Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Ja odebrałam go jednak trochę inaczej. W książce był bardziej niepokojący, bardziej przebiegły i bezwzględny, ale przede wszystkim nie pozbawiony bogatego wnętrza. Właśnie ten brak psychologizacji postaci i sztuczność, która z tego wynikała najbardziej mi przeszkadzały w filmie. Za bardzo skupiono się na obsesji bohatera, a za mało na jego człowieczeństwie. Ale być może taka właśnie była koncepcja. W każdym razie mi nie przypadła do gustu;-) Pozd...
W mojej podstawce początkowo była co prawda dość miła pani bibliotekarka ale trudno było sie z nią dogadać, praktycznie wogóle nie kupowała nowych książek. Dopiero gdy pojawiła sie nowa bibliotekarka w bibliotece pojawiły sie nowe książki, zrobiło sie przyjemniej...zupełnie inaczej...(tez była grupa osób która jej pomagała:)W gimnazjum mam całkiem fajną bibliotekę tylko niestety małą, książki są poupychane na szafkach jak sie tylko da... Pani bib...
<roftl> po dwakroć :)!!
7. Może to Lokomotywa - "wielka, ogromna i pot z niej spływa / tłusta oliwa"?
Z Pudelsów wolę "Kocham się" :). Nikt tego nie wie, jak ja kocham siebie O sobie tylko śnię! Nieważne dziewczyny, nieważne przyczyny Ja po prostu kocham się Na nikogo nie czekam, tylko sobie przyrzekam Z sobą tylko być Nigdy się nie pokłócę, nigdy się nie porzucę Nie rozdzieli mnie nic Nigdy z sobą się nie kłócę, nigdy siebie nie porzucę Całe noce, całe dnie, ja po prostu kocham się Całe noce, całe dnie, ja po...
Poidializuj tę wypowiedź, to pojmiesz jej głębię ;). A w ogóle to złośliwy jesteś i okrutny <roftl>
Kilka osób, tak jak Ty, zauważyło, że w "biblioteczce" mają książki, które czekają na przeczytanie, a nie przeznaczone do pożyczania, i że to jest pewien problem. Ale przecież schowek może mieć opis, w którym tłumaczy się takie szczegóły, prawda? Jakoś nie czuję potrzeby dodawania do niego nowej opcji.. wymieniam książki z b-netkowiczami i bez tego :). Nie komplikujmy sobie życia :).
Pełen garnek miodu miałem, A na garnku tak jak drut Napisane było MJUT. :-))
Styczeń pod znakiem lektur, ale za to są to IMHO jedne z lepszych z lektur w liceum. Widzę, że i dla Ciebie, bo same dobre oceny im wystawiłaś. Cieszę się. :-)
Uffff, poczułam ulgę. Bo już zaczynałam myśleć, że jestem ślepa, głucha i nieczuła na cudowności w tej książce. :-))
A! I tu jest kłopot :) Idę szperać.. to i w drugiej i suche pragnienie może znajdę? ;))
Joanna Chmielewska!!!;)
Tylko gdzie? I o co chodzi? :)
Czy drut u Kubusia może się znajduje?:)
Mamucie, ja wiem, jesteś rozżalony, wiem, okropna niesprawiedliwość. Wiem. Nikt Cię skubać nie będzie, nie martw się. :) Myśl nad drutem bo jest prosty. I u kogo mogło być mycie w słodkich prysznicach? I że tego nie czytałeś, może oglądałeś chociaż?
Zobacz, jaka niesprawiedliwość: mamuta za psa na rożnie chciano oskubać, tę piiip piiip, w piiip piiip, piiip za człowieka na rożnie uhonorowano.
Mamut, jakieś masz dzisiaj turpistyczne skojarzenia. :))
Drut czytałaś, a dlaczego nie czytałaś suchego pragnienia? Dziwne. :))
No, jeśli 10 to ma być Wisława Szymborska, Obóz głodowy po Jasłem ("Na rożnie kolczastego drutu chwiał się człowiek"), to chyba nie trzeba tłumaczyć, dlaczego nie lubię.
