Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
czytalas po angielsku? i jak?
Taak, trochę słyszałam o tym panie. do tej pory nie sięgnęłam po niego właśnie przez ów słynny ostry erotyzm, ale myślę, że prędzej czy później pokuszę się na którąś z jego książek.
Co do wtórności, to fakt mało oryginalnie, ale takie były moje pierwsze skojarzenia z tematem. Uważam, że komisja doceni to, że wybrałem bohaterów raczej mniej znanych w naszym kraju. Zamierzam pójść w tym kierunku. Dzięki. Pomysły nadal mile widziane.
Z moich obserwacji wynika, że każdy inną książkę Dukaja uważa za najmniej przystępną. Mnie na przykład najtrudniej czytało się "Inne pieśni", za to "Perfekcyjną niedoskonałość" połknęłam w dwa dni. "Extensą" też ktoś mnie straszył, że trudna, a to przecież takie maleństwo na jeden ząb.
A ja jeszcze po prośbie ;) Pożyczysz mi "Przypomnij sobie" Hirvonen? Chętnie pożyczę: "Biesy" Dostojewskiego, "Bunt mas" Ortegi y Gasseta, "Człowiek to nie jest piękne zwierzę" Skargi, "Generation P" Pielewina, "Homo faber" Frischa, "Ostatnie terytorium" Andruchowycza...
O! Nie wiedziałam, że w Balsamie jest wszystko to co w Ostatnich, którzy wyszli z raju - mam Balsam i czytałam :-) Muszę zaktualizować mój schowek, bo Momo (z Polityki!) i Hiperprzestrzeń (no, prawie, zamówiłam ostatnio) - mam. Jeśli nie będzie Ci za ciężko, to poproszę dwie książki: "Małomówność lady Anny" i "Gwałt". W zamian mam z Twojego schowka: "Dzień oprycznika" Sorokina, "Grace i Grace" Atwood, &...
Buuuu, ja będę dopiero w piątek rano. Buuuu. Jakaś powtórka??? :)
Ooooo, jesteś:)))) Czy mam Twoje książki wysłać pocztą? Daga mówiła, że mueller pilne.
Najlepsza czekolada w Krakowie? W Prowincji! Ale to było ładnych parę lat temu.. i chyba też na Brackiej, więc może po prostu kawiarnia zmieniła nazwę? Gorąca czekolada była w filiżance, tak gęsta, że łyżeczka w niej stała.. nieopisanie pyszna.. koniec posta, bo zaczynam się ślinić..
Z beletrystyki: "Dzień oprycznika" Władimir Sorokin (5) świetny, całkiem inny niż trylogia lodu i światłości, bardziej rosyjski w najlepszym tego słowa znaczeniu. "Po zmierzchu" Haruki Murakami (5) wolę grubsze jego książki, ta nie miała czasu się rozwinąć, a już się skończyła. "Podróż Bena" Doris Lessing (4) rozczarowanie po znakomitym "Piątym dziecku". "Jaśnie pani i generał" Meredith Geo...
Exilvio, czy coś Ci przywieźć? Przekopałam twój schowek i z poszukiwanych w tej chwili w domu mam: Co widziały wrony - Dom na placu Waszyngtona - Gwałt - Hiperprzestrzeń - Jonathan Strange i pan Norrel - Kochanek Wielkiej Niedźwiedzicy - Krystyna córka Lawransa - Małe trolle i duża powódź - Małomówność lady Anny - Mgły Avalonu - Momo - Ostatni, którzy wyszli z raju (konkretniej mam Balsam..., ale wszystkie opowiadania z Ostatnich... są w nim z...
Tak mówisz? To się cieszę, bo czeka w kolejce po Brzezińskiej! :-)
O, Martynko! Tylko niech Cię nie zrazi osobliwy stosunek Jakuba do piesków! On je kocha na swój sposób przecież...
