Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Marylek, po okresie uwielbienia dla tego pisarza przeszedłem podobną do Twojej fazę zniesmaczenia jego twórczością z lat 90. Wydawało mi się, że zdecydowanie obniżył loty, że babrze się w szambie, że zmienił się w politycznego agitatora etc. To był czas, kiedy sam uległem zaczadzeniu tym, co Łysiak nazwał różowym Salonem. Byłem młody i w naiwności swej rozumowałem, że ci, którzy wysadzili komunistów z siodła, nie mogą być podli i źli. Przecież to...
Dzięki. To radio internetowe jest super:)
hmm... tamta bohaterka nie była ruda, ale takto wszystko się zgadza:)
Jeśli zaś chodzi o "Purpurową nić" to uważam, że przymiotnik przesłodzona bardziej pasowałby właśnie do trylogii Znamię Lwa, a nie do "Purpurowej nici", tylko w trylogii trudniej to dostrzec skoro ma tragiczne tło historyczne. Zaś "Purpurowa nić" opowiada o problemach małżeństwa. Pokazuje jaki wysiłek trzeba włożyć w pielęgnowanie uczucia w małżeństwie, jakie to trudne i wymagające. I wcale nie jest to przedstawione ...
"Przeminęło z wiatrem"? Tyle, że nie pamiętam co to za czasy, przyznaję się bez bicia :-)
"Ono" nie czytałam, ale słyszałam o tej książce. Jeśli zaś chodzi o "Dziecko pokuty" to rzeczywiście można powiedzieć, że jest to książka przesłodzona,ale myślę, że to jest po prostu taka typowo-amerykańsko-idealistyczna książka, podczas gdy polskie książki rzadko takie są. Już taką mamy mentalność, że wszystko ma być poważne, dramatyczne, tragiczne itp. Tymczasem w Stanach mentalność jest inna, można podać mnóstwo przykładów ...
"Bez skrupułów" Harlan Coben (4) "Książę Kaspian" Lewis C.S. (4) "Nowe przygody Mikołajka Tom.2" Goscinny René & Sempé Jean Jacques (6) "Słoneczniki" Snopkiewicz Halina (4) "Spotkanie z aniołem" Anderson Joan Wester (5) "Spóźnieni kochankowie" William Wharton (6) i zaczęłam w lutym i do północy na pewno nie skończę (niestety): "Imię róży" Eco Umberto (przyznam szczerze...
Przeczytane w tym miesiącu. Biorąc pod uwagę czas spędzony w pracy, jestem z siebie bardzo dumny :-) No i przekroczyłem w tym miesiącu barierę tysiąca ocen. 10. „Tomek Baran” W. St. Reymont.4 11. „Utwory wybrane” I. Babel.4 12. „Wpadki komentatorów”.5 13. „Arab8221;, „Hugo”, „W Szwajcarii” J. Słowacki. 14. „Nietknięta ziemia” G. Uszakow.5 15. „Fe...
Mądra myśl, ale niekoniecznie musi być to słowo reklamowe... :)
Polecilabym wszystkie ksiazki Agathy Christie.Ciekawe i napewno trzymajace w napieciu do konca zwlaszcza te z serii Herkule Poirot.pozdrawiam
> ale czy nie lepiej byłoby wymyślic czegoś innego, sugerującego to samo jak: Notatki na... Tak chyba zrobię, bo coś mi świta w głowie i powoli wypiera "mankiety" :-) Dziękuję za porady :-)
Ja też to mam, ja też! ;-) Najintensywniej widzę kolory słów, poszczególnych liter i całych tekstów [z ostatnich skojarzeń: "Szafa" Olgi Tokarczuk jest w przeróżnych odcieniach brązu (i bynajmniej nie wynika to ze skojarzenia z drewnem ;-) ), trochę w niej też żółtego, czerwonego i wszystkich kolorów, które kojarzą się z ogniskiem :-)], liczb także. Kiedyś myślałam, że każdy tak ma! "Jak to, nie wiesz, że to słowo jest czerwone??? ...
Króciutka książka, z dużą ilością zdjęć. Pokazana droga od pisarza do ręki czytelnika, opisane poszczególne etapy powstawania książki, również tzw. rys historyczny. Ciekawa, nie tylko dla dzieci. Wydana w 1998 roku, chyba nie było wznowień, ale może znajdziesz w bibliotece (raczej dziecięcej). Warto przeczytać, nie zajmie wiele czasu. Na pewno poleciłabym ją polonistom i bibliotekarzom do pracy z dziećmi i młodzieżą (przydałoby się tylko nowsze w...
suknia ślubna
biznes
Możesz coś napisać o Autobiografii.
