Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
A ja chętnie dowiedziałabym się co stało się z Magicznymi Dowcipami Weasleyów. Ciekawe czy teraz Lee Jordan prowadzi ten sklep razem z Georgem...
W tej medialnej walce o Tybet i szerokiej dyskusji zwiazanej z Igrzyskami w Pekinie mam pytanie czy ktoś spotkał się w mediach z komentarzem pani Szewińskiej (jako członek MKOL głosowała za Pekinem) ?
A ja uważam, że ta ksiązka jest świetna i, że warto na nią stracić parę "cennych" chwil. Funke dowiodła, że ma świetną wyobrażnie!
Prawda. Jak na to wpadłeś/aś? Ja do tego nie mogłam dojść;)
Tnąc się nie pokazujesz, że jesteś emo. A wogóla z kąd wiesz, że emowcy się tną? Wyczyta łeś to na jakiejś nie wartej uwagi stronie czy sam się tniesz i udajesz, że jesteś na emo?
:-))) Miałam problemy z komputerem. Smutno bez Was.
To nie prawda że emo się tną. Ja też jestem na emo i się nie tnę i tak samo znajome mi osoby które także są na emo. To jest po prostu jakiś mit, nie warty uwagi.Emowcy wcale nie czerpią przyjemności z wycinania sobie żyletką obrazków na ręce!
Ja proponuję jednego z największych wojowników, na jakich się natknęłam w literaturze, mianowicie Beowulf z eposu pod tym samym tytułem. Jest on ucieleśnieniem nieustraszonego, mężnego wojownika. Myślę, że może pasować do twojego tematu.
Dziękuję Librarianko, będę poszukiwać :)
Postać zła, albo prawie zła: Artemis Entreri, perfekcyjny skrytobójca, postrach Zapomnianych Krain ("Sługa reliktu", "Obietnica króla-czarnoksiężnika" R.A.Salvatore'a; w tych 2 jest głównym bohaterem, a w "Bezgłośnej klindze" stacza decydujący pojedynek z pozytywnym bohaterem całego cyklu, mrocznym elfem Drizztem Do'Urdenem). Sam Drizzt również nadaje się jak najbardziej.
"Żelary" to wyjątkowy film, bardzo polecam. Co do "Katynia" to nawet jeśli macie rację (ja też opowiedziałabym tę historię inaczej - przede wszystkim dociągnęłabym ją do czasów współczesnych) to nie potrafię zdobyć się na słowa krytyki. Może dlatego, że to po prostu film potrzebny i pomnikowy.
Potwornie wynudziłam się na tym filmie. Omal nie przysnęłam, co naprawdę nie zdarza mi się w kinie!! Aktorzy bardzo średni żeby nie powiedzieć słabi, a historia opowiedziana rozwlekle i mało wciągająco.
Ja też kiedyś słuchałem XIII Stoleti, jeszcze za czasów nocnych seansów spirytystycznych Tomka Beksińskiego!:) Ale obecnie myśląc o muzyce czeskiej skojarzenia prowadzą mnie raczej nieco bardziej w przeszłość, do takich nazwisk jak Dworzak (jego "Stabat Mater" odświeżyłem sobie w ostatni Wielki Piątek), Smetana czy Janacek. Ci Czesi, wraz z Zoltanem Kodaly oraz Belą Bartokiem z Węgier, odkryli właściwie muzykę Słowian i wymieszali ją z ...
Jak mogłem o Vaderze nie pomyśleć!!O_o Fakt, nie jestem ograniczony do literatury, więc fragmenty filmów byłyby jak najbardziej na miejscu. Muszę nad tym popracować. Dzięki wielkie.
Gołębia-> Myslowitz, ale co z Bracką G. Turnaua ;) Mi z Krakowem kojarzy się przede wszystkim jego piosenka. No i na Brackiej jest Czekolada, w której można napić się chyba najlepszych czekolad w Krakowie. Sprawdzałam jeszcze w kilku miejscach i nigdzie nie są takie dobre;) No ale wracając do magicznych miejsc to jak mogłam zapomnieć o Kazimierzu... tam też jest pięknie, i jest mnóstwo miłych kafejek :)
*** MARZEC *** - Krystyna Siesicka, "Kapryśna piątkowa sobota" (4) - Lisa See, "Miłość Peonii" (5) - Brenda Bellingham, "Wodne strachy" (1) - Tadeusz Różewicz, "Matka odchodzi" (5) - Maureen Johnson, "13 małych błękitnych kopert" (3) - Lewis Carroll, "Alicja w Krainie Czarów" (4) (PZD) - Lewis Carroll, "O tym, co Alicja odkryła po drugiej stronie lustra" (4) (ZZD) - Wil...
