Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Moje jeszcze nie gotowe... :( Kombinujemy z Koko szybką kawkę 13 lub 14 stycznia po 15, bo to dzień roboczy, lub w następnym tygodniu. W grę wchodzi tylko wtorek lub środa. I co Wy na dzień roboczy powiecie?
Spotkanie jak najbardziej :-) Marylek i Koko już się namawiają na jakiś termin po 10 stycznia. Książek nie musiałaś czytać tak szybko - u mnie ostatnio krucho nie tylko z pisaniem, ale i z czytaniem - szczegóły wkrótce :-)
No, to trzeba by jak najszybciej zmontować kolejne spotkanie - książki gotowe do oddania!
A, i jeszcze 9. Francois Mauriac Tajemnica Frontenaków - o matce i pięciorgu dzieciach oraz ich wuju. Jedno z dzieci zostaje poetą, więc to chyba cokolwiek autobiograficzna proza. Moim zdaniem lepsze od "Theresy Desqueyroux", cieplejsze. I nazwisko bohaterów łatwiejsze do zapamiętania i napisania. :))
[artykuł niedostępny]
podzielam zdanie Phreedom,Resy.
Ja się tylko wtrącę, że od 12.01 jestem już w pracy, i to do 18-tej, więc zdecydowanie bardziej pasuje mi tydzień wcześniejszy. Mam do zwrotu parę książek (choć nie wszystkie niestety) I mogę Ci oczywiście coś przywieźć (to takie przekupstwo co do wyboru pierwszego tygodnia :-). Choć większość mojego Pratchetta już przeczytałaś, coś tam pewnie się jeszcze znajdzie - może "Trzy Wiedźmy" (widzę w ocenach że nie znasz wiedźm?!) albo na cza...
Głowy nie daję, ale niewyraźnie mi się majaczy seria "SAS" - Villiers Gérard de
1. Mira Michałowska Drobne ustroje - bardzo zabawne. :) 2. Anne Fadiman Ex libris: Wyznania czytelnika - dowcipne, trafione (wiele rzeczy rozpoznałam też u siebie) i z klasą. 3. Mirosław Żuławski Opowieści mojej żony - ciekawe. 4. Sławomir Mrożek Słoń i inne opowiadania - parę opowiadań z tego zbioru chyba powinny odejść w zapomnienie. Reszta niezła. A "Wesele w Atomicach" zawsze mnie urzeka. 5. Izabela "Czajka" S...
Ponownie cztery pozycje, ale dość długie :) takie usprawiedliwienie... 1. Dom nad rozlewiskiem - Małgorzata Kalicińska (5) 2. Labirynt - Kate Mosse (5) 3. Runy - Joanne Harris (6) 4. Grzech miłosierdzia - David Adams Richards (5) Teraz zrobię małą rewolucję na półce, bo przyszły nowe książki i znikam na pewnie 3 miesiące w Kronikach Wampirów Anne Rice. Już się cieszę :)
Czytelniczy grudzień 2008 Misiaka, czyli ostatni spis z odchodzącego roku: 1 Laura Lippman "Wzgórze Rzeźnika" - 4 jest recenzja 2 Christopher Rice "Gęstwina dusz" - 4 jest recenzja 3 Joanna Chmielewska "Dwie głowy i jedna noga" - 4 4 Małgorzata Musierowicz "Sprężyna" - 5 5 Sławomir Mrożek "Emigranci" - 4 6 Józef Korzeniowski "Kolokacja" - 4 7 Mieczysław Romanowski "Dziewczę...
Ahaaa, no teraz to rozumiem! Dziękuję. :)
:))
Trochę ich wpadło. Tak gwiazdkowo-imieninowo, bo data ta sama a trudno mi teraz powiedzieć co na co było :) Wikingowie P.G. Foote, D.M. Wilson Zamek Soria Moria: Baśń norweska P.Ch. Asbjornsen, J. Moe Saga o Njalu Saga rodu z Laxdalu Edda poetycka Gra anioła C. Ruiz Zafon Między aktami V. Woolf Wampir Lestat A. Rice Krew i złoto A. Rice Gęstwina dusz Ch. Rice Trzy ostatnie chyba sama sobie kupiłam... Już nie jestem pewna :) Wszyst...