- Kronika ptaka nakręcacza M. Haruki (5) - Bóg rzeczy małych A. Roy (3) - Książki i ludzie: Rozmowy Barbary N. Łopieńskiej B. Łopieńska (6) - Prestiż Ch. Priest (5) - Zauroczenie M. Sandemo (5) - Anna In w grobowcach świata O. Tokarczuk (4) - Christine S. King (4) - Niezgłębiony zamysł I. Allende (5) - Pod prąd: Orson Welles kontra Hollywood C. Heylin
prosze jesli ktos moze mi pomoc w znalezieniu tej ksiazki badz przeslac mi w formie e-booka bylabym wdzieczna.moj adres Kat216@wp.pl
Możesz napisać coś o "Jak powstaje książka"? Zaintrygowało mnie. :-)
Moje LUTOWE lektury: 1. Zbigniew Nienacki "Pan Samochodzik i... testament rycerza Jędrzeja (4) 2. Mary Higgins Clark "Córeczka tatusia" (5) 3. Liselote Welskopf-Henrich "Synowie Wielkiej Niedźwiedzicy" t.1. "Harka - syn wodza" (po rosyjsku) (6) 4. Francis Durbridge "Szal" (5) 5. Harlan Coben "Najczarniejszy strach" (5) 6. Stanisław Lem "Śledztwo" (4) 7. Hugh Pendexter "...
LUTY: 4. Detektyw Pozytywka (5) 5. Gringo wśród dzikich plemion (6) 6. Marta Patton i kopalnia arcydzieł (6) 7. Cześć! mówi miś Olo (4) 8. Kieszeń pełna żyta (6) 9. Jak powstaje książka (6) 10. Moja mama ma raka (4) 11. Ojciec chrzestny (4) 12. Nieoczekiwana przemiana mamy (3) 13. Mój szczęśliwy dzień (5) 14. Franklin i książka z biblioteki (6) 15. Mamusia dla Koko (6) 16. Trzy pytania do Dobrej Wróżki: Jak pomóc dzieciom mówić o k...
W zasadzie to nie uważam, żebyś z tego względu miała mieć jakieś problemy. Choć oczywiście lepiej zapytać eksperta. :) Ale jeżeli bardzo pragniesz właśnie takiego adresu stronki, dlaczego miałabyś rezygnować z powodu wątpliwości? Lepiej się upewnij i, jeśli okaże się, że jednak nie możesz, nie będziesz sobie przynajmniej wyrzucać, że nie udało się, bo nie zapytałaś. ;]
A to moje. Niewiele tego... tak jakoś się złożyło :) - "Osiedle Bogów" R.Goscinny & A.Uderzo - "Bromba i inni: Po latach także" M.Wojtyszko - "Do ostatniego tchu" R.Lee - "Mors, Pinky i trzynasta komnata" D.Rekosz - "Zgubne środki" D.Leon - "Snoopy: Była ciemna, burzliwa noc: Część 1" C.M.Schulz - "Snoopy: Była ciemna, burzliwa noc: Część 2" C.M.Schulz - "Snoopy ...
Witam Czy ktoś z mego rodzinnego miasta mógłby mi powiedzieć, czy biblioteka miejska w Bytomiu już działa. Wiem, że był tam remont.
bilard Limuzyna czy terenówka?
Ekonomia
z krótkimi bilard czy tenis?
owszem- coś się płaciło, ale raczej niewiele- chyba ok 5 zl za kartę. Nie wiem czy w Pana sytuacji tez będą wymagać zapłaty... pozdrówki!
Byłem trzy razy, na każdym z ostatnich trzech. Najlepiej wspominam pierwszy, pamiętam, że jednym z moich pierwszych wrażeń było zdziwienie z powodu tak bardzo przyjaznej atmosfery, byłem autentycznie zdziwiony, wszyscy odnosili się do siebie z taką uprzejmością jakiej jeszcze nigdy w życiu nie widziałem, miało się wrażenie, że ci wszyscy ludzie byli przyjaciółmi. Co do alkoholu i narkotyków będę szczery, faktem jest, że wielu dużo pije na imprezi...
Może tu znajdziesz inspirację: [artykuł niedostępny] [artykuł niedostępny] [artykuł niedostępny] [artykuł niedostępny] [artykuł niedostępny] [artykuł niedostępny]
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)