Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Drogi Wiedźmikołaju! Serdecznie dziękuję za "Dzieci Arbatu" i za dołączoną podobiznę! :))
wiem.. .tak bym własnie chciała zrobić.. .ale okazuje sie że nie ma żadnego ciekawego tematu.... poważnie!! lubie czytać COBENA.... albo podobała mi sie książka "księżyc szaleńców".. nie wiem kto ją napisał :P
dostałam tę książkę po moim pierwszym wyjściu publicznym w obcasach, zapadło to w pamięć nie tylko mnie. Owszem zawiera banalne porady typu 'jak korzystać z toi toi' i 'jak zachować styl z ręka na temblaku' ale warto wspomnieć też, że można się dowiedzieć praktycznie wszystkiego i zyskać jako taką, ogładę. Autorka nie tylko uczy jak chodzić na wysokich obcasach, ale także dowiadujemy się jakie są rodzaje win, jaka jest ich historia, jak rozpozna...
Tak, Verdiano. Dziś. I kartka.:) I miałam uśmiechnięty dzień. Bardzo dziękuję i Oli, i Tobie.
odkrywcze to to nie jest, ale i tak dużo się z tej książki dowiedziałam. Plus to zabawny język Chmielewskiej, łatwo przyswajalny dla ludzkiej przeciętnej głowy.
Z westernów polecam: - Na południe od Brazos - przeczytaj koniecznie. Westernowa epopeja nie mająca sobie równych. - Jeździec znikąd i Pierwsza krew - klasyczny western w rozkwicie. Nie zestarzało się zbytnio. - Rącze konie i Witajcie w Ciężkich Czasach - cięższe gatunkowo antywesterny, zwłaszcza ten drugi. - Poza tym była kiedyś seria "Westerny z "Przygody"", taki przegląd klasyczych westernów z lat 60. i 70., ale nie wie...
Ja zaczęłam jak większość od "Świata Zofii", jednakże ta książka raczej mnie zraziła do Gaardera. Dopiero po przeczytaniu "Przepowiedni Dżokera" i "Tajemnicy Bożego Narodzenia" postanowiłam przeczytać więcej jego utworów. Następna w kolejce jest "Córka dyrektora cyrku"
C.D. Swego czasu na Hallmarku leciały 3 ciekawe filmy które powstały jako "seria" Shakespeare Re -Told. Sprawa polegała na tym że sztuki Pana Williama są umieszczone w realiach współczesnych. Nakręcone były trzy wykorzystujące motywy z Makbeta,Poskromienia złośnicy i Wiele hałasu o nic. I tak w "Macbeth" gra Twój ulubieniec{Joe Macbetha} James Mcavoy --akcja rozgrywa się we współczesnej Anglii, dwie konkurencyjne resta...
Spowiedź narkomana Filipa Bryły Taka tam... Niby ciekawa, niby autor mnie wnerwia z nadmiernym uwydatnianiem chamstwa bohatera (choć z drugiej strony dziwnie jakby tego nie było, wszak bohaterem jest narkoman). Jestem w połowie. Doczytam.
A ja chciałbym zapytać, co sądzą Państwo o serialu "Pan wzywał Milordzie?" (ang. You Rang, M'Lord?). To nie jest adaptacja klasyki, ale moim zdaniem - majstersztyk. BBC potrafi.
Może jednak? Spróbuj podpasować książki, które Ci się podobają, do jakiegoś tematu... :)
A opowiadania mogą być? Są naprawdę dobre. Dyliżansem przez prerię: Opowiadania z Dzikiego Zachodu
Łał. Każda książka poruszająca poważny problem jest ciężka? "Śnieg", to miałka literatura, do której z pewnością nie powrócę. Pamuk nie pisze dobrych książek, niestety.
:*
Nie mów nikomu
HEJ!!! Czyli Straussów oglądałyśmy--dawno to temu leciało oj dawno ale pozostały mi w głowie fragmenty.Jeśli chodzi o pana Stephensa to akurat tej ekranizacji nie widziałam aczkolwiek w rodzinnych zasobach jest z Mirą Sorvino on tam gra także pewnie w weekend rzucę się i obejrzę.Fakt Toby na genetycznej ruletce wygrał świetne geny--tatuś jego mimo że nieobecny w jego życiu prawie{on i jego brat Chris Larkin--drugi syn p.Smith i Stephensa Roberta...
Okręt
[artykuł niedostępny]
Ale widzisz, BiblioNETkowicze dbają o poprawność polszczyzny, prawo do robienia halo z błędów jest nawet zapisane w regulaminie forum. Nie ma się o co obrażać.
Z całego serca dziękuję Świętemu Mikołajowi z Warszawy za J.L. Wiśniewskiego "Los powtórzony", marzyłam o tym od miesięcy. :)
Czy to znaczy, że Zagajewski wreszcie dotarł? :)
Olu, dziękuję!
Zajrzyj tutaj: [artykuł niedostępny]
A jakie książki lubisz?
Ja mam chyba jakąś zimową fazę:) Obecnie idzie mi tylko czytanie książek, których akcja przynajmniej w znacznej większości ma miejsce zimą. Tym oto sposobem migiem dosłownie "połknęłam" "Lodową pułapkę" Sewell, a kiedy w następnej kolejności zabrałam się za "Dom błękitnych mango" (klimat, przyznacie, całkiem odmienny), to ani rusz - za ciepło. Więc teraz czytam "Boże Narodzenie w Lost River". Na razie jako...
Witam! Szukam książki o Dzikim Zachodzie. Rewolwerowcy, bandyci itd. Szukałem na wielu stronach ,ale o dziwo nie znalazłem nic wartego uwagi. Jeżeli ktoś kiedykolwiek przeczytał lub choćby słyszał o ciekawej książce dotyczącej tego tematu, proszę o odpowiedź. W dodatku jeżeli ktoś jest w stanie polecić wciągająca lekturę z czasów 2 wojny światowej , będe bardzo wdzięczny za podrzucenie jakiegoś tytułu. Chodzi mi o bitwy i ogółem rzecz biorąc ...
Moim skromnym zdaniem - "Pianistka". To mocne literackie uderzenie, ale pokaże Ci w pełni kunszt prozy oraz gorzkie spojrzenie na świat tej autorki. Doskonałą powieścią jest również książka "Wykluczeni". Myslałam, że po "Pianistce" niczym mnie juz nie zaskoczy, a jednak... świetna, mocna proza. Pozycja na pewno warta przeczytania. Polecam.
No widzisz. A ja czytam tę pierwszą. Podoba mi się, to fakt, ale jakoś tak listopadowo smutno na dworze i "przetykam" to sobie "zabawkami". Pierwszą zabawką było pudło - Wrzos, drugą Psychozabawy, a trzecią jest moje kochane dziecięce bawidełko, które bardzo kocham i już wiem, że znowu będzie piątka. :-)
Jolu, to niesamowite! Właśnie myślałam dzisiaj o jednej i drugiej książce jako o niezapomnianych przygodach literackich, zgoła odmiennych...Bo TAKICH książek się nie zapomina.
wiem ... śmiejecie sie bo jesteście zakochani w książkach ...ja niestety nie jestem w tym dobra... lubię książki całkiem innego rodzaju ... i nie ma żadnego tematu który by mi podpasował :( doradźcie coś :(
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)