Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Możesz też sięgnąć po "Treny" Kochanowskiego, a z nowszych - "Wieża" Grudzińskiego. No i Twardowski, oczywiście.
Podobny (bardzo podobny) temat był tutaj: [artykuł niedostępny] i tutaj: [artykuł niedostępny]
"Telefrenia" Redlińskiego o wpływie massmediów na ludzi.
Leżenska jak najbardziej poprawia humor, choć na pewno nie ryczy sie przy niej ze śmiechu. to są ciepłe ksiązki, pełne Polski takiej normalnej. A myślałaś może o Hannie Cygler? Trochę kryminału, problemów rożnych, trochę miłości..
Makuszyński też przyszedł mi do głowy, na pewno nietrudno znaleźć uniwersalne wartości w "Wyprawie pod psem", "Pannie z mokrą głową", "Szaleństwach panny Ewy" czy innych. Ale też jest to literatura mocno trącąca myszką, trzeba Makuszyńskiego lubić, żeby z przekonaniem mówić o nim na maturze. C.S. Lewis na pewno tak, tylko czy w związku z niedawną ekranizacją "Lwa" nie będzie to zbyt popularny wybór? ...
Mocno popieram. Co prawda nie wszystkie książki Lindgren lubię, "Fizia" czy "Dzieci z Bullerbyn" jakoś nigdy specjalnie nie przypadły mi do gustu, ale inne niezmiennie kocham, na przykład "Braci Lwie Serce". Na pewno jest z czego wybierać.
"It's wonderful life" Fraka Capry
Zachód słońca. Ballady Guns'n'Roses czy Scorpionsów?
dieta
To zaraz wygrzebuję z półki, żeby czekała na piątek. I może sobie odświeżę? :-)
Ojoj i nawet te teksty, które weszły już do naszej kultury z Wesela i ten posmak skandalu nie podniósł oceny?:( Co Cię porwało w "Złodziejce"?
Zapomnieliśmy o Bobkowskim! Nie współczesne to książki, ale współcześnie wydane, dostępne. Nie powieści, ale bardzo pozytywne. No i dyskutować można, że ho ho!
To od "Jestem nudziarą" zacznę. :-) I doniosę, czy pozytywnie nastawia do świata. :>
Librarianko, ja średnio znam polską współczesną, ale przypomniało mi się, że moja mama przepada za Lesławem Furmagą, zwłaszcza za trylogią "Lot pingwina". Dzisiaj się jej spytałam, czy podnosi na duchu ;-) - trudno powiedzieć czy podnosi, ale jest pozytywna i na pewno nie w stylu "Gnoju". Właśnie zerknęłam w oceny i widzę, że nie tylko moja mama dobrze ją ocenia ;). Generalnie wszystkie jego książki to marynistyka. Spróbuj...
Powiedz proszę coś bliższego o książce Hermanna, tytuł jest intrygujący.
"Uwięziona dusza" to kolejny tom pamiętników autorki mojego dzieciństwa. Cudownie móc poznać ją z tej osobistej strony.Pamiętnik ten zawiera dosyć duży chaos, znajdzie się tutaj mnóstwo opisów,dialogów,czasem prób pisarskich,ale najbardziej zainteresowana byłam jej stanami psychologicznymi,emocjami towarzyszącymi kolejnym etapom w życiu.Bardzo dojrzale i wręcz po mistrzowsku je opisuje.Smutek przeplata się z radością,gorycz ze słodyczą,...
No nie żartuj, nie czytaj specjalnie. :-) Jak sobie leży i czeka, to krzywda jej się nie dzieje. To którą książkę sobie życzysz? "Jestem nudziarą" to jakby pierwsza część, co prawda nie ma żadnych cykli w twórczości Szwai, ale tu pojawiają się osoby, które przewijają się w tle innych powieści.
A bardzo chętnie - w piątek o 11, spotkanie specjalnie dla Ciebie. :-) Eliza wpadnie, wypadnie i wróci. Specjalnie czytam Twoją książkę, żeby Ci oddać. :-) A z książek wartych dyskutowania, polskich, i w sumie o pozytywnym wydźwięku, poleciłabym Librariance jeszcze "Możliwe sny" Stefko. I niektórzy polecali mi jeszcze "Dziewczynę z zapałkami" Janko - nie czytałam, ale przekartkowałam i wygląda dobrze. (tak mi się co chwilę coś przypomina :-)...
