Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Rzeczywiście, czwórka dla niej to trochę mało, ale w końcu to specyficzny rodzaj literatury.
Wsze? Zgłaszam protesta!! Obiecywane było, że nie będzie nawiasów. :-((
Kompletuj spokojnie, Reniferze. Jak Łuk Triumfalny?
Do piątki jakiś mam uraz chyba dziwny. ;))
A w sumie nie tylko GW tak zarabia, inne dzienniki też. A co do ceny, to te książki mogłyby być tańsze. Chociaż po 5 zł, jeżeli 3 zł to byłoby za mało. Zwłaszcza, że jak już się ma jedną sagę, to niekoniecznie można mieć ochotę kupować kolejną. Przeczytałabym, chociaż prędzej z biblioteki.
Bardzo dawno temu oglądałam film, z którego zapamiętałam tylko jeden moment. Jeśli ktokolwiek wie z jakiego to może być filmu, to proszę pisać bo ja nie mam pomysłu. Moment był taki: Młoda dziewczyna gada na ulicy z facetem(tam w tle jakieś drzewa, coś jak park), on ogląda jej ręce poplamione atramentem, raczej stwierdza, niżeli pyta: "Pisarka", ona się uśmiecha. I tyle. Moja mama pamięta z tego filmu moment z kartkami latającymi na wiet...
A co na to biedna Sowa? Nie wygrzebie się z poczekalni, nie ma szans. Jak znajdę nieco czasu, to może nawet wystartuję. A co, książka piechotą nie chodzi :D
O, tak! 5! Czytanie piątki wciąga podobnie, jak chodzenie po bagnach, zresztą też w niej wspomnianych.
a co myślicie o postaci Orcia ("Nie-Boska komedia")?
Uprzedzałam, Inaktywacjo, że Białe zeszyty są... no... co tu dużo mówić... Ale jak mają leżeć u mnie, to niech poleżą u Ciebie. Może Się Przełamiesz :) A doszłaś do mojej zakładki? Tam skończyłam tą lekturę pełną pasji i tłumionych emocji, ach.
I cała twórczość Henryka Grynberga.
I jeszcze "Weiser Dawidek" Pawła Huelle i dwie książki Wilhelma Dichtera - "Koń pana Boga" i "Szkoła bezbożników" - to beletryzowana biografia z czasów drugiej wojny światowej i pierwszych lat po wojnie.
"Austeria" Juliana Stryjkowskiego (i chyba w ogóle cała jego twórczość). "Sklepy cynamonowe" i "Sanatorium pod Klepsydrą" Bruno Schulza. "Ziemia obiecana" Władysława Reymonta.
Jeśli chodzi o "Bożych Bojowników", to jest w nich bardzo dużo dokładnych danych historycznych - nawet to sprawdzałam, bo akcja toczy się na terenach, skąd pochodzę.
O, jak taki historyczny wątek wypłynął, to ja wskażę jeszcze starszy: [artykuł niedostępny]
Diano, właśnie takie opinie słyszałam o tej książce. I tak strasznie żałuję, że mój angielski nie jest na tyle dobry, by delektować się literaturą :( Zdana więc jestem na polskich wydawców. Hmmm, skoro wznowili "Chłopca z latawcem" i jeszcze teraz mówi się o filmie, to może ktoś potraktuje to jako dobry interes i wyda książkę? Oby :)
Jesteś pierwszą osobą, która mi odpowiedziała, dziękuje :). Niestety musi być...
W lutym czytam tak bez żadnego planu.Przeczytałam J. "Dybowskiego "Błazen starego króla",Christie "Zerwane zaręczyny".Teraz koleżanka pożyczyła mi "Dziewczynę komendanta" Pam Jenoff.Nic nie wiem o tej książce, ani autorce.To chyba jakieś czytadło.Książka nowa, wydana w 2008 roku.
A to musi być naukowa rzecz? Bo jeśli nie, to Zawadzka Dorota (ur. 1962). :-) A na podaju przed chwilą ktoś dodał "Psychologia społeczna a zagadnienia wychowania" i "Psychologia wychowawcza, społeczna i kliniczna" (Przetacznikowa jest niezła).
Aj.. Twoje "Białe zeszyty" leżą.. przepraszam, ale po tych kilkunastu stronach już dwa razy uciekłam do innych książek.. mogę jeszcze potrzymać?
Adminie Okrutny! Zraniłeś mnie dotkliwie i z tej rany to już się chyba nie wyliżę! :(((
Ja właśnie kończę Twój Łuk Triumfalny Jolu, i szukam książek dla Ciebie - o ile pamietam, mam "Tortilla Flat", "Świat wg Clarksona", "Torquemadę", "Co do grosza".. ale muszę je odnaleźć w pudłach i na półkach. Odezwę się po skompletowaniu paczki :).
Jakie wsze? Od stycznia miało nie być nawiasów! A tu marzec za pasem. :P Czekamy. :P
Ostatnio przeczytałam "Brzemię rzeczy utraconych" Kirian Desai i naprawdę polecam:) Książka nasycona egzotycznymi obrazami, smakami i zapachami, a jednak w pewien sposób europejska. Co do egzotycznych sąsiadów, to mieszkam na granicy polsko-czeskiej i "Gottland" Mariusza Szczygła doskonale pomaga zrozumieć mentalność Czechów. Również godne polecenia:)
Treść w nawiasie jest właściwym loginem, i już jak blizna towarzyszy użytkownikowi po wsze czasy :)
Rzadko mi się to zdarza, ale czytam aktualnie dwie: Poczet cesarzy rzymskich Krawczuka i Długą dolinę Steinbecka. Krawczuk okazał się całkiem przyjemnie gawędzić na temat cesarzy a Steinbeck to opowiadania. Opowiadania nie są moją ulubioną formą literacką, bo zanim się rozpędzę, już się kończą, ale trudno. Steinbecka po prostu bardzo lubię. Najbardziej za Myszy i ludzi.
A ja lubię muzyczkę tworzoną przez Michała Kubusa:) Swego czasu można było ją znaleźć i legalnie ściągnąc z WP. Żałuję tylko, że zaprzestał zamieszczania tam nowych kawałków. Jeśliby ktoś miał jakieś wieści o jego muzycznej karierze- proszę się podzielić! A co inni Biblionetkowicze uważają na temat tej muzyki?:)
Proponuje trylogię o Dexterze Jeffa Lindsay'a,chociaż uważam, że serial jest dużo lepszy niż książka.
Witam wszystkich ;) Mam pewien problem, a właściwie to tak nie do końca problem :). Najzwyczajniej w świecie szukam książki. Temat: poglądy i sposoby współczesnego wychowywania dzieci (tzn. z perspektywy XXI w.). Jeśli ktoś mógłby mi pomóc to bardzo proszę :).
Pewnie tak - jeśli chodzi o Bibliotekę Śląską - i jak nic innego się nie uda, to po prostu młody sobie pojedzie do Katowic i będzie się bawił w kserowanie (a wolno, tak swoją drogą? bo nie wiem, jakie teraz panują zasady - już ponad 15 lat minęło od czasu, jak pracowałam na uczelni).
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)