Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Irvin Yalom Kuracja według Schopenhauera - 5 -pożyteczne czytadło, dużo można dowiedzieć się o terapii grupowej i jak to działa, przeplatane "ludzkim" życiorysem Artura Schopenhauera. Bardzo fajna książka. Marek Krajewski Śmierć w Breslau - 5 -mój pierwszy Krajewski, niezły kryminał, ale chyba wystarczy mi ten jeden. Maria Czapska Ostatnie odwiedziny i inne szkice - 6 - Maria Czapska komentarza nie potrzebuje. Znakomita, jasna i cz...
Kończyłam bibliotekoznawstwo ponad 6 lat temu (magisterka 2002). Przedmioty i same studia od tego czasu przeszły poważną metamorfozę, więc nie odpowiem ci bardzo wyczerpująco ani aktualnie. Ale ogólnie : studia uznawane za dość łatwe. W zależności od wybranej uczelni : albo nacisk będzie położony na kwestie historyczne (Wrocław), albo na marketingowe (Katowice), albo na matematyczne (Lublin). Same studia mogą być potraktowane jako umieszczone wśr...
A ja jestem od jakiegoś czasu zakochana w Brzezińskiej i jej "Sadze o zbóju Twardokęsku".
Neil Gaiman - "Koralina" (5) Bolesław Prus - "Kamizelka" (3) Frances H. Burnett - "Tajemniczy Ogród" (6) Thomas Harris - "Hannibal: Po drugiej stronie maski" (4) Judith Fathallah - "Chuda" (6) Guy Burt - "Bunkier" (4) Wojciech Cejrowski - "Gringo wśród dzikich plemion" (6) Stephan King - "Zielona Mila" (6) Ann Brashares - "Stowarzyszenie Wędrujących Dżins...
np. Lucian Freud (wnuk Zygmunta) http://pl.wikipedia.org/wiki/Lucian_Freud sporo obrazków na guglu (tryb: grafika)
szukam wiadomości na podany temat, głównie czym się charakteryzuje polska szkoła reportażu, gdzie znaleźć informacje opisujące to zjawisko (książki, opracowania)?
to jest tak, że nie jestesmy w stanie przewidziec jakbyśmy się zachowali w sytuacji zagrażajacej nam albo innym, czasem jest tak, że strach paraliżuje i nie można nic zrobić. ludzi egenwralnie sobie nei pomagają. powiem nawet, że w czasie wojny skłonność do pomocy jest większa, a wynika to z solidarnośi ludzi wobec sytuacji beznadziejnej w ktorej sie znajdują. po prostu gdy nam żle jesteśmy dla siebie lepsi, życzliwśi, tak wynika z moich obserwa...
Nie ma. Ale są stosunkowo wysokie kary za przetrzymywanie książek - 0,50 zł za dzień od jednej książki, więc jeśli ktoś, jak ja, wypożycza ich 6 co miesiąc, to jeden dzień opóźnienia daje 3 złote kary. Ale myślę, że to akurat dobre rozwiązanie.
Książek nowych, niestety, brakuje, za to panie bibliotekarki - aż miło, że ktoś taki pracuje w szkolnej bibliotece ;) Zawsze chętnie doradzą w sprawie wyboru książki, a biblioteka jest miejscem, w którym miło się zaszyć w czasie przerwy ;) No i plus za to, że są książki także po angielsku i niemiecku, a nawet, na upartego, znajdzie się coś po francusku i rosyjsku.