Bardzo mi się podobało; w klimacie trochę podobne do Po prostu razem. Z tym, że Gavalda jest "bardziej psychologiczna", mało śmieszna i bez tej niemagicznej magii. Staruszkowie świetni, Jezus, Maria i Wszyscy Święci i ocalałe Dzieciątko Jezus i wszystko - takie coś należy przeczytać od czasu do czasu. :-)))
To może jeszcze - bo pewnie język i klawiaturę masz dobrze ustawione - napisz, jakim programem przeglądasz strony. W Operze mogłabyś wejść w Narzędzia->Preferencje->Mysz i klawiatura->Konfiguracja klawiatury->Edytuj i poklikać Domyślne tam, gdzie ustawienia nie są "defaults". Może pomoże. Jeśli masz coś innego niż Operę, to nie wiem, niestety :(
Nie musiałam się zmuszać. :-) Stwierdziłam, że po trzykroć zaczynałam Elefanta i trzykroć coś mi przerywało lekturę; teraz siadłam i poleciało. Po Zimistrzu w mistrzowskim (jak zwykle) przekładzie P.W.C. - dotarło do mnie jak pani Malinowska- Grupińska skopała Wolnych Ciutludzi; nie obniżę im jednak oceny za fatalny przekład, w życiu!
Somoza jest bardzo nierówny. Z jednej strony umie napisać znakomitą powieść z kluczem, trzymającą w napięciu, z barwnymi bohaterami, a z drugiej - tworzy gnioty. Przyznam, że tego zupełnie nie rozumiem. Bo to drugie jednak zbyt często mu się zdarza, żeby zrzucić to na karb obniżenia stylu, które się zdarza każdemu pisarzowi, bo nie sposób pisać samych wyłącznie doskonałych książek. Mam z Somozą kłopot. :)
Zygzaka nie czytałam i raczej nie zamierzam, ale z Somozą mam problem - z jednej strony oceniam go nisko i uważam jego książki, z grubsza rzecz biorąc, za dość komercyjne czytadła, z drugiej - z jakiegoś tajemniczego powodu nie poprzestałam na jednej książce i przeczytałam kolejne dwie. Nie rozumiem zachwytów nad jego dziełami, a równocześnie jakaś cześć mnie czuje, że coś w nich jest. Samo czytanie idzie mi nietypowo - niby czyta sie dobrze, pły...
północ
A za co jeszcze? :P
mozilla monarchia czy DEMOkracja?
Ja też sobie powtarzam Anię - ale na razie kończę dopiero "Anię na uniwersytecie", bo dalszych tomów jeszcze nie kupiłam (powtarzanie jest związane z kompletowaniem własnej kolekcji:-))
Nie tylko za jezyk, nie tylko. ;-) To samo dotyczy Amejko (Amejko nawet bardziej, bardziej). ;-)
Ale ty nie byłaś wybuchowa!;)
Akurat "mam na tapecie" wspaniałe okazy literatury dekadenckiej przełomu XX i XXI wieku - M.Houellebecqa "Cząstki elementarne" i "Platformę". Jeśli nie przeraża Cię bezpruderyjność (ostra erotyka i stosowny do niej, albo jeszcze gorszy, język)- warto spróbować.
"Trylogia mrocznego elfa" nie jest Cunningham, tylko Salvatore'a, a jej głównego bohatera trudno nazwać złym (patrz wyżej).
U mnie tym razem trochę mniej nowości, bo zafundowałam sobie powtórkę z lektur młodości: -L.M. Montgomery "Ania z Zielonego Wzgórza" aż po "Rillę ze Złotego Brzegu" (powt.) -B.Kosmowska "Buba-sezon ogórkowy" (5)- mam słabość do optymistycznej literatury młodzieżowej! -I.Banach "Pocałunek fauna" (5) - jest recenzja -J.Pałasiński "Kaczor po pekińsku" (4)- jest recenzja -E.Spindler "Naślado...
Nie przepadam ogółem za Anime... Przykro mi xD
Hmm...a pewien jesteś, że chcesz zawęzić temat do Kafki? Rzeczywistość totalitarna to też "Mistrz i Małgorzata" Bułhakowa, "Dżuma" Camusa...no i literatura obozowa, np. "Inny świat" Herlinga-Grudzińskiego...Wiem, że czasu już niewiele na czytanie, ale może warto wziąć coś jeszcze poza Kafką...A co do punktu drugiego...w każdej bibliotece są jakieś słowniki, jakieś "historie literatury", w zasadzie tutaj kon...
To dobrze. W takim razie szukaj, szukaj! :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)