Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ło, jezu - całe dzikie mnóstwo seriali i sitcomów! Obecnie siedzę po uszy w 7. sezonie "Kochanych kłopotów", a zaraz za nimi czeka już końcówka 1. sezonu i cały 2. sezon "Ally MacBeal" :-) Od ponad 10 lat oglądam też w kółko wszystkie 10 sezonów "Przyjaciół".
Myślałam, że nie zauważyłaś mojego komentarza :-) To pięknie, że myślisz! Super brzmi już sam tytuł książki Mackiewicza. Parandowskiego już namierzyłam. Dzięki za tropy! Powiem Ci, co ja w najbliższym czasie będę "rosjoznawczego" czytać: Krystyny Kurczab-Redlich Głową o mur Kremla i Pandrioszka (to o całkiem współczesnej Rosji, co mnie też interesuje, mam już też na oku książki Politkowskiej) oraz Koniec mojej Rosji: Dziennik 1914-19...
Białe na czarnym - 6 Gałka od łóżka - 5 Moje drzewko pomarańczowe - 5 Pierwsze dwa lata: Co się dzieje pomiędzy matką, ojcem i dzieckiem - 4 Skafander i motyl - 4 Moja Afryka - 5
Kwiecień upłynął mi pod znakiem Sherlocka Holmesa, głównie w wersji wydawnictwa Piątek Trzynastego - nie polecam, kiepskie tłumaczenia. Z sentymentu jednak daję całości ocenę 5. 515. L. F. Baum – Czarnoksiężnik z krainy Oz – 4 516. R. Graves – Mity greckie – 6 517. L. Tołstoj – Zmartwychwstanie – 6 518. Ch. Jacq – Echnaton i Nefertiti – 3 519. S. Szmaglewska – Dymy nad Birkenau – 5 ...
Na Jarotach przy kościele (nawiasem mówiąc dość paskudnym):-))Znalazłam tam ostatnio "Fabrykę oficerów" Kirsta w świetnym stanie za 1 zł tom. Szkoda że nie wzięłam jeszcze paru innych książek, ale mam nadzieję że przy dzisiejszej wizycie jeszcze je tam zastanę. Korzystam z trzech miejskich filii - tej jarockiej, na Nagórkach i z Planety 11. Jarocka jest najmniejsza, na Nagórkach mają duuużo starszych książek z mojej listy "do prz...
U mnie w bibliotece na byłej Akademii Rolniczej jest półka z boocrosingiem. I wiem że gdzieś widziałam taką półeczkę... w jakieś kawiarence? w Caffe Betty chyba... ale nie jestem pewna... Pozdrawiam:)
Konie Apokalipsy (J. Wójcicki - śpiew, W. Dymny - słowa) Gdzie nikt nie chodzi Gdzie nic się nie rodzi Gdzie tylko białe jabłonie Stoi przy drodze Na jednej nodze Browar a w nim Cztery konie Jeden koń czarny jest tak jak murzyn Tak jak aksamit jak góra duży Drugi koń biały jest tak jak mleko Jak śnieg ten koń biega tak lekko A trzeci koń to koń ze stali Chrapy chrapliwe oko się pali A czwarty koń to koń czerwony A wszystkie spę...
Moim skromnym zdaniem, nie :-)
Blade Runner na 5... a to nie jest jego najlepsza książka, o nie!
Postaw go obok "I ty zostaniesz marcelnięty" :P A mnie Sznajperek pożyczy w swojej dobroci "Trzy wiedźmy" i to będzie mój siódmy Pratchett. Tak to sobie mówię, bez związku żadnego. :))
Zdecydowanym faworytem kwietnia był Márai Sándor. Jego Dziennik czytałam powoli i w zachwycie. Nie jest to (oprócz końcówki) dziennik dotyczący codziennego życia Marai'ego - raczej opisuje on swoje refleksje, spostrzeżenia, wrażenia na temat tego, co się wokół niego dzieje. Trochę brakowało mi tego wymiaru prywatnego i jak chyba wszyscy polscy czytelnicy "Dziennika" żałuję, że nie mogę przeczytać pełnego wydania. Nie było w tym miesi...
"Wojna i pokój" liczy się za 4 książki! - właśnie sama zaczynam czytać :-)
Dzięki za linki. Przejrzałam te strony. Pierwsza wydaje się interesująca, ale sam ekslibris wychodzi dosyć drogo...Nie wiem, co zrobię, ale jestem wdzięczna za pomoc.
