Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Cykl Barokowy jest jeszcze bardziej wciągający, chociaż też przez pierwsze kilka stron nie mogłam się przyzwyczaić. On ma taki specyficzny styl pisania. Ale potem poszło lawinowo, zakochałam się. Polecam Żywe srebro: Tom I :)
"Dom lalki" "Samotność w sieci" (tylko tytuł xD) "Skafander i motyl" "Mały Książę"
Prawie skończona. Rzeczywiście piękny kawał literatury, chociaż Brzezińska przemawia do mnie bardziej. Ale te opowiadania z Naznaczonych mają swój urok. Pewien zgrzyt zostawiła na mnie opowieść o Nocnym Śpiewaku, taka trochę toporna, ale reszta jak na razie na plus. Przeczytam cały cykl na pewno, chociaż powtarzam po raz kolejny, wolę Twardokęska :)
dramaty, dramaty i dla odmiany dramaty... Ibsen "Dom lalki"
Nie było mnie przy podsumowaniu kwietnia - więc podsumuję teraz dwa miesiące. 1. Pierwsza miłość, Sandor Marai, 5 - dobre, choć daleko do "Dzienników". Zostałam pocieszona, że to pierwsz powieść Marai'a i że kolejne są lepsze. 2. Estreicherowie: Kronika rodzinna, Krystyna Grzybowska, 5 - miła opowieść o znanym rodzie. 3. Świat według Clarksona, Jeremy Clarkson, 5 - w końcu się skusiłam. I miłe zaskoczenie. Podoba mi się dowcip Pana C...
O, a swoją drogą, nie wiem, czy to odkryłeś - program "hydra" bardzo pomaga w zbieraniu klików dla miasta. Ja z tego sporo korzystałam. ^^ http://hydra.idarionis.nazwa.pl/
Dokładnie, chodzi o budowę własnego miasteczka. :) Gdy ludzie klikają w linki, każde odwiedziny tworzą nowego mieszkańca, albo dodają punkty transportu, przemysłu, środowiska, bezpieczeństwa i usług. Założeniem jest rozbudować swoje miasto jak najbardziej i pilnować, żeby bezrobocie nie było za duże, dziur w ulicach nie było i powietrze było czyste itd, bo jak coś nie gra, to mieszkańcy uciekają. Kiedyś miałam swoje miasteczko, ale znudziło mi...
Hi, hi, no wiesz, Vimes ma swoją Sybil. A teraz jeszcze potomka... (chyba jestem trochę staroświecka, hmmm). Jasne, że to jeden z najlepszych Dysków! A "Potworny Regiment" zamówiłam sobie w empiku (razem z "Zimistrzem") i własnie dziś przysłali maila, że jest do odbioru. Ale to już po weekendzie. Jest na co czekać! :-)
Moje szczury preferowały notatki ze statystyki. Wiedziały, co (nie)dobre! Namówiłaś się z Czajką? Może byście po drodze syrenkę zabrały? Spytała verdiana nieśmiało i (na razie) łagodnie...
Dziecko Wodehouse'a nie tykało - zarzeka się. Gdyby co leżało pod meblem to bym znalazła po malowaniu - nic nie leżało. Bu. Teraz mój duch tam leży. Upadły i stracony.
Kujciaki? Nie. Raczej świnka mojska.. tego... znaczy chomik, jak żył, ale on preferował Lema.
Tak, teraz wszystko jasne, po prostu! I mam rozterkę, bo nie wiem, którego bardziej kochać. :-) Straż nocna to jeden z najlepszych Dysków. Jestem w trakcie Potwornego regimentu i też mi się podoba.
Anno, sądząc po Twoim nicku, przeczytałaś "Straż nocną", po prostu, czyż nie? Teraz juz wiesz, dlaczego założyłam sekcję wielbicieli Vetinariego. :-)
Albo już nie leży, bo kujciaki pożarły.
"Pachnidło" Patrick Süskind (4) "Upiorny legat" Joanna Chmielewska (5)
No coś Ty! :) Już? Nieee.. Są miłosierniejsze (dla szukającego) możliwości... ;) Na przykład dziecko udostępniło komuś i zapomniało ;)) A może po prostu wpadła pod mebel lub za mebel i sobie leży :) Nie trać ducha! :-)
Pan ze szkolnej biblioteki wręczył mi "Zodiaca" ze słowami: "spróbuj tego - pisana jest tak okropnym językiem, że odłożyłem ją po kilkunastu stronach; ciekawe czy Ty przez nią przebrniesz". Wzięłam, zaczęłam czytać i... akcja mnie wciągnęła. Nie przypuszczałam, że mimo okropnego stylu jest ciekawa. :-)
566. L. Talko – Dziecko dla profesjonalistów – 3 567. J. Picoult – Jesień cudów – 4 568. D. du Maurier – Niebieskie soczewki i inne opowiadania – 2 569. M. G. Lerum – Znachorka – 5 570. J. Fielding – Już nie płacz – 5 571. M. Gutowska – Adamczyk – Niebieskie nitki – 3 572. A. C. Doyle – Rytuał rodu Musgrave’ów – 4 573. A. C. Doyle – Trakta...
