Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jak górą, to dobrze, szczęśliwym. :P A napisz coś więcej o Gaimanie?
"Nazywam się Czerwień" dużo lepsze jest, do tego ciekawa forma narracji. A i kryminalny wątek interesujący. :) Polecam, jakby co. :P
Szwankuje, oj szwankuje, na dodatek nie jest to jakiś staroć z dzieciństwa, tylko historia całkiem nowa. Bohaterką jest kobieta "w latach", która dorobiła się na przemycie (akcja toczy się współcześnie) i do dziś budzi respekt całej okolicy (ma nawet jakiś pseudonim podkreślający jej znaczenie, ale nie pamiętam jaki). Wydaje mi się, że akcja toczy się gdzieś na wybrzeżu francuskim (pewna nie jestem). Tytuł kojarzy mi się z zatoką czy wybrzeżem i...
Właśnie obejrzałam "Dzikość serca" (brat kinomaniak do mnie przyjechał, więc oglądamy). Czy ktoś może mi powiedzieć, o co chodzi? :-)
A to już pytanie do redakcji, nie do mnie. ;-)
Ok, dziękuję. :-)
Wątki żeglarskie występują u Nienackiego: "Pan Samochodzik i złota rękawica", "Nowe przygody Pana Samochodzika", "Pan Samochodzik i Winnetou".
Zmian merytorycznych prawie nie ma, jest trochę stylistycznych i, że tak powiem, logicznych :)
Znam to. Podoba Ci się?
"NAPAD" R. Cooka.
Nieśmiało przypominam - nie po raz pierwszy - że Szkocja nie leży w Anglii. :-)
Powinien wygrać Szczygieł ;
Szczerze powiem, że znam tylko "Drzazgę" Lipskiej. Podobała mi się bardzo - to muszę przyznać. Ale zgadzam się z przedmówcami, że wybieranie najlepszej książki spośród tylu różnych, to jakieś nieporozumienie. Jak można porównywać np. Lipską z Janion i z Myśliwskim?? ... Poza tym, to nagroda Nike ma u mnie duży minus od czasu, gdy dostała ją Masłowska...
Ja osobiście zapisuje sobie liste osób nominowanych i póżniej sprawdzam w bibliotece. Ale nie nażekam ponieważ sprawdzam inne opinie czytelników czy książka warta jest przeczytania.
Cosić też stoi u mnie na półce. Z podaja przywędrował ;) Sawicką rok temu wyżebrałam (bo inaczej tego określić się nie da) od taty pod choinkę, więc mam swoją :) Wzmóc poszukiwania, powiadasz? :> A ja zapytam o "Kobiety i duch inności". Jak się podobało?
Nic ciekawego. Flaki z olejem, znasz zakończenie w połowie książki... czytasz bo czytasz. Nie jestem zachwycona. Nagroda chyba jest tylko za poruszenie problemów innego dla Europy świata, bo za fabułe to na pewno nie...
To jedna z nowych funkcji BiblioNETki. Przykładowo jeśli wkleisz do wypowiedzi adres strony jakieś książki na serwisie, po dodaniu nie ukaże ci się tak jak kiedyś http://www.biblionetka... itd, tylko tytuł będący jednocześnie aktywnym linkiem za pomocą którego możesz się przenieść na daną stronę. Podobnie z autorami i wątkami na forum.
A właściwie to czemu nie można używać HTMLa?? ...
Przepraszam, że ja tak nie na temat, ale - czy zmieniły się zasady odnośnie HTML-u i można go używać w komentarzach, czy po prostu umożliwiono to kilku kolejnym użytkownikom w ramach pomocy dla serwisu? ;-) Bo już parę razy widziałam, jak linkują osoby, które (chyba) nie należą do redakcji.
Myślę, że Twoje oczekiwania spełni Ian Rankin, autor kryminałów z edynburskim komisarzem Rebusem w roli głównej.
Stefan Chwin - "Kartki z Dziennika" (5) W.Bereś K.Burnetko - "Kapuściński:nie ogarniam świata"(4) G.G Marquez - "Rzecz o mych smutnych dziwkach" (4)
Verdiano czy gdzieś w Warszawie można dorwać książki Bataillego?
A wiesz, że mój stosunek do twórczości Woolf jest identyczny? "Dzienniki" bardzo mnie kuszą, ale beletrystyka to zdecydowanie nie mój świat.
A u mnie: Sądy i osądy - K. Leżeńska (4) - to moim zdaniem jej najsłabsza książka Łowca dusz - A. Kava (3) – zdecydowanie przereklamowane i wbrew okładce nie trzyma w napięciu Dotknięcie ziemi -R. Manicka (5) – ciekawy pomysł opowiedzenia najpierw w pojedynczych rozdziałach o poszczególnych bohaterach – szczegółowo od dzieciństwa, które miało decydujący wpływ na późniejsze wybory – a dopiero w II części książki przejś...
Na wstępie chciałam serdecznie podziękować wszystkim Kochanym Bnetkowym Dziewczynom za pożyczki,których efektem jest mój sierpień: 91."Witaj Karolciu" Maria Krüger (nadal 5) 90."Karolcia" Maria Krüger (niezmiennie 5) – miałam niewytłumaczalną potrzebę powrotu do lektur z dzieciństwa :-) 89."Listy do Małgorzaty Musierowicz" Zbigniew Raszewski (5) – zauroczona jestem kompletnie, mam ochotę na „P...
W tym miesiącu Pratchett górą:)) Zadziwiający Maurycy i jego uczone szczury(Pratchett Terry)5 Daleko od Niflheimu(Axelsson Majgull)5 Na glinianych nogach(Pratchett Terry)5 60 tablic(Jacek Baczak)6 - Stan szoku(Moreira Paul)5 Dziewczyna z zapałkami(Janko Anna)6 Kobieta z wydm(Abe Kōbō)4 Amerykańscy bogowie(Gaiman Neil)5- i cytat z książki: "Nie nazywaj człowieka szczęśliwym,póki wciąż żyje" Dawca(Lowry Lois)5 -trochę...
No proszę, jesteś pierwszą osoba jaką spotkałam (nawet wirtualnie;D), która czytała "Jeremiasza..".
Tak myślałam z tą Sawicką... :-) Będzie trzeba wzmóc poszukiwania. A Ty skąd miałaś? :> Cosić stoi u mnie na półce, na targach go kupiłam z kartonika za 5zł, ale nie wiem, kiedy się doczeka czytania, przecież ja własnych książek nie czytuję. :>
Był ktoś może w kinie "Mikro" w Krakowie na Lea na francuskim filmie? Podobno w środy takie puszczają. Jak wrażenia?
A dlaczego nie lubiłaś??
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)