Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Nie podeszła mi po prostu. Może za bardzo nastawiłem się na opis z okładki i szukałem "fascynującej fabuły" i trzymającej w napięciu akcji, a musiałem jakoś doziewać do końca, żeby nie oceniać niedoczytanej książki. Na dodatek zabrakło mi choćby odrobiny humoru i tej przesławnej "antychrześcijańskości" Mrocznych Materii. To już bardziej antychrześcijański jest Harry Potter, mimo, że wcale nie jest, a humoru w nim zdecydowanie...
1. Rola mojej rodziny w światowej rewolucji, Bora Cosic, 5 (nawet się nad 4 zastanawiam) 2. Wiedźma.com.pl, Ewa Białołęcka, 3 - brrrrrrr, gdzież temu do Wilżyńskiej Doliny 3. Książki zbójeckie, Wojciech Karpiński, 5 - ale spodziewałam się czegoś więcej. Podobało mi się najbardziej o Stempowskim i Kocie. 4. Dziennik, Katharine Mansfield, 5 - trop z Bobkowskiego. Ale niestety nie zachwyciło 5. Mój życiorys polonistyczny z historią w tle, Henry...
Mnie intrygowała ta jednostronność, a zarazem pewne próby jej przełamania, jak z tą grą na bębnach czy malowaniem, więc podobało mi się. Oczywiście jak zaczynał się wdawać w szczegóły niektórych swoich dokonań, to miałam kwadratowe oko, bo nie przybliżał mi fizyki tak, jak myślałam, że to zrobi, ale ogólnie wydał mi się sympatyczny. Szalenie mi się podobało jego podejście do nauczania, do sposobu przekazywania i przyswajania wiedzy, ileż lat tem...
nie byłem tam już kilka lat....i zdziwiło mnie jak przeczytałem, że wkońcu katalog mają w necie. a tak wogle to skoro zgubiłem kartę i nie było mnie tam kilka lat to pozwolą mi się zapisać na nowo czy będę musiał płacić za wyrobienie nowej karty i jakieś zaległe składki bo chyba tam się coś płaciło?
No więc właśnie... Autobiografia to nie była, ani faktograficzna, ani duchowa, intelektualna czy jaką ją nazwać. O fizyce też się niczego nie dowiedziałam. Właściwie to takie gadanie o niczym... Nic z tego nie wyniosłam. Żeby chociaż jeszcze jakąś przyjemność sprawiało mi czytanie, żeby się dało autora polubić - ale nie, nie dało się. I nie chodzi o to, że mnie fizyka nie interesuje i nie kręci, bo Gribbina czy Nowikowa połykam jednym tchem i uwi...
1. Harry Potter i insygnia śmierci, J. K. Rowling (4) 2. Trzy opowieści, Eugenio Carmi & Umberto Eco (4) 3. Bo to jest w miłości najstraszniejsze, Nicole Müller (5) 4. K-PAX, Gene Brewer (5) 5. Na promieniu światła, Gene Brewer (5) 6. Głupiec, Ewa Schilling (4) 7. Milczenie owiec, Thomas Harris (5) 8. Zapisane na ciele, Jeanette Winterson (3) Muszę powiedzieć, że luty miałam dość udany :) Większość książek jak widać mi się podobała. Sz...
No jakoś nie. Było parę fajnych historyjek, np. ta, jak się bawił w telepatę. Gdyby tych paru fajnych nie było, postawiłabym 1. :P Generalnie nic z tego nie wynikało. Historyjki zapomnę. I co mi zostanie po lekturze?
Jestem po lekturze pierwszego tomu i przyznam szczerze, że porównywanie tego tytułu do "Sagi o ludziach lodu" to DUŻA przesada..Do tego książeczka kiepsko wydana, fatalnie przetłumaczona, nie opracowana przez korektora i redaktora technicznego (co jest niestety odczuwalne) zdcydowanie niewarta by płacić za nią 9,90 tygodniowo! Od razu widać, że wydawca chce związać ze sobą czytelnika na długie miesiące i zapewnić sobie stał dopływ gotów...
