Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Ivo Andrić "Anika" - 5 Umberto Eco "Wahadło Foucaulta" - 5 T. S. Eliot "Wybór poezji" - 5 Rainer Maria Rilke "Ewald Trady" - 5 Virginia Woolf "Wspólny pokój. Trzy gwinee" - 5 Mariana Alcoforado "Listy miłosne Mariany Alcoforado" - 4 Onelio Jorge Cardoso "Druga śmierć 'kota'" - 3 Stanisław Dygat "Karnawał" - 3 Doris Lessing "Lato przed zmierzchem" - ...
Troche starawy temat ale tez mam taki dylemat...jesli chodzi o czytanie. Kiedy czytam za duzo to czuje ze powinnam wyjsc do ludzi bo tak nie mozna nic tylko czytac i czytac.....dziwne ze kiedy spedzam czas przed internetem lub tv to nie mam podobnych problemow. Tak czy inaczej podpisuje sie pod slowami pani Musierowicz ktora kiedys napisala ze nie ma czegos takiego jak czytac za duzo!
ja naleze do 3 bibliotek Jedna z nich, moja ulubiona, ma najwspanialsza atmosfere i bardzo mile bibliotekarki, juz sie przyzwyczaily ze potrzebuje nieraz godziny aby wyporzyczyc kilka kisazek ( nigdy nie moge sie zdecydowac)kiedy potrzebuje jakas pozycje potrafia zejsc do podziemi i mi ja odnalesc( biblioteka jest za mala aby pomiescic wszystkie ksiazki jakie posiada) oprocz tego zaraz pod biblioteka na parterze jest przemila kawiarenka z lampka...
U mnie nawet nieźle - dzięki urlopowi, na którym nadgoniłam zaległości. Mianowicie: - L.F.Celine - Podróż do kresu nocy (5) - J.Guillou - Zło (5) - A. Garlicki - Piękne lata trzydzieste (4) - L.J. Braun - Kot, który poruszył górę (4) - autor nie podany, wyd. Oxford University Press - A fish out of water. The origins and meaning of the food we speak. (4) - S.Łukjanienko- Nocny patrol (4) - S.Łukjanienko, W.Wasiliew - Dzienny patrol (5) -...
Przeczytane w sierpniu: ~ Michel Crespy, "Łowcy głów" (3) Spodziewałam się inteligentnego, trzymającego w napięciu thrillera (autor to profesor socjologii). Książkę zmęczyłam, ale żadnego z oczekiwanych przymiotów w niej nie znalazłam. ~ Giuliana Morandini, "Caffè Specchi" (3) Powieść budziła we mnie poczucie winy: przez cały czas pozostawałam nieczuła na uroki prozy Morandini. Poszczególne obrazy i sceny, pełn...
Mój sierpień: 64. „Zbójcy” F. Schiller. 5 65. „Zbrodnie miłości” D. de Sade. 5 66. „Z genealogii moralności” F. Nietzsche. 4 67. „Przez kraj ludzi, zwierząt i bogów: Konno przez Azję Centralną” F. A. Ossendowski. 5 68. „Notatki komiwojażera” S. Alejchem. 4 69. „Bajkał to jest Bajkał” J. Fogler. 3 70. „Studium w szkarłacie” A. C. Doyle. 5 71. „Syberi...
O, to nie jestem odosobniona!
Chodzi o obecne II LO im. Heleny Malczewskiej (zdaje się, że takie imię nosiło również we wczesnych latach powojennych - musiałabym zapytać mamy, która jest jego absolwentką).
Są niesamowite, dosłownie przenoszą człowieka w czasie. Nic ambitnego, ale dodają mojemu życiu_słodyczy? Mam je wszystkie, często wracam do ulubionych.
Częściowo do tego opisu pasuje: Dzień, noc i pora niczyja
Dotychczasowy efekt tzw. "wakacji": Stasiuk, A. - Noc (3) Pratchett, T. - Mort (5) Deaver, J. - Kolekcjoner kości (6) Krytyki Politycznej przewodnik lewicy (4) Grzybowski - Trzynaście miast (4) Czechow, A. - Człowiek w futerale (4) Dürrenmatt, F. - Obietnica (5) Bartoś, T. - Jan Paweł II: Analiza krytyczna (4) Wagner, R. - Miss Bukaresztu (ledwie co 5) Iwaszkiewicz, J. - Dzienniki. Tom I (trochę więcej niż 5) Iwaszkiewicz, ...
Uwielbiam powiesci ironiczne , mistrzem moim na razie Palahniuk .Czy macie swojego ulubionego autora tego gatunku?Albo polecicie mi kogos? :)
Aż jedna mi się udało skończyć... :/ Boccaccio Giovanni - Dekameron (5)
No co ty, fajny jest;) Taki przewrotny i smutny
A ja nie. :>
Lubię Go;)
Popieram w 100%. Właśnie Kapuściński bardzo często wspomina o reformach, jakie wprowadzał Hajle, ale większy nacisk kładzie na to co czynił drugą ręką. I pomimo, że wprowadził Etiopię w nowoczesność, wykrwawił swój lud. Doskonale obrazuje to zresztą opisana przez niego uczta, która jak dobrze pamiętam, odbyła się po zjeździe postępowych przywódców Afryki. Kiedy oni ucztowali, z tyłu w lesie na ochłapy czekał biedny tumult. Tak było zawsze w polit...
http://biblioteka.tgory.pl/ Są komputery. I jest już katalog internetowy i można rezerwować książki siedząc w domu i tylko odbierać :) I kontakt mailowy i smsowy (wysyłanie przypomnień o przetrzymanych książkach, o tym, że jakaś zarezerwowana pozycja jest już dostępna).