Reszty chyba nie czytałam.. :(
Mnie styczeń minął pod znakiem lektur szkolnych: B. Schulz "sklepy cynamonowe" (5) T. Borowski "Pożegnanie z Marią", "U nas w Auschwitzu...", "Proszę państwa do gazu" (5) Z. Nałkowska "Medaliony" (5) H. Krall "Zdążyć przed Panem Bogiem" (6) G. Herling - Grudziński "Inny świat" (5) A poza tym: B. Rosiek "Pamiętnik narkomanki" (4) M. Musierowicz "Na gwiazdk...
Styczeń: Wielka niewiadoma - 4 Szokujące wyznanie - 4 Stary człowiek i morze - 5 Poczet dziwów miejskich - 6 Samotny - 6 Grecki książę - 4 Autostopem przez Galaktykę - 5 Opowieści z Wilżyńskiej Doliny - 6 Nocny patrol - 5 (tylko 5 za Antona, aż 5 za Siemiana i Julę) Sabat czarownic - 4 Mitologia Celtów - 5 Zaczarowane życie - 5 Kamienie na szaniec - 3
Czytałam kilka niepochlebnych opinii, ale mnie szczerze mówiąc trudno było się oderwać - bardzo przyjemna historyjka w naprawdę wymarzonym mieście księgarni :)
Hm, a to dziwne. Nie czytałeś suchego na pragnienie, a inne czytałeś. No i drutu nie lubisz, dlaczego?? :))
Moje styczniowe lektury to: - T.Jannson "Opowiadania z Doliny Muminków" (powtórka; musiałam dobrze zacząć Nowy Rok, no nie?) - K.Desai "Brzemię rzeczy utraconych" (5) - J.Diamond "Upadek" (5) - J.C.Oates "Czarna dziewczyna, biała dziewczyna" (4) - T.Pratchett "Zimistrz" (5) - J.Czechowicz "Wybór wierszy" (4) - Fr.Kafka "Dzienniki.1910-1923" (3) - I. Nemirovsky "Fra...
Hyhy, bardzo ładne, ale to oczywiście nie to. :)) Pewnie nie czytałeś, nikt prawie tego nie czytał, nie wiem czemu, ale mógłbyś tu co nieco znaleźć w moich szafeczkach. Temat szafeczki jest taki, jaki Tobie niedawno (bo mam nadzieję, że teraz już nie) był też potrzebny.
Och, Verdiano, jesteś chyba jedyną prócz mnie osobą, która w tej wynoszonej pod niebiosa "Pokucie" nie doszukała się niczego atrakcyjnego! Ja nawet trochę wyżej ją oceniłam, ale w każdym razie nie jest to powieść, którą chciałabym jeszcze raz przeczytać.
Wiem, że nie to, ale jak ładnie pasuje: 11. Jacek Kaczmarski, Wieczór kawalerski. "A my damy banię, a my damy W SZYJĘ, Człowiek z pawiem na kolanie zdziwi się, że żyje".
Fabula rasa: Rzecz o egoizmie (Stachura Edward) 6 Kieślowski: Ważne, żeby iść... (Zawiśliński Stanisław) 5
Moje STYCZNIOWE lektury: 1. Antologia baśni polskiej "Zaklęty pierścień”(6) 2. Stanisława Platówna "Telefon zaufania" (5) 3. Zbigniew Nienacki "Pan Samochodzik i... dziwne szachownice" (6) 4. Mary Higgins Clark "Przyjdź i mnie zabij" (5) 5. Francis Durbridge "Buty modelki" (5) 6. Owen Whittaker "Tatuś" (5) 7. Graham Masterton "Sfinks" (4) 8. Aleksander Fredro "T...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)