Wydała mi się bardzo ciepła. To nie jest książka historyczna, prawda miesza się tam z fikcją, opisywanych światów nie ma; miałam wrażenie, jakby Pollack po prostu uśmiechał się do własnych wspomnień, nie zastanawiając się, czy to, co pamięta, to rzeczywistość, czy tylko wyobrażenie, projekcja. Ładne to było... aż bym chciała to wszystko zobaczyć. :-)
A dlaczego Pullman tak nisko? Ja tą książkę (albo może raczej trylogię, bo nie umiem patrzyć na nią rozdzielnie) naprawdę wysoko cenię. Choć podejrzewam, że gdybym zaczęła od polskiego tłumaczenia (które nie zachwyca), oceny byłyby niższe - ale na szczęście czytałam pierwotnie w oryginale:) A poza tym, to jest książka która przez Googla przyprowadziła mnie do Biblionetki;)
"Braci..." czytałam, zresztą po raz pierwszy całkiem niedawno - i też się w nich zakochałam. Książka Paterson jest inna, przede wszystkim osadzona w realiach prawie współczesnych, z problemami szkolnymi i brakiem pieniędzy - ale jest (w moim odczuciu) naprawdę dobra. swoją drogą, jestem ciekawa filmu - pamiętam, że widywałam plakaty nie wiedząc nic o książce i miałam wrażenie, że jest to kolejna produkcja w stylu "fantasy dla dz...
Wykładów jeszcze nie czytałam, bardzo bym chciała, ale trafiłam w bibiotece akurat na autobiografię i od niej zaczęłam. Widocznie on jest cały tymi doświadczeniami, obliczeniami i innymi fizycznymi rzeczami, pamiętasz ten fragment, kiedy czuł się jako wykładowca wypalony, bo przestało go cieszyć to, co robi? To musiało być dla niego najważniejsze, on to kochał, żył tą fizyką. :-) Podobało mi się, jak grał na bębnach, jak kombinował z tymi zamkam...
No coś ty, o mrówkach ci się nie podobało? Albo jak został malarzem? Albo jak grał w brazylijskiej kapeli ludowej? Albo - moja ulubiona historyjka - jak się dał zahipnotyzować?
Napiszesz mi coś jeszcze o "Po Galicji"?
Może, ale on chyba nie będzie odsyłał, tylko sam przywiezie - w maju. Obiecał sobie i mnie, że do maja wszystkie moje książki przeczyta, to mu marudź, żeby się wywiązał, bo ja chyba mam za małą siłę przebicia. :P
A mnie autobiografia Feynmana zachwyciła, absolutnie nie znudziła i wielokrotnie rozśmieszała:) Druga część rzeczywiście była słabsza, ale "jeśli chodzi o "Pan raczy..." - nie mam nic do zarzucenie i na pewno jeszcze kiedyś po nią sięgnę:)
Tak, mówił. A może odesłać do mnie? :) Jak przeczytam, to pożyczę też Sorokina (zamierzam jak najszybciej)! I pogadamy o spotkaniu wtedy :>
Daruj sobie "Okaleczenie ciała". Podobno "Oryks i derkacz" dobre :) Ja czytałam jeszcze "Penelopiadę" - też niezła. Polecam właśnie "Namiot" - golusieńkie błyski inspiracji. Problem śmierci w lit. dziecięcej to też świetni "Bracia Lwie serce" - uwielbiam...
Znudził mnie. A byłam tak pozytywnie nastawiona do tej książki! Tylu ludzi ją chwali, takie pieniądze za nią kiedyś dawano na Allegro, że sądziłam, że to coś wyjątkowego, a na pewno lepszego od wykładów. Ale myliłam się, wykłady są lepsze. W autobiografii kompletnie nic nie ma, a ja tak czekałam, że będzie wreszcie coś, za co ludzie jej stawiają szóstki. :-) A tu ciągle bezpieczniki, ciecze, zwarcie, radia, cyklocośtam i inne takie. No, powiedz s...