Salvador Dali, bezdyskusyjnie tylko mam dwa wątki pracy: marzenia senne i popęd płciowy... Dali pasuje i tu i tu i w tym problem...Che wziąć dwóch różnych malarzy. Może mi ktoś pomóc? :)
Iwona, księżniczka Burgunda (Gombrowicz Witold)- 4 J.R.R.Tolkien: Wizjoner i marzyciel (Carpenter Humphrey)- 4 My (Zamiatin Jewgienij)- 5 Władca much (Golding William)- 4 Sklepy cynamonowe (Schulz Bruno)- 4 Most (Szaniawski Jerzy)- 4 Matka (Witkiewicz Stanisław Ignacy) - 3 Końcówka (Beckett Samuel)- 2 Uciekła mi przepióreczka (Żeromski Stefan)- 3 Opera za trzy grosze (Bertolt Brecht) - 3 Upadek (Camus Albert) - 4
- Evita T. E. Martínez (4) - Sabotaż miłosny A. Nothomb (4) - Trzecie zapiski na pudełku od zapałek 1994-1996 U. Eco (3) - Wolni Ciutludzie: Opowieść ze Świata Dysku T. Pratchett (4) - Sędzia Di i chiński gwóźdź R. van Gulik (4) - Na południe od granicy, na zachód od słońca M. Haruki (4) - Pięć małych świnek A. Christie (4) - Sędzia Di i wielki dzwon R. van Gulik (4) Coś nie mam serca ostatnio do czytania... A stosik rośnie :)
Wiem że mam jeszcze trochę czasu ale zaciekawił mnie ten kierunek studiów... W związku z tym mam do was pytane: Jak wyglądają takie studia? Jakie są przedmioty? Czy po takim kierunku ciężko znaleźć pracę?
Lista styczniowa: 1. „Walizka” S. Dowłatow. 4 2. „Archipelag GUŁag” A. Sołżenicyn. 6 Na około 200 książek, które przeczytałem w ciągu ostatniego roku, chyba numer jeden. Zapierała dech na każdej ze swoich 1600 stron. Nie dość, że książka poraża faktograficznie, to jeszcze jest wspaniale napisana. Szczerze polecam! 3. „Młodzi gniewni” L. Johnson. 5 Bardzo ciekawa pozycja, choć oczywiście dużo bardziej zna...
"Las Duncton" koniecznie. To zupełnie nie jest książka dla dzieci.
11. Hmmmm, a to nie w "Akademii Pana Kleksa" syrop był tak pyszny, że dzieci ustawiały się do niego w kolejce? Czy może w "Mary Poppins", hmmm... No chyba, że jeszcze gdzie indziej. :))
Przypomniało mi się jeszcze, że gryfy, jak i sporo innych magicznych stworzeń znajdziesz w cyklu Xanth Piersa Anthony`ego. Do Tolkiena to niepodobne, do niczego innego chyba też nie :-) Tylko jeśli lubisz fantasy niekoniecznie na poważnie.
TV4 wyemitowało wczoraj pierwszy odcinek mini-serialu z 2002 r. Na 2009 r. planowana jest premiera filmu, w którym wystąpi Milla Jovovich :)
"Dziennik" Sandora Marai oraz "Dawni mistrzowie" Thomas Bernhard, czyli cykl pt."spełniam marzenia" :)
Też mam Replikę 2007. Dokładnie to najpierw dwukrotnie wydrukowane są strony 97-112, a potem brakuje stron 129-144.
Widzę, że nie czytałaś nic Andre Norton? To spróbuj sięgnąć po coś z cyklu "Świata Czarownic". W zasadzie kolejność dowolna, choć jeśli chcesz o gryfach polecałabym kolejno: "Kryształowy Gryf", "Gryf w Chwale" i "Gniazdo Gryfa".
Przekartkowałam swój i wszystko wydaje się być w porządku, chyba że są jakieś wady, które ujawnią się dopiero podczas czytania... :( Mam wydanie Repliki z 2007.
Szkoda tylko, że mój pożyczony egzemplarz ma w jednym miejscu wybrakowane strony. Zastanawiam się, czy to wada pojedynczego egzemplarza, czy może całego wydania?
Pewnie tak, choć klimat tych książek wydał mi się bardzo oryginalny (jakkolwiek przeczytałam na razie dopiero dwie).
Boże Narodzenie w Lost River (Flagg Fannie (właśc. Neal Patricia)) 5 Dziwne losy Jane Eyre (Brontë Charlotte (pseud. Bell Currer)) 6 Fantastyka (Akunin Boris (Akunin Borys) 5 Księga imion (Gregory Jill & Tintori Karen) 4
zima
A 7 to "Anna Karenina". Tłusta od Lwa Tołstoja. ;-)
I 11 też Lokomotywa: "I każdy zjadłby tysiąc kotletów". ;-)
Dziękuję, właśnie ją przeglądam. ;-)
No czytałam niedawno fragment, jakiś cytat i tak mnie zaintrygował. Co prawda pod owym fragmentem znalazłam komentarze, że trudno przez to przebrnąć, ale to mnie akurat nie zniechęca :) Przekonam się na własne oczy :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)