I pomyśleć, że kupiłam "Autonautów...", po czym wylądował na półce "na później", bo przecież pierwszeństwo mają książki z biblioteki (a tych zawsze pełno). Ale Twoja ocena mnie zmobilizowała - postaram się ich przeczytać w tym roku :-)
A.Krzywicki "Diabelski młyn" (4) H.Mankell "Zapora" (5) P.Bosworth "Diane Arbus. Biografia" (5) O.Pamuk "Stambuł: Wspomnienia i miasto" (6) T.Jansson "Córka rzeźbiarza" powtórka i zmiana z (5) na (4) O.Fallaci "Wywiad z sobą samą; Apokalipsa" (4) I.Banach "Chwast" (5) L.Marklund "Studio sex" (4)
Rozmawiałam niedawno z koleżanką, która jest nauczycielką-polonistką w szkole podstawowej i gimnazjum. I ona miała podobne zdanie do Twojego. Stwierdziła, że lektury w tych szkołach powinny mieć na celu "rozczytanie" uczniów, a trudno żeby dzieciaków w klasie szóstej wciągnęli np. "Krzyżacy", nie dlatego, że są tak złą książką, tylko dlatego, że za trudną i zbyt mało interesującą dla przeciętnego ucznia w stosunku do wieku. O...
"Kolorowa Dieta"-David Heber-Susan Bowerman.
K. Minekura Saiyuki: Tom 8 (5) K. Minekura Saiyuki: Tom 9 (5) M. Faber Jabłko (4) M. Okazaki Suppli: Tom 2 (4) L. Frédéric Życie codzienne w Japonii w epoce samurajów: (1185-1603) (5) Plus pierwszy tom Dawida Copperfielda (jak na razie na 5).
Co ty tu robisz?Czy mnie o to pytasz?Sam sobie na to pytanie odpowiedz bo nikt inny tego za ciebie nie zrobi. A życie niestety, ale nie jest proste, zrozumiałe i łatwe dla wszystkich, czy ci się to podoba czy nie. Pozdrawiam.
Pawoł i Gawoł Pawoł i Gawoł wew jedny chacie pomiyszkania mieli Pawoł na dole a Gawoł na piyrszym kiju bez antrei Gawoł mioł rułe i bachandryji nie wystworzoł nikumu Pawoł mioł wek i i kusiuł po nocach wew swoim dumu Trumbiuł i szczyloł fest chałasowoł Ciyngiym polowoł furt zaś rojbrowoł Świgoł wew ryczki i bumboł nie do spiłowania Oż Gaweł zloz na dół uskrumnić dziebko drania „Tej Pawol miej rozum nie bumbej z cołki epy ryczk...
Czajeczko, konkursik cudo. Aż mi szkoda, że się bardziej nie przyłożyłam, ale czasu odrobinę zbrakło :)
To chyba jedyny jak dotąd plus dla tej Pani :P Bo Rozlewiska we wszelkich mutacjach mnie nie zachwyciły...
Dawno nie było spotkania w Warszawie, czas się powymieniać książkami! :-) Ustaliłyśmy z exilvią jedynie słuszną datę: poniedziałek, 12 I 2009. Velvet, 17:00, jak zwykle. Chętnych zapraszamy! PS. A 6 I (wtorek) spotykamy się z Buszującą i ok. 12:00 będziemy siedzieć w Green Caffee - jeśli ktoś ma ochotę na lunch w naszym towarzystwie, to też zapraszamy. :-)
Mój grudzień (nieco skromniutki)... wyglądał tak: Paullina Simons - Czerwone liście (3) Yann Martel - Ja (4) Harlan Coben - W głębi lasu (5) J.D. Robb - O włos od śmierci (4) Tony Halik - 180 000 kilometrów przygody (5) Ryszard Kapuściński - Wojna futbolowa (4) Jonathan Kellerman - Selekcja (4) Beata Pawlikowska - Blondynka u szamana: Magiczna wyprawa do świata Indian (4)
Podobno jest 14 części o przygodach Stephanie Plum,czy w końcu jakieś wydawnictwo przetłumaczy te 7 pozostałych????To już sześć lat, jeżeli dobrze policzyłam odkąd wydali ostatnią.Czy ktoś coś wie na ten temat??
Dziękuję Czajko kochana za konkurs. Świetny. A co do autorów, których znam, a nie zgadłam... Chyba mało domyślna czasem jestem. ;)
Dziękuję Ci, Czajeczko, za przepiękny konkurs! Wszystkim uczestnikom serdecznie gratuluję! Uczciwie przyznaję, że traktory mnie pokonały :)
Boska komedia Losy ludzkie: Antologia nowel i opowiadań szwedzkich (opowiadanie Lagerkvista "Windą do piekła"). Komedia George'a Bernarda Shawa "Człowiek i nadczłowiek". Wędrowycz istotnie przebywa w piekle - w opowiadaniu "Kocioł" (ze zbioru Czarownik Iwanow ).
"Galapagos" K. Vonnegut "Bieguni" O. Tokarczuk "Fabula rasa" E. Stachura Dwie książki w których spodobało mi się przede wszystkim zakończenie: "Wielki gościniec" A. Strindberg "Zdobycie władzy" Cz. Miłosz ...i tak może nietypowo: "Dziady" A.Mickiewicz "Król Edyp" Sofokles Bardzo fajny temat w ogóle, czytam i co raz to znajduję coś pasującego do wystroju mojego schowk...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)