Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Skromnie pod względem ilościowym, ale za to jakościowo... Sprężyna - 5 Tym razem serio: Opowieści prawdziwe - 6 :))
Ale Ty fajne książki czytasz! :-)))
Ja też niecierpliwie wyglądam Lirael - przyłączam się do niepokoju spowodowanego Jej nieobecnością :-)
Mam tylko wątpliwości co do pręgierza - czy my się znajdziemy wśród straganów i wesołego miasteczka na rynku.
E.Kowecka "W salonie i w kuchni" (5) A.Bojarska "Bóg pali cygara" (5) A.Bobkowski "Z dziennika podróży" (5) I.Banach "Pocałunek Fauna" (5) P.Delerm "Bańka Tiepolo" (3) A.Miklaszewska "Kamyk" (5) A.Krawczuk "Stąd do starożytności" (5) K.Hosseini "Chłopiec z latawcem" (5) Z.Morawski "Gdzie ten dom, gdzie ten świat" (4) Ch.Stewart "Jeżdżąc po cytr...
omów zaganienie, analizując celowo wybrane przykłady... Potrzebuje Pomocy.. :( nie wiem jakie ksiażki mam wziaść, i jak napisac bibliografie..
Proszę powiedzcie mi tylko, czy w "Jabłku" są jakieś beznadziejne, "rodem z komedii romantycznej" happy endy? Jeśli tak, to już wiem, aby tego nie tykać i zabrać się raczej wreszcie za "Złodziejkę" Sarah Waters.
Do żołnierza na przyczółku jeszcze chyba nie doszłam, bo żadnego konkretnego nie kojarzę - na razie wszyscy latają w kółko jak kurczaki. Nie będę WiP krytykować bez podkładki, daj mi całość przeczytać i zrobić notatki, bo wiem, na co się narażam. :)
Widzę, że wysoko oceniłeś "Sprężynę". Bardzo mnie to cieszy, mam ją w planach. Napisz, proszę, coś więcej o niej.
Lektury LISTOPADOWE: 1. Józef Ignacy Kraszewski "Ulana" (5) 2. Pamela L. Travers "Mary Poppins wraca" (5) 3. Michael Robotham "Podejrzany" (5) 4. F. Scott Fitzgerald - Opowiadania: a) "Podwójne zło" (5) b) "Diament wielki jak góra" (5) 5. Max Brand "Tajemniczy znak" (5) 6. Valerie Parv "PS Kocham Cię" (4) 7. Lisa Gardner "Klub Ocalonych" (5) 8. Astrid Li...
A ja miałam KAPITALNY miesiąc czytelniczy :D 451º Fahrenheita (Bradbury Ray) Ocena: 6 Gniazdo światów (Huberath Marek S.) Ocena: 6 Wichry Smoczogór (Szostak Wit) Ocena: 6 Naznaczeni błękitem: Część 1 (Białołęcka Ewa) Ocena: 5 Trzy szósteczki pod rząd - genialna statystyka A doczytam do końca miesiąca jeszcze Opowieści nieprawdopodobne Poego - nie wiem jeszcze, co dostanie - pewnie pięć albo cztery
Wybierz jakiś temat związany z poezją. Wiersze są zwykle krótkie i tylko musiałabyś przeczytać ich opracowania i nauczyć się ich interpretacji. Najlepiej jednak wybrać jakiś ciekawy temat, do którego pasują książki lubiane przez ciebie.
A ja wyjątkowo w listopadzie coś przeczytałam, o! :) - O krok - Henning Mankell (6) - Mężczyzna, który się uśmiechał - j/w (6) I bardzo, bardzo mi się podobało :)
"Ciemno wszędzie, głucho wszędzie..." co to na maturze będzie, co to będzie :-))
OK, tylko sprawdzaj pocztę;)
Zaszokował mnie też motyw ulewającego Kazia - nie podejrzewałam autorki o takie fizjologiczne szczegóły i poczułam się zniesmaczona. <-- to chyba normalne, że 8-miesięcznemu dziecku może się ulać, prawda? Takie zadarzenia dodają naturalności książce. Bo gdyby mu się nie ulewało to nie byłby małym dzieckiem. Też wydaje mi się że za szybko M. Musierowicz pospieszyła się z tym romansem...ale cóż i tak jest świetna!