Harey, gorąco polecam. Poszłam do imdb.com posprawdzać szczegóły i zauważyłam, że film ten jest oparty o opowiadanie Květy Legátovej i w ten sposób okazało się, że wszystkie drogi prowadzą do... Biblionetki. Zobacz sama: Hanulka Jozy. Żelary to film o wojnie i o miłości. Bardzo niezwykły i piękny, wolę za dużo nie pisać aby nie odebrać Ci przyjemności. Młoda i atrakcyjna "miastowa" w stu procentach, studentka medycyny aktywna w podziem...
Z zainteresowaniem przeczytałem Twój tekst. Podoba mi się pomysł, sposób przedstawienia wydarzeń i te kolory. Mam nadzieję, że uda Ci się coś ciekawego napisać, a przy tym uchwycić nastrój, jak w piosence Myslovitz. Nawiasem mówiąc, to ulica Gołębia mi się tylko z tą piosenką kojarzy. Rozbawiłaś mnie, gdy wspomniałaś o sklepie z misiami, ale to nie Twoja wina – ten sklep zawsze mnie śmieszy, gdy koło niego przechodzę. Szkoda, że nie m...
Jeśli nie masz w temacie pracy tylko literatury i możesz sięgnąć po film, to czemu nie Darth Vader, jako sztandarowy przykład wojownika po stronie zła. A co tam, przynamniej fajne efekty dżwiękowe. Problem z tymi złymi w fantasy polega głównie na tym, że nie żyją dostatecznie długo, żeby ich poznać. Może być wyjątkowo Vilgefortz z Wiedźmina.
bałagan
Genialny film :)
Ja akurat lubię takie zaczepne konwencje-są zabawne i twórcze:) A w razie czego prywatnie mogę powiedzieć, że mszczę się za Lema ;)
Najpierw chwyciłam za książkę nie mając pojęcia o istnieniu filmu, więc zdziwiłam się, jak uboga jest w opisy czy odczucia bohaterów. Dopiero po obejrzeniu filmu zrozumiałam, że książka jest tylko dokładnym sprawozdaniem z akcji toczącej się w filmie. a ponieważ nie jestem raczej zwolenniczką książek na podstawie filmów [są one trochę zubożałe] obstawiałbym jednak za filmem. ta sama treść, plus genialna gra aktorska. warto pooglądać, choćby dla s...
ja pisałam w pracy magisterskiej: np. J. Kowalski, (tytuł artykułu), www.......(tu adres)promotor to zaakceptował :)
Hmmmm, będę musiał zapoznać się z pierwszą książką, a o "Rękopisie..." słyszałem, ale także osobiście jej nie znam. Na razie dziękuje:*. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły, proszę pisać. Jeśli ja coś jeszcze znajdę to się odezwę z ewentualnymi pytaniami.
Interesuje mnie charakterystyczny dla końca XIX wieku nurt artystyczny zwany dekadentyzmem, czyli chorobą wieku. apatia, sceptycyzm, bezsensowność ludzkiej egzystencji, kult sztuki. Przeczytałam parę książek inspirowanych dekadentyzmem, w tym jej tzw. Biblię, czyli "Na Wspak" czy "Portret Doriana Graya" Oscara Wilde. Jej ślady widać też w "grze W Klasy" czy "Wilku Stepowym", no ale jest to kwestia sporna. Wciąż jednak trudno mi dotrzeć do podobny...
Mój marzec (2008 ;-)): * Szwaja Monika, Stateczna i postrzelona (4); * Odojewski Włodzimierz, Czas odwrócony (5); * Stasiuk Andrzej, Przez rzekę (4); * Warda Małgorzata, Czarodziejka (4); * Ishiguro Kazuo, Pejzaż w kolorze sepii (5); * Cejrowski Wojciech, Rio Anaconda: Gringo i ostatni szaman plemienia Carapana (5); * Moers Walter, Miasto Śniących Książek: Powieść z Camonii autorstwa Hildegunsta Rzeźbiarza Mitów (5); * Schmitt Éric-Emmanu...
W "Tiganie" Kaya jest bardzo ciekawa postać, Brandin z Ygrath, jeden z głównych bohaterów. Jeśli chodzi o literaturę przedmiotu, zazwyczaj polecana jest ta książka (osobiście nie znam): Rękopis znaleziony w Smoczej Jaskini: Kompendium wiedzy o literaturze fantasy
A, widzę, że do Biblionetki tego tekstu nie wrzuciłam. Gdyby ktoś chciał, to proszę: http://prk.artserwis.pl/przeczytane/Dane/Wody_glebokie_jak_ niebo-Brzezinska.html#Hanna Burdon
:) Nie będę się tu znęcać nad Brzezińską, recenzję napisałam, zrzucając gorycz z serca. Wiem, że wiele osób się nią zachwyca, dlatego przecież po nią sięgnęłam - na prk było kilka pozytywnych [p]. Tylko jak Koko napisała: ""Wody głębokie jak niebo" brzmi pięknie!" - to pomyślałam sobie, że po tytule można się rzeczywiście spodziewać czegoś łagodnie poetyckiego, nie przygnębienia i okrucieństwa. Ja niestety sceny tego rodza...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)