Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
U mnie maj upłynął częściowo pod znakiem powtórek, a było ich...tyle: - B.Prus - Lalka (6, bo wcześniej nie oceniałam) - A. Sapkowski - Lalka - " - Miecz przeznaczenia - " - Krew elfów - " - Czas pogardy - " - Chrzest ognia - " - Wieża Jaskółki - " - Pani Jeziora - J. Cortazar - Gra w klasy A z nowości: - J.Picoult - Zagubiona przeszłość (3) - G.Simenon - Maigret w kabarecie (4) - R.Green - Opowieści z k...
Tez chcę ;>
Oj, no chyba się domyślam :D Ja zjawię się chętnie, ale mogę tylko w weekend...
Przeczytane w maju: ~ Sandra Petrignani, "Domy pisarek" (4) Zdaję sobie sprawę, że autorka uprawia surfing intelektualny, ale książka jest sympatyczna w odbiorze. ~ Cornelia Funke, "Atramentowe serce" (4) Nie planuję lektury kolejnych tomów cyklu – książka mnie rozczarowała, choć na podstawie opisu na okładce spodziewałam się, że będzie ciekawie. ~ Oksana Robski, "Casual" (2) Nowobogacka Rosja prze...
"Chemia śmierci" skończona, 4 aż tak bardzo mnie nie przeraziło. Końcówka zaskakująca, ale nie czuję się strasznie porażona doskonałością. Zaczynam Mario Puzo "Ojciec Chrzestny"
O, i jeszcze "Szatan z siódmej klasy" :)
witam, ostatnio zastanawiałem się co czytałem jak miałem ok. 12 lat. I pamiętam zarysy ksiązek ale nie tytuły. Może ktos pamięta? 1. W tytule chuba był "Zawisza", a w treści kilka historii dot chłopca i jego rodziny. Była historia o znalezionym chyba szpaku i tym jakie poświęcenia w domu byc musiały by wyleczyć ptaka i dac mu ulecić gdy byl zdrowy. Historia o tacie rzucającym palenie. Pamiętam, że w szkole tego chłopca byl silny kol;ega o ...
Aaaa... dotarło. :-)))
Mafia, mam dobrą wiadomość. Właśnie się dowiedziałem, że jutro otwierają w Pszczynie zagrodę żubrów.
O, mam hasło. Co prawda połowy tytułów nie, ale nie szkodzi. ;)
Aktualizuję - jednak skończyłam Diunę i Mesjasza Diuny w maju jeszcze. :) Ale wciąż nie wiem, jak ocenić.
Nie,eeee :))) W profilu mam :) Dwudziestego piątego maja to tylko gałązkę bzu, uważasz, w klapie żakieciku. ;)
Tam akurat była pierwsza. A co miały wspólnego? (Przy czym to jest mataczenie do hasła, nie 4, byś uwierzyła, od czego zaczyna się 4).
Jest!!! Jak się zjawisz, to zobaczysz! :-)
Mówiłam, mówiłam... pewnie słyszałaś, tylko nie chciałaś uwierzyć. Kusiłam Cię tym Szekspirem u Pratchetta jeszcze u Verdiany. :-) Wyprawa czarownic też, koniecznie!!!
O Szekspirze nie mówiłaś, bym przepadła wcześniej. teraz straszną mam pokusę (nie wierzę sama w to co mówię) i chęć na "Wyprawę czarownic" a potem te damy. Omatko, jak to nie można nigdy być pewnym bezpieczeństwa swoich stosików. Idę dalej cztać, bo zimę mają w Rodopach. Hyhy. :))
Jeszcze jeden wywiad z Dukajem: http://polskieradio.pl/kultura/ksiazka/artykul52399.html
To chyba biedne czajeczki zgierskie pieszo roznoszą. Nawet nie mają plecaka, tylko karteczki utykają między piórkami. :) Wszystkie były razem wrzucone, to się w glowie nie mieści...
Przeczytane w maju: Pierwsza młodość (5) Potworny regiment (5) Podróże furmana Szejtroczka; O gajowym Chrobotku i jeleniu Wietrzniku (4) Książka nad książkami (4) Toy Wars (4) Syberia: Wyprawa na biegun zimna (5)
Ja też dostałam kartkę dopiero teraz. A już myślałam, że o mnie zapomnieliście :P Bardzo się ucieszyłam, jak dziadek zadzwonił i powiedział, że przyszła do mnie kartka "od tych moich" :D Bardzo, bardzo dziękuję!
Oto moje majowe osiągnięcia:) - Antoni Malczewski "Maria" - 5 - Wiesława Szymborska "Ludzie na moście" - 4 - Tadeusz Nowak "A jak królem, a jak katem będziesz" - 4 - Marian Piotr Rawinis "Saga rodu z Lipowej" tom 9 - Tęsknota - 4 - Witold Gombrowicz "Pornografia" - 4 - Raymond Chandler "Tajemnica jeziora" - 4 - Gustaw Hering - Grudziński "Wieża" - 3 - Guy de Moupassan...
Nie mam nic przeciwko :) A jest jakaś specjalna okazja?
W maju Widnokrąg W.Myśliwski (5) Tajemnica Frontenaków F.Mauriac (5) Heban R.Kapuściński (6) Klub Mefista T.Gerritsen" (3) Kronika zapowiedzianej śmierci G.Garcia Marquez (4) Zakryjcie jej twarz P.D.James (5) Filary ziemi K.Follett (4)
A-nie-mówiłam? - Anna radośnie zatarła rączki - Szekspir w wydaniu dyskowym jest świetny. Miej na uwadze Panowie i damy (Sen nocy letniej) każdy miłośnik Szekspira powinien się z tym zapoznać! :-)
Dwudziesty piąty maja? :-)
Na zabój i zbój! :-) Czekam teraz na czwarty tom; ciekawe kiedy się ukaże.
Też jestem staroświecka w tych kwestiach, ale skoro Czajka może kochać Marcela, to ja mogę i Vimesa (z całą resztą) i Patrycjusza, a co! :-)
Mój maj wyglądał tak: Majgull Axelsson - Dom Augusty (6) Sydney Sheldon - Spadające gwiazdy (4) Fannie Flagg - Daisy Fay i cudotwórca (5) Antoine de Saint-Exupery - Mały Książę (5) John Katzenbach - Ofiara (3) Martina Cole - George Rozpruwacz (5) Jonathan Kellerman - W obronie własnej (4) Orhan Pamuk - Nowe życie (5) Wiesław Myśliwski - Kamień na kamieniu (4) Wojciech Kuczok - Gnój (4) Paul Theroux - Koniec świata (4) Jeffery Deaver -...
L.Tołstoj "Anna Karenina" (6) S.Żeromski "Wierna rzeka" (5) J.Harris "Czekolada" (5) T.Pratchett "Równoumagicznienie" (5) Skromnie w tym miesiącu;)
Mi sie najbardziej podobala ksiazka pt. proba zejscia na zla droge''autorki agaty szulc Moim zdaniem kasiazka ta jest ciekawa , opowiada o ciekawych przgodach 15 zosi.Zosia ma 2-ga odzicow; ame i tata , mloszego brata oraz przyjaciolke. Polecam kasiazke zainteresowanym poniewaz jets warta twojego zainteresowania i przeczytania. Plecam
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)