 4. Wspomnienia wojenne: 22 IX 1939 – 5 IV 1945, Karolina Lanckorońska 5. Szkice wspomnień, Karolina Lanckorońska 6. Mimo wszystko: Wywiadu rzeka część druga, Michał Komar & Władysław Bartoszewski 7. Klementyna lubi kolor czerwony, Krystyna Boglar (na głos) 8. Afgańczy...
> No Country for Old Men > Nuda. W dodatku nuda obrzydliwa i bezsensowna.
Trzymaj się i przyjeżdżaj, żebym nie była jedyną "smarkatą" ;) Jeżeli ktoś jeszcze coś chce ode mnie pożyczyć - macie szansę do jutra do godziny 11:00 ;) Potem pakuję i wybywam na autobus do Bydgoszczy (bo tam niestety - ze względu na to, że jest niedziela i część autobusów nie kursuje - będę czekać godzinę na PKS). Do zobaczenia niedługo!
No, i wiersze Czechowicza. Przede wszystkim mój ulubiony "Poemat o mieście Lublinie".
O moim Zamościu: Wiktor Zawada: - Kaktusy z Zielonej ulicy - Leśna szkoła strzelca kaktusa - Wielka wojna z czarną flagą - (chyba też: Globus i pałka) Piotr Szewc: - Zagłada - Zmierzchy i poranki - Bociany nad powiatem
Szwai.
A ja do tej pory nie mogę uwierzyć,że taka mała (choć ciekawa) mieścina jak Giszowiec doczekała się przepastnego i pięknego opisu dziejów w "Czarnym ogrodzie" Małgorzaty Szejnert.
Ach, jak bohaterce nie podobało się to liceum! I okropny fartuch, który musiała tam nosić! I psorka z angielskiego!
Ależ oczywiście, że jest! Tylko nie nazwane po imieniu. W "Słonecznikach" Haliny Snopkiewicz występuje jako „małe miasto niedaleko Katowic”, siedziba żeńskiego liceum, do którego po przeprowadzce uczęszcza bohaterka (i w rzeczywistości uczęszczała sama autorka).
Pamiętam, że jak byłam małe, to dziadek czytał mi bajki rosyjskie z takiej dużej książki z pięknymi obrazkami. Szczerze to wolałam to od Andersena.
Mnie też katar dopadł:( No ale jakoś postaram się dotrzeć. Tylko nie wiem, jak będę z wami rozmawiać, by was nie zarazić a jednocześnie być na tyle blisko by coś słyszeć;)
To chyba nie zdecyduję się go obejrzeć. "Blair witch project" w ogóle mnie nie przeraził, tylko zirytował przez ten chwiejący się obraz.
E.M. Morelle "Słodkie życie" (1) B. Świderski "Asystent śmierci" (5) N. Klein "No logo" (5) M. Axelsson "Ta, którą nigdy nie byłam" (5) H. Mankell "Comedia infantil" (5) D. Lessing "Lato przed zmierzchem" (5) M. Haddon "Dziwny przypadek psa nocną porą" (5) G.A. Stella "Chudy nauczyciel" (3) P. McGrath "Azyl" (5) P. Besson "Być przez chwilę sobą...
po Brownie spodziewałem się czegoś lepszego, nacisk jest u niego na intrygę i teorię historyczną kładziony, a samym postaciom i otoczeniu poświęca niewiele uwagi.
Jullo, aby zrozumieć Sienkiewicza, trzeba się przenieść w czasy kiedy żył, pomyśleć, dla kogo pisał. Może to pomoże Ci przyjaznym okiem spojrzeć na jego twórczość.
Postaram się wprowadzić w życie tą poradę :D I łykać jakieś paskudztwa oprócz tego ;) Widzimy się jutro na PKS o 13:15 czy na Fordonie?
Cień wiatru nie wywarł na mnie jakiegoś szczególnego wrażenia. Czytając teraz recenzje zdałam sobie sprawę, że nie pamiętam o czym ta książka była, a dobrych książek się tak łatwo nie zapomina.
Zielona mila to jedna z tych książek, od których nie mogłam oderwać myśli. Muszę się przyznać, że wzruszyła mnie do łez. Piękna i warta przeczytania. Pewnie pozostanie Ci w pamięci na bardzo długo.
Zdrowiej! Książki dla Ciebie już spakowane - myśl intensywnie o czekających Cię rozkoszach czytelniczych, a zdrowie wróci samo :))))
Pewnie dlatego, że gusta są różne. :-) Mnie się "W pustyni i w puszczy" spodobało tak bardzo, że przeczytałam to dwa razy pod rząd. A co do Sienkiewicza w ogóle, to uwielbiam "Potop". :-)
Ja po prostu nienawidzę całej twórczości Sienkiewicza i nie rozumiem czemu wszyscy się tak zachwycają piekielnie nudnymi Krzyżakami, W pustyni i w puszczy czy też Quo vadis.
Szkoda :( Mnie kurczę też dopadło przeziębienie, ale walczę z nim jak mogę! Trzymajcie kciuki, bo bardzo chciałabym się jutro zjawić :) Wysyłajcie dobre fluidy ;)
„Katedra” Dukaja jest u mnie zdecydowanie na pierwszym miejscu!
Pogarda A. Moravia (5) Bez mojej zgody J. Picoult (3)->pomysł fajny, wykonanie do kitu Psożercy ze Svini K.M. Gauss (6) Heban R. Kapuściński (6) Autoportret reportera R. Kapuściński(5) Potworny regiment T. Pratchett (6) Śmiech za drewnianą przegrodą J. Virk (3) Zabawki diabła A. Kańtoch (5)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)