U mnie w kwietniu niewiele, ale za to dość dobry poziom, jak dla mnie. Parandowski Jan - Niebo w płomieniach (4) Terakowska Dorota - Poczwarka (6) Guerri Giordano Bruno - I ja odpuszczam Tobie: Etyka, polityka, seks: Spowiednicy w obliczu starych i nowych grzechów (5) Obecnie męczę (nie wiem czmu, ale wolno mi idzie...) Staff Leopold - Wybór poezji
Też czytałam Skibniewską i Łozińskiego, z tym, że mój Łoziński był bez jego zgody poprawiony :) tzn. np. przywrócono wszystkie oryginalne nazwy, nazwiska i inne takie. Dużo lepiej czytało mi się poporawionego Łozińskiego niż Skibniewską. Wydanie to (poprawionego Ł.) wyszło w Świecie Książki.
Ta Biblioteka znajduje się w Starym Ratuszu :) Też jestem tam zapisana. Nigdy nic nie wypożyczyłam, ale zdarzyło mi się korzystać z czytelni. Bardzo miło tam jest. Ja polecam jeszcze bibliotekę na Jarotach, tylko nie wiem jak wytłumaczyć, grze ona się znajduje... Byłam tam tylko raz, ale wyszłam z niej z kilkoma książkami... Bo tam sprzedają książki za 1zł. Czasem można znaleźć prawdziwe perełki :D
Tak robiłam, co innego, przez cały rok. :))
Zaj***ste :D no rewelacja!!!
TO jest jak najlepsze!!! :))) rewelka...
...Ale w niedzielę...? I to obligatoryjnie wolną od pracy?
A może wypowiedzi posła Palikota czy innego podobnie mądrego?
Poszło. W końcu. Ja dla odmiany przeczytałem, że US-y wcale nie mają obowiązku przekazywania pieniędzy zgodnie z sugestią. Bardzo bym nie chciał, żeby to trafiło na Owsika, partie polityczne, czy inne nieakceptowalne dla mnie cele. Nie wiem, czy masz wgląd w indywidualne rozliczenia. Gdyby państwo nas tym razem okradło, daj znać, to w przyszłym roku pójdzie jako normalna darowizna.
mały edit;) rekomeduję ksiazki tylko kobietom = zachęcam moje znajome do przeczytania :D bo to książka dla każdego.
Szczerze przyznam, że sceptycznie podchodziłam do książki szczególnie kiedy w towarzystwie jej opisu pojawiało się nazwisko Brown. Obawiałam się spolszczonej wersji jego książek. Jednak się zdecydowałam za namową znajomego i przyznam, że ksiażka mnie pochłonęła bez reszty. Byłam zaskoczona. Doceniam język jakim jest napisana książka. To główny atut. Umiejętnie dawkowany humor, który świetnie komponuje się ( mimowszystko)z treścią, co by nie powie...
ślepota
U mnie kwiecień taki skromny bo przeczytałam tylko "Wojnę i pokój" Tołstoja(5) no i właściwie "Spuściznę" Singera. No, ale chyba nie ilość się liczy?;)
Boze, zmyto mi głowę, że bronię Małkowskiego - co to, to nie, nie bronię Prezydenta Małkowskiego,tylko naświetlam rzecz z feministycznej perspektywy, że nie wolno wciągać do polityki bolesnych spraw kobiet i łgać na temat gwałtów i molestowań.Tego robić nie wolno, panowie! Guzik was obchodzą nasze babskie sprawy. Poza tym: dopóki w Polsce nie powstaną normalne wydawnictwa, nie koteryjne, nie nastawione wyłącznie na miałką literaturę, książki musz...
Tylko jeśli podany w oparach "sauny"! ;-) Czytałam Opowieść o prawdziwym człowieku wielokrotnie w młodym wieku lat dziesięciu - jedenastu. Zrobiła na mnie takie wrażenie, że do dziś pamiętam niektóre fragmenty słowo w słowo, a gdy wspomni się przy mnie Komisarza Worobjowa, potrafię zamrugać oczyma łzawiącymi ze wzruszenia...
Moje kwietniowe książki: 39. „Rzeka genów” R. Dawkins.5 40. „Miles: Autobiografia” M. Davis & Quincy Troops.6 41. „Grek Zorba” N. Kazantzakis.5 42. „Po zmierzchu” H. Murakami.4 43. „Zdradzeni” S. Giancana & C. Giancana.5 44. „Paragraf 22” J. Heller.5+ 45. „Piąte dziecko” D. Lessing.4 46. „Ruch myśli: Dzienniki 1930 – 1932, 1936 – 1937...
obwarzanek
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)