Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
1. Emma i ja - Elizabeth Flock 2. Przygoda fryzjera damskiego - Eduardo Mendoza 3. Jak wytrzymać ze współczesną kobietą - Joanna Chmielewska 4. Moje sekretne życie - Salvador Dali 5. Autoportret reportera - Ryszard Kapuściński 6. Gdyby zamilkły kobiety - Krystyna Kofta (zmogłam jakieś 70 stron i poddałam się, nie podchodzi mi ta książka i tyle :/) 7. Harun i Morze Opowieści - Salman Rushdie 8. Niewinny - Harlan Coben 9. "Rocket Man&q...
Bardzo dziękuję za uznanie, staram się :-). A w ogóle cieszę się bardzo z konkursu, to chyba moje najwyższe miejsce dotąd...
Ja również znalazłam się w gronie szczęśliwców, których w tym roku odwiedził biblioNETkowy Święty Mikołaj. Nie pamiętam, kiedy ostatni raz byłam tak wzruszona... "Mój" Mikołaj mieszka w Mikstat i podarował mi Świat według Garpa Johna Irvinga. Dziękuję Ci Darczyńco z całego serca, wszystkiego dobrego. :)
W listopadzie: -> Drago Jancar - Spojrzenie anioła: Opowiadania (3) -> Richard Adams - Wodnikowe Wzgórze (6) -> Jani Virk - Śmiech za drewnianą przegrodą (4) -> Rujana Jeger - Darkroom (3) -> Vicki Myron & Brett Witter - Dewey: Wielki kot w małym mieście (4) -> Goce Smilevski - Rozmowa ze Spinozą: Powieść-pajęczyna (4) -> Michel Faber - Jabłko (5) -> Daisy Waugh - Dziesięć kroków do szczęścia (w bezpiecznym i higie...
Szukałam dzisiaj tej Budnitz w Empiku, bo mam w polecankach i nie mogłam znaleźć. Może przez nawał klientów i pakietów świątecznych. A Twoja, bo uśmiechnęłabym sie na następnym spotkaniu Bnetkowym?
Zaczynam podejrzewać, że to Ty zabiłeś Manfreda.
Nakład tej książki został wyczerpany, więc pozostają Ci biblioteki, antykwariaty, allegro...chociaż na allegro widziałam na aukcji za 85 zł. Chyba, że jesteś aż tak zdesperowana ;)
1. Mira Michałowska Przez kuchnię i od frontu - naprawdę bardzo zabawny zbiór anegdot o kulinarnych asocjacjach. Na 5. 2. Astrid Lindgren Emil ze Smalandii / Lotta z ulicy Awanturników - bardzo miła książeczka, nieco bardziej podobały mi się przygody Emila, bo, jako starszy wiekiem od Lotty, miał i więcej pomysłów, i większe możliwości. Na 5/4 - czyli ogólnie 4,5. 3 i 4. Zbigniew Raszewski Raptularz 1965-1967 i Raptularz 1968-1969 - w ramac...
W listopadzie jakość zdecydowanie zwyciężyła nad ilością: 93. „Znaczy kapitan” K. O. Borchardt (6-) 94. „Baal; Opera za trzy grosze” B. Brecht (5) 95. „Dom lalki” H. Ibsen (5+) 96. „Autobus do San Juan” J. Steinbeck (6) Steinbeck po raz kolejny w wielkiej formie, a jego umiejętność obserwacji ludzi zawsze mnie zachwycała. Książka numer jeden w tym miesiacu. 97. „Endurance: Antarktyczna w...
No, nie wiem, nie wiem. Ja się do niej zapaliłam właśnie przez tę rekomendację Kapuścińskiego, ale koleżance, od której ją pożyczyłam, też się zbytnio nie podobała. Trzeba samemu spróbować. Mało to książek o świetnej opinii, które mi się w ogóle nie podobały? I rewelacyjnych moim zdaniem, a mających słabe oceny? Ty też pewno takie masz. Więc spróbuję na pewno. :)
A widziałaś na okładce rekomendację Kapuścińskiego? To chyba jednak ze mną coś nie tak, nie z książką :)) W każdym bądź razie nie zniechęcaj się :-)
Właściwie Święta mam już zaklepane - Mikołaj: Gringo i kolejny Zajdel, Wigilia: Jeśli spodoba mi się Gringo to Rio Anaconda i prawdopodobnie najnowszy Gaiman, Nocny Patrol albo któryś Umberto Eco (to było na liście "do wyboru" dla rodzinki ;) ). Zresztą lista https://www.biblionetka.pl/czytatka.asp?cid=71043 zaczyna mnie przerażać - muszę ograniczyć kupowanie i wziąć się ostro za czytanko.
http://bitwa-na-sniezki.pl/536583
Spróbuję, bo jak już pożyczyłam, to będą się potem pytać jak mi się podobała. Ale trochę mnie zniechęciłaś chyba.
A tak dokładniej, co jest nonsensem: że Japończycy mieli okręty podwodne, że starano się unikać bomb głębinowych czy że znana była echosonda?
