Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Janosch - Cholonek, czyli Dobry Pan Bóg z gliny Annie Proulx - Kroniki Portowe Krzysztof Kieślowski - O sobie Jacek Kuroń, Jacek Żakowski - PRL dla początkujących Stefan Chwin - Złoty Pelikan Wojciech Pogonowski - Prima Aprilis. Nepomuk Łukasz Dębski - Cafe Szafe Jan Sztaudynger - Szczęście z datą wczorajszą. :)
"Madame Sinobroda" już samym tytułem mnie zaintrygowała. Dzięki wielkie, pójdę potropić.
Niewątpliwie. Moja ulubiona scena z którejś, to jak bohaterka każe swojemu lubemu przez telefon znaleźć numer telefonu w jej notesiku zostawionym w domu. Ciężki zgryz, i coś w tym znajomego rozpoznałam :)
wątroba
zachód słońca zachód księżyca czy zachód słońca?
O, a cykl "Żaby i anioły" Grocholi? Humorystyczne bardzo. :-)
Ha, ja też od dawna się zastanawiam, czy istnieje coś takiego, jak pozytywna, podnosząca na duchu polska powieść współczesna, napisana przez kogoś innego, niż Małgorzata Musierowicz. Jedyne, co mi przychodzi na myśl, to cykl o Myszy Matkowskiego. To nie do końca to, bo Mysza jest taka troszkę melancholijna, ale niewątpliwie z poczuciem humoru, moim zdaniem pozytywna i warta przeczytania. Przynajmniej dwa pierwsze tomy, które znam. :)
Eunika :)
Właściwie wszystko, co się ukazało w serii Pasaże słowa/obrazu, ze szczególnym uwzględnieniem książek KR i Baranowskiej. "Występek" Markowskiego. W tych książkach jest tyle tropów, że do dziś nie przestaję o nich dyskutować. :-) "Narty Ojca Świętego" Pilcha. "Tworki" Bieńczyka. "Na imię mam Jestem" Maślanki. "Impotentn" Elizy Skrok. "Pustelnicy i demony" Przybylskiego. "Korytarz" Ławrynowicza. "Ominąć Paryż" Warda. "Anna In w grobowcach świata...
Jakie ładne lektury. Powiedz coś od siebie o "Uwięzionej duszy", bardzo mnie interesuje.
"Kwiat Śniegu" nie mój, ale właścicielka się zgadza na pożyczenie. Nie jesteś przypadkiem z Krakowa? :> Za "Złodzieja czasu" dziękuję, chcę mieć na własność i pewnie w końcu go sobie sprawię. :-)
Hanna Kowalewska "Julita i huśtawki".
Tytułów i autorów jest cała masa. Chyba nie powinnaś mieć kłopotów ze znalezieniem w każdej bibliotece. Kilka przykładowych z moich ulubionych: Mira Jaworczakowa Erich Kastner Eric Knight Janusz Korczak Maria Kownacka Maria Kruger Madeleine LEngle L.M. Montgomery Kornel Makuszynski A.A. Milne C.S. Lewis Lewis Carroll Edmund Niziurski Adam Bahdaj Hanna Ożogowska Katherine Patterson Beatrix Potter Mark Twain E.B. White Tove Ja...
1. Gdyby kaczka nie skakała, to by ręki nie złamała. 2. Gdzie dwóch się bije, tam trzeci sprząta. 3. Gdzie dwóch pije, tam trzeci sprząta.
A które są Twojego autorstwa? Pytam na wszelki wypadek :-)
Dzięki Moni, idę sprawdzać detale i czy mamy je tutaj na miejscu.
Może faktycznie nie musiałaby to być powieść. Chodzi o to by sprowokować potem dyskusję. Jestem też trochę ograniczona tym co jest kupowane dla bibliotek, a niestety, my organizatorki, mamy mały wpływ na decyzje selektorów i na budżet. Co byś zaproponowała z niebeletrystyki, polskiej, współczesnej a ciekawej do przeczytania i dyskutowania? Kilka tytułów mile widzianych.
Świeca. Wschód czy zachód słońca?