Służę uprzejmie wszystkim, co do tej pory wyszło. :-) Może Ci przywieźć przy okazji? Jakoś wolę Szwaję od Sowy i Grocholi, jest oczywiście z happy endem, cieplutka itepede, ale ma to coś, że mi to nie przeszkadza. Bohaterki potrafią patrzeć na siebie z humorem, może w tym rzecz?
No bo do ideału jej daleko, wad ma ten cykl mnóstwo, a poza nim nic więcej nie da się czytać. :P Ale ten cykl jakoś lubię - bo mi humor poprawia, zabawny jest. :-)
Nie czytałam, bo jakoś jestem uprzedzona do Grocholi. Może niesłusznie. :)
Może sięgnij do poezji ks. Twardowskiego? Nie masz w planach nic z literatury współczesnej, więc może to dobry pomysł?
O, właśnie, mnie znajomy (tak, tak, mężczyzna!) Szwaję polecał jako bardzo zabawną i niegłupią, szczególnie "Jestem nudziarą". Mam zamiar to sprawdzić. :-)
Woyzeck G. Buchner (6) Pająk H.H. Ewers (6) Saga o Gunnlaugu Wężowym Języku (6) Intryga i miłość F. Schiller (5) Maria Stuart F. Schiller (5) Zbójcy F. Schiller (4) Prestiż Ch. Priest (5) Opowieści o kronopiach i famach J. Cortazar (5) Listy od zabójcy bez znaczenia J.C. Somoza (4) Klara i półmrok J.C. Somoza (5) Książę Kaspian C.S. Lewis (4) Podróż "Wędrowca do Świtu" C.S. Lewis (3) Lata nauki Wilhelma Meistra J.W. Goethe (3) Wołoka...
Ta, które mi przyszła do głowy nie jest bardzo współczesna, nie jest też specjalnie pozytywna, wywołuje śmiech, ale to taki trochę przez łzy. "Z Torunia do Londynu podróż z przeszkodami" Władysława Kisielewskiego, moim zdaniem ma coś w sobie, bo choć wywołuje myśl o rozmaitych naszych wadach, to także i przypomina zalety. A z typowo współczesnych osobiście lubię powieści Szwai, szczególnie chyba "Romans na receptę" i "Do...
We wrześniu przeczytane: "Pierścień pięciu smoków" - 3= (z dużą rezerwą w górę) "Opowieści okrutne" - 4 (ZA dużo Lovecrafta i Poe) "Produkt uboczny" - 5 (chyba pod wpływem Siedlara...) "Na pastwę aniołów" - 5 (niezłe, niezłe...) "Coś mocniejszego" - 4+ (nie lubię powtórek...) "Świętoszek" - 5 (lepsze niż dobre, gorsze niż rewelacja) "Bajki robotów" - 5 "Podróże Gul...
Mój wrzesień wyglądał tak: S.I. Witkiewicz - 622 upadki Bunga czyli Demoniczna Kobieta (4) T. Capote - Miriam (5) R. McLiam Wilson - Zaułek łgarza (2) F. Zabłocki - Fircyk w zalotach (4) R. North Patterson - Stopień winy (4) P. Simons - Dziewczyna na Times Square (5) M. Kundera - Tożsamość (4) J. Dukaj - Xavras Wyżryn (4) L. Cohen - Piękni przegrani (2)
Cóż ja Ci mogę napisać o "Złodziejce"? Krótko mówiąc, porwała mnie całkowicie. Nie mogłam się od niej oderwać! I tak wiele emocji w tym było! Chcę więcej ;) A po "Weselu" to ja się niczego innego nie spodziewałam ;) Ocenę podniosła trochę Rachel, bo miało być 2 ;)
Przeczytane we WRZEŚNIU: 1. Edmund Niziurski "Księga urwisów" (5) 2. Artur Gruszecki "Maryawita" (5) 3. Karol May "Tygrysi Most" (po bułgarsku) (6) 4. Wojciech Cejrowski "Rio Anaconda" (6) 5. Juliusz Verne "2000 mil po Amazonce" (5) 6. Mary Higgins Clark "W pajęczynie mroku" (5) 7. Józef Ignacy Kraszewski "Lublana" (5) 8. Jeff Lindsay "Demony dobrego Dextera" ...
Bunt i pokora jako przykłady zachowań człowieka wobec Boga.Przedstaw postawy i ich konsekwencje na przykładzie wybranych utworów literackich. Mam już Dziady częsć III, ksiegę Hioba, Kwiatki św.Franciszka i Dies irae Kasprowicza. Jakie utwory mogłabym jeszcze wykorzystać??
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)