No nie podeszła mi.. Wynudziłam się okrutnie. Ale spróbuj, Marylku, może ja jej nie umiem docenić. :-)
Mój listopad: *Semprún Jorge, Odpowiedni trup (3); *Strumyk Grzegorz, Łzy (4); *Lehtolainen Leena, Kobieta ze śniegu (4); *Blake White Jean, Don Juan DeMarco (4); *Miklaszewska Agata, Kamyk (5); *McEwan Ian, Amsterdam (4); *Pérez-Reverte Arturo, Cmentarzysko Bezimiennych Statków (4); *Stachura Edward, Fabula rasa: Rzecz o egoizmie (5); *Pilipiuk Andrzej, Weźmisz czarno kure... (5); *Coetzee John Maxwell, Chłopięce lata: Sceny z prowincj...
Gringo mi się tu nie wpisuje. :-) Ale.. pomyśl nad Historia twojego życia Teda Chianga pod choinkę. ;-) Hmm... naukowa fantastyka, filozoficzna, przewrotna, mam skojarzenia z Huberathem.
A dlaczego ta "Cena wody..." tak nisko? Pytam, bo mam to w planie, już pożyczyłam i stoi w kolejce. :-)
J.Kalogridis Ja, Mona Liza (5) R.Kapuściński Lapidarium IV (5) M.Sztokfisz Księżniczka deptaku: Opowieść o Edycie Klein (3) J.Twardowski Myśli nie tylko o sobie: 1915-1959: Smak dzieciństwa (5) J.Twardowski Myśli nie tylko o sobie: 1959-2006: Czas coraz prędszy (5) D.Koontz Przepowiednia (4) L.Carcaterra Uśpieni (6) R.Gary Lęki króla Salomona (5) B.Malmsten Cena wody w Finistère (2) M.Maślanka Jutro będzie lepiej (3) w czyt...
Mandolina kapitana Corellego - L. de Bernières (4) Małe zbrodnie małżeńskie - E. Schmitt (5) Naruto - 29 - M. Kishimoto (5) Kamień i cierpienie - K. Schulz (4) Samuraje - A. Śpiewakowski (4) Chatka Puchatka - A. A. Milne (powtórka) Norwegian Wood - H. Murakami (4)
Listopad dość ograniczony ilościowo, a w jakości kompletnie pomieszany, dobry początek, schyłek słaby niestety. Małgorzata Musierowicz – Córka Robrojka (powinnam ją wpisać w październiku, ale zapomniałam, a nie mogłam sobie darować powtórki z herbatki. Nadal 4) Richard P. Feynman – Przyjemność poznawania: Zbiór najciekawszych, krótkich wypowiedzi Richarda Feynmana (5) – za pasję autora, niezależnie od jego poglądów. Terry Pra...
Na Allegro jest wystawionych kilka egzemplarzy.
A, skoro "na motywach powieści", to już się ani nie czepiam, ani nie interesuję. :-)
Ja książki jeszcze nie czytałam (właśnie dostałam i sprawdzam w biblionetce co o niej wiadomo:) ), ale jak zobaczyłam tytuł to mi się skojarzyło z Kodem Leonarda, albo jeszcze lepiej Szyfrem Szekspira. Prawda, że pasuje: Kod Leonarda, Szyfr Szekspira, Sekred Frauda? Jeśli chodzi o szyfr, to tam oryginalny tytuł to "Interred with Their Bones", czyli dosłownie: pogrzebane z ich kośćmi. Krótko mówiąc obawiam się, że jest to sposób na wrzu...
Ciekawe czasy Terry Pratchett (3) [książka niedostępna] Judy Budnitz (5) W sercu kraju John Maxwell Coetzee (5) Carpe Jugulum Terry Pratchett (4) Dom na krańcu świata Michael Cunningham (2) Obywatelskie nieposłuszeństwo Henry David Thoreau (5)
Oczywiście :D Od dłuższego czasu książkę tą miałam w polecankach z dość dużym procentem więc w końcu się skusiłam. To historia prawdziawa. Relacja autora z pobytu w ośrodku odwykowym, gdzie leczył się z alkoholizmu oraz narkomanii. Z kilkoma podobnymi opowieściami już się wcześniej spotkałam, ale ta jest w pewnym sensie "inna". To chyba ze względu na sposób prowadznia narracji. Nie ma tu wyodrębnionych dialogów ani wyraźnie zaznaczonych...
Wielbicielki "Seksu w wielkim mieście" niekoniecznie muszą się znajdować na poziomie "Glamour" czy "Bravo"... :) Ale podpisując się pod Twoją wypowiedzią, ja też mam nadal nadzieję, że "Bluszcz" wyjdzie na swoje i okaże się zaskakującą niespodzianką.
U mnie słuchowisko jest tak na małe 4. Wzięłam po prostu poprawkę na to, że jest "na motywach powieści". Fakt, mogliby zagrać lepiej.
Szukam ulubionej ksiazki z mojego dziecinstwa " WODA ZYWA " Autorka ; Stefania Wortman. Czy ktos mi moze pomoc ? Pozdrawiam wszystkich bibliomanow,Lucyna
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)