Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Moje grudniowe plony to: - M.Wańkowicz Monte Cassino (powtórka;jest recenzja) - J.Iwaszkiewicz Aleja Przyjaciół (3; rozczarował mnie sposób, w jaki autor pisał o przyjaciołach i znajomych - każdemu coś wytknął, a to brzydką cerę, a to nieładne zęby - i ta ocena powierzchowności tak już "wisiała" nad całą postacią, że nawet mimo późniejszych superlatyw zakłócała odbiór) - J.Cortazar, C.Dunlop Autonauci z kosmostrady albo Pozaczasowa p...
Dodałam sobie do schowka dużo z tego - przezytałam i po tytułach wydały mi się interesujące.
Przypomniało mi się jeszcze to: Rzecz o zbłąkanej duszy: Tom 1 Rzecz o zbłąkanej duszy: Tom 2 Piekło i niebo na dokładkę. I w którymś Pilipiuku Jakub Wędrowycz był w piekle, ale nie pamiętam, w którym.
"Każdej mężatce planującej skok w bok" nadal to brzmi dość groteskowo. Zdrady zazwyczaj się nie planuje (oczywiście mogę się mylić, gdyż nikogo mężatką nie jestem, z moim męskim imieniem raczej trudno by było ;-)). Co do sensowności mojego komentarza, czasem bywa tak że z głupiego komentarza można wyciągnąć mądry wniosek (niekoniecznie z mojego ;-)). "Czy powiedział Ci bowiem ktoś że życie ma być proste zrozumiałe i łatwe dl...
Ja również najpierw oglądałam film,a później przeczytałam książkę,ale i to, i to niechętnie - nie wywołały na mnie dużego wrażenia. Ale wolę książkę, bo z reguły wolę książki, a poza tym film oglądałam w szkole w być może nawet pięciu częściach, bo raz płyta nie działała, raz nie było lekcji, raz coś tam, i ogólnie nie było przyjemności z oglądania.
Samo piekło nie, ale diabełek jest świetny. :-) Agent Dołu: Diabelska dogrywka
Książka wysłana:)
Być może rola cenzora jest w naszym narodzie o wiele głębiej zakorzeniona niż się wydawało... :-) Zastanawia mnie tylko sposób i metoda wypowiadania się czytelników Biblionetki na temat książek politycznych i religijnych.
Z książkami Carrolla pierwszy raz zetknęłam się jeszcze w liceum i przeczytałam ich wtedy osiem - jedna po drugiej. Zaczęłam od "Poza ciszą" nie wiedząc nic o autorze i jego twórczości i... zakochałam się. Potem było "Dziecko na niebie", "Kraina chichów", "Całując ul", "Muzeum psów", "Głos naszego cienia" itd. Moje zauroczenie trwało aż do ostatniej dostępnej w blibliotece książki, potem...
Pamiętnik ;) No cudo po prostu.
Na plebanii w Haworth (Przedpełska-Trzeciakowska Anna)- 5 Wielki las (Faulkner William)-6 Los człowieka (Szołochow Michaił) -5 Autobiografia: Okropności (Chmielewska Joanna (właśc. Kühn Irena))-5 Droga żelazna (Appelfeld Aharon)-4 Gracz (Dostojewski Fiodor)-5 Traktat o łuskaniu fasoli (Myśliwski Wiesław)-6 Cesarzowa (Shan Sa)-5 Sprawa osobista (Ōe Kenzaburō)-4 Sakramencki sarmatyzm (Fabianowska Małgorzata & Nesteruk Małgorzata)...
Idealna ksiazka na odprezenie!kocham rodzine Borejkow i bede do nich wracac przez cale zycie!
Coś w tym napewno jest. Najbardziej podobaja mi się sytuacje " to nie było do wykonania- zrobienia w normalnych warunkach, ale.. . to nie były normalne warunki". Prawie w każdej książce to się powtarza.