" A szkoda, bo ładnie by pasował " szczególnie do wizji człowieka, w którym odkrywa demonizm, ale to pewnie fascynacje nowoczesną psychologią, psychopatologią. A może Leśmiana na przykład, można byłoby również od strony fascynacji (czymś lub kimś ) przeanalizować? Rozumiem, że wanda nie oczekuje konkretów, tylko jakichś sugestii.. .Pozdrawiam.
Oj cienko w tym sierpniu było, cienko. Mimo, że zaczął się tak obiecująco, to potem jednak coś się popsuło i żadnej książki, którą dorwałam nie potrafiłam dokończyć. Ale coś tam przeczytałam. Fathallah Judith Chuda (4) Banach Iwona Chwast (6) Pratchett Terry Ciekawe czasy (4) Białołęcka Ewa Róża Selerbergu (4) Böll Heinrich Zwierzenia klowna (3) Boyne John Chłopiec w pasiastej piżamie (5)
A ja zaczynałam od "Kafki nad morzem" :) I mnie pochłonęło całkowicie:) "Przygoda z owcą" i "Tańcz, tańcz, tańcz" to moje ulubione książki. Osobiście poleciłabym na początek "Po zmierzchu", bo nie jest tak złożona, ale co kto woli ;)
Ciekawe, żeńskie liceum? Widać, jak mało wiem o moim mieście, nie mam pojęcia, o które liceum może tu chodzić ;) A "Słoneczniki" idą do schowka, muszę koniecznie przeczytać! Może rozpoznam jakieś miejsca? :)
Polecam bardzo Rodzina Whiteoaków
Witam! Proszę o pomoc w "zidentyfikowaniu" książki i jej autora na podstawie treści. Jest to książka dla młodzieży polskiego autora, sprzed co najmniej 10 lat.. Z tego co sobie przypominam, jest to opowieść o grupie przyjaciół, którzy mają do rozwikłania zagadkę. Nie pamiętam, o jaką zagadkę chodzi, wiem tylko że w związku z tą zagadką dzieją się dziwne rzeczy w domu dziadka? wujka? jednej z bohaterek. Bohaterka ta być może ma na imię Róża, albo ...
Mój sierpień przebiegł różnie: Bromba i filozofia (Wojtyszko Maciej) [Ocena: 6] Bromba i psychologia (Wojtyszko Maciej) [Ocena: 6] Detektyw Monk i strajk policji (Goldberg Lee) [Ocena: 4] Eryk (Pratchett Terry) [Ocena: 6 ] Moralność pani Dulskiej (Zapolska Gabriela (właśc. Korwin-Piotrowska Maria Gabriela)) [Ocena: 4] Nazywam się Charlotte Simmons (Wolfe Tom) [Ocena: 6] O bibliotece (Eco Umberto) [Ocena: 5] Opowiadania o miłości, szaleń...
Nie wiele tego było: "Spadkobiercy Winnetou" Karola Maya, "Pachnidło" Patricka Sűskinda i kończę "Warunek" Eustachego Rylskiego. Jakoś tak samo wyszło, że każda z nich z innej beczki. Może to wakacje, może kolejność książek z półki przeznaczonej do czytania...
*** SIERPIEŃ *** - Krystyna Siesicka, "Trzynasty miesiąc poziomkowy" (4) - Tove Jansson, "Kometa nad Doliną Muminków" (5) (PZD) - Tove Jansson, "Lato Muminków" (4) (PZD) - Jerzy Jan Kolendo, "Przed nami Kasjopeja" (2) - Tove Jansson, "Małe trolle i duża powódź" (3) (PZD) - Henryk Sienkiewicz, "Potop" (4) - Terry Pratchett, "Kolor magii" (4) - Fred Bodsworth, "Odmie...
Mój sierpień wyglądał tak: Alexander Milne - Kubuś Puchatek (5) Alexander Milne - Chatka Puchatka (6) Phillip Margolin - Zagubiona tożsamość (4) J.D. Robb - Randka ze śmiercią (4) José Mauro de Vasconcelos - Chodź, obudzimy słońce (4) Kurt Vonnegut - Syreny z Tytana (4) Franz Kafka - Zamek (3) Michaił Bułhakow - Diaboliada (4) Axelsson Majgull - Ta, którą nigdy nie byłam (6) Haruki Murakami - Sputnik Sweetheart (3) Jacek Dehnel - Lala ...
> Bobkowski to pisarz, który realizował się w formach osobistych O tak, to prawda. To samo konstatuje Odojewski we wstępie do "Listów z Gwatemali". Chociaż te listy już nie są aż tak fascynujące jak te do Giedroycia, za to bardziej osobiste, prywatne, a czasami miałam wrażenie, że Bobkowski nie do matki pisze, a do kochanki. :-) Czajko, "Szkice piórkiem" będziesz chciała mieć jeszcze bardziej niż "Dziennik" Maraia!
To jednak podejmę próbę. Trochę rozczulania nie jest zabronione, byle "drzewkowo" nie było.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)