Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Widziałam ją w sieci, ale nie wiedziałam, że to nowość. Jak przeczytasz, napisz, czy warto.
Są standardy, których nauczyciele się nie trzymają tworząc własny jakiś misz masz. Istnieją polskie normy bibliograficzne, które standaryzują opis bibliograficzny różnych dokumentów w tym również czasopism i książek.
Przeczytałem i drugi tom. Teraz się zastanawiam nad oceną. Jeśli znajdę 50 średników, dam 5. Nawet, jeśli znajdę 45 średników, dam 5. Więcej: jeśli znajdę tylko 40 średników, dam 5; a nawet, jeśli znajdę 30 średników, dam 5. Jeżeli znajdę 20 średników, dam 5. Biblia uczy bycia łaskawym, zatem nawet, gdy znajdę tylko 10 średników, dam 5.
jest odpowiednia norma, która powinna być do wglądu w każdej bibliotece, a przynajmniej w bibliotece pedagogicznej na pewno: PN-N-01152-13:2000 Opis bibliograficzny - Dokumenty elektroniczne. Jak wyglądają taki przykładowy opis bibliograficzny można zobaczyć na końcu każdego artykułu dostępnego na stronie Biuletynu wydawanego elektronicznie przez EBIB : http://ebib.info/biuletyn/.
Mamut jako łakomy kąsek? Mimo wszystko brzmi ciekawie... :-)
Przeczytane w marcu: 25. „Antarktyda 1968 – 1972” S. Rakusa-Suszczewski. 3 26. „Najwięksi polscy zbrodniarze” P. Szlachetko. 5 27. „Indonesia Raya” L. Pohoryles. 3 28. „Podróż po rzece Orinoko” A. von Humboldt. 4 29. „Zapomnienie”, „Echa leśne”, „Puszcza jodłowa” S. Żeromski. 30. „Opowiadania wybrane” J. Iwaszkiewicz. 5 W tym miesiącu od...
Kraina Prozaca E. Wurtzel (2) Hannibal: Po drugiej stronie maski T. Harris (4) Opowieści niesamowite: Groza i niesamowitość w prozie rosyjskiej XIX i początku XX w. (6) Dama pikowa A. Puszkin (6) Sztos M. Lermontow (5) Nikt mu się nie wymknie R. Sardou (4) Diabeł Łańcucki J. Komuda (4) Imię Bestii J. Komuda (5) Hermann Hesse: Jego życie w obrazach i tekstach (6) Złodziej czasu T. Pratchett (6) Psia skóra F. Kongoli (4) Diaboliada M. B...
Dziennik, Sandor Marai, 6 - wreszcie skończyłam. I teraz mi żal. Dla mnie odkrycie roku - teraz muszę znaleźć w księgarni "Żar" i "Wyznania patrycjusza", a potem po kolei już wszystko. Mam do niego uczucia podobne jak do Bobkowskiego - całkowita akceptacja. Po wyzwoleniu… 1944 – 1956, Barbara Skarga, 6 - rewelacyjne wspomnienia z gułagów oraz kołchozu. Napisane spokojnym językiem, bez kreacji, bez bogoojczyźnian...
Wiesz, Natii, przyznam się, że ja musiałam sprawdzić z czego to jest. I tak sobie myślę - ani to akurat nie jest lekturą, ani Żeromski nie jest teraz popularnym pisarzem... Właściwie nie ma się zbytnio czemu dziwić.
Ja Żywoty Amejko czytam już 2 miesiąc - jakoś nie do końca mi leżą, nie mój język - chociaż przecież na osiedlu - blokowisku się wychowałam. Jak skończę - też pewnie dam 4.
No i tak właśnie było:) W 2006 to było książkowe podsumowanie, w 2007 - wspomnienia. W 2008, żeby była jasność, zaczęłam dodawać w temacie rok - i wyglądało to tak: [artykuł niedostępny] [artykuł niedostępny] Chyba wystarczająco jasno?;-)
Kanadyjska pisarka Budge Wilson wydała właśnie, w stulecie "Ani z Zielonego Wzgórza", powieść pt. "Before Green Gables", opisująca życie Ani przed przybyciem na Zielone Wzgórze. Jest to opowieść o ciemnej stronie życia i zupełnie inna w tonie niż Ania. Jeszcze jej nie czytałam, zdania recenzentów są podzielone.
=> Zachwycano się nim przez całe dziesięciolecia, ostatnio jednak trochę przyblakło... Zdecydowanie przyblakło, kiedy jakiś czas temu zobaczyłam przypadkiem koło fortuny, ktoś miał problem z odgadnięciem właśnie tego zdania, mimo że naprawdę sporo liter było podanych...
Witam, to mój pierwszy komentarz, ale - mam nadzieję - nie ostatni. Od razu pomyślałem o Garcii Marquezie: "W roku mych dziewięćdziesiątych urodzin chciałem sprawić sobie w prezencie szaloną noc miłosną z nieletnią dziewicą."