Na dobry początek chętnie pożyczę "Sto tajemnych zmysłów". Pożyczyłabym też "Kwiat Śniegu i sekretny wachlarz", jeśli masz własny i możesz pożyczyć. W zamian proponuję "Złodzieja czasu" Pratchetta. Niestety, nie mam nic innego z Twojego schowka. :)
Cześć, chciałbym zapytać was o zdanie w sprawie wyboru tematów, jakie powinien poruszać łódzki Book's Festival 2008. W ankiecie jest 25 pytań tak/nie. http://booksfestival.pl/ankieta Dzięki za pomoc.
Hej :) Mam podobny temat do Twojego: "Inny świat" obłąkanych w literaturze. Przedstaw motywy szaleństwa, odwołując sie do wybranych przykładów. Wybrałam trzy bohaterki a mianowicie: Ofelię ("Hamlet"), Karusie (ballada "Romantyczność") i Justynę Bogutównę ("Granica")... Gorzej z tym jak zaczac prace...........???.... ;/ Mam jeszcze jedno pytanie.... Jak moge zalożyć temat na forum...? Kurcze, próbowała...
Masz rację, autorem "Anny" jest Sydney (Syd) Hopkins. Udało mi się nawiązać emailową korespondencję z dwiema osobami, które znały go osobiście. Oto co udało mi się dowiedzieć. Sydney Hopkins był prawdziwym autentycznym Cockneyem, który urodził się i wychował we wschodnim Londynie (East End London), w środowisku dokładnie takim jak to opisał w "Annie" gdzie wszyscy sąsiedzi byli biedni, dobrze się znali i żyli w wielkiej bli...
Mam podobnie, Diano. Mnie na duchu podnosi co prawda może nie samo czytanie, ale czytanie dobrej literatury. Pociesza mnie myśl, że jeszcze wciąż taka powstaje. I to na ogół nie jest beletrystyka, żeby było śmieszniej. :-) Ale samo czytanie też jest dla mnie często czynnością terapeutyczną.
Hanna Kowalewska na pewno! A co powiesz na Joanne Chmielewska? Albo moze siegniesz po ksiazki Nataszy Sochy, Hanny Cygler czy Barbary Kosmowskiej? Moze spodoba Ci sie tez "Wszystko inne poczeka", "Awokado z krewetkami", "Własne miejsca" czy "Od jutra"? Kazda w sobie cos ma, choc moze nie zawsze jest to tak pozytywne, jakby sie chcialo. Wiele zalezy od nastroju, w jakim sie jest przy czytaniu.
A może "Muminki"Tove Jansson...
Niestety, jesli chodzi o polską powieść współczesną, a do tego jeszcze podnoszacą na duchu :-), to ja oprócz "Jeżycjady" na nic takiego nie natrafiłam. W dodatku mam takie odchylenie czytelnicze, że uwielbiam literaturę mroczną, najchętniej smutną i tragiczną. Lubię przejmować się losami bohaterów. Mało tego, jak czytam coś takiego bardzo pozytywnego i super optymistycznego (ostatnio "Życie wśrod dzikusów") to robi mi się smut...
Z "Róży" pisałam recenzję: [artykuł niedostępny]. Ale to nie są opowiadania fabularne (chociaż fabuła też oczywiście jest i postacie dają się lubić), tylko stricte humorystyczne, skoro wywodzą się z fanfików. :-) Wymieniłam ten tom, bo żadna ze współczesnych polskich książek mnie tak nie rozbawiła i nie poprawia mi humoru. :-) Przychodzą mi jeszcze na myśl vademeca Wittlina, ale to też nie powieść i chyba nie za bardzo współczesna. :-) No i...
Znam. :-) I bardzo, bardzo lubię. Chociaż to zupełnie inne klimaty, niepodobne. Inne rejony geograficznie, inna kultura, inna mentalność. Równie interesujące i równie gorąco polecam.
Uwięziona dusza: Pamiętniki (Montgomery Lucy Maud) Opowieść dla przyjaciela (Poświatowska Halina) Nie wszystko o moim życiu (Co mi zostało z tych lat...) (Chądzyńska Zofia) Góra śpiących węży (Kowalewska Hanna) same szóstki
Stefan Chwin "Złoty pelikan"
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)