Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Nie Bromba, ma dużo więcej odcinków. Ale jak to nie czytałaś? :)
No właśnie, Winnetou. :-)
Przeczytałem w PAŹDZIERNIKU: 1. Wiesław Wernic "Tropy wiodą przez prerię" (6) 2. Karol May "Winnetou" tom 2 (audiobook) (6) 3. Jonquet Thierry "Czarna wdowa" (4) 4. Tomasz Olszakowski "Pan Samochodzik i zamek w Chęcinach" (5) 5. F. Scott Fitzgerald - Opowiadania: a) "Berenika obcina włosy" (5) b) "Rozsądne rozwiązanie" (5) c) "Schwytany Cień" (5) d) "Długa d...
Mitologie Roland Barthes (5) - Miejscami fascynujące, miejscami miałam dość, ale ogólnie bardzo interesujące. Daleko od Niflheimu Majgull Axelsson (6) - Nie spodziewałam się, że ta książka Axelsson akurat zrobi na mnie tak wielkie wrażenie. A właściwie kilka zdań z niej. Może dlatego, że dotyczy nierówności społecznych. To ty jesteś Daniel Hanna Krall (5) - Przepiękna... Przypomnij sobie Elina Hirvonen (3) - Mało zwarte, nie umiałam się wczuć ...
Niebezpieczne związki - markiza de Merteuil
Ręka mistrza S. King (6) Zagubieni T. Valentin (5) Poczciwi wiejscy ludzie F. O'Connor (5) Lewiatan B. Akunin (5) Miastka Zapominane A. Paprota (5) Chilijski nokturn R. Bolaño (5) Wszystkim, których kochałem M. Gray (5) Mag J. Fowles (5) Grabarz P. Grandbois (5) Polowanie na smoka z falkonetem D. Buzzatti (6) Grimus S. Rushdie (5) Smokobójca T. Pacyński (5) Strefa cyrkowa J. Topol (5)
Poczułam się zdezorientowana (czy to aby na pewno koniec miesiąca?), bo nie widziałam Twojego stałego wątku. :-)
W październiku: -> Janusz Głowacki - Z głowy (5) -> Lilian Jackson Braun - Kot, który nie polubił czerwieni (4) -> Lilian Jackson Braun - Kot, który bawił się w listonosza (5) -> Stanisław Barańczak - Pegaz zdębiał: Poezja nonsensu a życie codzienne: Wprowadzenie w prywatną teorię gatunków (6) -> Maksimilian Erenrajh-Ostojić - Karakteristika -> Kurt Vonnegut - Rysio Snajper (4) -> Ellis Peters - Spowiedź brata Haluina ...
Zagapiłam się, ale w ostatniej chwili przypomniałam sobie i zakładam wątek - oto on:) Serdecznie zapraszam do tego co zwykle;-)
Kojarzą mi się wszelkie książki Curwooda i sporo książek Maya ;)
Bardzo dziękuję Organizatorce zarówno za konkurs, jak i złagodzenie zasad na tyle, by wymarłe... kosmate... ciasnotę cierpiące stworzenie również mogło wziąć w nim udział! Miło zobaczyć nowych/-e uczestników/-czki. Gratuluję odwagi: konkurs był naprawdę trudny, więc i stres pewnie od początku był wielki. A tu starczyło jeszcze sił na skuteczne mataczenie Musierowicz! W ogóle dziękuję za wszelkie mataczenia, bo bez nich sporo herbatek pozostało...
Ojjjj, muszę znowu odwiedzić jakąś księgarnię. Po konkursie herbatkowym tym bardziej mam ochotę na spotkanie z Mistrzem.
2. W beczce były krasnoludy w "Hobbicie". To znaczy, w beczkach właściwie. ;-)
Dziękuję, wciąga, oj wciąga, ale bez mataczeń niewiele więcj bym zgadła poza pierwszym mailem, więc tym bardziej dziękuję biorącym udział i podpowiadającym. No i "Matyldy" nie miałam zupełnie prawa zgadnąć, bo tylko film oglądałam. Widzisz, Czupirku, a ja obstawiałam pana w paski jako Pata Metheny'ego.
Ja go w koncu przeczytalam, ale nadal bez zachwytow...
No, nie mów, że 16 to "Lesio", a pod ręcznikiem był intymny szczegół! ;-)
O najświeższej książce "Jedenaście", byciu poetą i byciu Świetlickim w dzisiejszej "Kulturze" do "Dziennika" dołączanej. Cenię niesamowicie tego pana, zapragnąłem więc poinformować o owym wywiadzie. :o) Nie szukałem jeszcze linku, ale jak znajdę - podam.
Mnie też nie! :-( Ale nie pokonał! ;-)
No to jak nie czytam, to pewnie Bromba. :-) A Gilgamesz, ha! :-)
Taaaa..., chyba masz rację. :-)
9. Chińskie curry i sos sojowy, w "Noelce" takie pyszności);)
"Tęcza grawitacji" Pynchona. Nie wiem, dlaczego ta książka nie chciała być przeze mnie przeczytana. A bardzo nie chciała, zapewniam. Bez zakładki nie wiedziałabym, w którym momencie przerwałam czytanie, a podchodziłam raz po raz. Rozbuchany strumień świadomości autora miast oszałamiać, usypiał. No szkoda.
No wiesz, King Cię nie wciąga?!
Na pozór słowo "fado" nie może mieć nic wspólnego ze stasiukowymi esejami. Przede wszystkim jest to portugalski (ale już nie tylko)gatunek muzyczny z wydźwiękiem bardzo nostalgicznym, jakąś właśnie niesprecyzowaną tęsknotą... I w tekstach i muzyce. Kojarzony jest zwykle z biedotą, wędrówką. Ale jak słyszałem wiąże się także z pewnym stylem życia, postrzeganiem rzeczywistości. I może to u Stasiuka ma jakieś znaczenie: wędrówka po środko...
Koniecznie zacząć od "Białego kruka". Żałowałem, że to nie była jego pierwsza książki, którą czytałem. Przed nią były jego eseje z "Fado" i "Dojczlandu", które miałem niezwykłą przyjemność zrecenzować. Potem był własnie "Biały kruk", ale okazał się tylko przerwą między esejami, bo następną ksiązką była "Jadąc do Babadag". Przecież tego nie mogłem ominąć. Aczkolwiek Stasiuka jako takiego poznawałem...
To cholerstwo przeczytałam ze względu na zakład z rodzicami... Tragedia :/
Paskudniki Sienkiewicza. Ani "Krzyżaków" ani "Potopu" nie skończyłam. Za inne w ogóle się nie brałam :/
A o czym konkretnie jest "Fado" i skąd tytuł?
Tak jest - trzymać łapkę na pulsie. A już to, jakaś jesienno- zimowo- wiosenna przygoda Bnetkowa się przydarzy! Może tym razem nic nam nie stanie na przeszkodzie i przyczłapiemy z miśkiem moim :) Ja bym tam chętnie jeszcze raz na koniczynki przyjechała :) Kasiu a Ty gdzie przebywasz w tej Anglii?
kiepska kopia?chyba żartujesz!ta książka jest genialna!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)