PS. Możesz dodać tę informację o Bookerze "zgłośbłądem"? Warto ją umieścić bezpośrednio na stronie książki.
No nie! Jakim żartem? Ja zupełnie poważnie podałam jeszcze jeden powód do sięgnięcie po teksty Naipaula. :-)A "Bookery" akurat bardzo sobie cenię, bo jak na razie (o ile pamiętam, a skleroza nie boli) na żaden niewypał się nie nacięłam. Co do nobli to hmm.... I wracając do Twojego postu i miejsca jego zamieszczenia - chęć zwiększenia poczytności swoich postów nie jest dostatecznym powodem do umieszczania tekstu dotyczącego jednej książki na st...
Mampytanko.. Czy ta książka jest godna uwagi? warto ją przeczytać?
Nie jestem zwolennikiem pisania post factum o swoich tekstach, natomiast istotne w zamieszczeniu tego na stronie głównej Naipaula było zwiększone czytelnictwo mojego skromnego tekstu, a w przyszłości pisałbym o innych jego książkach i porównywał je w tym samym wątku. W tym momencie jednak moderator najwyraźniej był sprytniejszy i dlatego czytamy teraz wątek "Rozjaśnić Tło", a nie "Naipaul". P.S. Naipaul dostał Bookera za &...
A, i jeszcze to: Pismo nieświęte czyli Przygody Boga i małego Jezuska 3
Cienie na trawie 5 Czarny kot 4 Kosiarz 6 Księżyc w nowiu 4 Listy starego diabła do młodego 5 Mikołajek 6 Mikołajek i inne chłopaki 6 Rekreacje Mikołajka 6 Panna Nikt 5 Panowie i damy 5 Pianista 6 Kosiarz 6 Zmierzch 3 W czytaniu: Egipcjanin Sinuhe Potworny regiment
Zmęczyłam - nie polubiliśmy się. :/
Omatko! A dlaczegóż to Twój wątek dotyczący książki znalazł się na stronie pisarza zamiast na stronie tej konkretnej pozycji, o której piszesz? Ha? Nie mogłeś trafić w odpowiednią linkę? ;p Po drugie, ja, znalazłabym jeszcze jeden powód, dla którego czytam ten wątek - interesuje mnie Naipaul jako pisarz zaangażowany w opisywania kolonialnego i postkolonialnego świata, i w ogóle krajów, które mocno bardzo mnie interesują. Czy są bardziej za...
Ja też go bardzo lubię. :-)
Po pierwsze - czytujesz noblistów, postanowiłeś (wybacz, jeżeli jesteś kobietą, że piszę "Ty" męskie- ale "Ty" jako "człowiek", to także osoba płci żeńskiej) dotrzeć i do tego. Po drugie, jesteś zainteresowany literaturą Trynidadu i Tobago, tudzież usłyszałeś o egzotycznym reporterze z Ameryki łacińskiej o hinduskich korzeniach. Postaram się spełnić część Twoich wątpliwości, Rozjaśnić Tło. R o z j a ś n i ć " R o z j a ś n i ć t ł o " ...
Niestety nie wiem, ja mam przegrywaną z oryginału od koleżanki.
Ja się zgłoszę ze swoimi lekturkami troszkę później, ale... ojej, prywatę będę uprawiać - brakuje mi zestawień i opisów Lirael. Brakło ich już w ubiegłym miesiącu. Lirael, gdzie jesteś?!
:-)))))))))))))))))))
Wszystkie gwiazdki pokazują, że uda mi się przyjść w niedzielę. Zapisane w kalendarzyku i będę daty bronić przed innymi planami :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)