Mój maj: * Maguire Emily, Ujarzmić bestię (3); * Kruszona Michał, Rumunia: Podróże w poszukiwaniu diabła (3); * Odija Daniel, Tartak (6); * Musierowicz Małgorzata, Szósta klepka (4); * Süskind Patrick, Trzy historie i jedno rozważanie (4); * Kapuściński Ryszard, Busz po polsku (4); * Walker Alice, Kolor purpury (4); * Kalicińska Małgorzata, Dom nad rozlewiskiem (4); * Kalicińska Małgorzata, Powroty nad rozlewiskiem (5); * Sartre Jean-Pa...
Oto maj - trzy fenomenalne książki i jedno wielkie rozczarowanie. A w międzyczasie inne drobne rzeczy M jak magia (Gaiman Neil) Ocena: 6 - Genialne - aż machnęłam recenzję Poszarpane granie (Szostak Wit) Ocena: 6 - Prześliczna historia - muszę poszukać więcej Szostaka Wielki marsz (King Stephen)) Ocena: 6 - Ech... ostatnio przypomina mi się ta książka za każdym razem, kiedy mnie nogi bolą :) Świetna, choć dołująca rzecz. Cylinder van ...
Myślisz, że to już u mnie ten niedobry pan, co wszystko chowa? :-)
I jak Białołęcka?
U mnie tak: A. Tarnowski Ostatni mazur: Opowieść o wojnie, namiętności i stracie (polecam bardzo - 5) A. Brzezińska Letni deszcz: Kielich ( nowa miłość :-) 5) A. Kańtoch Zabawki diabła (następna Dama polskiej fantasy na 5) E. Białołęcka Wiedźma.com.pl (dobre, ale nie pyszne, ale dobrze się czyta - w sumie 4) A. Pilipiuk Północne wiatry (zdecydowanie wolę Jakuba W. :-) 4) T. Pratchett Straż nocna (rewelacja i pierwsze autentyczne wzruszenie ...
Jak chcesz odpocząć od podręczników, to kup sobie "Cosmopolitan", będziesz mogła wyjąć mózg i położyć obok, żeby odpoczął, a różnicy w rozumieniu i tak nie zauważysz :D :D :D
Przeczytane w MAJU: 1. Dymitr Mantow "Chan Krum" (5) 2. Artur Conan Doyle "Gloria Scott" (5) 3. Jacek Janczarski "Panie Sułku, kocham pana" (5) 4. Dimityr Talew "Żelazny kaganek" (po bułgarsku) (6) 5. Ewa Białołęcka "Wiedźma.com.pl" (5) 6. Marcin Wolski "Matriarchat: powieść z radia wzięta" (6) 7. Marcin Wolski "Matriarchat: drugie podejście" (6) 8. Andrzej Pilipiuk &qu...
Dlaczego spodziewałaś się czegoś gorszego po Stephensonie? Ja go lubię bardzo bardzo :)
A mnie się wyjątkowo w tym miesiącu udało przeczytać co nieco :) - Festung Breslau - Marek Krajewski (4) - Piekło jest we mnie - Joe Alex (5) - Rodzina Borgiów - Mario Puzo (5) - ponownie i z takim samym zachwytem Ostatnie życzenie - Andrzej Sapkowski (jak zwykle 6) - i nareszcie upragnione Opowieści z Wilżyńskiej Doliny - Anna Brzezińska (6) W czytaniu: Naznaczeni błękitem: Część 1 - Ewa Białołęcka
Ja lubię. Najbardziej psychologię i turystykę w "Tinie". :)
Każdy umiera w samotności - 5 ale zastanawiam się poważnie nad 6 Nionio - 1 z premedytacją Szalone życie Rudolfa - 4 Zodiac: Thriller ekologiczny - 4 spodziewałam się czegoś gorszego Noce w Rodanthe - 3
Warsaw city.:) Sprawność Poczty Polskiej jest w opłakanym stanie, co już kiedyś omawialiśmy w jednej z czytatek Krzynia. Na karcie widnieje pieczęć z 12 maja. Zwykła pocztówka, w naszej zwykłej poczcie, zwyczajnie leci 3 tygodnie, jakiś stary gołąbek dostarczał.:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)