Widzę, że Feynmann Ci się nie widzi, też czytałam w tym miesiącu, ale podobał mi się dużo bardziej. :-)
Tak, a wygadał się, że mi go zabrał? :P Sorokina też chcę... :> Odwiedzisz mnie? :>
"Hełm grozy" przeczytałam jednym tchem (zresztą, trudno tą książkę czytać inaczej) - nie jestem pewna, czy do końca rozumiem wszystko, co autor chciał przekazać (raczej wątpię;)), ale wrażenie pozostało. "Generation P" przyjęłam trochę słabiej... "Most do Terabithii" jest... Jakby to ująć? To nie jest książka bardzo odkrywcza, niestereotypowa ani nowatorska. Ale dla mnie jest piękna, poza tym porusza temat śmierci, ...
H. P. Lovecraft: Przeciw światu, przeciw życiu M. Houllebecq (5) Dobranoc, słonko H. Hassenmuller (5) Tropami rena M. Wilk (5) Czarna szabla J. Komuda (5) Śmierć w bunkrze: Opowieść o moim ojcu M. Pollack (5) Jańcio Wodnik i inne nowele J.J. Kolski (5) Bohun J. Komuda (5) Rwący nurt historii: Zapiski o XX i XXI wieku R. Kapuściński (5) Podróże z Ryszardem Kapuścińskim: Opowieści trzynastu tłumaczy (5) Życie na trzy psy A. Thomas (4) Lab...
Oczywiście, że pożyczę :) Mam też Sorokina nowego. ;> A Michał się wygadał, że Ty masz Boga urojonego.. :)))
A masz Pielewina własnego? Bo jeśli tak, to ja chętnie bym pożyczyła. :-) Tym bardziej, że chciałabym zatrzeć średnie wrażenie po "Małym palcu Buddy". Fabera oceniłam tak jak veverica. Postawiłam 4, bo "Płatkowi" postawiłam 5, a "Płatek" był lepszy, więc nie wypadało postawić 5 "Bliźniętom". :-)
Możesz być dziwnie spokojna, że szybko nie zgadnę. :)) Ja zawsze zgaduję na duuuużo rat, zupełnie inaczej niż Joy, coś wymyślę, potem coś mi się następnego przywidzi - ale ile się uda, to zobaczymy, zależy co wymyśliłaś. :-))
Jak za szybko zgadujecie, to potem przestajecie do mnie pisać i wtedy ja siedzę na poczcie w smutkach i żałościach. :))
Zdecydowanie tak;) Pierwsze cztery kupiłam hurtem, bo początkowo trochę je przegapiłam, a trochę nie zamierzałam zbierać... Od piątego tomu kupuję już regularnie i w chwilach, kiedy potrzebuję czegoś dobrego, ciepłego, śmiesznego lub w piękny, łagodny sposób smutnego, czytam kolejne (choć nie po kolei) tomy:) Jak na razie chyba się nie zawiodłam - wg mnie seria ma naprawdę wysoki poziom, a na dodatek są to w przeważającej większości książki, któr...
Bogowie, honor, Ankh-Morpork 5 Ciekawe czasy 5 Eryk 5 Piąty elefant 6 Rybki małe ze wszystkich mórz 6 To był zdecydowanie miesiąc Pratchetta :) Ale nie tylko: Zorza północna (Pullman Philip) 3 - bardzo się zawiodłem. Harry Potter i Insygnia Śmierci (Rowling Joanne Kathleen) 5 Rok i prawne komplikacje (Anthony Piers) 1 - nie dałem rady przeczytać więcej niż 20 stron. Pierwsze kilka tomów Xanthu mi się podobało, ale 19 to niestety dno.....
Hełm grozy wysoko, cieszy mnie to. A martwi mnie, że czytając Empire V nie mam już tego poczucia niezwykłości i dreszczu na plecach co przy Generacji P i Hełmie grozy :( A Most do T. jeszcze wyższej! Zastanawiałam się, czy kupować tę książkę... Za to Faber jakoś tak przeciętnie przez Ciebie oceniony...? A co do Atwood kończę właśnie jej malutkie formy - Namiot, błyski, inspiracje - jestem fanką :))) Atwood na zdjęciach jak dobra czarodziejka w...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)