Taka milosci istnieje w rzeczywistosci. Aczkowliek wielu ludzi z gory twierdzi, ze zycie to nie film,ani ksiazka o milosci.Ale zastanowmy sie nad jednym-dlaczego czlowiek nie moze stworzyc wlasnego,romantycznego filmu? Moje propozycje: "Milosc w czasach zarazy"-ponadczasowa "Maszenka" Nabokov -troche nudna,ale sens jest naprawde ciekawy "Dom pod fioletowa latarnia" Laura Restrepo- milosc prostytutki
Kto ze mną pobiegnie bardzo wciągająca książka. Szkoda tylko, że tyle spoilerów na okładce... Kwietniowa czarownica Przedostatnie marzenie Strzał w serce To, co zostaje gorąco polecam! ;-) Obecnie szeroko otwieram oczy czytając Mag
Przeglądając przed chwilą listę najgorzej ocenianych książek w biblionetce zauważyłem (nie po raz pierwszy zresztą), że bardzo dużo spośród nich to lektury szkolne. Nie chcę tu teraz prowokować dyskusji na temat jakości tychże (zwłaszcza, że mamy już temat o kanonie lektur), dla mnie problem jest innej maści: mam silne wrażenie, że większość lektur dzieci/młodzież musi czytać za wcześnie. "Janko Muzykant" chociażby. Czy też "Stary człowiek i morz...
Rubio czytałam chyba ze 3-4 lata temu i mi się bardzo podobał :)
Mój grudzień 2008: * Musierowicz Małgorzata, Pulpecja (4); * Dekker Ted & Peretti Frank E., Dom: Droga ucieczki jest w Tobie (3); * Woolf Virginia, Pani Dalloway (powt., 6); * Nothomb Amélie, Higiena mordercy (5); * Sadaj Ryszard, Ławka pod kasztanem (5); * Roth Philip, Kompleks Portnoya (4); * Wallace Daniel, Duża ryba: Powieść o mitycznych proporcjach (3); * Uryn Bolesław A., Mongolia: Wyprawy w tajgę i step (5); * Proulx Annie E., Taj...
Nie wiem kiedy Wy mieliście czas na czytanie w przedświątecznym zabieganiu, polowaniu na prezenty, itp :) U mnie marnie w tym miesiącu. Dzban miodu Godeng Gert [3] - Pierwsza z serii Krew i Wino. Spodziewałam się czegoś lepszego, a tu łeee. "Wieczorne rozmowy z Jezusem w świetle Słowa Bożego" Krzysztof Wons [4] - (Nie ma jej w biblionetce, muszę ją dodać) To tak w ramach postanowienia adwentowego i przygotowania się do Bożego...
Ja również uważam że film zdecydowanie przebija to co pokazane jest w książce, a postać nauczyciela kreowana przez Robina Williamsa jeszcze bardziej podnosi jego walory.Dla mnie film na 6, a książka ledwie 4 i to naciągane.
Bardzo chętnie, ale tylko jeśli byś się zgodziła, że przetrzymam ją 2, max 3 mce. (Chociaż najpierw czytam zawsze pożyczone książki), ale ja niestety nie mam nic z Twojego schowka...:-(
Norwegian Wood. Dopiero zaczęłam. I już od początku zapowiada się zupełnie nieżle.
Gubernator (6) - zachwyty zawarłam w recenzji, więc nie będę się powtarzać, ale polecam każdemu. Potworny regiment (6) - Pratchetta generalnie uwielbiam, a do tej części na pewno nie raz będę wracać. Hanemann (5) Kot, który czytał wspak (4) - rzeczywiście warto bardziej ze względu na kota, niż intrygę kryminalną, no ale jednak warto :) Nadciągająca burza (3) - tego z kolei nie warto, chyba że komuś się bardzo nudzi. Przeciętne czytadł...
Po 2-miesięcznej przerwie w czytaniu znowu zapałałam pragnieniem pożerania książek. Przeczytałam następujące: Klawikord i róża - H. Popławska Chopin - J. Iwaszkiewicz Fryckowe lato - T. Goździkiewicz Ona - M. Rodziewiczówna
Epidemia; zawiodłam się na tej książce, ale męczę póki nie skończę...
A ja w grudniu malutko, oj malutko:( Srebrna Łania z Visby (6) Po prostu razem (6) Opętanie (6) Ale za to same szósteczki mi się trafiły:)))
O, to bardzo ciekawie brzmi, chętnie pożyczę. :-) Tylko niezbyt prędko. :-)
Można też próbować w czytatce, a potem ją usunąć. :)
Wysłać Ci to? To jedna z książek Elli/Moni. Mogę pożyczać, byle trafiła w czerwcu na polski adres Elli.
Bo to, moim zdaniem, jest właściwa osoba na właściwym miejscu. Ma talent. Potrafi grać, a zatem jest aktorką. Takich, jak na lekarstwo.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)