Nie. Mam ją nawet w domu, ale jeszcze nie czytałam. Najpierw "Diabeł..." i wydana razem ze Stasiukiem "Moja Europa" :-)
Dziś skończę Uchwycona w światło R.Goddarda, a zacznę Osaczony P.Popescu
Ja "Twierdzy" jeszcze nie czytałam, choć mam na nią, przyznam, od jakiegoś czasu chrapkę; sęk w tym, że ponoć po lekturze "Pamiętnika Róży" nieco pod innym kątem już patrzy się na jego książki, więc nie wiem, czy dobrą kolejność obrałam... Bo ja już po "Pamiętniku Róży" jestem.
Żeby nie było zamieszania i odświeżania tematów sprzed dwunastu miesięcy powinnaś chyba wymyślać co roku nową nazwę dla tego wątku! :-)
To ciekawe, zazdroszczę nawet takiej konkretno-ambitnej wizji siebie. Ja mam tylko ogólno-ambitną;) O Dicku nic ciekawszego ponad to, co Ty napisałaś, nie dodam, bo czytałem go raz i dawno temu i dość szybko uznałem, że szkoda na to czasu. Od tamtej pory tylko obserwuję i kataloguję osoby, które taką literaturę lubią i wyciągam tylko sobie jakieś wnioski:) Co do solipsyzmu - pomyliłaś chyba Hume'a z Berkeley'em. Zdaje się akurat, że nawet filoz...
Proponowałabym: -"Buszujący w zbożu"; -"Madame" Antoniego Libery; -"Cień wiatru"-tutaj chodzi mi o Fermína; -"Zwycięstwo" Josepha Conrada; -"Martin Eden" Londona; -"Lot nad kukułczym gniazdem"-wprawdzie McMurphy jest indywidualistą, ale rzecz dzieje się w szpitalu dla obłąkanych więc nie jestem pewna czy do końca pasuje.
Serdecznie dziękuje za pomoc.
Jestem w dwóch trzecich i ciągle czekam, aż coś się wydarzy.. a oni jadą i jadą ;). Jak na razie uważam "Zygzak" za przeciętne czytadło, ale jeszcze nie narzekam.
Przeczytałem w MARCU: 1. Iga Karst "Pan Samochodzik i... Perły księżnej Daisy" (5) 2. Francis Durbridge "Zmiana planów" (4) 3-8. Juliette Benzoni "Katarzyna" tom 2-8 (5) 9. Dennis Lehane "Wypijmy, nim zacznie się wojna" 10. Musierowicz Małgorzata "Małomówny i rodzina" (5) 11, Willard Price "Afrykańska przygoda" (4) 12. Gardner Erle Stanley "Sprawa szantażowanego męża" ...
> Z zainteresowaniem przeczytałem Twój tekst. Podoba mi się pomysł, sposób przedstawienia wydarzeń i te kolory. Cieszę się :-) > Szkoda, że nie możesz sama pojechać do Krakowa, przejść się po Starówce, napić herbaty w kawiarni na Gołębiej, a wieczorem na chwilę zamyślić się spoglądając na Wisłę. To prawda, szkoda... Choć może tak właśnie ma być. Można wywnioskować (ale nie trzeba), że moja bohaterka zna te miejsca tylko ze zdjęć ...
Zapomniałam uściślić, że Brandin jest właśnie przykładem bohatera negatywnego.
A ja w mojej pracy magisterskiej piszę tak: Nazwisko I., Nazwosko I., Tytuł, Warszawa 2005, http://www.isp.org.pl/?v=page&id=496&ln=pl, dostęp: 14.01.2008,
Ja tam na jedyne koncerty jakie chodze to są to te darmowe na Targu Węglowym w Gdańsku np. z okazji Sylwestra itp. lub znana prawie wszystki "Scena Muzyczna Gdańsk", której koncerty odbywają sie w Soboty i Niedziele wakacyjne xD.
Może to tłumaczenie Ubika było zupełnie bez polotu, ale raczej głupawa konstrukcja fabuły jest źródłem mojej niezbyt pochlebnej opinii. Tak jak u Browna w "Kodzie.." akcja jest śmiesznie naciągana - jakieś przygody, tu coś wybuchło, tam spuchło, tak jakby autor na poczekaniu wymyślał fabułę do pewnej filozoficznej koncepcji (tak podobno często robił Lem, ale on takie rzeczy robić potrafił, że ho, ho!"). Poza tym solipsystyczne pito...
Wybrałem utwory nr 2, 3, 5, 7, + Opis króla Heberta. Mam jeszcze jedno pytanie. Zobowiązałem się napisać przygotować maturę ustną na wtorek. Jeszcze nie zacząłem. Zaczynać, czy nie zdążę? Rad byłbym za rady udzielenie.
ad. 2 - Słownik Głowińskiego jak najbardziej, ale nowsze wydanie, bodaj z 2002 roku - "Słownik literatury popularnej" pod red. Tadeusza Żabskiego, wydanie drugie poprawione [chyba 2005] - "Literatura i kultura popularna" pod red. T. Żabskiego - Katarzyna Kaczor, "Geralt, czarownice i wampir: recykling kulturowy Andrzeja Sapkowskiego - "Rozważając fantasy. Etyczne, dydaktyczne i terapeutyczne aspekty literatury i...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)