Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Jesteśmy już na ostatniej prostej..;)
Tę czytałam i miałam identyczne wrażenia. O wiele, wiele za krótka! Natomiast przeczytane w prasie fragmenty dwóch całkiem fabularnych książek Nothomb - "Higieny mordercy" i jeszcze którejś - zupełnie nie trafiły w mój gust. Nie potrafię już powiedzieć, co konkretnie mi w nich nie pasowało, ale zniechęciło mnie na tyle, że przestałam ich szukać.
Chętnie przygarnę Witosa. Zobaczę co masz w schowku.
"Księżniczka Sissi" jest bardzo sympatyczna, a przy okazji polecam również Malcolma: Malcolm i ja czyli Rozkosze posiadania kota :-))
Przy odtwarzanych fragmentach muzyki nucili i kołysali się do rytmu :)
Wydaje mi się, że matematyka ma mało wspólnego z literaturą, a tego typu równania są niesprawiedliwe. No, ale jest w tej niesprawiedliwości wiele logiki.
Ja znam czarnego kota, przeczytałam w tym roku i oceniłam na czwórkę. Zgadzam się, że książeczka jest zabawna i sympatyczna, choć nie zachwyciła mnie na tyle, żebym ciągle pamiętała konkretne przeżycia jej narratora. Może to dlatego, że od czasów przedszkolnych do dziś poznałam sporo podobnych. A za perełkę wśród kocich pamiętników uważam "Księżniczkę Sissi" Stefanie Zweig. :-)
Ale po co tak wyliczać? Taka wyśredniona ocena nic nie mówi, ani użytkownikom, ani polecankom. Uzależnij ocenę od tego, jak bardzo chcesz, żeby polecanki polecały Ci coś podobnego. Przynajmniej nie będzie dylematu, a polecanki będą trafniejsze. :-)
Oczywiście miało być w przyszłości:) W przeszłości raczej nie mieli nowinek technicznych:)))
Witaj w klubie! :) Mnie też mają na własność dwa: kocurek i koteczka, białe w cętkowane łatki. :) A książka już w schowku!
Potwierdzam. Zdecydowanie lepiej się czyta po kolei... Książki są z gatunku kryminał/sensacja - a ich akcja rozgrywa się w przeszłości; w poszukiwaniu sprawców zbrodni pani porucznik Eve Dallas ma do dyspozycji całą gamę "nowinek" technicznych. Mnie się bardzo ta seria podoba - głównie ze względu na bardzo wyraziste i fascynujące osobowości głównych bohaterów, ale również ze względu na bardzo interesującą fabułę. Polecam:)
Ja się zgłaszam z odpowiedzią - kocham kocury i wszelakie inne zwierzaki:) Dwa psy, żółwik wodny i dwa koty, w tym jeden czarny, mają mnie na własność:) Chętnie zapoznam się z tą książeczką, kto wie, może bohater to wypisz wymaluj ten mój czarny rozrabiaka?;)
ogólnie to cala seria jest o grupie bohaterów, Eve, Roarke, Peobody, McNab, itp. Ja sama caly czas czytam to niepokolei i niestety czasami sie gubie. ale ogólnie to można, tylko że pokolei idzie lepiej zrozumiec o co chodzi bo często gęsto w kolejnych książkach są wspominki tego co działo sie w poprzednich.
Jak do tej pory przeczytałam tylko jedną pozycję, ale czekam na następne. Dzięki forum przypomniałam sobie, że mam wypożyczyć. :) Jest w tych kilkudziesięciu stronach to coś, to czego szukam, nawet trudno powiedzieć co to konkretnie jest.
Czytałam "Bestie" i "Gwałt" i nie poczułam jakieś wielkiej miłości. Jak dla mnie proza niezła, ale nie wyjątkowa.
Krótka. Niecałe 200 stron. Spore litery. Zaczęło mi się od oceny 6... ...5 ...4 ...3 ...2 Jeszcze mi zostało jakieś 25 stron. Z bardzo ciekawie napisanej książeczki-książeczki pokazującej mechanizm powstawania podłości, okrucieństwa, zła robi mi się takie ckliwe i tanie "coś". Ja nie mam nic przeciwko Serce. Ale to nie ta epoka, nie ten początek, nie ten styl. 6 plus 2 równa się 8. Podzielić na 2 będzie cztery. Czy to sprawiedliwe?
Zamówienie przez brata przyjęte, Mikołaj dostarczył na czas: Kuzynki Księżniczka. Dodatkowo sama zrobiłam sobie prezent w postaci Za głosem Sangomy Agnieszki Podoleckiej.
Nie wiem, co jeszcze można tu napisać. Podoba mi się książka. Moim zdaniem Pani Irena nie przekracza w żadnym momencie granic dobrego smaku, chociaż sporo odpowiedzi jest mocno karcących i wyszydzających brak kultury niektórych rozmówców. Polecam Wam.
Kochacie koty? Czarny przystojny elegancki kocur opowiada swoje życie. Od malutkiego łobuziaka do dostojnej starości. A ma o czym gawędzić! Robi to w sposób zabawny i rozczulający. Rozdziały-perełki, jak na przykład o polowaniu na karpia świątecznego w wannie wywołają szczery uśmiech na twarzy każdego z Was. Ja oceniłam na pięć. Będę do tej książeczki wracać w trudnych chwilach. :-)
Nana, bo obok Germinal, to właśnie Nana jest wizytówką Zoli.
Dam Ci: Pięć lat kacetu
Już wiem! Dziękuję za podpowiedzi :)
Katarzyna II Mogę?
Zamieć Starożytny Egipt: Królestwo faraonów Bardzo interesująco wygląda ten Twój ostatni tytuł, Marylku.
Przynudza????? Chyba znaków zapytania postawiłem zbyt mało. Dorian ciapowaty? Może i tak, ale Oscar był jak wiesz, a jeśli nie wiesz miłośnikiem płci brzydkiej, więc z Doriana zrobił wymarzonego sobie Pana.
Była to pierwsza lektura, którą przeczytałem od deski do deski nie oszukując, co było w moich czasach dość popularne. Pamiętam, że byłem pod wielkim wrażeniem i kilkakrotnie chciałem do niej wrócić. Obiecuje, że podzielę się wrażeniami po przeczytaniu. Hmm ciekawe przeżycie, przecież minęło prawie 30 lat. Lubię wracać do przeczytanych książek, ale w tym przypadku czuję lekki dreszcz emocji.
Własnie poszukuje książki na noc sylwetową i ta pozycja przewija się przed oczami po raz kolejny.
Jak najbardziej. Co więcej, na miejsce, z którego wracali, dotarli, w pewnym sensie, statkami miłości. :-)
No to wszystko jasne :D Dziękuję! :)
O, tak! Bardzo znane i bardzo stare. A tatuś też bardzo znany z dawien dawna, dwa bardzo słynne dzieła popełnił i to jest to drugie. ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)